Hostalers reclamen a la Generalitat obrir l’interior de locals i ampliar l’horari de tancament

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) ha reclamat, en la taula de diàleg del sector d’hostaleria i oci amb la Conselleria de Sanitat, que es permeta l’obertura de l’interior dels locals al 50%, el «màxim d’ocupació possible mantenint distàncies» per a les terrasses i l‘«ampliació de l’horari de tancament assimilant-lo» al […]

 

La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) ha reclamat, en la taula de diàleg del sector d’hostaleria i oci amb la Conselleria de Sanitat, que es permeta l’obertura de l’interior dels locals al 50%, el «màxim d’ocupació possible mantenint distàncies» per a les terrasses i l‘«ampliació de l’horari de tancament assimilant-lo» al toc de queda.

 

CONHOSTUR ha explicat que la Conselleria de Sanitat «ha escoltat» les seues propostes i que estes es traslladaran a la reunió interdepartamental que tindrà lloc este dijous, segons ha indicat la confederació en un comunicat.

 

El president de CONHOSTUR i Hostaleria València, Manuel Espinar, ha precisat que «no hi ha hagut cap conclusió per part de l’administració i que ara toca esperar, com sempre, a eixa reunió, en la que ja no sabem si es prendran decisions tècniques o seran decisions polítiques. Són més de 15.000 empreses, 15.000 famílies, esperant eixa decisió», ha subratllat.

 

Molts restaurants continuarien sense poder obrir

En este sentit, ha recriminat que el sector «de nou podria ser penalitzat per la falta de planificació i coherència de la Generalitat Valenciana en mantindre unes vacacions que ara, per por de la gran mobilitat que es pot produir durant la setmana que ve de les ‘no Falles’, pot tindre com a conseqüència que l’activitat de molts establiments d’hostaleria puga seguir paralitzada».

 

Segons CONHOSTUR, seria el cas de molts restaurants valencians que continuarien sense poder obrir per no disposar en la seua majoria de terrasses, tot i disposar d’uns espais, infraestructura i estàndards de qualitat que permeten complir absolutament amb totes les mesures necessàries per a garantir la seguretat i que, en molts casos, són establiments referent a nivell nacional i internacional en l’àmbit de la cultura gastronòmica».

 

La confederació ha manifestat que els empresaris són «conscients que és necessari una desescalada responsable, i que a demés cal continuar fent molta sensibilització a la ciutadania amb l’ús de la mascareta en tot moment i el respecte pel compliment de les normes».

 

No obstant això, ha defensat que «no existixen indicadors sanitaris que justifiquen esta decisió, més enllà de la pròpia por de repetir errors passats, però cal no oblidar que una majoria de contagis de la tercera ona es van produir en l’àmbit privat i familiar».

Últimes notícies

València aspira a ser Capital Europea de la Innovació 2027 junt amb Madrid i Montpellier

València ha sigut triada finalista als Premis iCapital 2027 junt amb Madrid i Montpellier, amb un milió d’euros en joc per a la ciutat guanyadora. La candidatura valenciana se sustenta en el projecte València Urban Sandbox i en un potent ecosistema d’startups i innovació.

Alboraya estrena un sistema pioner amb IA per a vigilar les séquies i evitar abocaments

Alboraya ha posat en marxa un sistema de vigilància ambiental basat en intel·ligència artificial per a detectar abocaments a les séquies de l'Horta i generar alertes primerenques. El projecte busca reforçar la protecció de l'entorn hídric i millorar la gestió ambiental municipal.

Més de 30 experts expliquen com ensenyar a l’aula a afrontar fenòmens naturals extrems

Un nou anàlisi coordinat per professors de la UV i la UA arreplega aportacions de més de 30 experts internacionals sobre com treballar a l’aula els riscos associats a fenòmens naturals extrems en un context de crisi climàtica.

Eixen de casa Daniel, investigador de la UV, amb un fort desplegament policial a Burjassot

La Policia Nacional ha executat este dijous de bon matí el desnonament de Daniel, investigador de la Universitat de València, al seu domicili de Burjassot, després d’haver-lo paralitzat el 30 de setembre, i enmig de la denúncia del Sindicat d’Habitatge de València per l’ús d’un fort dispositiu policial.

Detingut a Lucena del Cid després d’atrinxerar-se en la seua vivenda i encarar-se amb la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 65 anys a Lucena del Cid després d’atrinxerar-se en la seua vivenda i intentar agredir els agents. En el seu domicili han localitzat diverses armes blanques i un laboratori clandestí de marihuana.

Bellreguard continua traent trastos malmesos per la DANA Adam i netejant la platja

Els veïns de Bellreguard continuen traent trastos malmesos de les plantes baixes de la platja després de la DANA Adam i els acumulen en punts d’acopi mentre es valora l’abast dels danys. L’alcalde preveu setmanes de faena i reclama més mans per a accelerar la neteja.

La dana Adam arrasa més de mil colmenes i colpeja de ple l’apicultura a la Marina Alta

La dana Adam ha destruït més d’un miler de colmenes a la Marina Alta i municipis pròxims, amb explotacions inaccessibles i danys greus en infraestructures agràries.

A presó provisional un jove per 40 robatoris en una sola nit a Guardamar

Un jove de 20 anys ha ingressat a la presó provisional acusat de 39 robatoris amb força en vehicles i un més en grau de temptativa en un comerç de Guardamar del Segura, tots comesos en la mateixa matinada.