Es dupliquen els nous casos de coronavirus en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.129.670 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 133.414 a Castelló, 408.942 a Alacant i 587.314 a València. Han rebut les dos dosis 290.689 persones.

A més, s’han notificat 160 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 387.603 persones. Per províncies, 41 a Castelló (39.716 en total); 47 a Alacant (145.573 en total); i 72 a la província de València (202.313 en total). Continua havent-hi un cas sense assignar.

Des de l’última actualització s’han registrat 180 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 388.341 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.037 a Castelló, 145.352 a Alacant i 202.897 a València, a més de 55 no assignades.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 353 persones ingressades: 26 a la província de Castelló, amb 9 pacients en UCI; 161 a la província d’Alacant, 27 d’ells en l’UCI; i 166 a la província de València, 37 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 8 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.236: 788 a la província de Castelló, 2.751 en la d’Alacant i 3.697 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.494 casos actius, la qual cosa suposa un 0,88% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

Des de l’última actualització, els casos positius en residències de majors s’han reduït a 4 (1 a la província d’Alacant i 3 a la província de València).

Residents nous positius: 0
Treballadors i treballadores nous positius: 0
Residents que han mort: 0

Actualització brots de coronavirus

S’han notificat 11 brots des de l’última actualització:

Manises: 6 casos. Origen social
Castelló de la Plana: 8 casos. Origen social
Godelleta: 5 casos. Origen social
Vinaròs: 3 casos. Origen laboral
• Benicàssim: 3 casos. Origen laboral
Borriana: 5 casos. Origen social
Benidorm: 4 casos. Origen social
Cullera: 4 casos. Origen laboral
València: 3 casos. Origen social
Alaquàs: 5 casos. Origen social
Gandia: 5 casos. Origen social

 

 

 

 

Últimes notícies

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.