Cinc falses creences entorn de la grip i al coronavirus

 

Els virus de la grip i la COVID-19 circulen de manera simultània. Aquest fet continua generant molts dubtes en la població sobre com actuar, tenint en compte que totes dos infeccions afecten les vies respiratòries i es transmeten en tossir, esternudar, parlar o simplement en tocar alguna cosa que estiga contagiat pel virus.

Segons han avançat els experts, enguany s’espera una temporada de grip estacional més intensa que l’anterior a causa de no haver desenvolupat una immunitat natural durant la pandèmia. Per això, és clau continuar aplicant totes les mesures de prevenció contra la COVID-19 per a evitar el contagi de tots dos virus.

A causa de la quantitat de mites que circulen, és clau derrocar teories errònies sobre tots dos virus per a evitar el contagi o, en cas d’infecció, aplicar el tractament adequat al més prompte possible.

Algunes de les falses creences generades entorn d’aquesta mena d’infeccions són la impossibilitat de contagi per portar màscara, la poca gravetat de la grip o la incompatibilitat entre vacunes.

 

Falses creences que s’han instaurat en la societat

 

 Contagiar-se de la grip no serà un problema enguany en continuar portant màscares. Ara, les reunions amb persones de diferents cercles s’han recuperat i la màscara no és obligatòria en tots els espais.

Això facilita que els aerosols carregats amb partícules virals de qualsevol mena puguen romandre en l’aire durant hores. Per això, és important mantindre alguns dels hàbits d’higiene adequats, com llavar-se les mans per a evitar gèrmens i protegir-se de malalties o l’ús de les màscares en espais tancats o davant aglomeracions.

 Rebre la vacuna de la grip i de la COVID-19 fa més vulnerables a les persones. Les inoculacions ofereixen la millor protecció contra els virus, per la qual cosa no hi ha motius per a pensar que combinar

totes dos vacunes implique un risc per a la salut de les persones. És possible que una vegada rebuda una de les dos vacunes es comencen a sentir uns certs símptomes similars als d’aquestes infeccions, però és una reacció natural de l’organisme en generar anticossos.

 Infectar-se del coronavirus no és pitjor que el de la grip estacional. Encara que totes dos infeccions es consideren malalties respiratòries i presenten una simptomatologia similar, són causades per virus diferents, per la qual cosa és important no desestimar el risc de cap de les dos malalties ni tractar-les de la mateixa manera.

Per a començar, a diferència de la grip, que és un virus estacional, la COVID-19 està activa durant tot l’any. D’altra banda, aquest segon virus es propaga amb més rapidesa que la grip estacional i pot tindre una taxa de mortalitat major. Però la grip també s’associa amb determinades complicacions.

 No prendre mesures contra la COVID-19 o la grip és millor per a aconseguir la immunitat de ramat. Encara que algunes persones puguen desenvolupar un cas lleu de COVID-19 o no mostrar cap símptoma, no és possible predir com reaccionarà el cos en cas d’infecció. El mateix ocorre amb la grip.

 Preparar remeis casolans de protecció tenen major efecte que altres pautes per a previndre aquestes  infeccions: també és fals. Aquesta creença va sorgir des dels inicis de la pandèmia i encara no és possible erradicar-la. No hi ha evidències que infusions o receptes casolanes tinguen un efecte directe per a previndre una d’aquestes dos malalties.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.