L’EMA aprova la vacuna de Pfizer en xiquets de 5 a 11 anys a Europa

 

El Comité de Medicaments d’Ús Humà de l’Agència Europea del Medicament (EMA) ha aprovat aquest dijous en una reunió extraordinària la vacuna de Pfizer en xiquets de 5 a 11 anys.

La seua aplicació a Espanya dependrà del dictamen dels experts de la ponència, dels directors de Salut Pública i «de l’arribada de vacunes, perquè haurem de veure quan arriben. Anem pas a pas: EMA, ponència, Comissió de Salut Pública i el Sistema Nacional de Salut preparat per si fora aqueix el cas quan siga el moment», ha contestat la ministra de Sanitat, Carolina Darias aquest dimecres.

L’EMA va començar a avaluar el passat 18 d’octubre les dades obtingudes en els assajos clínics amb l’objectiu de poder estendre l’ús de la vacuna Covid-19 de BioNTech/Pfizer, també denominada Comirnaty, als xiquets amb edats compreses entre els 5 i els 11 anys.

Cal recordar, que ja va aprovar L’EMA ja va aprovar al maig immunitzar amb Pfizer-BioNTech als adolescents de 12 a 15 anys i també té en estudi la petició de Moderna per a estendre l’ús de les seues injeccions a xiquets a partir dels sis anys. La vacuna de Pfizer-BioNTech en xiquets també s’administra en dos dosis separades tres setmanes una de l’altra, encara que cada burxada només conté una tercera part del principi actiu que l’administrat als majors de 12 anys.

Comirnaty és una vacuna per a la prevenció de la Covid-19, que actualment està autoritzada per al seu ús en persones de 12 anys d’ara en avant. Conté una molècula anomenada ARN missatger (ARNm) amb instruccions per a produir una proteïna, coneguda com a proteïna del pic, que és present de manera natural en el SARS-CoV-2, el virus que causa el Covid-19, de manera que ajuda al cos a preparar-se per si haguera de defensar-se d’aquest virus.

 

La Comissió Europea emetrà una decisió final

 

Aquest grup d’edat està format a Espanya per 3,2 milions de xiquets (el 6,9% de la població total). La vacunació dels xiquets enfront del coronavirus ha dividit als experts en els últims mesos, encara que l’accelerada circulació del virus a Espanya i Europa està començant a inclinar la balança a favor de la mesura.

Alguns defensen des de fa mesos que la immunització d’aquest grup permetria superar àmpliament el 85% de la població total vacunada i acostar més a Espanya cap a la immunitat de grup. Uns altres, en canvi, dubtaven que fora necessari fer-ho donada la levitat amb la qual els xiquets cursen la malaltia i la baixa transmissibilitat del virus entre xiquets en un context de baixa incidència.

Aquesta decisió s’emmarca en un moment en el qual la incidència de la pandèmia s’està incrementant en tota Europa i les autoritats estan redoblant els seus esforços per a impulsar la vacunació d’aquelles persones que encara no ho hagen fet.

Els xiquets estan sent un dels grups més afectats per aquest augment de la incidència. De fet, a Espanya, els menors d’11 anys són el grup poblacional que més incidència té amb 203,57, segons les dades publicades aquest dimecres pel Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.