Anuncios

El Galileu Galilei accepta una multa de 25.000 euros per les festes relacionades amb un brot de coronavirus

 

La Generalitat Valenciana ha donat per conclòs el procediment sancionador contra el Col·legi Major Galileu Galileu de València, a on el passat mes de setembre es va celebrar una festa i es va originar un brot de coronavirus de més de 160 persones, després de pagar l’empresa responsable la multa. La sanció acceptada va ser de 25.000 euros i, per haver reconegut la responsabilitat, l’import abonat finalment és el 60 per cent del total, al voltant de 15.000 euros.

 

El secretari autonòmic de Seguretat, José María Ángel, ha signat este divendres la resolució del procediment al col·legi major «per no respectar les mesures de prevenció i higièniques dictades per l’administració per a fer front a la pandèmia i permetre la celebració d’una festa en el terrat de l’edifici el passat 26 de setembre i per la falta de control per a la celebració d’altres dos festes en habitacions en l’edifici el 27 de setembre.

 

En la resolució, segons ha informat la Conselleria de Justícia, es determina que la multa es correspon amb dos infraccions. La primera és una infracció administrativa tipificada com a greu en l’article 6.7 per incompliment de mesures higiene i prevenció quan supose risc de contagi o afecte més de 15 persones.

 

La segona es considera una infracció administrativa tipificada com a greu en l’article 6.2 d’organització o participació en reunions, festes o qualsevol altra classe d’acte equivalent, privat o públic, que implique una aglomeració de persones quan es constate per l’autoritat inspectora que impedixen o dificulten l’adopció de les mesures sanitàries de prevenció i del manteniment de la distància de seguretat interpersonal dins dels establiments.

 

Abonament voluntari

L’import de la sanció que es va proposar a la vista de la infracció comesa i de les circumstàncies derivades d’este procediment ha sigut de 25.000 euros, 5.000 d’ells segons el que s’establix en l’article 6.7; i els 20.000 restants segons el que s’establix en l’article 6.2, detallen les mateixes fonts.

 

Durant el procés ja es va donar trasllat de la proposta de sanció a la mercantil gestora del Col·legi Major, que «va reconéixer la seua responsabilitat i va procedir a l’abonament voluntari de la sanció».

 

Una volta que s’ha acreditat el pagament de la sanció este divendres, amb la corresponent reducció del 40% per l’acceptació, es declara conclòs el procediment sancionador, precisen des de la Conselleria.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Catalá carrega contra la regularització d’immigrants i la qualifica de nyap contra els ajuntaments

L'alcaldessa de València, María José Catalá, critica amb duresa el procés de regularització de persones estrangeres, que considera un nyap del Govern i una barbaritat per als ajuntaments, col·lapsats per la falta de planificació i informació prèvia.

Cues, por i il·lusió a València davant l’inici de la regularització extraordinària de migrants

Milers de migrants inicien a València els tràmits presencials per a la regularització extraordinària entre llargues cues, dubtes sobre els requisits i el desig d'aconseguir estabilitat.

Calor i temps estable per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient estable i màximes superiors a 25 graus, encara que no es descarten tempestes vespertines a l'interior nord.

El staycation impulsa l’ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins a fregar el 80% a l’abril

Els hotels de la Comunitat Valenciana tanquen la primera quinzena d'abril amb un 78,6% d'ocupació gràcies al staycation i a l'empenyiment del turisme britànic i internacional.

La cap de Protecció Civil assegura que va proposar l’És-Alert hora i mitja abans del seu enviament

La responsable de Protecció Civil en la Delegació del Govern sosté que va intentar activar l'És-Alert a les 18.29 hores durant la dana, mentres la defensa de la exconsellera Pradas insistix que el text es va plantejar a les 19 hores.

Un gen clau en càncer de mama marca si les cèl·lules metastatizan o queden en repòs

Investigadors han identificat el gen Prrx1 com a regulador del potencial metastásico en càncer de mama, distingint entre cèl·lules capaces de disseminar-se i cèl·lules que romanen en letargia.

Pérez Llorca reivindica l’aposta del Consell pels servicis socials i la vivenda pública a Sant Joan

Juanfran Pérez Llorca subratlla a Sant Joan d'Alacant el compromís del Consell amb projectes socials, educatius, sanitaris, de vivenda pública i d'infraestructures per a millorar la qualitat de vida.

Morrissey presentarà a Barcelona i Madrid el seu nou disc Make-up is a lie al juliol

Morrissey presentarà el seu catorzé disc en solitari, Make-up is a lie, el 25 de juliol a Barcelona i el 29 de juliol a Madrid, dins del seu gira europea.