L’empresa valenciana Bioinicia i el CSIC creen la primera mascareta biodegradable

 

L’empresa valenciana Bionicia i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) han creat Proveil Biomask, la primera mascareta biodegradable, que té la mateixa tecnologia de nanofibres que les mascaretes actuals però que «en usar-la i rebutjar-la, afectarà molt menys el planeta».

 

L’investigador del CSIC que ha creat el filtre de Proveil, José María Lagarón, ha destacat: «L’objectiu és que després de ser usades, la gent les puga afegir al contenidor marró de la matèria orgànica, perquè o bé s’emporten a l’abocador i allí és bio degraden en terra, o bé s’emporten a les plantes de compostatge industrial per a bio degradar-se amb la resta de la matèria orgànica».

 

«El cos d’estes mascaretes es transformarà en aigua i abonament, pel que recomanem, com s’hauria de fer amb totes les mascaretes, separar del cos de la mascareta les gomes de les orelles, que no són compostables i el clip nasal per al seu reciclatge», ha assenyalat en un comunicat remés este dimecres per l’empresa valenciana.

 

Part dels beneficis, per a les investigacions del CSIC

Lagarón ha explicat que esta creació es basa en la línia de desenrotllament i de compromisos que s’ha adquirit amb les institucions públiques que els han cofinançat, inicialment, per a resoldre el problema del subministrament d’equips de protecció individual.

 

La directora de Màrqueting de Bionicia, Paola Dezi, per part seua, ha manifestat: «Creiem que la salut de la població no és alguna cosa a tindre en compte només a curt termini, sinó que és alguna cosa sobre el que hauríem de treballar dia rere dia. Per este motiu, traurem al mercat la primera mascareta de cos totalment biodegradable, fins i tot en el medi ambient».

 

Segons esta empresa, estes noves mascaretes biodegradables compten amb una eficàcia de filtració bacteriana superior a un 92% i una eficiència de filtració d’aerosols superior a un 85%. A denés, part dels beneficis derivats de la venda d’estes mascaretes serà destinat al CSIC, que, al seu torn, els tornarà a invertir en projectes d’investigació per a millorar la qualitat de vida de la població.

Últimes notícies

Mor un motorista en xocar amb un cotxe a la N-332 a Oliva

Un motorista ha mort en un accident amb un turisme este dijous de vesprada a la N-332, al terme d’Oliva. El conductor del cotxe, un conegut genet britànic que viatjava amb Sira Martínez, ha donat negatiu en alcohol i drogues.

Un nou llibre explica com conviure amb els desastres naturals en temps de canvi climàtic

El llibre 'Educar para el riesgo en tiempos de cambio climático', coordinat per Jorge Olcina i Álvaro Francisco Morote i elaborat per mig centenar d’experts internacionals, orienta educadors, gestors i comunicadors sobre com formar la ciutadania davant els perills naturals creixents.

Morant qüestiona si jutges que han anul·lat el decret d’universitats treballen en la privada

La ministra Diana Morant respecta la sentència del Tribunal Suprem que anul·la el decret que endureix la creació de noves universitats, però posa en dubte si alguns dels jutges tenen interessos en la universitat privada.

Juan Carlos Ferrero revela en ‘Mentalitat Guanyadora’ el seu camí cap a l’èxit a través de la disciplina

Juan Carlos Ferrero s’estrena com a escriptor amb 'Mentalitat Guanyadora', un llibre on compartix la seua filosofia basada en la disciplina, la superació i el procés per damunt del resultat, inclosa la seua experiència amb Carlos Alcaraz.

El secret de Juan Carlos Ferrero en el seu llibre ‘Mentalidad Ganadora’: disciplina per a arribar al cim

Juan Carlos Ferrero s’estrena com a escriptor amb 'Mentalidad Ganadora', un llibre on compartix la seua filosofia de disciplina, superació i treball constant al llarg de la seua carrera com a tenista i entrenador de Carlos Alcaraz.

Els premiats del 9 d’Octubre reivindiquen orgull de terra i més suport a la cultura, la igualtat i la ciència

Els guardonats amb les Distincions de la Generalitat pel 9 d’Octubre han expressat l’orgull de rebre el premi a la seua terra i han reclamat més suport a la cultura, la igualtat, l’esport femení i la investigació científica.

Morant reivindica al 9 d’Octubre els valencians que ixen al carrer per defensar els seus drets

Diana Morant assegura que entra al Palau de la Generalitat acompanyada pels valencians que s’han mobilitzat per reclamar drets i apunta al 29 de novembre com la cita per a un canvi polític. La líder del PSPV vincula el 9 d’Octubre amb les protestes per educació, vivenda i igualtat.

Sánchez desitja un bon 9 d’Octubre a un poble que treballa i es reconstrueix

Pedro Sánchez ha felicitat els valencians pel 9 d’Octubre, que ha definit com un poble que treballa, es reconstrueix i sap cap on vol anar, en un missatge publicat en les seues xarxes socials.