21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Només un genotip de coronavirus va generar el 60% dels casos en la primera setmana de març

 

Un sol genotip del coronavirus va generar el 60% dels casos la primera setmana de març, segons un informe que mostra el mapa de la diversitat genòmica del SARS-CoV-2, causant del Covid-19, durant els primers tres mesos de l’epidèmia, de febrer a abril.

 

La investigació del consorci SeqCovid-Spain, liderat pel Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha recollit mostres del genoma del virus de trenta hospitals de tota Espanya i ha identificat el genotip que va generar el 30% de tots els casos seqüenciats i va arribar a representar un 60% a principi de març.

 

L’estudi ha observat que la diversitat genòmica del coronavirus en Espanya és única en Europa, i més pròxima als genotips del virus circulants en Àsia entre finals de 2019 i principis de 2020, segons en un comunicat de CSIC. Este fet concorda amb la introducció primerenca del virus al país, sobretot a partir de la segona mitat de febrer, i amb una expansió molt veloç a tot el territori nacional a final de mes.

 

El treball del consorci està liderat per l’investigador del CSIC Iñaki Comas, de l’Institut de Biomedicina de València (IBV-CSIC), i la viròloga Mireia Coscolla, de l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes (I2SysBio) del CSIC i la Universitat de València. Al costat d’ells està Fernando González Candelas, responsable de la Unitat Mixta d’Investigació en Infecció i Salut Pública de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica (Fisabio) de la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

Pérez Llorca mostra el seu cabreig per les irregularitats en les vivendes protegides d’Alacant

Pérez Llorca ha expressat el seu cabreig i indignació per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan i ha anunciat una revisió exhaustiva.

Barcala desoïx les peticions de dimissió i promet mesures per les irregularitats en vivenda

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques en Platja de Sant Joan. Ha assegurat que se centra en la gestió i en mesures 'contundents' per a evitar la impunitat.

Martínez Munuera dirigirà l’Atlètic-Barcelona de semifinals de Copa

Juan Martínez Munuera serà el col·legiat del dol d'anada de semifinals entre Atlètic i Barcelona en el Riyadh Air Metropolità. Li assistiran Guadalupe Porras i Miguel Martínez; Guillermo Conejero serà el quart àrbitre i a la sala VOR estaran Pablo González Fuertes i Juan Luis Pulido.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

El foc es va declarar en l'última planta d'un edifici del carrer Hospital i va obligar a desallotjar l'immoble. Les flames van afectar la cuina i el fum va inundar la vivenda.

Dimecres de ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils deixarà ratxes molt fortes d'oest, amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i groc a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. S'esperen intervals nuvolosos i pluja feble i dispersa a la vesprada a l'interior de la mitat nord.

Dos anys de presó per violar a la seua exparella a Albatera

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a dos anys de presó a un home per agredir sexualment a la seua exparella a Albatera. La pena ha quedat suspesa per cinc anys i inclou llibertat vigilada, allunyament i indemnització.

El 10K València supera els 10.000 inscrits en el seu primer dia per a 2027

El 10K València va depassar els 10.000 dorsals en el seu primer dia d'inscripcions per a 2027 i va activar el tercer tram de preus. L'organització preveu un nou ple amb 16.000 places.

La Comunitat Valenciana encadena 20 dies seguits de temporal de ponent, el tram més persistent des de 1981-82

La Comunitat Valenciana suma 20 dies consecutius amb temporal de ponent impulsat per sis borrasques. Aemet mesura 10.867 km de recorregut del vent, el màxim per a 20 dies des de 1981-82.