8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Els Estats Units reobri les seues fronteres a partir del 8 de novembre

 

Els Estats Units ha anunciat que reobrirà les seues fronteres terrestres i aèries als passatgers que compten amb la pauta completa anticovid a partir del pròxim 8 de novembre.

 

Autorització per als immunitzats

 

“La nova política de viatge que exigeix vacunació per als viatgers estrangers als EUA començarà el 8 de novembre. Este anunci i la data s’apliquen tant als viatges internacionals aeris com els terrestres”, ha explicat Kevin Muñoz, portaveu de la Casa Blanca.

Va ser a principis de gener del passat 2020 quan l’ara expresident Donald Trump va imposar  estes  restriccions amb l’objectiu d’evitar la propagació del virus.

L’arribada de l’actual mandatari, Joe Biden, no va canviar la situació, ja que esta mesura s’ha mantingut des de llavors.

No obstant això, ara, d’acord amb la recomanació dels Centres per al Control i la Prevenció de Malalties (CDC), podran ingressar al país els qui hagen rebut la burxada amb les següents vacunes: Moderna, Pfizer, Janssen, Astrazeneca, Sinopharm i Sinovac.

Queden exclosos de la llista, almenys de moment, els inoculats amb el fàrmac rus Sputnik V. La raó de l’agència sanitària americana resideix en què esta vacuna es troba entre les que encara no han sigut aprovades ni per l’Organització Mundial de la Salut (OMS), ni per la Unió Europea, ni pel propi país.

 

Vacunació obligatòria

 

Els Estats Units es va convertir un dels països de referència al començament de la campanya de vacunació.

Però la reticència de gran part de la població, majoritàriament les franges d’edat més joves, a rebre la injecció anticovid, unit a la propagació de la variant Delta, va provocar un alentiment en el percentatge de vacunats.

Per això, a la fi d’agost l’Administració Biden va anunciar que la vacunació seria obligatòria per als empleats públics i els treballadors de les grans companyies. Una mesura, que a més incloïa sancions en cas de no complir-se.

Últimes notícies

Catorze comunitats en avís per neu, pluja i vent; Galícia, en roig per ones de fins a 9 metres

Catorze comunitats estan en alerta per neu, pluja, vent, allaus i temporal marítim. Galícia activa el nivell roig per mala mar, i Astúries, Cantàbria i Balears passen a taronja.

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI