Els Estats Units reobri les seues fronteres a partir del 8 de novembre

 

Els Estats Units ha anunciat que reobrirà les seues fronteres terrestres i aèries als passatgers que compten amb la pauta completa anticovid a partir del pròxim 8 de novembre.

 

Autorització per als immunitzats

 

«La nova política de viatge que exigeix vacunació per als viatgers estrangers als EUA començarà el 8 de novembre. Este anunci i la data s’apliquen tant als viatges internacionals aeris com els terrestres», ha explicat Kevin Muñoz, portaveu de la Casa Blanca.

Va ser a principis de gener del passat 2020 quan l’ara expresident Donald Trump va imposar  estes  restriccions amb l’objectiu d’evitar la propagació del virus.

L’arribada de l’actual mandatari, Joe Biden, no va canviar la situació, ja que esta mesura s’ha mantingut des de llavors.

No obstant això, ara, d’acord amb la recomanació dels Centres per al Control i la Prevenció de Malalties (CDC), podran ingressar al país els qui hagen rebut la burxada amb les següents vacunes: Moderna, Pfizer, Janssen, Astrazeneca, Sinopharm i Sinovac.

Queden exclosos de la llista, almenys de moment, els inoculats amb el fàrmac rus Sputnik V. La raó de l’agència sanitària americana resideix en què esta vacuna es troba entre les que encara no han sigut aprovades ni per l’Organització Mundial de la Salut (OMS), ni per la Unió Europea, ni pel propi país.

 

Vacunació obligatòria

 

Els Estats Units es va convertir un dels països de referència al començament de la campanya de vacunació.

Però la reticència de gran part de la població, majoritàriament les franges d’edat més joves, a rebre la injecció anticovid, unit a la propagació de la variant Delta, va provocar un alentiment en el percentatge de vacunats.

Per això, a la fi d’agost l’Administració Biden va anunciar que la vacunació seria obligatòria per als empleats públics i els treballadors de les grans companyies. Una mesura, que a més incloïa sancions en cas de no complir-se.

Últimes notícies

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.