El Govern espanyol va invertir 4,2 milions d’euros en l’aplicació Radar Covid

El desenvolupament de l’aplicació Radar Covid ha suposat el desemborsament de més de 4,2 milions d’euros de diners públics. El Govern ha difós la factura per la posada en marxa, el manteniment i la difusió d’aquesta eina dissenyada per a tractar de facilitar la detecció dels contactes estrets de les persones contagiades de coronavirus en els primers compassos de la pandèmia.

L’Executiu ha informat en una resposta parlamentària a Ciutadans que el pressupost total dirigit per a aquesta àrea ha ascendit fins als 4.265.499 euros que s’han repartit per a finançar diferents parts del projecte. Només per al desenvolupament de l’aplicació mòbil es van arribar a destinar un total de 330.537 euros amb l’IVA inclòs. Ara, dos anys després, l’executiu deixarà d’actualitzar-la.

A través del Bluetooth permetia la identificació dels possibles contactes estrets de casos confirmats.

Després de la primera ona de coronavirus i del confinament, el juny de 2020, va començar la fase pilot de l’aplicació i es va formalitzar a la tardor d’aqueix any. Segons les dades del Ministeri de Sanitat, l’aplicació ha sigut descarregada al voltant 8.400.000 vegades. Durant l’últim any, s’han descarregat l’aplicació poc més d’1,3 milions de persones.

Una aplicació que no va calar entre els espanyols: “Ni idea, no la conec”, diu una senyora. També hi ha joves que desconeixia que existia una app per a això.

Va costar desenvolupar-la, promocionar-la i mantindre-la més de 4,2 milions d’euros, que dividits pel nombre de casos de covid-19 que va detectar, 121.390 positius, cada positiu va eixir per 35 euros.

El Govern incidit a més en què la posada en marxa de l’aplicació ha permés a Espanya ingressar dins de la xarxa eHealth de la Unió Europea, en la qual es realitza una “anàlisi i seguiment continu del funcionament d’aquestes aplicacions en tots els països membre a partir de la seua implementació”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’aeroport d’Alacant bat rècord al febrer amb 1,2 milions de passatgers i 8.002 vols

La terminal d'Alacant-Elx Miguel Hernández va registrar una mica més de 1,2 milions de viatgers al febrer (+5,3% interanual) i una xifra històrica de 8.002 operacions. L'internacional va créixer un 7,3% i va compensar la caiguda del 7,5% del trànsit nacional

Agricultura ha invertit 26,4 milions a Chiva pels danys de la dana

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 26,4 milions a Chiva entre ajudes directes i obres per a recuperar vivers, regadius, parcel·les i camins danyats per la dana. Les actuacions continuen en marxa i la xifra final d'inversió pot augmentar.

El Monnegre serà el corredor verd més llarg d’Alacant amb zones per a frenar inundacions

La Generalitat destinarà 3,5 milions per a transformar el riu Monnegre en un corredor verd de 20 quilòmetres amb zones de laminació, senderes i reforestació.

Mor un home de 59 anys després d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys, de nacionalitat colombiana, ha mort en la nit d'este dimecres després de rebre un tret mentres era al balcó de la seua vivenda a Alacant. El succés va ocórrer sobre les 22.00 a Carolines Altes; la Policia investiga i no hi ha detencions.

El Monnegre serà el corredor verd més llarg d’Alacant amb 20 km i zones inundables

La Generalitat destinarà 3,5 milions per a transformar el riu Monnegre en un corredor verd de 20 km amb zones de laminació i àrees inundables per a mitigar riuades.

Condemnat a 11 anys de presó per set robatoris en vivendes d’Alacant i El Campello

L'Audiència Provincial d'Alacant ha confirmat 11 anys de presó per a un home que va assaltar set vivendes entre gener i febrer de 2025. El tribunal manté els atenuants de reparació del mal i alteració mental i l'agreujant de reincidència.

Tres detinguts a Paterna per vendre cocaïna i amenaçar amb armes a clients deutors

La Policia ha arrestat a dos hòmens i una dona per presumpte narcotràfic i amenaces a clients morosos a Paterna. Es van confiscar cocaïna, una arma simulada i diners.

Kambwala entrarà en la convocatòria per a Vitòria i Pau Navarro és dubte

Willy Kambwala torna després de set mesos i entrarà en la llista del Vila-real per a visitar a l'Alabés a Vitòria. Pau Navarro és dubte a costa de l'entrenament de hui.