Estudien la presència de coronavirus en l’aire interior en la Universitat de València

 

La Facultat de Química de la Universitat de València està duent a terme la captació de mostres d’aire per a analitzar la presència del virus SARS-CoV-2 en l’aire interior de dos aules universitàries, dins del projecte AIRCOV, que investiga la presència del coronavirus en els aerosols i la seua possible vinculació amb la qualitat de l’aire.

 

Es tracta d’una proposta desenvolupada per personal investigador del Departament de Química Analítica de la institució i de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO) que va arrancar ahir, i continua fins demà en una de les aules del centre acadèmic. La setmana vinent seguirà en una altra aula.

 

Encara que inicialment en el projecte AIRCOV només es preveia la detecció i l’anàlisi d’aerosols, a les mostres que calia analitzar s’han afegit altres biològiques com a saliva tant de l’alumnat com del professorat del centre. La investigació es desenvolupa en aules universitàries de la Facultat de Química del Campus de Burjassot-Paterna de la Universitat de València, a on es fa la captació de mostres durant la jornada lectiva.

 

Quatre tipus de mostres

L’equip investigador utilitza quatre tipus de mostres que capten tota la matèria particulada (aerosols). Per a cada dependència es mesuren a demés els diferents paràmetres químics de la qualitat de l’aire com el CO₂, matèria en suspensió, humitat relativa i compostos orgànics volàtils (COV).

 

Els resultats de l’estudi permetran formular propostes de gestió per a reduir les possibilitats de contagi en espais interiors públics com a aules universitàries i centres d’atenció primària. El grup d’investigadors està liderat per Vicent Yusà, Salvador Garrigues i Xavier López-Labrador.

 

Sobre este tema, el professor associat del Departament de Química Analítica de la Universitat de València i responsable de l’Àrea d’investigació en Seguretat Alimentària de FISABIO, Vicent Yusà, explica que este projecte pretén investigar la presència de coronavirus en l’aire interior d’estos centres per a propiciar una millor comprensió de la transmissió per aerosols.

 

Seguretat en la docència

D’esta manera, es pretén establir elements de gestió sanitària en la docència universitària i en la seguretat dels centres d’atenció primària que ajuden a protegir la salut del personal docent, l’alumnat, pacients i personal sanitari, i disminuïsquen els riscos de transmissió.

 

En el cas dels centres d’atenció primària, s’han establit tres tipus d’àrees per a la presa de mostres: àrees amb presència de pacients; àrees exclusives per al personal sanitari; i àrees per al públic general. Les primeres anàlisis s’han dut a terme fa unes setmanes. S’han pres mostres a l’inici del dia (ambient sense virus) i al final de la jornada.

Últimes notícies

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.