Espanya imposa quarantena als viatgers de països d’alt risc per l’ómicron

 

Espanya imposa des de les dotze d’aquesta nit deu dies de quarantena a tots els viatgers procedents de zones considerades d’alt risc, a causa de la variant ómicron del coronavirus que ha aparegut en diversos països del sud d’Àfrica.

El Boletín Oficial del Estado (BOE) publica aquest dilluns l’ordre del Ministeri de Sanitat per la qual s’imposa aquesta mesura restrictiva als vols que arriben a Espanya, amb o sense escales intermèdies, des de qualsevol aeroport situat a BotswanaEswatini, Lesotho, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica i Zimbàbue.

 

Queden exclosos els passatgers en trànsit que siguen residents o titulars de visats de llarga duració de països europeus i Estats associats Schengen, Andorra, Mònaco, El Vaticà o San Marino, que es dirigisquen a aqueixos països, així com el personal aeronàutic necessari per a dur a terme les activitats de transport aeri.

Aqueixos sí, Espanya demana a tots ells una prova diagnòstica de Sars-CoV-2 amb resultat negatiu realitzada com a màxim 72 hores abans de l’arribada, independentment de si estan o no vacunades o hagen passat la malaltia.

Els viatgers hauran de guardar quarantena durant els deu dies següents a la seua arribada a Espanya, o durant tota la seua estada si aquesta fora inferior a aqueix termini.

Aquest període podrà finalitzar abans si al seté dia el viatger és sotmés a una prova diagnòstica d’infecció activa amb resultat negatiu.

Les proves admeses seran la NAAT o altres basades en tècniques moleculars equivalents, així com els test d’antígens que tinguen un rendiment mínim ≥ 90% de sensibilitat i ≥ 97% d’especificitat.

A més, i pel fet que s’han detectat casos d’ómicron al Regne Unit, a partir del dimecres 1 de desembre, Espanya només permetrà l’entrada de persones procedents del Regne Unit i Irlanda del Nord amb certificat de vacunació i no amb proves diagnòstiques negatives de covid o d’haver superat la malaltia com admetia fins ara.

Últimes notícies

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.