Hospitals gallecs proven una nova vacuna contra el coronavirus

 

Els hospitals de Vigo i Santiago estan a punt de començar a provar una nova vacuna contra el covid-19. Es tracta d’un fàrmac fabricat pels laboratoris Sanofi Pasteur i GSK i que està pensat com a dosis de reforç de llarga duració.

En aquest moment, els dos centres estan reclutant voluntaris per a participar en la fase III d’aquest assaig clínic, l’última abans que comence a comercialitzar-se, si s’autoritza. Seran entorn d’un centenar de persones en cada hospital.

«Aquesta vacuna té unes característiques molt interessants», defensa el cap de servei de medicina preventiva del Cunqueiro, Víctor del Campo, «com el fet que estiga potenciada, la qual cosa pot proporcionar una resposta immune més alta, o que es puga emmagatzemar en nevera en comptes de congelada o ultracongelada, la qual cosa pot ajudar a millorar les cobertures vacunals en països de baixos ingressos, on la logística és més complicada».

A més, a diferència de les vacunes que s’han injectat fins ara a Occident, la que desenvolupen Sanofi  i GSK  està dissenyada contra el cep original del coronavirus però també contra la variant beta, que es va detectar a Sud-àfrica fa un any i que és una de les quals més difereixen del virus original.

Es tracta d’una vacuna potenciada pel que la resposta immunològica dels quals la reben es veuria incrementada. A més de tindre entre els seus avantatges altra de gran importància, la conservació.

L’Hospital de Santiago, amb el doctor Federico Martinón al capdavant, es prepara ja per a realitzar  aquests assajos. En aquest centre de referència es van realitzar també assajos clínics de la vacuna de Pfizer en xiquets.

Per a participar en aquesta última fase de l’assaig només és necessari tindre més de 18 anys i haver rebut dos dosis de la vacuna fa com a mínim 4 mesos.

Les esperances posades en aquest sèrum són moltes, atés que està dissenyada treballant contra el cep original del covid i també contra la variant beta, la que es va detectar a Sud-àfrica fa un any -igual que s’ha detectat l’ómicron recentment- que és la més diferent del virus original ara com ara, i per tant oferiria una coberta major.
Investigacions que segueixen el seu curs mentre a Galícia es continua inoculant ja la tercera dosi de reforç al col·lectiu de 70 a 79, després d’haver completat el dels majors de 80.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU