Huit nous morts en la Comunitat Valenciana per coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 149 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.100 persones. Per províncies, 17 a Castelló (40.380 en total); 44 a Alacant (146.567 en total); i 88 a València, (204.152 en total). El total de casos no assignats es manté en 1.

Des de l’última actualització s’han registrat 410 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 392.065 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.579 a Castelló, 146.587 a Alacant i 204.844 a València. El total d’altes no assignades es manté en 55.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 219 persones ingressades: 50 a la província de Castelló, amb 13 pacients en UCI; 54 a la província d’Alacant, 12 d’ells en l’UCI; i 115 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 8 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.354: 798 a la província de Castelló, 2.799 en la d’Alacant i 3.757 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.150 casos actius, la qual cosa suposa un 0,78% del total de positius.

Sobre l’ampliació d’informació en referència a les persones mortes

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en cap moment ha ocultat cap defunció per COVID-19. Les defuncions s’han anat incloent en la nota diària al mateix temps que han sigut comunicats a esta Conselleria, amb independència de quan ha ocorregut de facto la defunció. Una data que no s’ha conegut fins que no s’ha notificat a la Conselleria la defunció o, en molts casos, després d’una posterior investigació.

Que des de dilluns passat es faciliten més dades amb major detall no obeeix en cap cas a ocultar xifres, sinó justament el contrari, a seguir en el camí cap a la màxima transparència. De fet, des d’agost de 2020, existeix una estadística en GVA Oberta (https://dadesobertes.gva.es/es/dataset/covid-19-series-personas-fallecidas) on s’adjudiquen els casos al dia en què han mort, independentment de quan es comuniquen.

S’està ampliant la informació perquè, en baixar el nombre de contagis i la pressió sanitària del COVID-19, els equips d’epidemiologia dediquen més temps a ampliar i revisar totes les dades de les defuncions. En els pics de les ones aqueixos mateixos equips estaven centrats en el seguiment de casos, la seua traçabilitat i el rastreig, que era el realment urgent en aqueix moment. No obstant això, algunes de les notificacions arriben amb mesos de retard per problemes dels organismes que els comuniquen, aliens al sistema sanitari públic valencià.

Actualització de la situació en residències

 

En estos moments hi ha casos positius en 5 residències de majors (1 a la província de Castelló, 2 a la província d’Alacant i 2 a la província de València) i 1 centre de menors de la província de València.

Residents nous positius: 0
Treballadors i treballadores nous positius: 0
Residents que han mort: 0

 

Actualització brots de coronavirus

 

S’han notificat 13 brots des de l’última actualització:

La Vall d’Uixó: 8 casos. Àmbit educatiu
Alaquàs: 3 casos. Àmbit educatiu
València: 5 casos. Origen laboral
Callosa d’en Sarrià: 3 casos. Origen social
València: 5 casos. Origen social
Riba-roja de Túria: 4 casos. Origen social
La Nucia: 5 casos. Origen social
Real: 7 casos. Origen social
Benifairó de les Valls: 4 casos. Origen social
València: 3 casos. Origen social
Miramar: 4 casos. Origen social
València: 13 casos. Origen laboral
• Bigastro: 5 casos. Origen social

 

Vacunació

 

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.812.967 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 213.061 a Castelló, 670.864 a Alacant i 929.042 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 544.433 persones: 66.357 a la província de Castelló, 198.215 en la d’Alacant i 279.861 a València.
 

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.