Augmenten la vigilància de turistes en 50 municipis d’interior valencians

 

La reunió de coordinació de seguretat de mesures contra el coronavirus ha acordat, davant les pròximes festes de Setmana Santa i Pasqua, que la Generalitat desplegarà dispositius de control especials en les zones d’oci d’interior a on es preveu una major afluència de població.

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, les forces de seguretat de l’Estat i de la policia autonòmica es desplegaran també per 52 àrees recreatives i quatre zones d’acampada, 19 parcs naturals i 50 poblacions d’interior. Més de 700.000 valencians es desplaçaran durant estes pròximes festes a zones recreatives, d’acampada i parcs rurals amb una afectació a mig centenar de localitats, segons ha explicat este matí la consellera d’Interior, Gabriela Bravo.

 

L’objectiu és evitar aglomeracions de gent o festes il·legals després d’un cap de setmana a on els ‘botellons’ i reunions d’amics han augmentat.

 

El 65 per cent dels mitjans de personal de la policia de la Generalitat, per torns, es destinarà a controlar eixos espais naturals i d’oci a l’interior de la Comunitat, segons ha detallat la consellera, que va afegir que a demés també serviran per a la prevenció d’incendis en eixos espais forestals en coordinació amb les brigades que treballen en estes zones naturals.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.