Hospitalitzat un bebé per Covid-19 en Espanya enmig dels brots

 

Cantàbria ha detectat 56 nous casos de coronavirus entre dissabte i diumenge, fins a les 10.30 hores, entre ells un bebé de menys d’un any, que ha sigut ingressat en un centre hospitalari per a controlar la seua evolució. Segons ha informat el conseller de Sanitat de Cantàbria, Miguel Rodríguez, el bebé es troba bé, però «és un lactant amb Covid positiu i ha sigut hospitalitzat per a controlar la seua situació».

 

El número de pacients ingressats en Cantàbria s’ha elevat a 18, dos més que ahir, tot i que cap d’ells es troba en l’UCI. A demés del bebé, ha sigut hospitalitzada una persona de 98 anys. També s’han detectat dos casos més en residències de gent major, que sumen huit positius en dos centres diferents, els mateixos en els que ja hi havia contagis.

 

Dels 56 nous positius, 32 han sigut detectats el dissabte i els 24 restants entre la mitjanit i les primeres hores de diumenge. El número de casos actius en la regió puja a 332.

 

Segons el conseller, s’estan detectant casos en persones jóvens i hi ha diversos xiquets contagiats a demés del bebé. «Que ningú pense que això afecta només als vells, pot afectar als adults, als xiquets i a persones que tinguen una immunitat compromesa», ha dit en declaracions als periodistes, després d’assistir a l’acte del Dia de Cantàbria en Cabezón de la Sal.

 

L’epidèmia no distingix d’edats

A la vista de les últimes dades, Rodríguez ha fet una nova crida als jóvens. «Esta és una epidèmia que no distingix d’edats i ells poden ser vectors per a transmetre la malaltia a altres persones, d’ací la importància de complir les normes». Ha afirmat també que «pràcticament la totalitat» de la població està complint amb l’obligació de portar mascareta, però «se li oblida una altra de les regles, que és la distància social».

 

«No estem en la situació ‘pre-Covid‘ i per tant no podem fer com que no passa res. Hem de mantindre la distància social, a poder ser d’un metre i mig, i especialment en aquells llocs en els que no portem mascareta com en la platja o quan mengem en un restaurant», ha advertit. Ha recordat que en estes situacions no és obligatòria però cal mantindre la distància social «si no volem continuar transmetent la malaltia».

 

Les residències d’ancians, una altra volta en el punt de mira

Sobre els casos que han aparegut en centres de gent major, ha insistit que els residents han d’estar en quarantena encara que hagen donat negatiu perquè hi ha la possibilitat que donen un resultat positiu quan es repetixen els tests. Segons ha explicat, això és el que ha passat amb una resident del primer centre en el que es van detectar casos; el seu PCR va ser negatiu i «s’ha positivitzat».

 

El conseller ha deixat clar també que el Govern de la comunitat no difondrà els noms de les residències amb positius, perquè l’autoritat sanitària «no pot assenyalar públicament ni a les persones ni a les institucions a on hi ha casos». Rodríguez ha dit que són estes institucions les que han de comunicar-ho als usuaris i, si toca, fer-ho públic a través dels mitjans de comunicació.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.