Els hospitals Vithas d’Alacant usen un test per a diagnosticar el Covid-19 en 15 minuts

 

Els hospitals Vithas d’Alacant incorporen a la seua cartera de servicis un nou test per a diagnosticar el Covid-19 en 15 minuts. Este test ja es troba disponible i a la disposició dels pacients en els dos centres, Vithas Alacant i Vithas Medimar.

 

Esta nova prova diagnòstica permetrà que els professionals sanitaris determinen amb major rapidesa l’existència del virus i conseqüentment disminuïsca la seua propagació, ressalta l’empresa en un comunicat. L’obtenció d’un resultat positiu en 15 minuts permetrà iniciar les pautes terapèutiques i d’aïllament de manera precoç, tant al pacient com al seu entorn pròxim.

 

«Este nou test està especialment dirigit a gran escala, com per exemple escolars o empreses, i a pacients als que calga intervindre amb urgència, ja que permet prendre mesures de seguretat des del primer moment, sense esperes, el que talla el radi de contagi a l’entorn del pacient i de les famílies. No és un substitutiu de la PCR, però ens ajuda a avançar els resultats en el temps i frenar els contagis», ha explicat Xavier Giner, responsable de VithasLab, xarxa de laboratoris de Vithas, en Alacant.

 

Este nou mètode ha sigut creat per la multinacional Abbott i està sent incorporat de manera destacada per diferents servicis públics de salut espanyols. La companyia Abbott ha anunciat que ha rebut la certificació de la Comissió Europea per al seu dispositiu Panbio Covid-19 Ag Rapid Test Device.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.