Hospitals gallecs proven una nova vacuna contra el coronavirus

 

Els hospitals de Vigo i Santiago estan a punt de començar a provar una nova vacuna contra el covid-19. Es tracta d’un fàrmac fabricat pels laboratoris Sanofi Pasteur i GSK i que està pensat com a dosis de reforç de llarga duració.

En aquest moment, els dos centres estan reclutant voluntaris per a participar en la fase III d’aquest assaig clínic, l’última abans que comence a comercialitzar-se, si s’autoritza. Seran entorn d’un centenar de persones en cada hospital.

«Aquesta vacuna té unes característiques molt interessants», defensa el cap de servei de medicina preventiva del Cunqueiro, Víctor del Campo, «com el fet que estiga potenciada, la qual cosa pot proporcionar una resposta immune més alta, o que es puga emmagatzemar en nevera en comptes de congelada o ultracongelada, la qual cosa pot ajudar a millorar les cobertures vacunals en països de baixos ingressos, on la logística és més complicada».

A més, a diferència de les vacunes que s’han injectat fins ara a Occident, la que desenvolupen Sanofi  i GSK  està dissenyada contra el cep original del coronavirus però també contra la variant beta, que es va detectar a Sud-àfrica fa un any i que és una de les quals més difereixen del virus original.

Es tracta d’una vacuna potenciada pel que la resposta immunològica dels quals la reben es veuria incrementada. A més de tindre entre els seus avantatges altra de gran importància, la conservació.

L’Hospital de Santiago, amb el doctor Federico Martinón al capdavant, es prepara ja per a realitzar  aquests assajos. En aquest centre de referència es van realitzar també assajos clínics de la vacuna de Pfizer en xiquets.

Per a participar en aquesta última fase de l’assaig només és necessari tindre més de 18 anys i haver rebut dos dosis de la vacuna fa com a mínim 4 mesos.

Les esperances posades en aquest sèrum són moltes, atés que està dissenyada treballant contra el cep original del covid i també contra la variant beta, la que es va detectar a Sud-àfrica fa un any -igual que s’ha detectat l’ómicron recentment- que és la més diferent del virus original ara com ara, i per tant oferiria una coberta major.
Investigacions que segueixen el seu curs mentre a Galícia es continua inoculant ja la tercera dosi de reforç al col·lectiu de 70 a 79, després d’haver completat el dels majors de 80.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.