13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Huit nous morts en la Comunitat Valenciana per coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 149 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.100 persones. Per províncies, 17 a Castelló (40.380 en total); 44 a Alacant (146.567 en total); i 88 a València, (204.152 en total). El total de casos no assignats es manté en 1.

Des de l’última actualització s’han registrat 410 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 392.065 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.579 a Castelló, 146.587 a Alacant i 204.844 a València. El total d’altes no assignades es manté en 55.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 219 persones ingressades: 50 a la província de Castelló, amb 13 pacients en UCI; 54 a la província d’Alacant, 12 d’ells en l’UCI; i 115 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 8 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.354: 798 a la província de Castelló, 2.799 en la d’Alacant i 3.757 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.150 casos actius, la qual cosa suposa un 0,78% del total de positius.

Sobre l’ampliació d’informació en referència a les persones mortes

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en cap moment ha ocultat cap defunció per COVID-19. Les defuncions s’han anat incloent en la nota diària al mateix temps que han sigut comunicats a esta Conselleria, amb independència de quan ha ocorregut de facto la defunció. Una data que no s’ha conegut fins que no s’ha notificat a la Conselleria la defunció o, en molts casos, després d’una posterior investigació.

Que des de dilluns passat es faciliten més dades amb major detall no obeeix en cap cas a ocultar xifres, sinó justament el contrari, a seguir en el camí cap a la màxima transparència. De fet, des d’agost de 2020, existeix una estadística en GVA Oberta (https://dadesobertes.gva.es/es/dataset/covid-19-series-personas-fallecidas) on s’adjudiquen els casos al dia en què han mort, independentment de quan es comuniquen.

S’està ampliant la informació perquè, en baixar el nombre de contagis i la pressió sanitària del COVID-19, els equips d’epidemiologia dediquen més temps a ampliar i revisar totes les dades de les defuncions. En els pics de les ones aqueixos mateixos equips estaven centrats en el seguiment de casos, la seua traçabilitat i el rastreig, que era el realment urgent en aqueix moment. No obstant això, algunes de les notificacions arriben amb mesos de retard per problemes dels organismes que els comuniquen, aliens al sistema sanitari públic valencià.

Actualització de la situació en residències

 

En estos moments hi ha casos positius en 5 residències de majors (1 a la província de Castelló, 2 a la província d’Alacant i 2 a la província de València) i 1 centre de menors de la província de València.

Residents nous positius: 0
Treballadors i treballadores nous positius: 0
Residents que han mort: 0

 

Actualització brots de coronavirus

 

S’han notificat 13 brots des de l’última actualització:

La Vall d’Uixó: 8 casos. Àmbit educatiu
Alaquàs: 3 casos. Àmbit educatiu
València: 5 casos. Origen laboral
Callosa d’en Sarrià: 3 casos. Origen social
València: 5 casos. Origen social
Riba-roja de Túria: 4 casos. Origen social
La Nucia: 5 casos. Origen social
Real: 7 casos. Origen social
Benifairó de les Valls: 4 casos. Origen social
València: 3 casos. Origen social
Miramar: 4 casos. Origen social
València: 13 casos. Origen laboral
• Bigastro: 5 casos. Origen social

 

Vacunació

 

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.812.967 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 213.061 a Castelló, 670.864 a Alacant i 929.042 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 544.433 persones: 66.357 a la província de Castelló, 198.215 en la d’Alacant i 279.861 a València.
 

Últimes notícies

El Consell cessa a Alberto Martín, número 3 d’Interior durant la dana

El Consell ha aprovat este divendres el cessament a petició pròpia d'Alberto Martín, que va ser número 3 d'Interior durant la dana de 2024, i ha designat a Andrés Balfagó com a substitut. Martín està citat a declarar com a testimoni el 6 de febrer en la causa sobre la gestió d'aquell episodi.

L’excap de gabinet de Mazón nega esborrar missatges i diu que va restablir el mòbil abans de retornar-lo

José Manuel Cuenca ha defés que no va esborrar missatges del telèfon usat durant la DANA i que només ho va restaurar abans de retornar-ho. La pericial no va poder recuperar els xats.

UGT, CCOO i SITVAL han aconseguit un acord per al conveni col·lectiu de les ITV

El nou conveni de les ITV valencianes reforça permisos i conciliació, homogeneïtza la classificació professional i avança cap a l'equiparació de condicions.

Conclou sense èxit el rescat dels wasaps de l’excap de gabinet de Mazón

La pericial en el telèfon de José Manuel Cuenca ha acabat sense recuperar els missatges del dia de la DANA. Amb la seua autorització, la jutgessa sol·licitarà les dades a Meta.

Aemet establix l’avís groc en el nord de Castelló per al dissabte per pluja i neu

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc en el nord de Castelló per pluja i neu. En el litoral s'esperen 20 l/m² en una hora i a l'interior 5 cm de neu sobre 1.000 m amb probabilitat baixa.

Dos menors i huit adults arriben en pastera a Benidorm, primera arribada de 2026 a la Comunitat Valenciana

Deu persones, dos d'elles menors, han aconseguit la costa de Benidorm i han sigut ateses en relatiu bon estat. És la primera arribada a la Comunitat Valenciana en 2026.

El València encadena 5 anys sense perdre fora en Copa i més de 20 sense caure davant rivals de menor categoria

El València es va ficar en quarts després d'imposar-se al Burgos en El Cultivable i enllaça cinc anys invicte a domicili en la Copa del Rei. A més, acumula més de dos dècades sense caure davant equips de menor categoria.

Brabec assesta un colp definitiu i recupera el lideratge; Schareina s’aferma tercer

Ricky Brabec es va imposar en l'etapa 12 i va recuperar el lideratge del Dakar mancant una jornada. Tosha Schareina va ser tercer en l'etapa i va amarrar la tercera plaça general.