El Govern espanyol va invertir 4,2 milions d’euros en l’aplicació Radar Covid

El desenvolupament de l’aplicació Radar Covid ha suposat el desemborsament de més de 4,2 milions d’euros de diners públics. El Govern ha difós la factura per la posada en marxa, el manteniment i la difusió d’aquesta eina dissenyada per a tractar de facilitar la detecció dels contactes estrets de les persones contagiades de coronavirus en els primers compassos de la pandèmia.

L’Executiu ha informat en una resposta parlamentària a Ciutadans que el pressupost total dirigit per a aquesta àrea ha ascendit fins als 4.265.499 euros que s’han repartit per a finançar diferents parts del projecte. Només per al desenvolupament de l’aplicació mòbil es van arribar a destinar un total de 330.537 euros amb l’IVA inclòs. Ara, dos anys després, l’executiu deixarà d’actualitzar-la.

A través del Bluetooth permetia la identificació dels possibles contactes estrets de casos confirmats.

Després de la primera ona de coronavirus i del confinament, el juny de 2020, va començar la fase pilot de l’aplicació i es va formalitzar a la tardor d’aqueix any. Segons les dades del Ministeri de Sanitat, l’aplicació ha sigut descarregada al voltant 8.400.000 vegades. Durant l’últim any, s’han descarregat l’aplicació poc més d’1,3 milions de persones.

Una aplicació que no va calar entre els espanyols: «Ni idea, no la conec», diu una senyora. També hi ha joves que desconeixia que existia una app per a això.

Va costar desenvolupar-la, promocionar-la i mantindre-la més de 4,2 milions d’euros, que dividits pel nombre de casos de covid-19 que va detectar, 121.390 positius, cada positiu va eixir per 35 euros.

El Govern incidit a més en què la posada en marxa de l’aplicació ha permés a Espanya ingressar dins de la xarxa eHealth de la Unió Europea, en la qual es realitza una “anàlisi i seguiment continu del funcionament d’aquestes aplicacions en tots els països membre a partir de la seua implementació”.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.