Són fiables les dades d’incidència del COVID en localitats turístiques?

Una petició de l’alcalde de Peníscola, Andrés Martínez, a la Conselleria de Sanitat perquè revise el càlcul de la incidència acumulada Covid en els municipis turístics que multipliquen la seua població a l’estiu sembra el dubte respecte a la fiabilitat real d’este percentatge.

Com Peníscola, Benicàssim, Orpesa, o Moncofa… entre moltes altres localitats, especialment de la costa castellonenca, però també d’interior, incrementen els seus residents estivals de manera exponencial.

Per això, Andrés Martínez, ha sol·licitat a través d’una carta a la Conselleria de Sanitat i Salut Pública, Que es tinga en compte esta circumstància a l’hora de calcular les dades, ja que la gran diferència pot fer que un municipi dispare el seu percentatge i se li situe en màxim risc per COVID o que les xifres encara siguen assumibles si es comptabilitzen sobre el còmput global poblacional en este moment.

L’alcalde argumenta que no tenir en compte això «fa que la incidència acumulada, indicador bàsic que reflecteix l’expansió de la malaltia en un lloc determinat, siga irreal si es valora sobre la població existent a primers de gener, i no es té en compte la població en època turística».

En l’escrit, l’alcalde de Peníscola, mostra la seua preocupació pel fet que decisions «tan rellevants per als municipis turístics, com podrien ser l’establiment de tocs de queda o fins i tot tancaments perimetrals, «no han de fonamentar-se en dades que no s’ajusten a la realitat de cada municipi en el moment concret en què s’han de prendre» ha assenyalat.

L’anunci d’un índex d’incidència acumulada basat en la població d’un de gener, dada molt superior al real, si es té en compte la població en època estival, «constitueix un cop per a la imatge i la projecció de la seguretat a les nostres poblacions, La qual cosa influeix directament en l’economia dels nostres municipis, especialment per al sector de l’hostaleria, que ha realitzat un gran esforç i ha bolcat en esta temporada estival, les seues possibilitats de supervivència després d’un any de perdudes «ha recordat.

Peníscola: incidència de 42 a 273 casos segons càlculs de població

 

Si ens referim a Peníscola, Amb els càlculs d’incidència sobre la població a primer de gener, a data 7 de juliol es recollien 21 casos a la ciutat, el que suposava una incidència acumulada irreal de 273 casos per 100.000 habitants, en la valoració de «risc extrem«; si aplicàrem estos 21 casos a la població de fet actual (50.000 persones aproximadament), la població acumulada real seria de 42 casos per 100.000 habitants, «Molt inferior a la difosa per Sanitat i, per descomptat, molt menys alarmant.

El mirall en municipis andalusos

 

Referent a això, han estat adoptades decisions per altres comunitats, com Andalusia, que ha tingut en compte l’augment de visitants en els municipis turístics de la província de Cadis. Arguments anàlegs, ha usat el Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, per al càlcul de la incidència acumulada a Ceuta.

«Hem de seguir conscienciats del perill de l’avanç de virus, per això seguim demanant a residents i visitants, precaució i responsabilitat» ha aclarit Martínez, esgrimint el seu argument sobre el càlcul de la IA sobre la població real «no per evitar que es prenguen mesures de control de l’expansió del virus, sinó perquè estes siguen realment adequades i efectives segons la realitat de les nostres poblacions «ha recalcat.

Al final d’esta afirmació, l’alcalde ha destacat la seua voluntat «total de col·laboració amb l’administració autonòmica i la seua lleialtat», des que la qual – ha insistit – sorgeix esta petició.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.