El Govern espanyol va invertir 4,2 milions d’euros en l’aplicació Radar Covid

El desenvolupament de l’aplicació Radar Covid ha suposat el desemborsament de més de 4,2 milions d’euros de diners públics. El Govern ha difós la factura per la posada en marxa, el manteniment i la difusió d’aquesta eina dissenyada per a tractar de facilitar la detecció dels contactes estrets de les persones contagiades de coronavirus en els primers compassos de la pandèmia.

L’Executiu ha informat en una resposta parlamentària a Ciutadans que el pressupost total dirigit per a aquesta àrea ha ascendit fins als 4.265.499 euros que s’han repartit per a finançar diferents parts del projecte. Només per al desenvolupament de l’aplicació mòbil es van arribar a destinar un total de 330.537 euros amb l’IVA inclòs. Ara, dos anys després, l’executiu deixarà d’actualitzar-la.

A través del Bluetooth permetia la identificació dels possibles contactes estrets de casos confirmats.

Després de la primera ona de coronavirus i del confinament, el juny de 2020, va començar la fase pilot de l’aplicació i es va formalitzar a la tardor d’aqueix any. Segons les dades del Ministeri de Sanitat, l’aplicació ha sigut descarregada al voltant 8.400.000 vegades. Durant l’últim any, s’han descarregat l’aplicació poc més d’1,3 milions de persones.

Una aplicació que no va calar entre els espanyols: «Ni idea, no la conec», diu una senyora. També hi ha joves que desconeixia que existia una app per a això.

Va costar desenvolupar-la, promocionar-la i mantindre-la més de 4,2 milions d’euros, que dividits pel nombre de casos de covid-19 que va detectar, 121.390 positius, cada positiu va eixir per 35 euros.

El Govern incidit a més en què la posada en marxa de l’aplicació ha permés a Espanya ingressar dins de la xarxa eHealth de la Unió Europea, en la qual es realitza una “anàlisi i seguiment continu del funcionament d’aquestes aplicacions en tots els països membre a partir de la seua implementació”.

Últimes notícies

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.