L’empresa valenciana Bioinicia i el CSIC creen la primera mascareta biodegradable

 

L’empresa valenciana Bionicia i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) han creat Proveil Biomask, la primera mascareta biodegradable, que té la mateixa tecnologia de nanofibres que les mascaretes actuals però que «en usar-la i rebutjar-la, afectarà molt menys el planeta».

 

L’investigador del CSIC que ha creat el filtre de Proveil, José María Lagarón, ha destacat: «L’objectiu és que després de ser usades, la gent les puga afegir al contenidor marró de la matèria orgànica, perquè o bé s’emporten a l’abocador i allí és bio degraden en terra, o bé s’emporten a les plantes de compostatge industrial per a bio degradar-se amb la resta de la matèria orgànica».

 

«El cos d’estes mascaretes es transformarà en aigua i abonament, pel que recomanem, com s’hauria de fer amb totes les mascaretes, separar del cos de la mascareta les gomes de les orelles, que no són compostables i el clip nasal per al seu reciclatge», ha assenyalat en un comunicat remés este dimecres per l’empresa valenciana.

 

Part dels beneficis, per a les investigacions del CSIC

Lagarón ha explicat que esta creació es basa en la línia de desenrotllament i de compromisos que s’ha adquirit amb les institucions públiques que els han cofinançat, inicialment, per a resoldre el problema del subministrament d’equips de protecció individual.

 

La directora de Màrqueting de Bionicia, Paola Dezi, per part seua, ha manifestat: «Creiem que la salut de la població no és alguna cosa a tindre en compte només a curt termini, sinó que és alguna cosa sobre el que hauríem de treballar dia rere dia. Per este motiu, traurem al mercat la primera mascareta de cos totalment biodegradable, fins i tot en el medi ambient».

 

Segons esta empresa, estes noves mascaretes biodegradables compten amb una eficàcia de filtració bacteriana superior a un 92% i una eficiència de filtració d’aerosols superior a un 85%. A denés, part dels beneficis derivats de la venda d’estes mascaretes serà destinat al CSIC, que, al seu torn, els tornarà a invertir en projectes d’investigació per a millorar la qualitat de vida de la població.

Últimes notícies

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.