Cinc falses creences entorn de la grip i al coronavirus

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els virus de la grip i la COVID-19 circulen de manera simultània. Aquest fet continua generant molts dubtes en la població sobre com actuar, tenint en compte que totes dos infeccions afecten les vies respiratòries i es transmeten en tossir, esternudar, parlar o simplement en tocar alguna cosa que estiga contagiat pel virus. Segons han avançat els experts, enguany […]

 

Els virus de la grip i la COVID-19 circulen de manera simultània. Aquest fet continua generant molts dubtes en la població sobre com actuar, tenint en compte que totes dos infeccions afecten les vies respiratòries i es transmeten en tossir, esternudar, parlar o simplement en tocar alguna cosa que estiga contagiat pel virus.

Segons han avançat els experts, enguany s’espera una temporada de grip estacional més intensa que l’anterior a causa de no haver desenvolupat una immunitat natural durant la pandèmia. Per això, és clau continuar aplicant totes les mesures de prevenció contra la COVID-19 per a evitar el contagi de tots dos virus.

A causa de la quantitat de mites que circulen, és clau derrocar teories errònies sobre tots dos virus per a evitar el contagi o, en cas d’infecció, aplicar el tractament adequat al més prompte possible.

Algunes de les falses creences generades entorn d’aquesta mena d’infeccions són la impossibilitat de contagi per portar màscara, la poca gravetat de la grip o la incompatibilitat entre vacunes.

 

Falses creences que s’han instaurat en la societat

 

 Contagiar-se de la grip no serà un problema enguany en continuar portant màscares. Ara, les reunions amb persones de diferents cercles s’han recuperat i la màscara no és obligatòria en tots els espais.

Això facilita que els aerosols carregats amb partícules virals de qualsevol mena puguen romandre en l’aire durant hores. Per això, és important mantindre alguns dels hàbits d’higiene adequats, com llavar-se les mans per a evitar gèrmens i protegir-se de malalties o l’ús de les màscares en espais tancats o davant aglomeracions.

 Rebre la vacuna de la grip i de la COVID-19 fa més vulnerables a les persones. Les inoculacions ofereixen la millor protecció contra els virus, per la qual cosa no hi ha motius per a pensar que combinar

totes dos vacunes implique un risc per a la salut de les persones. És possible que una vegada rebuda una de les dos vacunes es comencen a sentir uns certs símptomes similars als d’aquestes infeccions, però és una reacció natural de l’organisme en generar anticossos.

 Infectar-se del coronavirus no és pitjor que el de la grip estacional. Encara que totes dos infeccions es consideren malalties respiratòries i presenten una simptomatologia similar, són causades per virus diferents, per la qual cosa és important no desestimar el risc de cap de les dos malalties ni tractar-les de la mateixa manera.

Per a començar, a diferència de la grip, que és un virus estacional, la COVID-19 està activa durant tot l’any. D’altra banda, aquest segon virus es propaga amb més rapidesa que la grip estacional i pot tindre una taxa de mortalitat major. Però la grip també s’associa amb determinades complicacions.

 No prendre mesures contra la COVID-19 o la grip és millor per a aconseguir la immunitat de ramat. Encara que algunes persones puguen desenvolupar un cas lleu de COVID-19 o no mostrar cap símptoma, no és possible predir com reaccionarà el cos en cas d’infecció. El mateix ocorre amb la grip.

 Preparar remeis casolans de protecció tenen major efecte que altres pautes per a previndre aquestes  infeccions: també és fals. Aquesta creença va sorgir des dels inicis de la pandèmia i encara no és possible erradicar-la. No hi ha evidències que infusions o receptes casolanes tinguen un efecte directe per a previndre una d’aquestes dos malalties.

Últimes notícies

Aguirre, preocupat pels tres partits sense guanyar del València

Javier Aguirre ha expressat la seua preocupació després de la derrota del València davant el Vila-real (1-2), que ha remuntat en el minut 96. L’entrenador també ha parlat de la lesió d’Otorbi i de l’anunci de venda d’accions del club.

El Villarreal supera al Valencia en Mestalla pese a complicarse el triunfo

Iñigo Pérez ha calificat de merescuda la victòria per 1-2 del Villarreal davant del Valencia, tot i admetre que el gol local ha complicat el partit.

Pepelu lamenta que el València haja perdut en l’últim minut

Pepelu ha admés que el València no ha jugat bé davant el Vila-real i ha lamentat la derrota en el minut 93. L’equip continua en zona de descens i encara no ha guanyat amb Javier Aguirre.

Carlos Macià destaca el gran desgaste del Villarreal en Mestalla

Carlos Macià ha afirmat que el Villarreal ha patit un desgast físic molt gran en la victòria per 1-2 a Mestalla. L’equip havia jugat esta setmana a Liverpool en la Lliga de Campions.

El Villarreal remunta al València en Mestalla amb un gol en el 96

Georges Mikautadze ha completat la remuntada del Villarreal davant el València amb un gol en el minut 96, després dels gols de Pepelu i Freeman.

Les màximes baixen fins a cinc graus i Elx registra 24,1 °C

Les temperatures màximes han baixat de manera generalitzada a la Comunitat Valenciana. Elx ha registrat 24,1 graus, mentre que Alacant ha perdut cinc graus respecte al divendres.

Gayà entra en el top 6 històric del València amb 416 partits

José Luis Gayà ha arribat als 416 partits oficials amb el València i és el sisé jugador amb més presències del club. En Lliga, ocupa el tercer lloc amb 351 partits.

David Otorbi abandona en llitera el València-Vila-real per una lesió

David Otorbi s’ha lesionat la cuixa dreta en el minut 14 del València-Vila-real i ha eixit del camp en llitera. Era la seua primera titularitat des de l’arribada de Javier Aguirre.