Nou efecte secundari de la vacuna Pfizer

Febre, malestar, mal de cap o dolor muscular estan entre els efectes secundaris més comuns de les vacunes. En les últimes hores, l’EMA ha recomanat incloure un altre en el prospecte de la vacuna de Pfizer. Es tracta d’una possible Inflor facial.

Segons recull la pàgina oficial de l’EMA, la possible inflor facial pot donar-se en persones que tinguen injeccions amb farciments dèrmics sota la seua pell.

El comité de seguretat de l’EMA (PRAC) ha revisat una sèrie d’avisos de seguretat, relacionades amb les vacunes Covid-19, alguna cosa que realitza amb freqüència per a actualitzar els sistemes de seguretat i seguiment.

El PRAC «considera que existeix almenys una possibilitat raonable d’una associació causal entre la vacuna i els casos notificats d’inflor facial en persones amb antecedents d’injeccions amb farciments dèrmics, és a dir, substàncies blanes similars a un gel que s’injecten davall de la pell».

Per tant, el PRAC conclou que «la inflor facial en persones amb antecedents d’injeccions amb farciments dèrmics ha d’incloure’s com a efecte secundari en la secció 4.8 del resum de les característiques del producte (RCP) i en la secció 4 del prospecte d’informació per al pacient (PIL) de Comirnaty.

Per a l’EMA, després d’afegir este efecte secundari a la vacuna de Pfizer, el balanç benefici-risc d’este vial roman «sense canvis«.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.

L’Albufera de València fa un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

La candidatura de l’Albufera per a ser declarada Reserva de la Biosfera per la Unesco ha rebut l’informe favorable del Consell Científic del Programa MaB, que avala els seus valors i marca recomanacions per a reforçar-la.

L’Albufera de València supera un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

Un informe del Consell Científic del Comitè Español del Programa MaB avala els valors ambientals i socials de l’Albufera i marca recomanacions per a reforçar la candidatura com a Reserva de la Biosfera de la Unesco.

Catalá defensa que la Policia Local va fer milers de rescats durant la DANA a València

María José Catalá ha declarat com a testimoni que Bombers i Policia Local van fer milers de rescats a les pedanies del sud de València durant la DANA del 29 d’octubre de 2024, i que es va habilitar l’Alqueria del Basket per acollir veïns desplaçats.

Setze morts per calor en una setmana a la Comunitat Valenciana, quatre d’elles este dimarts

La primera setmana de juliol ha deixat setze morts atribuïbles a la calor extrema a la Comunitat Valenciana, amb quatre defuncions este dimarts i la major part de víctimes majors de 65 anys.

Noche sufocant a la Comunitat Valenciana amb mínimes que quasi no baixen dels 28 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut una nova nit tòrrida, amb 28,2 graus de mínima a Parcent i valors per damunt dels 27 graus en nombrosos municipis mentre continua l’ona de calor.