Hospitalitzat un bebé per Covid-19 en Espanya enmig dels brots

 

Cantàbria ha detectat 56 nous casos de coronavirus entre dissabte i diumenge, fins a les 10.30 hores, entre ells un bebé de menys d’un any, que ha sigut ingressat en un centre hospitalari per a controlar la seua evolució. Segons ha informat el conseller de Sanitat de Cantàbria, Miguel Rodríguez, el bebé es troba bé, però «és un lactant amb Covid positiu i ha sigut hospitalitzat per a controlar la seua situació».

 

El número de pacients ingressats en Cantàbria s’ha elevat a 18, dos més que ahir, tot i que cap d’ells es troba en l’UCI. A demés del bebé, ha sigut hospitalitzada una persona de 98 anys. També s’han detectat dos casos més en residències de gent major, que sumen huit positius en dos centres diferents, els mateixos en els que ja hi havia contagis.

 

Dels 56 nous positius, 32 han sigut detectats el dissabte i els 24 restants entre la mitjanit i les primeres hores de diumenge. El número de casos actius en la regió puja a 332.

 

Segons el conseller, s’estan detectant casos en persones jóvens i hi ha diversos xiquets contagiats a demés del bebé. «Que ningú pense que això afecta només als vells, pot afectar als adults, als xiquets i a persones que tinguen una immunitat compromesa», ha dit en declaracions als periodistes, després d’assistir a l’acte del Dia de Cantàbria en Cabezón de la Sal.

 

L’epidèmia no distingix d’edats

A la vista de les últimes dades, Rodríguez ha fet una nova crida als jóvens. «Esta és una epidèmia que no distingix d’edats i ells poden ser vectors per a transmetre la malaltia a altres persones, d’ací la importància de complir les normes». Ha afirmat també que «pràcticament la totalitat» de la població està complint amb l’obligació de portar mascareta, però «se li oblida una altra de les regles, que és la distància social».

 

«No estem en la situació ‘pre-Covid‘ i per tant no podem fer com que no passa res. Hem de mantindre la distància social, a poder ser d’un metre i mig, i especialment en aquells llocs en els que no portem mascareta com en la platja o quan mengem en un restaurant», ha advertit. Ha recordat que en estes situacions no és obligatòria però cal mantindre la distància social «si no volem continuar transmetent la malaltia».

 

Les residències d’ancians, una altra volta en el punt de mira

Sobre els casos que han aparegut en centres de gent major, ha insistit que els residents han d’estar en quarantena encara que hagen donat negatiu perquè hi ha la possibilitat que donen un resultat positiu quan es repetixen els tests. Segons ha explicat, això és el que ha passat amb una resident del primer centre en el que es van detectar casos; el seu PCR va ser negatiu i «s’ha positivitzat».

 

El conseller ha deixat clar també que el Govern de la comunitat no difondrà els noms de les residències amb positius, perquè l’autoritat sanitària «no pot assenyalar públicament ni a les persones ni a les institucions a on hi ha casos». Rodríguez ha dit que són estes institucions les que han de comunicar-ho als usuaris i, si toca, fer-ho públic a través dels mitjans de comunicació.

Últimes notícies

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.