Només un genotip de coronavirus va generar el 60% dels casos en la primera setmana de març

 

Un sol genotip del coronavirus va generar el 60% dels casos la primera setmana de març, segons un informe que mostra el mapa de la diversitat genòmica del SARS-CoV-2, causant del Covid-19, durant els primers tres mesos de l’epidèmia, de febrer a abril.

 

La investigació del consorci SeqCovid-Spain, liderat pel Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha recollit mostres del genoma del virus de trenta hospitals de tota Espanya i ha identificat el genotip que va generar el 30% de tots els casos seqüenciats i va arribar a representar un 60% a principi de març.

 

L’estudi ha observat que la diversitat genòmica del coronavirus en Espanya és única en Europa, i més pròxima als genotips del virus circulants en Àsia entre finals de 2019 i principis de 2020, segons en un comunicat de CSIC. Este fet concorda amb la introducció primerenca del virus al país, sobretot a partir de la segona mitat de febrer, i amb una expansió molt veloç a tot el territori nacional a final de mes.

 

El treball del consorci està liderat per l’investigador del CSIC Iñaki Comas, de l’Institut de Biomedicina de València (IBV-CSIC), i la viròloga Mireia Coscolla, de l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes (I2SysBio) del CSIC i la Universitat de València. Al costat d’ells està Fernando González Candelas, responsable de la Unitat Mixta d’Investigació en Infecció i Salut Pública de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica (Fisabio) de la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.

Compromís acusa Catalá de mentir sobre la gestió de l’incendi d’El Saler

Compromís assegura que María José Catalá ha construït un relat interessat sobre l’incendi d’El Saler i li retreu manca d’inversions i contradiccions en poda, canons d’aigua i retardant antiincendis.