9.5 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Hospitals gallecs proven una nova vacuna contra el coronavirus

 

Els hospitals de Vigo i Santiago estan a punt de començar a provar una nova vacuna contra el covid-19. Es tracta d’un fàrmac fabricat pels laboratoris Sanofi Pasteur i GSK i que està pensat com a dosis de reforç de llarga duració.

En aquest moment, els dos centres estan reclutant voluntaris per a participar en la fase III d’aquest assaig clínic, l’última abans que comence a comercialitzar-se, si s’autoritza. Seran entorn d’un centenar de persones en cada hospital.

«Aquesta vacuna té unes característiques molt interessants», defensa el cap de servei de medicina preventiva del Cunqueiro, Víctor del Campo, «com el fet que estiga potenciada, la qual cosa pot proporcionar una resposta immune més alta, o que es puga emmagatzemar en nevera en comptes de congelada o ultracongelada, la qual cosa pot ajudar a millorar les cobertures vacunals en països de baixos ingressos, on la logística és més complicada».

A més, a diferència de les vacunes que s’han injectat fins ara a Occident, la que desenvolupen Sanofi  i GSK  està dissenyada contra el cep original del coronavirus però també contra la variant beta, que es va detectar a Sud-àfrica fa un any i que és una de les quals més difereixen del virus original.

Es tracta d’una vacuna potenciada pel que la resposta immunològica dels quals la reben es veuria incrementada. A més de tindre entre els seus avantatges altra de gran importància, la conservació.

L’Hospital de Santiago, amb el doctor Federico Martinón al capdavant, es prepara ja per a realitzar  aquests assajos. En aquest centre de referència es van realitzar també assajos clínics de la vacuna de Pfizer en xiquets.

Per a participar en aquesta última fase de l’assaig només és necessari tindre més de 18 anys i haver rebut dos dosis de la vacuna fa com a mínim 4 mesos.

Les esperances posades en aquest sèrum són moltes, atés que està dissenyada treballant contra el cep original del covid i també contra la variant beta, la que es va detectar a Sud-àfrica fa un any -igual que s’ha detectat l’ómicron recentment- que és la més diferent del virus original ara com ara, i per tant oferiria una coberta major.
Investigacions que segueixen el seu curs mentre a Galícia es continua inoculant ja la tercera dosi de reforç al col·lectiu de 70 a 79, després d’haver completat el dels majors de 80.

Últimes notícies

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.

El millor octubre en hotels: pernoctacions pugen un 1,3% fins a 34,28 milions

Octubre va tancar amb 34,28 milions de pernoctacions en hotels, un 1,3% més i màxim històric. L'impuls va vindre del turisme estranger amb preus en pujada.

Illa crida a defendre la veritat com deure democràtic en l’homenatge a Ernest Lluch

El Govern ha homenatjat a Ernest Lluch en el Palau 25 anys després del seu assassinat. Salvador Illa ha cridat a defendre la veritat i s'ha reivindicat el seu llegat en la sanitat universal i el diàleg.