L’empresa valenciana Bioinicia i el CSIC creen la primera mascareta biodegradable

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’empresa valenciana Bionicia i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) han creat Proveil Biomask, la primera mascareta biodegradable, que té la mateixa tecnologia de nanofibres que les mascaretes actuals però que «en usar-la i rebutjar-la, afectarà molt menys el planeta».   L’investigador del CSIC que ha creat el filtre de Proveil, José María Lagarón, […]

 

L’empresa valenciana Bionicia i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) han creat Proveil Biomask, la primera mascareta biodegradable, que té la mateixa tecnologia de nanofibres que les mascaretes actuals però que «en usar-la i rebutjar-la, afectarà molt menys el planeta».

 

L’investigador del CSIC que ha creat el filtre de Proveil, José María Lagarón, ha destacat: «L’objectiu és que després de ser usades, la gent les puga afegir al contenidor marró de la matèria orgànica, perquè o bé s’emporten a l’abocador i allí és bio degraden en terra, o bé s’emporten a les plantes de compostatge industrial per a bio degradar-se amb la resta de la matèria orgànica».

 

«El cos d’estes mascaretes es transformarà en aigua i abonament, pel que recomanem, com s’hauria de fer amb totes les mascaretes, separar del cos de la mascareta les gomes de les orelles, que no són compostables i el clip nasal per al seu reciclatge», ha assenyalat en un comunicat remés este dimecres per l’empresa valenciana.

 

Part dels beneficis, per a les investigacions del CSIC

Lagarón ha explicat que esta creació es basa en la línia de desenrotllament i de compromisos que s’ha adquirit amb les institucions públiques que els han cofinançat, inicialment, per a resoldre el problema del subministrament d’equips de protecció individual.

 

La directora de Màrqueting de Bionicia, Paola Dezi, per part seua, ha manifestat: «Creiem que la salut de la població no és alguna cosa a tindre en compte només a curt termini, sinó que és alguna cosa sobre el que hauríem de treballar dia rere dia. Per este motiu, traurem al mercat la primera mascareta de cos totalment biodegradable, fins i tot en el medi ambient».

 

Segons esta empresa, estes noves mascaretes biodegradables compten amb una eficàcia de filtració bacteriana superior a un 92% i una eficiència de filtració d’aerosols superior a un 85%. A denés, part dels beneficis derivats de la venda d’estes mascaretes serà destinat al CSIC, que, al seu torn, els tornarà a invertir en projectes d’investigació per a millorar la qualitat de vida de la població.

Últimes notícies

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.