Cinc falses creences entorn de la grip i al coronavirus

 

Els virus de la grip i la COVID-19 circulen de manera simultània. Aquest fet continua generant molts dubtes en la població sobre com actuar, tenint en compte que totes dos infeccions afecten les vies respiratòries i es transmeten en tossir, esternudar, parlar o simplement en tocar alguna cosa que estiga contagiat pel virus.

Segons han avançat els experts, enguany s’espera una temporada de grip estacional més intensa que l’anterior a causa de no haver desenvolupat una immunitat natural durant la pandèmia. Per això, és clau continuar aplicant totes les mesures de prevenció contra la COVID-19 per a evitar el contagi de tots dos virus.

A causa de la quantitat de mites que circulen, és clau derrocar teories errònies sobre tots dos virus per a evitar el contagi o, en cas d’infecció, aplicar el tractament adequat al més prompte possible.

Algunes de les falses creences generades entorn d’aquesta mena d’infeccions són la impossibilitat de contagi per portar màscara, la poca gravetat de la grip o la incompatibilitat entre vacunes.

 

Falses creences que s’han instaurat en la societat

 

 Contagiar-se de la grip no serà un problema enguany en continuar portant màscares. Ara, les reunions amb persones de diferents cercles s’han recuperat i la màscara no és obligatòria en tots els espais.

Això facilita que els aerosols carregats amb partícules virals de qualsevol mena puguen romandre en l’aire durant hores. Per això, és important mantindre alguns dels hàbits d’higiene adequats, com llavar-se les mans per a evitar gèrmens i protegir-se de malalties o l’ús de les màscares en espais tancats o davant aglomeracions.

 Rebre la vacuna de la grip i de la COVID-19 fa més vulnerables a les persones. Les inoculacions ofereixen la millor protecció contra els virus, per la qual cosa no hi ha motius per a pensar que combinar

totes dos vacunes implique un risc per a la salut de les persones. És possible que una vegada rebuda una de les dos vacunes es comencen a sentir uns certs símptomes similars als d’aquestes infeccions, però és una reacció natural de l’organisme en generar anticossos.

 Infectar-se del coronavirus no és pitjor que el de la grip estacional. Encara que totes dos infeccions es consideren malalties respiratòries i presenten una simptomatologia similar, són causades per virus diferents, per la qual cosa és important no desestimar el risc de cap de les dos malalties ni tractar-les de la mateixa manera.

Per a començar, a diferència de la grip, que és un virus estacional, la COVID-19 està activa durant tot l’any. D’altra banda, aquest segon virus es propaga amb més rapidesa que la grip estacional i pot tindre una taxa de mortalitat major. Però la grip també s’associa amb determinades complicacions.

 No prendre mesures contra la COVID-19 o la grip és millor per a aconseguir la immunitat de ramat. Encara que algunes persones puguen desenvolupar un cas lleu de COVID-19 o no mostrar cap símptoma, no és possible predir com reaccionarà el cos en cas d’infecció. El mateix ocorre amb la grip.

 Preparar remeis casolans de protecció tenen major efecte que altres pautes per a previndre aquestes  infeccions: també és fals. Aquesta creença va sorgir des dels inicis de la pandèmia i encara no és possible erradicar-la. No hi ha evidències que infusions o receptes casolanes tinguen un efecte directe per a previndre una d’aquestes dos malalties.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.