Hostalers reclamen a la Generalitat obrir l’interior de locals i ampliar l’horari de tancament

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) ha reclamat, en la taula de diàleg del sector d’hostaleria i oci amb la Conselleria de Sanitat, que es permeta l’obertura de l’interior dels locals al 50%, el «màxim d’ocupació possible mantenint distàncies» per a les terrasses i l‘«ampliació de l’horari de tancament assimilant-lo» al […]

 

La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) ha reclamat, en la taula de diàleg del sector d’hostaleria i oci amb la Conselleria de Sanitat, que es permeta l’obertura de l’interior dels locals al 50%, el «màxim d’ocupació possible mantenint distàncies» per a les terrasses i l‘«ampliació de l’horari de tancament assimilant-lo» al toc de queda.

 

CONHOSTUR ha explicat que la Conselleria de Sanitat «ha escoltat» les seues propostes i que estes es traslladaran a la reunió interdepartamental que tindrà lloc este dijous, segons ha indicat la confederació en un comunicat.

 

El president de CONHOSTUR i Hostaleria València, Manuel Espinar, ha precisat que «no hi ha hagut cap conclusió per part de l’administració i que ara toca esperar, com sempre, a eixa reunió, en la que ja no sabem si es prendran decisions tècniques o seran decisions polítiques. Són més de 15.000 empreses, 15.000 famílies, esperant eixa decisió», ha subratllat.

 

Molts restaurants continuarien sense poder obrir

En este sentit, ha recriminat que el sector «de nou podria ser penalitzat per la falta de planificació i coherència de la Generalitat Valenciana en mantindre unes vacacions que ara, per por de la gran mobilitat que es pot produir durant la setmana que ve de les ‘no Falles’, pot tindre com a conseqüència que l’activitat de molts establiments d’hostaleria puga seguir paralitzada».

 

Segons CONHOSTUR, seria el cas de molts restaurants valencians que continuarien sense poder obrir per no disposar en la seua majoria de terrasses, tot i disposar d’uns espais, infraestructura i estàndards de qualitat que permeten complir absolutament amb totes les mesures necessàries per a garantir la seguretat i que, en molts casos, són establiments referent a nivell nacional i internacional en l’àmbit de la cultura gastronòmica».

 

La confederació ha manifestat que els empresaris són «conscients que és necessari una desescalada responsable, i que a demés cal continuar fent molta sensibilització a la ciutadania amb l’ús de la mascareta en tot moment i el respecte pel compliment de les normes».

 

No obstant això, ha defensat que «no existixen indicadors sanitaris que justifiquen esta decisió, més enllà de la pròpia por de repetir errors passats, però cal no oblidar que una majoria de contagis de la tercera ona es van produir en l’àmbit privat i familiar».

Últimes notícies

Més de 50 intervencions a Alacant per la tromba de la dana Adam

Alacant ha patit més de 50 intervencions de bombers i policia local després d’una tromba de 50 litres per metre quadrat causada per la dana Adam entre la nit de dilluns i la matinada de dimarts. No s’han registrat danys personals greus i es preveu recuperar la normalitat al llarg del dimarts.

Bellreguard es bolca a restablir llum i aigua després de la dana Adam

Bellreguard, un dels municipis més afectats per la dana Adam al litoral sud de València, treballa per restablir el subministrament de llum i aigua, especialment a la zona de la platja, després d’acumular més de 500 litres per metre quadrat en dos dies.

Més de 500 persones reben ajuda de Creu Roja per la dana Adam a la província de València

Creu Roja València ha atés 532 persones amb ajudes bàsiques i manutenció durant la dana Adam, i 111 han passat la nit al centre polivalent d'Oliva. Altres 23 persones han pernoctat a l'alberg habilitat a Xàbia, a la Marina Alta.

Cauen a Alacant uns lladres perquè un es trenca un dit del peu en ple robatori

Tres hòmens han ingressat a presó i dos persones més estan investigades per diversos robatoris en vivendes d’Alacant, després que un d’ells es fracturara un dit del peu en ple assalt i acabara en un hospital, on la policia el va relacionar amb el cas.

Gandia i Dénia reprenen l’activitat judicial després de la dana Adam

Els jutjats de Gandia i Dénia han représ este dimarts la seua activitat ordinària, després del tancament preventiu per la dana Adam i l’alerta roja per pluges.

Ajudes urgents als municipis afectats per la dana Adam que aprovarà este dimarts el Consell

El Consell aprovarà este dimarts de vesprada un paquet d’ajudes per als municipis afectats per la dana Adam i demanarà a Madrid la declaració de zona catastròfica, amb actuacions especials en neteja i gestió de residus.

Carrers encara inundats a Oliva mentres es revisen escoles i infraestructures

Oliva ha encetat el dia amb carrers inundats, camins rurals tallats i veïns buidant garatges, mentres l’Ajuntament revisa escoles i infraestructures públiques. Pedro Sánchez visitarà este dimarts el dispositiu d’emergències al municipi, junt amb el president de la Generalitat i diversos ministres.

Miramar comença a alçar-se després de registrar més de 500 l/m² en un dia

Miramar, un dels municipis més afectats per la dana Adam a la Safor, ha iniciat este dimarts la recuperació després d’una nit tranquil·la i més de 500 l/m² acumulats en 24 hores. La zona de platja ha sigut la més castigada, amb inundacions, talls d’aigua i llum i molta brutícia als carrers.