Espanya imposa quarantena als viatgers de països d’alt risc per l’ómicron

 

Espanya imposa des de les dotze d’aquesta nit deu dies de quarantena a tots els viatgers procedents de zones considerades d’alt risc, a causa de la variant ómicron del coronavirus que ha aparegut en diversos països del sud d’Àfrica.

El Boletín Oficial del Estado (BOE) publica aquest dilluns l’ordre del Ministeri de Sanitat per la qual s’imposa aquesta mesura restrictiva als vols que arriben a Espanya, amb o sense escales intermèdies, des de qualsevol aeroport situat a BotswanaEswatini, Lesotho, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica i Zimbàbue.

 

Queden exclosos els passatgers en trànsit que siguen residents o titulars de visats de llarga duració de països europeus i Estats associats Schengen, Andorra, Mònaco, El Vaticà o San Marino, que es dirigisquen a aqueixos països, així com el personal aeronàutic necessari per a dur a terme les activitats de transport aeri.

Aqueixos sí, Espanya demana a tots ells una prova diagnòstica de Sars-CoV-2 amb resultat negatiu realitzada com a màxim 72 hores abans de l’arribada, independentment de si estan o no vacunades o hagen passat la malaltia.

Els viatgers hauran de guardar quarantena durant els deu dies següents a la seua arribada a Espanya, o durant tota la seua estada si aquesta fora inferior a aqueix termini.

Aquest període podrà finalitzar abans si al seté dia el viatger és sotmés a una prova diagnòstica d’infecció activa amb resultat negatiu.

Les proves admeses seran la NAAT o altres basades en tècniques moleculars equivalents, així com els test d’antígens que tinguen un rendiment mínim ≥ 90% de sensibilitat i ≥ 97% d’especificitat.

A més, i pel fet que s’han detectat casos d’ómicron al Regne Unit, a partir del dimecres 1 de desembre, Espanya només permetrà l’entrada de persones procedents del Regne Unit i Irlanda del Nord amb certificat de vacunació i no amb proves diagnòstiques negatives de covid o d’haver superat la malaltia com admetia fins ara.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.