Hospitals gallecs proven una nova vacuna contra el coronavirus

 

Els hospitals de Vigo i Santiago estan a punt de començar a provar una nova vacuna contra el covid-19. Es tracta d’un fàrmac fabricat pels laboratoris Sanofi Pasteur i GSK i que està pensat com a dosis de reforç de llarga duració.

En aquest moment, els dos centres estan reclutant voluntaris per a participar en la fase III d’aquest assaig clínic, l’última abans que comence a comercialitzar-se, si s’autoritza. Seran entorn d’un centenar de persones en cada hospital.

«Aquesta vacuna té unes característiques molt interessants», defensa el cap de servei de medicina preventiva del Cunqueiro, Víctor del Campo, «com el fet que estiga potenciada, la qual cosa pot proporcionar una resposta immune més alta, o que es puga emmagatzemar en nevera en comptes de congelada o ultracongelada, la qual cosa pot ajudar a millorar les cobertures vacunals en països de baixos ingressos, on la logística és més complicada».

A més, a diferència de les vacunes que s’han injectat fins ara a Occident, la que desenvolupen Sanofi  i GSK  està dissenyada contra el cep original del coronavirus però també contra la variant beta, que es va detectar a Sud-àfrica fa un any i que és una de les quals més difereixen del virus original.

Es tracta d’una vacuna potenciada pel que la resposta immunològica dels quals la reben es veuria incrementada. A més de tindre entre els seus avantatges altra de gran importància, la conservació.

L’Hospital de Santiago, amb el doctor Federico Martinón al capdavant, es prepara ja per a realitzar  aquests assajos. En aquest centre de referència es van realitzar també assajos clínics de la vacuna de Pfizer en xiquets.

Per a participar en aquesta última fase de l’assaig només és necessari tindre més de 18 anys i haver rebut dos dosis de la vacuna fa com a mínim 4 mesos.

Les esperances posades en aquest sèrum són moltes, atés que està dissenyada treballant contra el cep original del covid i també contra la variant beta, la que es va detectar a Sud-àfrica fa un any -igual que s’ha detectat l’ómicron recentment- que és la més diferent del virus original ara com ara, i per tant oferiria una coberta major.
Investigacions que segueixen el seu curs mentre a Galícia es continua inoculant ja la tercera dosi de reforç al col·lectiu de 70 a 79, després d’haver completat el dels majors de 80.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rubén Burgos apel·la al compromís total del València Basket abans de l’inici del playoff

Rubén Burgos destaca la il·lusió i el compromís del València Basket abans dels quarts de final de la Lliga Femenina davant Ensino Lugo i confia a barallar per revalidar el títol.

Matías Dituro es consolida com el porter de confiança de Sarabia a l’Elx

Matías Dituro acumula 17 partits de Lliga amb l'Elx i supera a Iñaki Peña en minuts disputats, consolidant-se com el portera de confiança de Sarabia en plena reacció de l'equip il·licità.

Dimitrievski confia en el cansament de l’Atlètic i demana estrényer a Mestalla

Stole Dimitrievski considera que l'Atlètic de Madrid arribarà més cansat a Mestalla per la Champions i demana al València un partit intens per a aprofitar l'ocasió.

Detingut en l’aeroport d’Alacant-Elx amb 3,5 quilos de cocaïna ocults en una maleta

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 27 anys en l'aeroport d'Alacant-Elx després de trobar 3,5 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta, classificada com a equipatge rush.

La comissió de vivenda d’Alacant seguix malgrat l’informe que limita les compareixences

La comissió municipal sobre les irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan manté les seues sessions de l'11 i 22 de maig malgrat un informe del secretari que desaconsella citacions i restringix les compareixences.

L’Audiència de València rebutja la recusació de la jutgessa que investiga la DANA

L'Audiència de València ha desestimat l'intent d'una acusació particular d'apartar a la jutgessa que investiga la gestió de la DANA i ha avalat la seua decisió de no tramitar l'incident de recusació.

Jupol denuncia la tardana mobilització de la Policia Nacional durant la dana de 2024 a València

El sindicat Jupol acusa la Direcció Superior de València de reaccionar tard davant la dana de 2024 i de deixar sense desplegar a unitats preparades mentres es derivava als agents al 112 com a voluntaris per a retirar fang.

El pallasso alacantí David García Coll lidera Kurios, l’espectacle de Circ del Sol a Alacant

L'artista alacantí David García Coll encarna a un científic idealista del segle XIX en Kurios, el muntatge de Circ del Sol que arribarà a la Platja de Sant Joan del 16 de juliol al 23 d'agost.