L’EMA aprova la vacuna de Pfizer en xiquets de 5 a 11 anys a Europa

 

El Comité de Medicaments d’Ús Humà de l’Agència Europea del Medicament (EMA) ha aprovat aquest dijous en una reunió extraordinària la vacuna de Pfizer en xiquets de 5 a 11 anys.

La seua aplicació a Espanya dependrà del dictamen dels experts de la ponència, dels directors de Salut Pública i «de l’arribada de vacunes, perquè haurem de veure quan arriben. Anem pas a pas: EMA, ponència, Comissió de Salut Pública i el Sistema Nacional de Salut preparat per si fora aqueix el cas quan siga el moment», ha contestat la ministra de Sanitat, Carolina Darias aquest dimecres.

L’EMA va començar a avaluar el passat 18 d’octubre les dades obtingudes en els assajos clínics amb l’objectiu de poder estendre l’ús de la vacuna Covid-19 de BioNTech/Pfizer, també denominada Comirnaty, als xiquets amb edats compreses entre els 5 i els 11 anys.

Cal recordar, que ja va aprovar L’EMA ja va aprovar al maig immunitzar amb Pfizer-BioNTech als adolescents de 12 a 15 anys i també té en estudi la petició de Moderna per a estendre l’ús de les seues injeccions a xiquets a partir dels sis anys. La vacuna de Pfizer-BioNTech en xiquets també s’administra en dos dosis separades tres setmanes una de l’altra, encara que cada burxada només conté una tercera part del principi actiu que l’administrat als majors de 12 anys.

Comirnaty és una vacuna per a la prevenció de la Covid-19, que actualment està autoritzada per al seu ús en persones de 12 anys d’ara en avant. Conté una molècula anomenada ARN missatger (ARNm) amb instruccions per a produir una proteïna, coneguda com a proteïna del pic, que és present de manera natural en el SARS-CoV-2, el virus que causa el Covid-19, de manera que ajuda al cos a preparar-se per si haguera de defensar-se d’aquest virus.

 

La Comissió Europea emetrà una decisió final

 

Aquest grup d’edat està format a Espanya per 3,2 milions de xiquets (el 6,9% de la població total). La vacunació dels xiquets enfront del coronavirus ha dividit als experts en els últims mesos, encara que l’accelerada circulació del virus a Espanya i Europa està començant a inclinar la balança a favor de la mesura.

Alguns defensen des de fa mesos que la immunització d’aquest grup permetria superar àmpliament el 85% de la població total vacunada i acostar més a Espanya cap a la immunitat de grup. Uns altres, en canvi, dubtaven que fora necessari fer-ho donada la levitat amb la qual els xiquets cursen la malaltia i la baixa transmissibilitat del virus entre xiquets en un context de baixa incidència.

Aquesta decisió s’emmarca en un moment en el qual la incidència de la pandèmia s’està incrementant en tota Europa i les autoritats estan redoblant els seus esforços per a impulsar la vacunació d’aquelles persones que encara no ho hagen fet.

Els xiquets estan sent un dels grups més afectats per aquest augment de la incidència. De fet, a Espanya, els menors d’11 anys són el grup poblacional que més incidència té amb 203,57, segons les dades publicades aquest dimecres pel Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.