Només un genotip de coronavirus va generar el 60% dels casos en la primera setmana de març

 

Un sol genotip del coronavirus va generar el 60% dels casos la primera setmana de març, segons un informe que mostra el mapa de la diversitat genòmica del SARS-CoV-2, causant del Covid-19, durant els primers tres mesos de l’epidèmia, de febrer a abril.

 

La investigació del consorci SeqCovid-Spain, liderat pel Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha recollit mostres del genoma del virus de trenta hospitals de tota Espanya i ha identificat el genotip que va generar el 30% de tots els casos seqüenciats i va arribar a representar un 60% a principi de març.

 

L’estudi ha observat que la diversitat genòmica del coronavirus en Espanya és única en Europa, i més pròxima als genotips del virus circulants en Àsia entre finals de 2019 i principis de 2020, segons en un comunicat de CSIC. Este fet concorda amb la introducció primerenca del virus al país, sobretot a partir de la segona mitat de febrer, i amb una expansió molt veloç a tot el territori nacional a final de mes.

 

El treball del consorci està liderat per l’investigador del CSIC Iñaki Comas, de l’Institut de Biomedicina de València (IBV-CSIC), i la viròloga Mireia Coscolla, de l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes (I2SysBio) del CSIC i la Universitat de València. Al costat d’ells està Fernando González Candelas, responsable de la Unitat Mixta d’Investigació en Infecció i Salut Pública de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica (Fisabio) de la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.