Huit nous morts en la Comunitat Valenciana per coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 149 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.100 persones. Per províncies, 17 a Castelló (40.380 en total); 44 a Alacant (146.567 en total); i 88 a València, (204.152 en total). El total de casos no assignats es manté en 1.

Des de l’última actualització s’han registrat 410 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 392.065 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.579 a Castelló, 146.587 a Alacant i 204.844 a València. El total d’altes no assignades es manté en 55.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 219 persones ingressades: 50 a la província de Castelló, amb 13 pacients en UCI; 54 a la província d’Alacant, 12 d’ells en l’UCI; i 115 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 8 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.354: 798 a la província de Castelló, 2.799 en la d’Alacant i 3.757 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.150 casos actius, la qual cosa suposa un 0,78% del total de positius.

Sobre l’ampliació d’informació en referència a les persones mortes

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en cap moment ha ocultat cap defunció per COVID-19. Les defuncions s’han anat incloent en la nota diària al mateix temps que han sigut comunicats a esta Conselleria, amb independència de quan ha ocorregut de facto la defunció. Una data que no s’ha conegut fins que no s’ha notificat a la Conselleria la defunció o, en molts casos, després d’una posterior investigació.

Que des de dilluns passat es faciliten més dades amb major detall no obeeix en cap cas a ocultar xifres, sinó justament el contrari, a seguir en el camí cap a la màxima transparència. De fet, des d’agost de 2020, existeix una estadística en GVA Oberta (https://dadesobertes.gva.es/es/dataset/covid-19-series-personas-fallecidas) on s’adjudiquen els casos al dia en què han mort, independentment de quan es comuniquen.

S’està ampliant la informació perquè, en baixar el nombre de contagis i la pressió sanitària del COVID-19, els equips d’epidemiologia dediquen més temps a ampliar i revisar totes les dades de les defuncions. En els pics de les ones aqueixos mateixos equips estaven centrats en el seguiment de casos, la seua traçabilitat i el rastreig, que era el realment urgent en aqueix moment. No obstant això, algunes de les notificacions arriben amb mesos de retard per problemes dels organismes que els comuniquen, aliens al sistema sanitari públic valencià.

Actualització de la situació en residències

 

En estos moments hi ha casos positius en 5 residències de majors (1 a la província de Castelló, 2 a la província d’Alacant i 2 a la província de València) i 1 centre de menors de la província de València.

Residents nous positius: 0
Treballadors i treballadores nous positius: 0
Residents que han mort: 0

 

Actualització brots de coronavirus

 

S’han notificat 13 brots des de l’última actualització:

La Vall d’Uixó: 8 casos. Àmbit educatiu
Alaquàs: 3 casos. Àmbit educatiu
València: 5 casos. Origen laboral
Callosa d’en Sarrià: 3 casos. Origen social
València: 5 casos. Origen social
Riba-roja de Túria: 4 casos. Origen social
La Nucia: 5 casos. Origen social
Real: 7 casos. Origen social
Benifairó de les Valls: 4 casos. Origen social
València: 3 casos. Origen social
Miramar: 4 casos. Origen social
València: 13 casos. Origen laboral
• Bigastro: 5 casos. Origen social

 

Vacunació

 

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.812.967 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 213.061 a Castelló, 670.864 a Alacant i 929.042 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 544.433 persones: 66.357 a la província de Castelló, 198.215 en la d’Alacant i 279.861 a València.
 

Últimes notícies

Detinguda una empleada de llar a València pel furt de joies a la casa on treballava

La Policia Nacional ha detingut a València a una empleada de llar acusada de sostraure diverses joies d'or de la vivenda on treballava i vendre-les en comerços de compravenda per més de 1.500 euros.

El professorat valencià entra en la seua tercera setmana de vaga indefinida amb una nova proposta sindical

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana afronta la seua tercera setmana de vaga indefinida mentres els sindicats preparen una nova proposta per a intentar reobrir la negociació amb Educació.

Cel buidat i temperatures sense grans canvis en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta l'inici de la setmana amb cels poc nuvolosos o buidats, temperatures sense grans canvis i vent fluix de direcció variable que girarà a este.

Mor una persona i tres resulten ferides en precipitar-se un cotxe per un bancal en la CV-70 a Polop

Una persona ha mort i tres han resultat ferides després que un cotxe s'isquera de la carretera CV-70, a l'altura de Polop, i caiguera per un bancal amb uns 150 metres de desnivell.

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.