Hostalers reclamen a la Generalitat obrir l’interior de locals i ampliar l’horari de tancament

 

La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) ha reclamat, en la taula de diàleg del sector d’hostaleria i oci amb la Conselleria de Sanitat, que es permeta l’obertura de l’interior dels locals al 50%, el «màxim d’ocupació possible mantenint distàncies» per a les terrasses i l‘«ampliació de l’horari de tancament assimilant-lo» al toc de queda.

 

CONHOSTUR ha explicat que la Conselleria de Sanitat «ha escoltat» les seues propostes i que estes es traslladaran a la reunió interdepartamental que tindrà lloc este dijous, segons ha indicat la confederació en un comunicat.

 

El president de CONHOSTUR i Hostaleria València, Manuel Espinar, ha precisat que «no hi ha hagut cap conclusió per part de l’administració i que ara toca esperar, com sempre, a eixa reunió, en la que ja no sabem si es prendran decisions tècniques o seran decisions polítiques. Són més de 15.000 empreses, 15.000 famílies, esperant eixa decisió», ha subratllat.

 

Molts restaurants continuarien sense poder obrir

En este sentit, ha recriminat que el sector «de nou podria ser penalitzat per la falta de planificació i coherència de la Generalitat Valenciana en mantindre unes vacacions que ara, per por de la gran mobilitat que es pot produir durant la setmana que ve de les ‘no Falles’, pot tindre com a conseqüència que l’activitat de molts establiments d’hostaleria puga seguir paralitzada».

 

Segons CONHOSTUR, seria el cas de molts restaurants valencians que continuarien sense poder obrir per no disposar en la seua majoria de terrasses, tot i disposar d’uns espais, infraestructura i estàndards de qualitat que permeten complir absolutament amb totes les mesures necessàries per a garantir la seguretat i que, en molts casos, són establiments referent a nivell nacional i internacional en l’àmbit de la cultura gastronòmica».

 

La confederació ha manifestat que els empresaris són «conscients que és necessari una desescalada responsable, i que a demés cal continuar fent molta sensibilització a la ciutadania amb l’ús de la mascareta en tot moment i el respecte pel compliment de les normes».

 

No obstant això, ha defensat que «no existixen indicadors sanitaris que justifiquen esta decisió, més enllà de la pròpia por de repetir errors passats, però cal no oblidar que una majoria de contagis de la tercera ona es van produir en l’àmbit privat i familiar».

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.