14.1 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

L’Hospital de campanya d’Alacant comença a rebre als primers pacients amb Covid-19

 

L’hospital de campanya d’Alacant, situat en el recinte de l’Hospital General Universitari d’Alacant, ha posat este diumenge en funcionament l’hospitalització de pacients Covid-19 amb situació clínica lleu o moderada, amb la finalitat d’alleujar la pressió hospitalària dels centres d’aguts de la província, davant del repunt de casos.

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha anunciat esta setmana l’habilitació de 280 llits en els tres hospitals de campanya el territori valencià, dels que un total de 80 corresponen a l’hospital de campanya d’Alacant. Esta última dotació pot ampliar-se fins a les 242 en el cas que fora necessari.

 

L’hospital de campanya d’Alacant, igual que els seus homòlegs de Castelló i València, tractarà a pacients majors de 18 anys Covid positius, confirmats per PCR, que hagen estat prèviament ingressats en un hospital d’aguts i es troben en fase de resolució de la malaltia (en el cas que tinguen insuficiència respiratòria, esta ha de poder corregir-se amb fluxos baixos d’oxigen).

 

Esta infraestructura es dividix en diferents unitats d’hospitalització, que compten amb controls d’infermeria i consultes mèdiques, dotades dels aparells necessaris per a atendre els malalts de manera individualitzada. I ateses les baixes temperatures que s’han conseguit en els últims dies, s’han reforçat els sistemes de climatització perquè la instal·lació mantinga en tot moment la temperatura adequada de confort, tant per als pacients com per al personal sanitari.

 

Diferents tasques assistencials 

Des de la seua creació, a l’hospital de campanya d’Alacant s’han fet diferents actuacions, sent les més destacades l’estudi de seroprevalença del Ministeri de Sanitat i la presa de mostres de PCR del Covid-19 com a suport als equips d’atenció primària del Departament, i a pacients quirúrgics i als cossos de seguretat de l’estat o derivats per Salut Pública, entre altres.

 

A demés, en este espai es van posar en marxa dos consultes mèdiques de revisió a pacients Covid-19, tant de la primera ona com de les successives. En les seues instal·lacions s’ha vacunat de la grip estacional al personal sanitari fins a finals de novembre, com a suport al Servici de Medicina Preventiva, i s’ha administrat la vacuna als professionals durant l’última setmana. També, s’han fet les extraccions de sang del Servei d’Anàlisis Clíniques. 

 

Finalment, atés el protocol de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, es van habilitar a l’hospital de campanya espais per a les persones migrants que requerien aïllament per haver sigut contactes estrets de persones amb PCR positiva. 

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.