L’Hospital de campanya d’Alacant comença a rebre als primers pacients amb Covid-19

 

L’hospital de campanya d’Alacant, situat en el recinte de l’Hospital General Universitari d’Alacant, ha posat este diumenge en funcionament l’hospitalització de pacients Covid-19 amb situació clínica lleu o moderada, amb la finalitat d’alleujar la pressió hospitalària dels centres d’aguts de la província, davant del repunt de casos.

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha anunciat esta setmana l’habilitació de 280 llits en els tres hospitals de campanya el territori valencià, dels que un total de 80 corresponen a l’hospital de campanya d’Alacant. Esta última dotació pot ampliar-se fins a les 242 en el cas que fora necessari.

 

L’hospital de campanya d’Alacant, igual que els seus homòlegs de Castelló i València, tractarà a pacients majors de 18 anys Covid positius, confirmats per PCR, que hagen estat prèviament ingressats en un hospital d’aguts i es troben en fase de resolució de la malaltia (en el cas que tinguen insuficiència respiratòria, esta ha de poder corregir-se amb fluxos baixos d’oxigen).

 

Esta infraestructura es dividix en diferents unitats d’hospitalització, que compten amb controls d’infermeria i consultes mèdiques, dotades dels aparells necessaris per a atendre els malalts de manera individualitzada. I ateses les baixes temperatures que s’han conseguit en els últims dies, s’han reforçat els sistemes de climatització perquè la instal·lació mantinga en tot moment la temperatura adequada de confort, tant per als pacients com per al personal sanitari.

 

Diferents tasques assistencials 

Des de la seua creació, a l’hospital de campanya d’Alacant s’han fet diferents actuacions, sent les més destacades l’estudi de seroprevalença del Ministeri de Sanitat i la presa de mostres de PCR del Covid-19 com a suport als equips d’atenció primària del Departament, i a pacients quirúrgics i als cossos de seguretat de l’estat o derivats per Salut Pública, entre altres.

 

A demés, en este espai es van posar en marxa dos consultes mèdiques de revisió a pacients Covid-19, tant de la primera ona com de les successives. En les seues instal·lacions s’ha vacunat de la grip estacional al personal sanitari fins a finals de novembre, com a suport al Servici de Medicina Preventiva, i s’ha administrat la vacuna als professionals durant l’última setmana. També, s’han fet les extraccions de sang del Servei d’Anàlisis Clíniques. 

 

Finalment, atés el protocol de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, es van habilitar a l’hospital de campanya espais per a les persones migrants que requerien aïllament per haver sigut contactes estrets de persones amb PCR positiva. 

Últimes notícies

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.

El PP manté la gestora del partit a la Comunitat Valenciana i reserva decisions sobre candidats

El PP ha decidit prorrogar la gestora a la Comunitat Valenciana i ajornar la convocatòria del congrés autonòmic, mentre posa Sergio Sayas al capdavant de la gestora de Navarra després de la dimissió de Javier García.

Ford tanca el marge per a més concessions salarials a Almussafes fins a 2030

Ford Espanya ha comunicat a la plantilla d'Almussafes que el marge per a augmentar concessions o costos fins a 2030 s'ha esgotat i que presentarà esta setmana el document definitiu de l'Acord 2030 en una reunió final.

Baldoví acusa Pérez Llorca de viure agenollat a Vox i sotmés a Feijóo

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de no estar a l'altura de la Presidència de la Generalitat, de viure agenollat a Vox i d'arrossegar-se davant el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, durant el debat de política general en Les Corts.