Cinc falses creences entorn de la grip i al coronavirus

 

Els virus de la grip i la COVID-19 circulen de manera simultània. Aquest fet continua generant molts dubtes en la població sobre com actuar, tenint en compte que totes dos infeccions afecten les vies respiratòries i es transmeten en tossir, esternudar, parlar o simplement en tocar alguna cosa que estiga contagiat pel virus.

Segons han avançat els experts, enguany s’espera una temporada de grip estacional més intensa que l’anterior a causa de no haver desenvolupat una immunitat natural durant la pandèmia. Per això, és clau continuar aplicant totes les mesures de prevenció contra la COVID-19 per a evitar el contagi de tots dos virus.

A causa de la quantitat de mites que circulen, és clau derrocar teories errònies sobre tots dos virus per a evitar el contagi o, en cas d’infecció, aplicar el tractament adequat al més prompte possible.

Algunes de les falses creences generades entorn d’aquesta mena d’infeccions són la impossibilitat de contagi per portar màscara, la poca gravetat de la grip o la incompatibilitat entre vacunes.

 

Falses creences que s’han instaurat en la societat

 

 Contagiar-se de la grip no serà un problema enguany en continuar portant màscares. Ara, les reunions amb persones de diferents cercles s’han recuperat i la màscara no és obligatòria en tots els espais.

Això facilita que els aerosols carregats amb partícules virals de qualsevol mena puguen romandre en l’aire durant hores. Per això, és important mantindre alguns dels hàbits d’higiene adequats, com llavar-se les mans per a evitar gèrmens i protegir-se de malalties o l’ús de les màscares en espais tancats o davant aglomeracions.

 Rebre la vacuna de la grip i de la COVID-19 fa més vulnerables a les persones. Les inoculacions ofereixen la millor protecció contra els virus, per la qual cosa no hi ha motius per a pensar que combinar

totes dos vacunes implique un risc per a la salut de les persones. És possible que una vegada rebuda una de les dos vacunes es comencen a sentir uns certs símptomes similars als d’aquestes infeccions, però és una reacció natural de l’organisme en generar anticossos.

 Infectar-se del coronavirus no és pitjor que el de la grip estacional. Encara que totes dos infeccions es consideren malalties respiratòries i presenten una simptomatologia similar, són causades per virus diferents, per la qual cosa és important no desestimar el risc de cap de les dos malalties ni tractar-les de la mateixa manera.

Per a començar, a diferència de la grip, que és un virus estacional, la COVID-19 està activa durant tot l’any. D’altra banda, aquest segon virus es propaga amb més rapidesa que la grip estacional i pot tindre una taxa de mortalitat major. Però la grip també s’associa amb determinades complicacions.

 No prendre mesures contra la COVID-19 o la grip és millor per a aconseguir la immunitat de ramat. Encara que algunes persones puguen desenvolupar un cas lleu de COVID-19 o no mostrar cap símptoma, no és possible predir com reaccionarà el cos en cas d’infecció. El mateix ocorre amb la grip.

 Preparar remeis casolans de protecció tenen major efecte que altres pautes per a previndre aquestes  infeccions: també és fals. Aquesta creença va sorgir des dels inicis de la pandèmia i encara no és possible erradicar-la. No hi ha evidències que infusions o receptes casolanes tinguen un efecte directe per a previndre una d’aquestes dos malalties.

Últimes notícies

Mirotic reforça el Valencia Basket per a la pròxima temporada

Nikola Mirotic s’incorpora al Valencia Basket per a esta temporada com a ala-pivot de formació local, aportant talent i un nou cup per a l’equip taronja. El montenegrí nacionalitzat espanyol, amb una llarga trajectòria en l’NBA i Eurolliga, arriba després del seu pas pel Mónaco.

Nikola Mirotic jugarà en el Valencia Basket esta temporada

Nikola Mirotic i el Valencia Basket han tancat un acord perquè l’ala-pivot jugue esta temporada amb l’equip taronja, tal com han anunciat en un vídeo a les xarxes socials gravat a l’aeroport de Manises.

La inflació puja en totes les autonomies i la Comunitat Valenciana es manté entre les més baixes

La taxa anual de l’IPC ha pujat al mes d’agost en totes les comunitats autònomes fins a una mitjana del 4,3%, mentre que la Comunitat Valenciana s’ha situat en el 4,1%, entre els increments més moderats.

La inflació a l’agost puja al 4,1 % en la Comunitat Valenciana

L’IPC d’agost s’ha situat en el 4,1 % en la Comunitat Valenciana, dos dècimes per davall de la mitjana estatal del 4,3 %, impulsat per l’encariment dels carburants.

Deting a Paterna dos hores després d’atracar un hostal

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un home acusat d’atracar un hostal, només dos hores després del robatori, gràcies a una telefonada prèvia al 091 que va permetre relacionar-lo amb una discussió familiar.

Dimarts assolellat i més calor a la Comunitat Valenciana

Dimarts estarà marcat per un cel poc nuvolós o ras i un augment de les temperatures, sobretot a València i al nord d’Alacant. Dimecres arribaran núvols i possibles ruixats amb tempesta a l’interior nord, especialment a Castelló.

Retards de fins a 50 minuts en Rodalia a València per una avaria ja reparada

Els trens de Rodalia que passen per l’Estació del Nord han patit este dimarts retards de fins a 50 minuts per una incidència tècnica registrada dilluns i reparada cap a les set del matí.

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.