Hospitalitzat un bebé per Covid-19 en Espanya enmig dels brots

 

Cantàbria ha detectat 56 nous casos de coronavirus entre dissabte i diumenge, fins a les 10.30 hores, entre ells un bebé de menys d’un any, que ha sigut ingressat en un centre hospitalari per a controlar la seua evolució. Segons ha informat el conseller de Sanitat de Cantàbria, Miguel Rodríguez, el bebé es troba bé, però «és un lactant amb Covid positiu i ha sigut hospitalitzat per a controlar la seua situació».

 

El número de pacients ingressats en Cantàbria s’ha elevat a 18, dos més que ahir, tot i que cap d’ells es troba en l’UCI. A demés del bebé, ha sigut hospitalitzada una persona de 98 anys. També s’han detectat dos casos més en residències de gent major, que sumen huit positius en dos centres diferents, els mateixos en els que ja hi havia contagis.

 

Dels 56 nous positius, 32 han sigut detectats el dissabte i els 24 restants entre la mitjanit i les primeres hores de diumenge. El número de casos actius en la regió puja a 332.

 

Segons el conseller, s’estan detectant casos en persones jóvens i hi ha diversos xiquets contagiats a demés del bebé. «Que ningú pense que això afecta només als vells, pot afectar als adults, als xiquets i a persones que tinguen una immunitat compromesa», ha dit en declaracions als periodistes, després d’assistir a l’acte del Dia de Cantàbria en Cabezón de la Sal.

 

L’epidèmia no distingix d’edats

A la vista de les últimes dades, Rodríguez ha fet una nova crida als jóvens. «Esta és una epidèmia que no distingix d’edats i ells poden ser vectors per a transmetre la malaltia a altres persones, d’ací la importància de complir les normes». Ha afirmat també que «pràcticament la totalitat» de la població està complint amb l’obligació de portar mascareta, però «se li oblida una altra de les regles, que és la distància social».

 

«No estem en la situació ‘pre-Covid‘ i per tant no podem fer com que no passa res. Hem de mantindre la distància social, a poder ser d’un metre i mig, i especialment en aquells llocs en els que no portem mascareta com en la platja o quan mengem en un restaurant», ha advertit. Ha recordat que en estes situacions no és obligatòria però cal mantindre la distància social «si no volem continuar transmetent la malaltia».

 

Les residències d’ancians, una altra volta en el punt de mira

Sobre els casos que han aparegut en centres de gent major, ha insistit que els residents han d’estar en quarantena encara que hagen donat negatiu perquè hi ha la possibilitat que donen un resultat positiu quan es repetixen els tests. Segons ha explicat, això és el que ha passat amb una resident del primer centre en el que es van detectar casos; el seu PCR va ser negatiu i «s’ha positivitzat».

 

El conseller ha deixat clar també que el Govern de la comunitat no difondrà els noms de les residències amb positius, perquè l’autoritat sanitària «no pot assenyalar públicament ni a les persones ni a les institucions a on hi ha casos». Rodríguez ha dit que són estes institucions les que han de comunicar-ho als usuaris i, si toca, fer-ho públic a través dels mitjans de comunicació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.