Només un genotip de coronavirus va generar el 60% dels casos en la primera setmana de març

 

Un sol genotip del coronavirus va generar el 60% dels casos la primera setmana de març, segons un informe que mostra el mapa de la diversitat genòmica del SARS-CoV-2, causant del Covid-19, durant els primers tres mesos de l’epidèmia, de febrer a abril.

 

La investigació del consorci SeqCovid-Spain, liderat pel Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha recollit mostres del genoma del virus de trenta hospitals de tota Espanya i ha identificat el genotip que va generar el 30% de tots els casos seqüenciats i va arribar a representar un 60% a principi de març.

 

L’estudi ha observat que la diversitat genòmica del coronavirus en Espanya és única en Europa, i més pròxima als genotips del virus circulants en Àsia entre finals de 2019 i principis de 2020, segons en un comunicat de CSIC. Este fet concorda amb la introducció primerenca del virus al país, sobretot a partir de la segona mitat de febrer, i amb una expansió molt veloç a tot el territori nacional a final de mes.

 

El treball del consorci està liderat per l’investigador del CSIC Iñaki Comas, de l’Institut de Biomedicina de València (IBV-CSIC), i la viròloga Mireia Coscolla, de l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes (I2SysBio) del CSIC i la Universitat de València. Al costat d’ells està Fernando González Candelas, responsable de la Unitat Mixta d’Investigació en Infecció i Salut Pública de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica (Fisabio) de la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.