11.5 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Huit nous morts en la Comunitat Valenciana per coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 149 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.100 persones. Per províncies, 17 a Castelló (40.380 en total); 44 a Alacant (146.567 en total); i 88 a València, (204.152 en total). El total de casos no assignats es manté en 1.

Des de l’última actualització s’han registrat 410 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 392.065 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.579 a Castelló, 146.587 a Alacant i 204.844 a València. El total d’altes no assignades es manté en 55.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 219 persones ingressades: 50 a la província de Castelló, amb 13 pacients en UCI; 54 a la província d’Alacant, 12 d’ells en l’UCI; i 115 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 8 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.354: 798 a la província de Castelló, 2.799 en la d’Alacant i 3.757 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.150 casos actius, la qual cosa suposa un 0,78% del total de positius.

Sobre l’ampliació d’informació en referència a les persones mortes

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en cap moment ha ocultat cap defunció per COVID-19. Les defuncions s’han anat incloent en la nota diària al mateix temps que han sigut comunicats a esta Conselleria, amb independència de quan ha ocorregut de facto la defunció. Una data que no s’ha conegut fins que no s’ha notificat a la Conselleria la defunció o, en molts casos, després d’una posterior investigació.

Que des de dilluns passat es faciliten més dades amb major detall no obeeix en cap cas a ocultar xifres, sinó justament el contrari, a seguir en el camí cap a la màxima transparència. De fet, des d’agost de 2020, existeix una estadística en GVA Oberta (https://dadesobertes.gva.es/es/dataset/covid-19-series-personas-fallecidas) on s’adjudiquen els casos al dia en què han mort, independentment de quan es comuniquen.

S’està ampliant la informació perquè, en baixar el nombre de contagis i la pressió sanitària del COVID-19, els equips d’epidemiologia dediquen més temps a ampliar i revisar totes les dades de les defuncions. En els pics de les ones aqueixos mateixos equips estaven centrats en el seguiment de casos, la seua traçabilitat i el rastreig, que era el realment urgent en aqueix moment. No obstant això, algunes de les notificacions arriben amb mesos de retard per problemes dels organismes que els comuniquen, aliens al sistema sanitari públic valencià.

Actualització de la situació en residències

 

En estos moments hi ha casos positius en 5 residències de majors (1 a la província de Castelló, 2 a la província d’Alacant i 2 a la província de València) i 1 centre de menors de la província de València.

Residents nous positius: 0
Treballadors i treballadores nous positius: 0
Residents que han mort: 0

 

Actualització brots de coronavirus

 

S’han notificat 13 brots des de l’última actualització:

La Vall d’Uixó: 8 casos. Àmbit educatiu
Alaquàs: 3 casos. Àmbit educatiu
València: 5 casos. Origen laboral
Callosa d’en Sarrià: 3 casos. Origen social
València: 5 casos. Origen social
Riba-roja de Túria: 4 casos. Origen social
La Nucia: 5 casos. Origen social
Real: 7 casos. Origen social
Benifairó de les Valls: 4 casos. Origen social
València: 3 casos. Origen social
Miramar: 4 casos. Origen social
València: 13 casos. Origen laboral
• Bigastro: 5 casos. Origen social

 

Vacunació

 

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.812.967 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 213.061 a Castelló, 670.864 a Alacant i 929.042 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 544.433 persones: 66.357 a la província de Castelló, 198.215 en la d’Alacant i 279.861 a València.
 

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.