El Govern espanyol va invertir 4,2 milions d’euros en l’aplicació Radar Covid

El desenvolupament de l’aplicació Radar Covid ha suposat el desemborsament de més de 4,2 milions d’euros de diners públics. El Govern ha difós la factura per la posada en marxa, el manteniment i la difusió d’aquesta eina dissenyada per a tractar de facilitar la detecció dels contactes estrets de les persones contagiades de coronavirus en els primers compassos de la pandèmia.

L’Executiu ha informat en una resposta parlamentària a Ciutadans que el pressupost total dirigit per a aquesta àrea ha ascendit fins als 4.265.499 euros que s’han repartit per a finançar diferents parts del projecte. Només per al desenvolupament de l’aplicació mòbil es van arribar a destinar un total de 330.537 euros amb l’IVA inclòs. Ara, dos anys després, l’executiu deixarà d’actualitzar-la.

A través del Bluetooth permetia la identificació dels possibles contactes estrets de casos confirmats.

Després de la primera ona de coronavirus i del confinament, el juny de 2020, va començar la fase pilot de l’aplicació i es va formalitzar a la tardor d’aqueix any. Segons les dades del Ministeri de Sanitat, l’aplicació ha sigut descarregada al voltant 8.400.000 vegades. Durant l’últim any, s’han descarregat l’aplicació poc més d’1,3 milions de persones.

Una aplicació que no va calar entre els espanyols: “Ni idea, no la conec”, diu una senyora. També hi ha joves que desconeixia que existia una app per a això.

Va costar desenvolupar-la, promocionar-la i mantindre-la més de 4,2 milions d’euros, que dividits pel nombre de casos de covid-19 que va detectar, 121.390 positius, cada positiu va eixir per 35 euros.

El Govern incidit a més en què la posada en marxa de l’aplicació ha permés a Espanya ingressar dins de la xarxa eHealth de la Unió Europea, en la qual es realitza una “anàlisi i seguiment continu del funcionament d’aquestes aplicacions en tots els països membre a partir de la seua implementació”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.