Hostalers reclamen a la Generalitat obrir l’interior de locals i ampliar l’horari de tancament

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) ha reclamat, en la taula de diàleg del sector d’hostaleria i oci amb la Conselleria de Sanitat, que es permeta l’obertura de l’interior dels locals al 50%, el «màxim d’ocupació possible mantenint distàncies» per a les terrasses i l‘«ampliació de l’horari de tancament assimilant-lo» al […]

 

La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR) ha reclamat, en la taula de diàleg del sector d’hostaleria i oci amb la Conselleria de Sanitat, que es permeta l’obertura de l’interior dels locals al 50%, el «màxim d’ocupació possible mantenint distàncies» per a les terrasses i l‘«ampliació de l’horari de tancament assimilant-lo» al toc de queda.

 

CONHOSTUR ha explicat que la Conselleria de Sanitat «ha escoltat» les seues propostes i que estes es traslladaran a la reunió interdepartamental que tindrà lloc este dijous, segons ha indicat la confederació en un comunicat.

 

El president de CONHOSTUR i Hostaleria València, Manuel Espinar, ha precisat que «no hi ha hagut cap conclusió per part de l’administració i que ara toca esperar, com sempre, a eixa reunió, en la que ja no sabem si es prendran decisions tècniques o seran decisions polítiques. Són més de 15.000 empreses, 15.000 famílies, esperant eixa decisió», ha subratllat.

 

Molts restaurants continuarien sense poder obrir

En este sentit, ha recriminat que el sector «de nou podria ser penalitzat per la falta de planificació i coherència de la Generalitat Valenciana en mantindre unes vacacions que ara, per por de la gran mobilitat que es pot produir durant la setmana que ve de les ‘no Falles’, pot tindre com a conseqüència que l’activitat de molts establiments d’hostaleria puga seguir paralitzada».

 

Segons CONHOSTUR, seria el cas de molts restaurants valencians que continuarien sense poder obrir per no disposar en la seua majoria de terrasses, tot i disposar d’uns espais, infraestructura i estàndards de qualitat que permeten complir absolutament amb totes les mesures necessàries per a garantir la seguretat i que, en molts casos, són establiments referent a nivell nacional i internacional en l’àmbit de la cultura gastronòmica».

 

La confederació ha manifestat que els empresaris són «conscients que és necessari una desescalada responsable, i que a demés cal continuar fent molta sensibilització a la ciutadania amb l’ús de la mascareta en tot moment i el respecte pel compliment de les normes».

 

No obstant això, ha defensat que «no existixen indicadors sanitaris que justifiquen esta decisió, més enllà de la pròpia por de repetir errors passats, però cal no oblidar que una majoria de contagis de la tercera ona es van produir en l’àmbit privat i familiar».

Últimes notícies

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.

Les institucions valencianes lamenten la mort de Fátima Báñez

Juanfran Pérez Llorca, María José Catalá, el PPCV i la CEV han expressat el seu condol per la mort de Fátima Báñez en l’accident ferroviari d’Urda.