L’EMA aprova la vacuna de Pfizer en xiquets de 5 a 11 anys a Europa

 

El Comité de Medicaments d’Ús Humà de l’Agència Europea del Medicament (EMA) ha aprovat aquest dijous en una reunió extraordinària la vacuna de Pfizer en xiquets de 5 a 11 anys.

La seua aplicació a Espanya dependrà del dictamen dels experts de la ponència, dels directors de Salut Pública i “de l’arribada de vacunes, perquè haurem de veure quan arriben. Anem pas a pas: EMA, ponència, Comissió de Salut Pública i el Sistema Nacional de Salut preparat per si fora aqueix el cas quan siga el moment”, ha contestat la ministra de Sanitat, Carolina Darias aquest dimecres.

L’EMA va començar a avaluar el passat 18 d’octubre les dades obtingudes en els assajos clínics amb l’objectiu de poder estendre l’ús de la vacuna Covid-19 de BioNTech/Pfizer, també denominada Comirnaty, als xiquets amb edats compreses entre els 5 i els 11 anys.

Cal recordar, que ja va aprovar L’EMA ja va aprovar al maig immunitzar amb Pfizer-BioNTech als adolescents de 12 a 15 anys i també té en estudi la petició de Moderna per a estendre l’ús de les seues injeccions a xiquets a partir dels sis anys. La vacuna de Pfizer-BioNTech en xiquets també s’administra en dos dosis separades tres setmanes una de l’altra, encara que cada burxada només conté una tercera part del principi actiu que l’administrat als majors de 12 anys.

Comirnaty és una vacuna per a la prevenció de la Covid-19, que actualment està autoritzada per al seu ús en persones de 12 anys d’ara en avant. Conté una molècula anomenada ARN missatger (ARNm) amb instruccions per a produir una proteïna, coneguda com a proteïna del pic, que és present de manera natural en el SARS-CoV-2, el virus que causa el Covid-19, de manera que ajuda al cos a preparar-se per si haguera de defensar-se d’aquest virus.

 

La Comissió Europea emetrà una decisió final

 

Aquest grup d’edat està format a Espanya per 3,2 milions de xiquets (el 6,9% de la població total). La vacunació dels xiquets enfront del coronavirus ha dividit als experts en els últims mesos, encara que l’accelerada circulació del virus a Espanya i Europa està començant a inclinar la balança a favor de la mesura.

Alguns defensen des de fa mesos que la immunització d’aquest grup permetria superar àmpliament el 85% de la població total vacunada i acostar més a Espanya cap a la immunitat de grup. Uns altres, en canvi, dubtaven que fora necessari fer-ho donada la levitat amb la qual els xiquets cursen la malaltia i la baixa transmissibilitat del virus entre xiquets en un context de baixa incidència.

Aquesta decisió s’emmarca en un moment en el qual la incidència de la pandèmia s’està incrementant en tota Europa i les autoritats estan redoblant els seus esforços per a impulsar la vacunació d’aquelles persones que encara no ho hagen fet.

Els xiquets estan sent un dels grups més afectats per aquest augment de la incidència. De fet, a Espanya, els menors d’11 anys són el grup poblacional que més incidència té amb 203,57, segons les dades publicades aquest dimecres pel Ministeri de Sanitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació de Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïa responsabilitat per irregularitats en vivendes públiques.

Exdirigentes del PSPV d’Almussafes reclamen respectar la presumpció d’innocència de l’alcalde

Els 41 membres de l'anterior executiva local han qüestionat l'expedient obert pel Comité d'Ètica i Garanties del PSPV-PSOE i han reclamat respecte a la presumpció d'innocència. Recorden que Toni González seguix com a alcalde malgrat la suspensió cautelar de militància per acusacions d'assetjament sexual i laboral.

Compromís recomana a l’esquerra escoltar la militància per a triar un nou líder

Compromís ha recomanat a l'esquerra escoltar la militància per a triar un nou lideratge després del pas arrere de Yolanda Díaz. Sumar ha demanat unitat i el PSOE i EH Bildu han mostrat respecte i han subratllat la necessitat d'un espai fort a l'esquerra del PSOE.

Detinguts els quatre autors d’un intent de segrest frustrat pel gos de la víctima a Polinyà de Xúquer

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre integrants d'un grup criminal que va intentar segrestar una dona en el seu domicili de Polinyà de Xúquer. El rapte es va frustrar quan el gos de la víctima va mossegar a un dels assaltants, la qual cosa va desencadenar una investigació en tres fases.

Marxa lenta de VTC provoca embossos i corts en vies clau de València

La marxa lenta de VTC contra el decret de la Generalitat que limita la seua activitat provoca congestió en artèries principals de València i el tall de Sant Vicent Màrtir. Dos columnes han eixit des de Pista de Silla i Corts Valencianes i confluïxen en el centre per a finalitzar davant la Conselleria de Transports.

La capella ardent d’Antonio Tejero s’instal·la en un tanatori de Xàtiva

El tanatori Servisa de Xàtiva acull la capella ardent de l'ex tinent coronel Antonio Tejero, mort als 93 anys. El funeral està previst esta vesprada en la capella de la Costera i l'accés a la vetla és només per a la família.

El preu de la vivenda bat rècord: puja un 7,5% en 2025 i un 9,4% en la Comunitat Valenciana

El preu mitjà va aconseguir 1.902 euros/m², un 7,5% més que en 2024, i va superar el pic de 2007. Les compravendes van créixer un 4,4% i les hipoteques un 13,7%.

Les cendres d’Antonio Tejero reposaran en Torre de la Mar al costat de la seua esposa

La família preveu traslladar les cendres de l'extinent coronel a Torre de la Mar, on va residir. Seran depositades al costat de la seua esposa i la data encara es desconeix