21.9 C
València
Divendres, 17 octubre, 2025

Els Estats Units reobri les seues fronteres a partir del 8 de novembre

 

Els Estats Units ha anunciat que reobrirà les seues fronteres terrestres i aèries als passatgers que compten amb la pauta completa anticovid a partir del pròxim 8 de novembre.

 

Autorització per als immunitzats

 

“La nova política de viatge que exigeix vacunació per als viatgers estrangers als EUA començarà el 8 de novembre. Este anunci i la data s’apliquen tant als viatges internacionals aeris com els terrestres”, ha explicat Kevin Muñoz, portaveu de la Casa Blanca.

Va ser a principis de gener del passat 2020 quan l’ara expresident Donald Trump va imposar  estes  restriccions amb l’objectiu d’evitar la propagació del virus.

L’arribada de l’actual mandatari, Joe Biden, no va canviar la situació, ja que esta mesura s’ha mantingut des de llavors.

No obstant això, ara, d’acord amb la recomanació dels Centres per al Control i la Prevenció de Malalties (CDC), podran ingressar al país els qui hagen rebut la burxada amb les següents vacunes: Moderna, Pfizer, Janssen, Astrazeneca, Sinopharm i Sinovac.

Queden exclosos de la llista, almenys de moment, els inoculats amb el fàrmac rus Sputnik V. La raó de l’agència sanitària americana resideix en què esta vacuna es troba entre les que encara no han sigut aprovades ni per l’Organització Mundial de la Salut (OMS), ni per la Unió Europea, ni pel propi país.

 

Vacunació obligatòria

 

Els Estats Units es va convertir un dels països de referència al començament de la campanya de vacunació.

Però la reticència de gran part de la població, majoritàriament les franges d’edat més joves, a rebre la injecció anticovid, unit a la propagació de la variant Delta, va provocar un alentiment en el percentatge de vacunats.

Per això, a la fi d’agost l’Administració Biden va anunciar que la vacunació seria obligatòria per als empleats públics i els treballadors de les grans companyies. Una mesura, que a més incloïa sancions en cas de no complir-se.

Últimes notícies

Detingut a Dénia un pròfug buscat per Bèlgica per robatori de joies i tinença d’armes

Un jove de 25 anys va ser arrestat a Dénia en confirmar-se una orde europea de detenció i lliurament emés per Bèlgica. Se li atribuïxen robatoris violents de joies, amenaces i tinença il·lícita d'armes a Anvers.

Les demandes de dissolució matrimonial cauen un 12% en la Comunitat Valenciana en el segon trimestre de 2025

La Comunitat Valenciana va registrar 2.771 demandes de dissolució matrimonial entre abril i juny de 2025, un 12,1% menys interanual. El descens es deu a la menor activitat tant en divorcis contenciosos com de mutu acord.

Morant entén que les famílies de la DANA no vulguen a Mazón en el funeral

La ministra i líder del PSPV-PSOE diu respectar que els familiars demanen que Mazón no acudisca al funeral d'Estat a València. Evita una postura taxativa sobre la seua assistència, critica la seua actitud i reclama eleccions.

Un emprenedor alacantí llança Twofaces, l’app per a comprar i vendre llibres de segona mà

Twofaces permet vendre i comprar llibres usats a través de WhatsApp amb una taxació automàtica. Recollida gratuïta i pagament en 24 hores per als venedors.

El TSJCV força al Consell a entregar informació a Compromís sobre el 29-O

Tres resolucions del TSJCV obliguen el Consell de Carlos Mazón a entregar a Compromís dades sobre el 29-O en el Cecopi i descarten l'empara en la Llei de Transparència.

Bioparc València culmina el trasllat de l’elefanta prenyada Metzi a Hongria

Bioparc València culmina el trasllat de l'elefanta prenyada Metzi al Zoo de Sosto per a reforçar la cria controlada. L'operatiu, de 2.529 km per cinc països, es va executar en una finestra segura de gestació i amb seguiment veterinari.

Un refugi a València per a les dones migrants oblidades de la DANA

Un any després del 29 d'octubre, un programa d'acolliment extraordinari en el centre de València continua donant sostre, menjar i suport a dones migrants afectades per la DANA. La vivenda i l'ocupació són encara el major obstacle per a la seua autonomia.

L’alcalde de Paiporta urgix avisos que funcionen per a evitar un altre 29-O i preveu 6-7 anys de reconstrucció

Vicent Císcar subratlla que la prioritat és que els avisos d'emergència funcionen i consolidar infraestructures per a guanyar resiliència. Calcula entre sis i set anys d'obres per a recompondre la localitat.