L’EMA aprova la vacuna de Pfizer en xiquets de 5 a 11 anys a Europa

 

El Comité de Medicaments d’Ús Humà de l’Agència Europea del Medicament (EMA) ha aprovat aquest dijous en una reunió extraordinària la vacuna de Pfizer en xiquets de 5 a 11 anys.

La seua aplicació a Espanya dependrà del dictamen dels experts de la ponència, dels directors de Salut Pública i “de l’arribada de vacunes, perquè haurem de veure quan arriben. Anem pas a pas: EMA, ponència, Comissió de Salut Pública i el Sistema Nacional de Salut preparat per si fora aqueix el cas quan siga el moment”, ha contestat la ministra de Sanitat, Carolina Darias aquest dimecres.

L’EMA va començar a avaluar el passat 18 d’octubre les dades obtingudes en els assajos clínics amb l’objectiu de poder estendre l’ús de la vacuna Covid-19 de BioNTech/Pfizer, també denominada Comirnaty, als xiquets amb edats compreses entre els 5 i els 11 anys.

Cal recordar, que ja va aprovar L’EMA ja va aprovar al maig immunitzar amb Pfizer-BioNTech als adolescents de 12 a 15 anys i també té en estudi la petició de Moderna per a estendre l’ús de les seues injeccions a xiquets a partir dels sis anys. La vacuna de Pfizer-BioNTech en xiquets també s’administra en dos dosis separades tres setmanes una de l’altra, encara que cada burxada només conté una tercera part del principi actiu que l’administrat als majors de 12 anys.

Comirnaty és una vacuna per a la prevenció de la Covid-19, que actualment està autoritzada per al seu ús en persones de 12 anys d’ara en avant. Conté una molècula anomenada ARN missatger (ARNm) amb instruccions per a produir una proteïna, coneguda com a proteïna del pic, que és present de manera natural en el SARS-CoV-2, el virus que causa el Covid-19, de manera que ajuda al cos a preparar-se per si haguera de defensar-se d’aquest virus.

 

La Comissió Europea emetrà una decisió final

 

Aquest grup d’edat està format a Espanya per 3,2 milions de xiquets (el 6,9% de la població total). La vacunació dels xiquets enfront del coronavirus ha dividit als experts en els últims mesos, encara que l’accelerada circulació del virus a Espanya i Europa està començant a inclinar la balança a favor de la mesura.

Alguns defensen des de fa mesos que la immunització d’aquest grup permetria superar àmpliament el 85% de la població total vacunada i acostar més a Espanya cap a la immunitat de grup. Uns altres, en canvi, dubtaven que fora necessari fer-ho donada la levitat amb la qual els xiquets cursen la malaltia i la baixa transmissibilitat del virus entre xiquets en un context de baixa incidència.

Aquesta decisió s’emmarca en un moment en el qual la incidència de la pandèmia s’està incrementant en tota Europa i les autoritats estan redoblant els seus esforços per a impulsar la vacunació d’aquelles persones que encara no ho hagen fet.

Els xiquets estan sent un dels grups més afectats per aquest augment de la incidència. De fet, a Espanya, els menors d’11 anys són el grup poblacional que més incidència té amb 203,57, segons les dades publicades aquest dimecres pel Ministeri de Sanitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulat un clan familiar de droga a Sant Vicent amb set detinguts

Set membres d'un mateix clan familiar han sigut detinguts i llocs en llibertat amb càrrecs després de desmantellar un punt de tràfic de drogues en el centre de Sant Vicent del Raspeig, on es van intervindre drogues, armes prohibides i una plantació interior de marihuana.

La vaga mèdica deixa prop de 270.000 pacients sense atendre en la Comunitat Valenciana

La vaga mèdica intermitent en la Comunitat Valenciana ha provocat que quasi 270.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de cirurgies i consultes ajornades i un fort xoc entre sindicats i Conselleria per les xifres de seguiment.

Va unir Municipalista porta a les Corts més de 11.000 firmes per a rebaixar la barrera electoral del 5 al 3 per cent

Va unir Municipalista registra en Les Corts més de 11.000 firmes per a tramitar una iniciativa legislativa popular que rebaixe la barrera electoral del 5 al 3 per cent i compute els vots per província.

CCOO denuncia que l’Hospital de Sagunt va derivar en 2025 més de 14.000 proves diagnòstiques a la sanitat privada

CCOO assegura que el Departament de Salut de Sagunt va derivar en 2025 més de 14.000 proves diagnòstiques a la sanitat privada, mentres l'hospital defén que la mesura ha reduït les llistes d'espera.

Compromís tanca files amb Mónica Oltra i l’assenyala com a futura alcaldessa de València

Joan Baldoví i Papi Robles destaquen el consens intern en Compromís perquè Mónica Oltra encapçale la candidatura a l'Alcaldia de València i descarten una fractura en la coalició.

PSPV i Compromís reclamen que Barcala, Camarero, Mazón i Pérez Llorca declaren en la comissió de VPP d’Alacant

PSPV i Compromís registren en Les Corts un pla de treball que exigix la compareixença de Barcala, Camarero, Mazón i Pérez Llorca en la comissió sobre l'adjudicació irregular de VPP a Alacant.

València declara ZAS en Russafa i endurix les normes per a l’hostaleria i la neteja urbana

L'Ajuntament de València aprova la declaració de zona acústicament saturada en Russafa, amb límits a l'hostaleria i l'oci nocturn, i una nova ordenança que endurix les multes per embrutar la via pública.

Etta Eyong afronta un retorn amarg a la Ceràmica sense marcar des d’octubre

Etta Eyong torna a la Ceràmica com a davanter del Llevant en la seua pitjor ratxa golejadora, més de sis mesos sense veure porta en LaLiga després d'un inici explosiu amb Vila-real i Llevant. El seu paper actual, a l'ombra d'altres atacants, contrasta amb el protagonisme que va tindre al principi de la temporada.