Hospitalitzat un bebé per Covid-19 en Espanya enmig dels brots

 

Cantàbria ha detectat 56 nous casos de coronavirus entre dissabte i diumenge, fins a les 10.30 hores, entre ells un bebé de menys d’un any, que ha sigut ingressat en un centre hospitalari per a controlar la seua evolució. Segons ha informat el conseller de Sanitat de Cantàbria, Miguel Rodríguez, el bebé es troba bé, però «és un lactant amb Covid positiu i ha sigut hospitalitzat per a controlar la seua situació».

 

El número de pacients ingressats en Cantàbria s’ha elevat a 18, dos més que ahir, tot i que cap d’ells es troba en l’UCI. A demés del bebé, ha sigut hospitalitzada una persona de 98 anys. També s’han detectat dos casos més en residències de gent major, que sumen huit positius en dos centres diferents, els mateixos en els que ja hi havia contagis.

 

Dels 56 nous positius, 32 han sigut detectats el dissabte i els 24 restants entre la mitjanit i les primeres hores de diumenge. El número de casos actius en la regió puja a 332.

 

Segons el conseller, s’estan detectant casos en persones jóvens i hi ha diversos xiquets contagiats a demés del bebé. «Que ningú pense que això afecta només als vells, pot afectar als adults, als xiquets i a persones que tinguen una immunitat compromesa», ha dit en declaracions als periodistes, després d’assistir a l’acte del Dia de Cantàbria en Cabezón de la Sal.

 

L’epidèmia no distingix d’edats

A la vista de les últimes dades, Rodríguez ha fet una nova crida als jóvens. «Esta és una epidèmia que no distingix d’edats i ells poden ser vectors per a transmetre la malaltia a altres persones, d’ací la importància de complir les normes». Ha afirmat també que «pràcticament la totalitat» de la població està complint amb l’obligació de portar mascareta, però «se li oblida una altra de les regles, que és la distància social».

 

«No estem en la situació ‘pre-Covid‘ i per tant no podem fer com que no passa res. Hem de mantindre la distància social, a poder ser d’un metre i mig, i especialment en aquells llocs en els que no portem mascareta com en la platja o quan mengem en un restaurant», ha advertit. Ha recordat que en estes situacions no és obligatòria però cal mantindre la distància social «si no volem continuar transmetent la malaltia».

 

Les residències d’ancians, una altra volta en el punt de mira

Sobre els casos que han aparegut en centres de gent major, ha insistit que els residents han d’estar en quarantena encara que hagen donat negatiu perquè hi ha la possibilitat que donen un resultat positiu quan es repetixen els tests. Segons ha explicat, això és el que ha passat amb una resident del primer centre en el que es van detectar casos; el seu PCR va ser negatiu i «s’ha positivitzat».

 

El conseller ha deixat clar també que el Govern de la comunitat no difondrà els noms de les residències amb positius, perquè l’autoritat sanitària «no pot assenyalar públicament ni a les persones ni a les institucions a on hi ha casos». Rodríguez ha dit que són estes institucions les que han de comunicar-ho als usuaris i, si toca, fer-ho públic a través dels mitjans de comunicació.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.