Investigadors valencians no detecten la variant britànica en les mostres de 40 hospitals espanyols

 

Les anàlisis fetes pels investigadors valencians no han detectat de moment la presència de la variant britànica del coronavirus en les mostres procedents de les més de 40 unitats de microbiologia clínica d’hospitals de tota Espanya i centres de seqüenciació que col·laboren amb ells. No obstant això, per a confirmar este extrem, han intensificat els mostrejos i les seqüenciacions que fa, segons han informat fonts de la Generalitat.

 

Diferents investigadors valencians monitoren de manera permanent el virus SARS-CoV-2, causant del Covid-19, a la busca de mutacions que modifiquen la seua virulència, la seua capacitat d’infectar a les persones o la seua resistència davant de les vacunes.

 

En eixe sentit, han rebut 10.000 mostres procedents d’hospitals de tota Espanya i ja han conseguit més de 5.000 seqüenciacions del genoma del virus. De moment, els equips valencians no han detectat en Espanya la variant britànica, a la que s’atribuïx una major capacitat de transmissió, però no una major gravetat de la malaltia, segons les mateixes fonts.

 

La nova variant no és més agressiva

El grup de treball està liderat per especialistes de la Fundació Fisabio i de l’Institut de Biomedicina de València del Consell Superior d’Investigacions Científiques, que treballen al costat de professionals de l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes, també del CSIC, i de la Universitat de València. Este ersonal expert col·labora amb més de 40 unitats de microbiologia clínica d’hospitals de tota Espanya i centres de seqüenciació per a monitorar de forma continuada l’evolució del virus al nostre país.

 

Des de maig, eixos professionals estan seqüenciant el virus de manera ininterrompuda Han rebut unes 10.000 mostres i ja han processat i obtingut més de 5.000 seqüències del coronavirus. La informació que obtenen es compartix amb la resta de la comunitat científica internacional amb un únic objectiu: entendre millor el virus i vigilar si experimenta mutacions que poden fer-ho més agressiu o resistent enfront de les vacunes que estan en investigació o s’han creat ja.

 

Eixa col·laboració científica és la que ha possibilitat la troballa de la variant de Regne Unit que, segons dades preliminars, es transmet amb més facilitat, però no és més mortal ni provoca una forma més greu de la malaltia o redueix l’eficàcia de les vacunes, segons les mateixes fonts.

 

Sobre este tema, l’investigador de l’Àrea de Genòmica i Salut de Fisabio, Fernando González Candelas, ha explicat que la variant identificada en el Regne Unit 17 mutacions i alguna d’elles podria estar implicada en certa pèrdua d’activitat d’algun dels molts anticossos que es generaran en les persones que siguen vacunades. Per tant, «no pareix que globalment comprometa l’eficàcia de la vacuna».

Últimes notícies

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.