7.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Hospitals gallecs proven una nova vacuna contra el coronavirus

 

Els hospitals de Vigo i Santiago estan a punt de començar a provar una nova vacuna contra el covid-19. Es tracta d’un fàrmac fabricat pels laboratoris Sanofi Pasteur i GSK i que està pensat com a dosis de reforç de llarga duració.

En aquest moment, els dos centres estan reclutant voluntaris per a participar en la fase III d’aquest assaig clínic, l’última abans que comence a comercialitzar-se, si s’autoritza. Seran entorn d’un centenar de persones en cada hospital.

«Aquesta vacuna té unes característiques molt interessants», defensa el cap de servei de medicina preventiva del Cunqueiro, Víctor del Campo, «com el fet que estiga potenciada, la qual cosa pot proporcionar una resposta immune més alta, o que es puga emmagatzemar en nevera en comptes de congelada o ultracongelada, la qual cosa pot ajudar a millorar les cobertures vacunals en països de baixos ingressos, on la logística és més complicada».

A més, a diferència de les vacunes que s’han injectat fins ara a Occident, la que desenvolupen Sanofi  i GSK  està dissenyada contra el cep original del coronavirus però també contra la variant beta, que es va detectar a Sud-àfrica fa un any i que és una de les quals més difereixen del virus original.

Es tracta d’una vacuna potenciada pel que la resposta immunològica dels quals la reben es veuria incrementada. A més de tindre entre els seus avantatges altra de gran importància, la conservació.

L’Hospital de Santiago, amb el doctor Federico Martinón al capdavant, es prepara ja per a realitzar  aquests assajos. En aquest centre de referència es van realitzar també assajos clínics de la vacuna de Pfizer en xiquets.

Per a participar en aquesta última fase de l’assaig només és necessari tindre més de 18 anys i haver rebut dos dosis de la vacuna fa com a mínim 4 mesos.

Les esperances posades en aquest sèrum són moltes, atés que està dissenyada treballant contra el cep original del covid i també contra la variant beta, la que es va detectar a Sud-àfrica fa un any -igual que s’ha detectat l’ómicron recentment- que és la més diferent del virus original ara com ara, i per tant oferiria una coberta major.
Investigacions que segueixen el seu curs mentre a Galícia es continua inoculant ja la tercera dosi de reforç al col·lectiu de 70 a 79, després d’haver completat el dels majors de 80.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.