Espanya imposa quarantena als viatgers de països d’alt risc per l’ómicron

 

Espanya imposa des de les dotze d’aquesta nit deu dies de quarantena a tots els viatgers procedents de zones considerades d’alt risc, a causa de la variant ómicron del coronavirus que ha aparegut en diversos països del sud d’Àfrica.

El Boletín Oficial del Estado (BOE) publica aquest dilluns l’ordre del Ministeri de Sanitat per la qual s’imposa aquesta mesura restrictiva als vols que arriben a Espanya, amb o sense escales intermèdies, des de qualsevol aeroport situat a BotswanaEswatini, Lesotho, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica i Zimbàbue.

 

Queden exclosos els passatgers en trànsit que siguen residents o titulars de visats de llarga duració de països europeus i Estats associats Schengen, Andorra, Mònaco, El Vaticà o San Marino, que es dirigisquen a aqueixos països, així com el personal aeronàutic necessari per a dur a terme les activitats de transport aeri.

Aqueixos sí, Espanya demana a tots ells una prova diagnòstica de Sars-CoV-2 amb resultat negatiu realitzada com a màxim 72 hores abans de l’arribada, independentment de si estan o no vacunades o hagen passat la malaltia.

Els viatgers hauran de guardar quarantena durant els deu dies següents a la seua arribada a Espanya, o durant tota la seua estada si aquesta fora inferior a aqueix termini.

Aquest període podrà finalitzar abans si al seté dia el viatger és sotmés a una prova diagnòstica d’infecció activa amb resultat negatiu.

Les proves admeses seran la NAAT o altres basades en tècniques moleculars equivalents, així com els test d’antígens que tinguen un rendiment mínim ≥ 90% de sensibilitat i ≥ 97% d’especificitat.

A més, i pel fet que s’han detectat casos d’ómicron al Regne Unit, a partir del dimecres 1 de desembre, Espanya només permetrà l’entrada de persones procedents del Regne Unit i Irlanda del Nord amb certificat de vacunació i no amb proves diagnòstiques negatives de covid o d’haver superat la malaltia com admetia fins ara.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.