13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

L’EMA aprova la vacuna de Pfizer en xiquets de 5 a 11 anys a Europa

 

El Comité de Medicaments d’Ús Humà de l’Agència Europea del Medicament (EMA) ha aprovat aquest dijous en una reunió extraordinària la vacuna de Pfizer en xiquets de 5 a 11 anys.

La seua aplicació a Espanya dependrà del dictamen dels experts de la ponència, dels directors de Salut Pública i “de l’arribada de vacunes, perquè haurem de veure quan arriben. Anem pas a pas: EMA, ponència, Comissió de Salut Pública i el Sistema Nacional de Salut preparat per si fora aqueix el cas quan siga el moment”, ha contestat la ministra de Sanitat, Carolina Darias aquest dimecres.

L’EMA va començar a avaluar el passat 18 d’octubre les dades obtingudes en els assajos clínics amb l’objectiu de poder estendre l’ús de la vacuna Covid-19 de BioNTech/Pfizer, també denominada Comirnaty, als xiquets amb edats compreses entre els 5 i els 11 anys.

Cal recordar, que ja va aprovar L’EMA ja va aprovar al maig immunitzar amb Pfizer-BioNTech als adolescents de 12 a 15 anys i també té en estudi la petició de Moderna per a estendre l’ús de les seues injeccions a xiquets a partir dels sis anys. La vacuna de Pfizer-BioNTech en xiquets també s’administra en dos dosis separades tres setmanes una de l’altra, encara que cada burxada només conté una tercera part del principi actiu que l’administrat als majors de 12 anys.

Comirnaty és una vacuna per a la prevenció de la Covid-19, que actualment està autoritzada per al seu ús en persones de 12 anys d’ara en avant. Conté una molècula anomenada ARN missatger (ARNm) amb instruccions per a produir una proteïna, coneguda com a proteïna del pic, que és present de manera natural en el SARS-CoV-2, el virus que causa el Covid-19, de manera que ajuda al cos a preparar-se per si haguera de defensar-se d’aquest virus.

 

La Comissió Europea emetrà una decisió final

 

Aquest grup d’edat està format a Espanya per 3,2 milions de xiquets (el 6,9% de la població total). La vacunació dels xiquets enfront del coronavirus ha dividit als experts en els últims mesos, encara que l’accelerada circulació del virus a Espanya i Europa està començant a inclinar la balança a favor de la mesura.

Alguns defensen des de fa mesos que la immunització d’aquest grup permetria superar àmpliament el 85% de la població total vacunada i acostar més a Espanya cap a la immunitat de grup. Uns altres, en canvi, dubtaven que fora necessari fer-ho donada la levitat amb la qual els xiquets cursen la malaltia i la baixa transmissibilitat del virus entre xiquets en un context de baixa incidència.

Aquesta decisió s’emmarca en un moment en el qual la incidència de la pandèmia s’està incrementant en tota Europa i les autoritats estan redoblant els seus esforços per a impulsar la vacunació d’aquelles persones que encara no ho hagen fet.

Els xiquets estan sent un dels grups més afectats per aquest augment de la incidència. De fet, a Espanya, els menors d’11 anys són el grup poblacional que més incidència té amb 203,57, segons les dades publicades aquest dimecres pel Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

Conclou sense èxit el rescat dels wasaps de l’excap de gabinet de Mazón

La pericial en el telèfon de José Manuel Cuenca ha acabat sense recuperar els missatges del dia de la DANA. Amb la seua autorització, la jutgessa sol·licitarà les dades a Meta.

Aemet establix l’avís groc en el nord de Castelló per al dissabte per pluja i neu

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc en el nord de Castelló per pluja i neu. En el litoral s'esperen 20 l/m² en una hora i a l'interior 5 cm de neu sobre 1.000 m amb probabilitat baixa.

Dos menors i huit adults arriben en pastera a Benidorm, primera arribada de 2026 a la Comunitat Valenciana

Deu persones, dos d'elles menors, han aconseguit la costa de Benidorm i han sigut ateses en relatiu bon estat. És la primera arribada a la Comunitat Valenciana en 2026.

El València encadena 5 anys sense perdre fora en Copa i més de 20 sense caure davant rivals de menor categoria

El València es va ficar en quarts després d'imposar-se al Burgos en El Cultivable i enllaça cinc anys invicte a domicili en la Copa del Rei. A més, acumula més de dos dècades sense caure davant equips de menor categoria.

Brabec assesta un colp definitiu i recupera el lideratge; Schareina s’aferma tercer

Ricky Brabec es va imposar en l'etapa 12 i va recuperar el lideratge del Dakar mancant una jornada. Tosha Schareina va ser tercer en l'etapa i va amarrar la tercera plaça general.

Marcelino veu en el Betis un examen per a reafirmar la candidatura del Vila-real a la Champions

El tècnic del Vila-real va assegurar que guanyar al Betis suposaria un altre colp sobre la taula i consolidaria la baralla per la Lliga de Campions davant un rival directe.

Detingut a Alacant després d’oblidar en un cotxe robat l’acte judicial que acabava de rebre

Un home de 41 anys ha sigut arrestat a Alacant després de deixar en un vehicle forçat l'acte de llibertat que li havien notificat hores abans. El document i una bossa policial amb les seues pertinences li van vincular a diversos robatoris en cotxes.

L’ocupació turística va marcar rècord en 2025 i la Comunitat Valenciana va liderar el creixement

L'ocupació turística va aconseguir 2,75 milions d'afiliats en 2025, un 2,4% més i el 12,7% del total. La Comunitat Valenciana va encapçalar l'avanç en percentatge.