Espanya imposa quarantena als viatgers de països d’alt risc per l’ómicron

 

Espanya imposa des de les dotze d’aquesta nit deu dies de quarantena a tots els viatgers procedents de zones considerades d’alt risc, a causa de la variant ómicron del coronavirus que ha aparegut en diversos països del sud d’Àfrica.

El Boletín Oficial del Estado (BOE) publica aquest dilluns l’ordre del Ministeri de Sanitat per la qual s’imposa aquesta mesura restrictiva als vols que arriben a Espanya, amb o sense escales intermèdies, des de qualsevol aeroport situat a BotswanaEswatini, Lesotho, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica i Zimbàbue.

 

Queden exclosos els passatgers en trànsit que siguen residents o titulars de visats de llarga duració de països europeus i Estats associats Schengen, Andorra, Mònaco, El Vaticà o San Marino, que es dirigisquen a aqueixos països, així com el personal aeronàutic necessari per a dur a terme les activitats de transport aeri.

Aqueixos sí, Espanya demana a tots ells una prova diagnòstica de Sars-CoV-2 amb resultat negatiu realitzada com a màxim 72 hores abans de l’arribada, independentment de si estan o no vacunades o hagen passat la malaltia.

Els viatgers hauran de guardar quarantena durant els deu dies següents a la seua arribada a Espanya, o durant tota la seua estada si aquesta fora inferior a aqueix termini.

Aquest període podrà finalitzar abans si al seté dia el viatger és sotmés a una prova diagnòstica d’infecció activa amb resultat negatiu.

Les proves admeses seran la NAAT o altres basades en tècniques moleculars equivalents, així com els test d’antígens que tinguen un rendiment mínim ≥ 90% de sensibilitat i ≥ 97% d’especificitat.

A més, i pel fet que s’han detectat casos d’ómicron al Regne Unit, a partir del dimecres 1 de desembre, Espanya només permetrà l’entrada de persones procedents del Regne Unit i Irlanda del Nord amb certificat de vacunació i no amb proves diagnòstiques negatives de covid o d’haver superat la malaltia com admetia fins ara.

Últimes notícies

El Palau de la Música celebrarà 40 anys amb 60 grans concerts i la continuïtat d’Alexander Liebreich

El Palau de la Música de València commemorà en la temporada 2026-2027 el seu 40é aniversari amb quasi 60 concerts i la renovació del director de l’Orquestra de València, Alexander Liebreich, mentre Compromís i PSPV-PSOE critiquen el model de gestió i programació.

La reserva d’aigua baixa en plena onada de calor: el Xúquer queda al 62,4% i el Segura al 57,2%

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3%. La conca del Xúquer se situa al 62,4% de capacitat i la del Segura al 57,2%, el nivell més baix entre totes les conques.

Sanitat trenca rècord i oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027

La Conselleria de Sanitat oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a la convocatòria de 2027, la xifra més alta fins ara, amb un fort augment a València i especial èmfasi en Urgències i Emergències.

La reserva d’aigua baixa però el Júcar i el Segura mantenen nivells elevats

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3 % de la seua capacitat, amb el Júcar al 62,4 % i el Segura al 57,2 %, tot i les últimes pluges.

Les places de formació sanitària especialitzada arriben a un rècord de 1.284 per a 2027

Sanitat ha oferit 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027, la xifra més alta de la història, amb un fort increment a València i en Urgències i Emergències.

València recupera el llegat barroc d’Antonio Palomino amb una gran mostra al MuBAV

El Museu de Belles Arts de València ha obert la mostra ‘Antonio Palomino y la noche barroca’, primera exposició monogràfica sobre el pintor i teòric barroc, amb 65 obres de 20 museus i institucions.

Sant Vicent Màrtir i Sant Vicent Ferrer, festius locals proposats a València per a 2027

La Comissió de Benestar Social de València ha proposat com a festius locals de 2027 el 22 de gener, dia de Sant Vicent Màrtir, i el 5 d’abril, dia de Sant Vicent Ferrer. La decisió encara necessita l’aprovació definitiva del ple municipal.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en dispositius contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes, i ha alçat prop de 300 actes per drogues.