Estudien la presència de coronavirus en l’aire interior en la Universitat de València

 

La Facultat de Química de la Universitat de València està duent a terme la captació de mostres d’aire per a analitzar la presència del virus SARS-CoV-2 en l’aire interior de dos aules universitàries, dins del projecte AIRCOV, que investiga la presència del coronavirus en els aerosols i la seua possible vinculació amb la qualitat de l’aire.

 

Es tracta d’una proposta desenvolupada per personal investigador del Departament de Química Analítica de la institució i de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO) que va arrancar ahir, i continua fins demà en una de les aules del centre acadèmic. La setmana vinent seguirà en una altra aula.

 

Encara que inicialment en el projecte AIRCOV només es preveia la detecció i l’anàlisi d’aerosols, a les mostres que calia analitzar s’han afegit altres biològiques com a saliva tant de l’alumnat com del professorat del centre. La investigació es desenvolupa en aules universitàries de la Facultat de Química del Campus de Burjassot-Paterna de la Universitat de València, a on es fa la captació de mostres durant la jornada lectiva.

 

Quatre tipus de mostres

L’equip investigador utilitza quatre tipus de mostres que capten tota la matèria particulada (aerosols). Per a cada dependència es mesuren a demés els diferents paràmetres químics de la qualitat de l’aire com el CO₂, matèria en suspensió, humitat relativa i compostos orgànics volàtils (COV).

 

Els resultats de l’estudi permetran formular propostes de gestió per a reduir les possibilitats de contagi en espais interiors públics com a aules universitàries i centres d’atenció primària. El grup d’investigadors està liderat per Vicent Yusà, Salvador Garrigues i Xavier López-Labrador.

 

Sobre este tema, el professor associat del Departament de Química Analítica de la Universitat de València i responsable de l’Àrea d’investigació en Seguretat Alimentària de FISABIO, Vicent Yusà, explica que este projecte pretén investigar la presència de coronavirus en l’aire interior d’estos centres per a propiciar una millor comprensió de la transmissió per aerosols.

 

Seguretat en la docència

D’esta manera, es pretén establir elements de gestió sanitària en la docència universitària i en la seguretat dels centres d’atenció primària que ajuden a protegir la salut del personal docent, l’alumnat, pacients i personal sanitari, i disminuïsquen els riscos de transmissió.

 

En el cas dels centres d’atenció primària, s’han establit tres tipus d’àrees per a la presa de mostres: àrees amb presència de pacients; àrees exclusives per al personal sanitari; i àrees per al públic general. Les primeres anàlisis s’han dut a terme fa unes setmanes. S’han pres mostres a l’inici del dia (ambient sense virus) i al final de la jornada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.