Espanya imposa quarantena als viatgers de països d’alt risc per l’ómicron

 

Espanya imposa des de les dotze d’aquesta nit deu dies de quarantena a tots els viatgers procedents de zones considerades d’alt risc, a causa de la variant ómicron del coronavirus que ha aparegut en diversos països del sud d’Àfrica.

El Boletín Oficial del Estado (BOE) publica aquest dilluns l’ordre del Ministeri de Sanitat per la qual s’imposa aquesta mesura restrictiva als vols que arriben a Espanya, amb o sense escales intermèdies, des de qualsevol aeroport situat a BotswanaEswatini, Lesotho, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica i Zimbàbue.

 

Queden exclosos els passatgers en trànsit que siguen residents o titulars de visats de llarga duració de països europeus i Estats associats Schengen, Andorra, Mònaco, El Vaticà o San Marino, que es dirigisquen a aqueixos països, així com el personal aeronàutic necessari per a dur a terme les activitats de transport aeri.

Aqueixos sí, Espanya demana a tots ells una prova diagnòstica de Sars-CoV-2 amb resultat negatiu realitzada com a màxim 72 hores abans de l’arribada, independentment de si estan o no vacunades o hagen passat la malaltia.

Els viatgers hauran de guardar quarantena durant els deu dies següents a la seua arribada a Espanya, o durant tota la seua estada si aquesta fora inferior a aqueix termini.

Aquest període podrà finalitzar abans si al seté dia el viatger és sotmés a una prova diagnòstica d’infecció activa amb resultat negatiu.

Les proves admeses seran la NAAT o altres basades en tècniques moleculars equivalents, així com els test d’antígens que tinguen un rendiment mínim ≥ 90% de sensibilitat i ≥ 97% d’especificitat.

A més, i pel fet que s’han detectat casos d’ómicron al Regne Unit, a partir del dimecres 1 de desembre, Espanya només permetrà l’entrada de persones procedents del Regne Unit i Irlanda del Nord amb certificat de vacunació i no amb proves diagnòstiques negatives de covid o d’haver superat la malaltia com admetia fins ara.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.