19.1 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Nou efecte secundari de la vacuna Pfizer

Febre, malestar, mal de cap o dolor muscular estan entre els efectes secundaris més comuns de les vacunes. En les últimes hores, l’EMA ha recomanat incloure un altre en el prospecte de la vacuna de Pfizer. Es tracta d’una possible Inflor facial.

Segons recull la pàgina oficial de l’EMA, la possible inflor facial pot donar-se en persones que tinguen injeccions amb farciments dèrmics sota la seua pell.

El comité de seguretat de l’EMA (PRAC) ha revisat una sèrie d’avisos de seguretat, relacionades amb les vacunes Covid-19, alguna cosa que realitza amb freqüència per a actualitzar els sistemes de seguretat i seguiment.

El PRAC “considera que existeix almenys una possibilitat raonable d’una associació causal entre la vacuna i els casos notificats d’inflor facial en persones amb antecedents d’injeccions amb farciments dèrmics, és a dir, substàncies blanes similars a un gel que s’injecten davall de la pell”.

Per tant, el PRAC conclou que “la inflor facial en persones amb antecedents d’injeccions amb farciments dèrmics ha d’incloure’s com a efecte secundari en la secció 4.8 del resum de les característiques del producte (RCP) i en la secció 4 del prospecte d’informació per al pacient (PIL) de Comirnaty.

Per a l’EMA, després d’afegir este efecte secundari a la vacuna de Pfizer, el balanç benefici-risc d’este vial roman “sense canvis“.

 

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tècnic d’Emergències afirma que Salomé Pradas va ordenar no enviar l’És-Alert sense la seua autorització

El cap d'Anàlisi de Risc ha declarat que Salomé Pradas va ordenar no enviar l'És-Alert sense la seua autorització durant la gestió de la dana. Un altre testimoni ha detallat consultes sobre un possible confinament i ha sostingut que va conéixer la magnitud de la tragèdia en rebre l'avís.

Sandra Valero anuncia la seua retirada indefinida després de presentar ‘Les meues ganes de viure’

Després de presentar 'Les meues ganes de viure', Sandra Valero ha anunciat la seua retirada indefinida per a centrar-se en la seua recuperació personal. El tema, gravat al costat de la seua mare, aspira a ser himne solidari i a impulsar una cita anual contra el càncer

Baldoví destaca la ‘virtut’ de l’acte de Rufián per esvalotar el galliner i demana discreció

Baldoví ha valorat l'acte impulsat per Gabriel Rufián sobre la unitat a l'esquerra del PSOE i ha sostingut que la seua 'virtut' ha sigut agitar el debat. Després d'eixe primer impuls, ha reclamat un procés més discret i pegat a la realitat valenciana.

La reina Letizia abrigalla el calçat fet a Espanya a la fàbrica centenària Pedro García d’Elda

La reina Letizia ha recolzat el calçat fet a Espanya durant una visita a la fàbrica Pedro García a Elda, que celebra el seu centenari i exporta més de la mitat de la seua producció als Estats Units. El recorregut ha posat el focus en l'artesania, la sostenibilitat dels materials i la projecció internacional de la firma.

La vaga mèdica cancel·la 32.010 actes assistencials en tres dies en la Comunitat Valenciana

La protesta contra la reforma de l'estatut marc ha provocat 32.010 anul·lacions en la Comunitat Valenciana en tres dies. El seguiment enfronta xifres del 90% i del 10,76%.

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

Agents registren a València la vivenda del sospitós de l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes, amb el detingut present. La causa està sota secret i el divendres passarà a disposició judicial

Baldoví defén que l’acte de Rufián ha agitat el debat i demana discreció

Baldoví ha celebrat que la iniciativa de Rufián haja 'esvalotat el galliner' i obert la conversa sobre la unitat a l'esquerra. Reclama ara un procés més discret i amb menys focus perquè les converses fructifiquen.

Ábalos demana al Congrés reconsiderar el rebuig a la seua indemnització

L'exdiputat ha sol·licitat a la Mesa del Congrés que revise la seua negativa a concedir-li la indemnització per cessament, que rondaria els 52.000 euros. Al·lega una vulneració 'flagrant' dels seus drets passius