Huit nous morts en la Comunitat Valenciana per coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 149 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.100 persones. Per províncies, 17 a Castelló (40.380 en total); 44 a Alacant (146.567 en total); i 88 a València, (204.152 en total). El total de casos no assignats es manté en 1.

Des de l’última actualització s’han registrat 410 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 392.065 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.579 a Castelló, 146.587 a Alacant i 204.844 a València. El total d’altes no assignades es manté en 55.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 219 persones ingressades: 50 a la província de Castelló, amb 13 pacients en UCI; 54 a la província d’Alacant, 12 d’ells en l’UCI; i 115 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 8 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.354: 798 a la província de Castelló, 2.799 en la d’Alacant i 3.757 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.150 casos actius, la qual cosa suposa un 0,78% del total de positius.

Sobre l’ampliació d’informació en referència a les persones mortes

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en cap moment ha ocultat cap defunció per COVID-19. Les defuncions s’han anat incloent en la nota diària al mateix temps que han sigut comunicats a esta Conselleria, amb independència de quan ha ocorregut de facto la defunció. Una data que no s’ha conegut fins que no s’ha notificat a la Conselleria la defunció o, en molts casos, després d’una posterior investigació.

Que des de dilluns passat es faciliten més dades amb major detall no obeeix en cap cas a ocultar xifres, sinó justament el contrari, a seguir en el camí cap a la màxima transparència. De fet, des d’agost de 2020, existeix una estadística en GVA Oberta (https://dadesobertes.gva.es/es/dataset/covid-19-series-personas-fallecidas) on s’adjudiquen els casos al dia en què han mort, independentment de quan es comuniquen.

S’està ampliant la informació perquè, en baixar el nombre de contagis i la pressió sanitària del COVID-19, els equips d’epidemiologia dediquen més temps a ampliar i revisar totes les dades de les defuncions. En els pics de les ones aqueixos mateixos equips estaven centrats en el seguiment de casos, la seua traçabilitat i el rastreig, que era el realment urgent en aqueix moment. No obstant això, algunes de les notificacions arriben amb mesos de retard per problemes dels organismes que els comuniquen, aliens al sistema sanitari públic valencià.

Actualització de la situació en residències

 

En estos moments hi ha casos positius en 5 residències de majors (1 a la província de Castelló, 2 a la província d’Alacant i 2 a la província de València) i 1 centre de menors de la província de València.

Residents nous positius: 0
Treballadors i treballadores nous positius: 0
Residents que han mort: 0

 

Actualització brots de coronavirus

 

S’han notificat 13 brots des de l’última actualització:

La Vall d’Uixó: 8 casos. Àmbit educatiu
Alaquàs: 3 casos. Àmbit educatiu
València: 5 casos. Origen laboral
Callosa d’en Sarrià: 3 casos. Origen social
València: 5 casos. Origen social
Riba-roja de Túria: 4 casos. Origen social
La Nucia: 5 casos. Origen social
Real: 7 casos. Origen social
Benifairó de les Valls: 4 casos. Origen social
València: 3 casos. Origen social
Miramar: 4 casos. Origen social
València: 13 casos. Origen laboral
• Bigastro: 5 casos. Origen social

 

Vacunació

 

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.812.967 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 213.061 a Castelló, 670.864 a Alacant i 929.042 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 544.433 persones: 66.357 a la província de Castelló, 198.215 en la d’Alacant i 279.861 a València.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un accident en l’AP-7 a la Vila Joiosa provoca retencions de fins a 9 quilòmetres

Un xoc entre dos furgonetes i un turisme en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa genera prop de nou quilòmetres de retencions en sentit València, sense danys personals.

Cel buidat i temperatures a l’alça en la Comunitat Valenciana a mitat d’abril

La Comunitat Valenciana afronta la mitat d'abril amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en ascens, tant en les mínimes com en les màximes, segons la previsió de Aemet.

Un accident en la V-30 a Paterna provoca cues de tres quilòmetres cap al port

Un accident a l'altura de Paterna ha generat retencions d'uns tres quilòmetres en la V-30 en sentit port, sense que s'hagen registrat sinistres mortals en la Comunitat Valenciana durant la nit.

La Generalitat Valenciana recorrerà el decret estatal de regularització d’immigrants

La Generalitat Valenciana presentarà un recurs contra el decret del Govern per a regularitzar a immigrants, en considerar que arriba sense finançament ni planificació i que saturarà els servicis públics autonòmics.

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.