Són fiables les dades d’incidència del COVID en localitats turístiques?

Una petició de l’alcalde de Peníscola, Andrés Martínez, a la Conselleria de Sanitat perquè revise el càlcul de la incidència acumulada Covid en els municipis turístics que multipliquen la seua població a l’estiu sembra el dubte respecte a la fiabilitat real d’este percentatge.

Com Peníscola, Benicàssim, Orpesa, o Moncofa… entre moltes altres localitats, especialment de la costa castellonenca, però també d’interior, incrementen els seus residents estivals de manera exponencial.

Per això, Andrés Martínez, ha sol·licitat a través d’una carta a la Conselleria de Sanitat i Salut Pública, Que es tinga en compte esta circumstància a l’hora de calcular les dades, ja que la gran diferència pot fer que un municipi dispare el seu percentatge i se li situe en màxim risc per COVID o que les xifres encara siguen assumibles si es comptabilitzen sobre el còmput global poblacional en este moment.

L’alcalde argumenta que no tenir en compte això «fa que la incidència acumulada, indicador bàsic que reflecteix l’expansió de la malaltia en un lloc determinat, siga irreal si es valora sobre la població existent a primers de gener, i no es té en compte la població en època turística».

En l’escrit, l’alcalde de Peníscola, mostra la seua preocupació pel fet que decisions «tan rellevants per als municipis turístics, com podrien ser l’establiment de tocs de queda o fins i tot tancaments perimetrals, «no han de fonamentar-se en dades que no s’ajusten a la realitat de cada municipi en el moment concret en què s’han de prendre» ha assenyalat.

L’anunci d’un índex d’incidència acumulada basat en la població d’un de gener, dada molt superior al real, si es té en compte la població en època estival, «constitueix un cop per a la imatge i la projecció de la seguretat a les nostres poblacions, La qual cosa influeix directament en l’economia dels nostres municipis, especialment per al sector de l’hostaleria, que ha realitzat un gran esforç i ha bolcat en esta temporada estival, les seues possibilitats de supervivència després d’un any de perdudes «ha recordat.

Peníscola: incidència de 42 a 273 casos segons càlculs de població

 

Si ens referim a Peníscola, Amb els càlculs d’incidència sobre la població a primer de gener, a data 7 de juliol es recollien 21 casos a la ciutat, el que suposava una incidència acumulada irreal de 273 casos per 100.000 habitants, en la valoració de «risc extrem«; si aplicàrem estos 21 casos a la població de fet actual (50.000 persones aproximadament), la població acumulada real seria de 42 casos per 100.000 habitants, «Molt inferior a la difosa per Sanitat i, per descomptat, molt menys alarmant.

El mirall en municipis andalusos

 

Referent a això, han estat adoptades decisions per altres comunitats, com Andalusia, que ha tingut en compte l’augment de visitants en els municipis turístics de la província de Cadis. Arguments anàlegs, ha usat el Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, per al càlcul de la incidència acumulada a Ceuta.

«Hem de seguir conscienciats del perill de l’avanç de virus, per això seguim demanant a residents i visitants, precaució i responsabilitat» ha aclarit Martínez, esgrimint el seu argument sobre el càlcul de la IA sobre la població real «no per evitar que es prenguen mesures de control de l’expansió del virus, sinó perquè estes siguen realment adequades i efectives segons la realitat de les nostres poblacions «ha recalcat.

Al final d’esta afirmació, l’alcalde ha destacat la seua voluntat «total de col·laboració amb l’administració autonòmica i la seua lleialtat», des que la qual – ha insistit – sorgeix esta petició.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.