11.7 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

La Generalitat demana al TSJCV autorització per a prorrogar el toc de queda

 

La Generalitat Valenciana ha sol·licitat ja al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) autorització per a poder prorrogar la restricció de mobilitat nocturna a causa de la pandèmia de coronavirus, encara que el nombre de municipis on s’aplicaria seria menor.

 

D’aquesta manera, la sol·licitud de l’administració valenciana és que el toc de queda es mantinga en vigor en un total de 68 localitats, enfront de les 77 actuals, han confirmat a Europa Press fonts de l’executiu autonòmic.

 

Les últimes mesures antiCovid decidides pel Consell amb l’autorització de l’alt tribunal valencià –com el toc de queda entre les 01.00 i les 06.00 hores— estan vigents fins al pròxim 16 d’agost. A la fi d’aquesta setmana, està prevista una nova reunió de la Comissió Interdepartamental per a abordar la situació d’acord amb l’evolució de la pandèmia.

 

Hui mateix, la vicepresidenta Mónica Oltra ha assenyalat que el nou paquet de mesures que d’ací isca, “en principi”, estaria en vigor fins al 6 de setembre, just després de la celebració de les Falles ajornades de València del dia 1 al 5, programades de moment amb limitacions i diversos escenaris. Però, ha remarcat, això no vol dir que no es puguen canviar abans en funció de la situació.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.