Hospitalitzat un bebé per Covid-19 en Espanya enmig dels brots

 

Cantàbria ha detectat 56 nous casos de coronavirus entre dissabte i diumenge, fins a les 10.30 hores, entre ells un bebé de menys d’un any, que ha sigut ingressat en un centre hospitalari per a controlar la seua evolució. Segons ha informat el conseller de Sanitat de Cantàbria, Miguel Rodríguez, el bebé es troba bé, però «és un lactant amb Covid positiu i ha sigut hospitalitzat per a controlar la seua situació».

 

El número de pacients ingressats en Cantàbria s’ha elevat a 18, dos més que ahir, tot i que cap d’ells es troba en l’UCI. A demés del bebé, ha sigut hospitalitzada una persona de 98 anys. També s’han detectat dos casos més en residències de gent major, que sumen huit positius en dos centres diferents, els mateixos en els que ja hi havia contagis.

 

Dels 56 nous positius, 32 han sigut detectats el dissabte i els 24 restants entre la mitjanit i les primeres hores de diumenge. El número de casos actius en la regió puja a 332.

 

Segons el conseller, s’estan detectant casos en persones jóvens i hi ha diversos xiquets contagiats a demés del bebé. «Que ningú pense que això afecta només als vells, pot afectar als adults, als xiquets i a persones que tinguen una immunitat compromesa», ha dit en declaracions als periodistes, després d’assistir a l’acte del Dia de Cantàbria en Cabezón de la Sal.

 

L’epidèmia no distingix d’edats

A la vista de les últimes dades, Rodríguez ha fet una nova crida als jóvens. «Esta és una epidèmia que no distingix d’edats i ells poden ser vectors per a transmetre la malaltia a altres persones, d’ací la importància de complir les normes». Ha afirmat també que «pràcticament la totalitat» de la població està complint amb l’obligació de portar mascareta, però «se li oblida una altra de les regles, que és la distància social».

 

«No estem en la situació ‘pre-Covid‘ i per tant no podem fer com que no passa res. Hem de mantindre la distància social, a poder ser d’un metre i mig, i especialment en aquells llocs en els que no portem mascareta com en la platja o quan mengem en un restaurant», ha advertit. Ha recordat que en estes situacions no és obligatòria però cal mantindre la distància social «si no volem continuar transmetent la malaltia».

 

Les residències d’ancians, una altra volta en el punt de mira

Sobre els casos que han aparegut en centres de gent major, ha insistit que els residents han d’estar en quarantena encara que hagen donat negatiu perquè hi ha la possibilitat que donen un resultat positiu quan es repetixen els tests. Segons ha explicat, això és el que ha passat amb una resident del primer centre en el que es van detectar casos; el seu PCR va ser negatiu i «s’ha positivitzat».

 

El conseller ha deixat clar també que el Govern de la comunitat no difondrà els noms de les residències amb positius, perquè l’autoritat sanitària «no pot assenyalar públicament ni a les persones ni a les institucions a on hi ha casos». Rodríguez ha dit que són estes institucions les que han de comunicar-ho als usuaris i, si toca, fer-ho públic a través dels mitjans de comunicació.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.