Hostalers reclamen a la Generalitat obrir l’interior de locals i ampliar l’horari de tancament

 

La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) ha reclamat, en la taula de diàleg del sector d’hostaleria i oci amb la Conselleria de Sanitat, que es permeta l’obertura de l’interior dels locals al 50%, el «màxim d’ocupació possible mantenint distàncies» per a les terrasses i l‘«ampliació de l’horari de tancament assimilant-lo» al toc de queda.

 

CONHOSTUR ha explicat que la Conselleria de Sanitat «ha escoltat» les seues propostes i que estes es traslladaran a la reunió interdepartamental que tindrà lloc este dijous, segons ha indicat la confederació en un comunicat.

 

El president de CONHOSTUR i Hostaleria València, Manuel Espinar, ha precisat que «no hi ha hagut cap conclusió per part de l’administració i que ara toca esperar, com sempre, a eixa reunió, en la que ja no sabem si es prendran decisions tècniques o seran decisions polítiques. Són més de 15.000 empreses, 15.000 famílies, esperant eixa decisió», ha subratllat.

 

Molts restaurants continuarien sense poder obrir

En este sentit, ha recriminat que el sector «de nou podria ser penalitzat per la falta de planificació i coherència de la Generalitat Valenciana en mantindre unes vacacions que ara, per por de la gran mobilitat que es pot produir durant la setmana que ve de les ‘no Falles’, pot tindre com a conseqüència que l’activitat de molts establiments d’hostaleria puga seguir paralitzada».

 

Segons CONHOSTUR, seria el cas de molts restaurants valencians que continuarien sense poder obrir per no disposar en la seua majoria de terrasses, tot i disposar d’uns espais, infraestructura i estàndards de qualitat que permeten complir absolutament amb totes les mesures necessàries per a garantir la seguretat i que, en molts casos, són establiments referent a nivell nacional i internacional en l’àmbit de la cultura gastronòmica».

 

La confederació ha manifestat que els empresaris són «conscients que és necessari una desescalada responsable, i que a demés cal continuar fent molta sensibilització a la ciutadania amb l’ús de la mascareta en tot moment i el respecte pel compliment de les normes».

 

No obstant això, ha defensat que «no existixen indicadors sanitaris que justifiquen esta decisió, més enllà de la pròpia por de repetir errors passats, però cal no oblidar que una majoria de contagis de la tercera ona es van produir en l’àmbit privat i familiar».

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.