El Galileu Galilei accepta una multa de 25.000 euros per les festes relacionades amb un brot de coronavirus

 

La Generalitat Valenciana ha donat per conclòs el procediment sancionador contra el Col·legi Major Galileu Galileu de València, a on el passat mes de setembre es va celebrar una festa i es va originar un brot de coronavirus de més de 160 persones, després de pagar l’empresa responsable la multa. La sanció acceptada va ser de 25.000 euros i, per haver reconegut la responsabilitat, l’import abonat finalment és el 60 per cent del total, al voltant de 15.000 euros.

 

El secretari autonòmic de Seguretat, José María Ángel, ha signat este divendres la resolució del procediment al col·legi major «per no respectar les mesures de prevenció i higièniques dictades per l’administració per a fer front a la pandèmia i permetre la celebració d’una festa en el terrat de l’edifici el passat 26 de setembre i per la falta de control per a la celebració d’altres dos festes en habitacions en l’edifici el 27 de setembre.

 

En la resolució, segons ha informat la Conselleria de Justícia, es determina que la multa es correspon amb dos infraccions. La primera és una infracció administrativa tipificada com a greu en l’article 6.7 per incompliment de mesures higiene i prevenció quan supose risc de contagi o afecte més de 15 persones.

 

La segona es considera una infracció administrativa tipificada com a greu en l’article 6.2 d’organització o participació en reunions, festes o qualsevol altra classe d’acte equivalent, privat o públic, que implique una aglomeració de persones quan es constate per l’autoritat inspectora que impedixen o dificulten l’adopció de les mesures sanitàries de prevenció i del manteniment de la distància de seguretat interpersonal dins dels establiments.

 

Abonament voluntari

L’import de la sanció que es va proposar a la vista de la infracció comesa i de les circumstàncies derivades d’este procediment ha sigut de 25.000 euros, 5.000 d’ells segons el que s’establix en l’article 6.7; i els 20.000 restants segons el que s’establix en l’article 6.2, detallen les mateixes fonts.

 

Durant el procés ja es va donar trasllat de la proposta de sanció a la mercantil gestora del Col·legi Major, que «va reconéixer la seua responsabilitat i va procedir a l’abonament voluntari de la sanció».

 

Una volta que s’ha acreditat el pagament de la sanció este divendres, amb la corresponent reducció del 40% per l’acceptació, es declara conclòs el procediment sancionador, precisen des de la Conselleria.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.

Mor un home en xocar dos camions a l’A-3 a Requena

Un home de 55 anys ha mort i un altre de 41 ha resultat ferit en una col·lisió entre dos camions a l’A-3, al terme de Requena. El tram ja està obert i sense complicacions per al trànsit.