Nou efecte secundari de la vacuna Pfizer

Febre, malestar, mal de cap o dolor muscular estan entre els efectes secundaris més comuns de les vacunes. En les últimes hores, l’EMA ha recomanat incloure un altre en el prospecte de la vacuna de Pfizer. Es tracta d’una possible Inflor facial.

Segons recull la pàgina oficial de l’EMA, la possible inflor facial pot donar-se en persones que tinguen injeccions amb farciments dèrmics sota la seua pell.

El comité de seguretat de l’EMA (PRAC) ha revisat una sèrie d’avisos de seguretat, relacionades amb les vacunes Covid-19, alguna cosa que realitza amb freqüència per a actualitzar els sistemes de seguretat i seguiment.

El PRAC «considera que existeix almenys una possibilitat raonable d’una associació causal entre la vacuna i els casos notificats d’inflor facial en persones amb antecedents d’injeccions amb farciments dèrmics, és a dir, substàncies blanes similars a un gel que s’injecten davall de la pell».

Per tant, el PRAC conclou que «la inflor facial en persones amb antecedents d’injeccions amb farciments dèrmics ha d’incloure’s com a efecte secundari en la secció 4.8 del resum de les característiques del producte (RCP) i en la secció 4 del prospecte d’informació per al pacient (PIL) de Comirnaty.

Per a l’EMA, després d’afegir este efecte secundari a la vacuna de Pfizer, el balanç benefici-risc d’este vial roman «sense canvis«.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.