Nou efecte secundari de la vacuna Pfizer

Febre, malestar, mal de cap o dolor muscular estan entre els efectes secundaris més comuns de les vacunes. En les últimes hores, l’EMA ha recomanat incloure un altre en el prospecte de la vacuna de Pfizer. Es tracta d’una possible Inflor facial.

Segons recull la pàgina oficial de l’EMA, la possible inflor facial pot donar-se en persones que tinguen injeccions amb farciments dèrmics sota la seua pell.

El comité de seguretat de l’EMA (PRAC) ha revisat una sèrie d’avisos de seguretat, relacionades amb les vacunes Covid-19, alguna cosa que realitza amb freqüència per a actualitzar els sistemes de seguretat i seguiment.

El PRAC «considera que existeix almenys una possibilitat raonable d’una associació causal entre la vacuna i els casos notificats d’inflor facial en persones amb antecedents d’injeccions amb farciments dèrmics, és a dir, substàncies blanes similars a un gel que s’injecten davall de la pell».

Per tant, el PRAC conclou que «la inflor facial en persones amb antecedents d’injeccions amb farciments dèrmics ha d’incloure’s com a efecte secundari en la secció 4.8 del resum de les característiques del producte (RCP) i en la secció 4 del prospecte d’informació per al pacient (PIL) de Comirnaty.

Per a l’EMA, després d’afegir este efecte secundari a la vacuna de Pfizer, el balanç benefici-risc d’este vial roman «sense canvis«.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.

L’equip de la UMH fa història en la Shell Eco-Marathon amb només 0,054 litres per 100 km

L’equip de la Universitat Miguel Hernández d’Elx ha aconseguit el subcampionat europeu i africà de prototips de combustió interna de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26, que ha recorregut 1.829 km amb només un litre d’etanol.

Mazzolari diu que només va saber pel telenotícies que s’havia convocat el Cecopi

La diputada de Carreteres Reme Mazzolari ha declarat que va saber de la convocatòria del Cecopi per les notícies i nega haver parlat aquell dia amb l’exalcaldessa de Chiva, amb qui només va intercanviar missatges i àudios per Whatsapp.

La inversió de 36 milions en Hinojosa reforça l’ocupació i la indústria sostenible a l’Alqueria d’Asnar

La planta Hinojosa Paper Alqueria, a l’Alqueria d’Asnar, rep una inversió de més de 36 milions per augmentar un 20 % la producció de paper reciclat, impulsar l’ocupació local i avançar en descarbonització, en un context en què la Generalitat defensa una menor pressió fiscal i menys burocràcia per atraure empreses.

L’únic conductor detingut per l’accident mortal de Benicàssim queda en llibertat amb mesures cautelars

La jutgessa ha deixat en llibertat provisional, amb mesures cautelars estrictes, el jove de 19 anys detingut per l'accident de trànsit de Benicàssim, on van morir quatre persones i sis més van resultar ferides greus.

Més de 150 vivendes de lloguer assequible alleujaran el problema d’habitatge a l’Alfàs del Pi

La Generalitat ha anunciat la construcció de més de 150 vivendes de protecció pública de lloguer assequible a l’Alfàs del Pi, en una parcel·la municipal de més de 5.000 metres quadrats inclosa en el Pla Vive Comunitat Valenciana.