Investigadors valencians no detecten la variant britànica en les mostres de 40 hospitals espanyols

 

Les anàlisis fetes pels investigadors valencians no han detectat de moment la presència de la variant britànica del coronavirus en les mostres procedents de les més de 40 unitats de microbiologia clínica d’hospitals de tota Espanya i centres de seqüenciació que col·laboren amb ells. No obstant això, per a confirmar este extrem, han intensificat els mostrejos i les seqüenciacions que fa, segons han informat fonts de la Generalitat.

 

Diferents investigadors valencians monitoren de manera permanent el virus SARS-CoV-2, causant del Covid-19, a la busca de mutacions que modifiquen la seua virulència, la seua capacitat d’infectar a les persones o la seua resistència davant de les vacunes.

 

En eixe sentit, han rebut 10.000 mostres procedents d’hospitals de tota Espanya i ja han conseguit més de 5.000 seqüenciacions del genoma del virus. De moment, els equips valencians no han detectat en Espanya la variant britànica, a la que s’atribuïx una major capacitat de transmissió, però no una major gravetat de la malaltia, segons les mateixes fonts.

 

La nova variant no és més agressiva

El grup de treball està liderat per especialistes de la Fundació Fisabio i de l’Institut de Biomedicina de València del Consell Superior d’Investigacions Científiques, que treballen al costat de professionals de l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes, també del CSIC, i de la Universitat de València. Este ersonal expert col·labora amb més de 40 unitats de microbiologia clínica d’hospitals de tota Espanya i centres de seqüenciació per a monitorar de forma continuada l’evolució del virus al nostre país.

 

Des de maig, eixos professionals estan seqüenciant el virus de manera ininterrompuda Han rebut unes 10.000 mostres i ja han processat i obtingut més de 5.000 seqüències del coronavirus. La informació que obtenen es compartix amb la resta de la comunitat científica internacional amb un únic objectiu: entendre millor el virus i vigilar si experimenta mutacions que poden fer-ho més agressiu o resistent enfront de les vacunes que estan en investigació o s’han creat ja.

 

Eixa col·laboració científica és la que ha possibilitat la troballa de la variant de Regne Unit que, segons dades preliminars, es transmet amb més facilitat, però no és més mortal ni provoca una forma més greu de la malaltia o redueix l’eficàcia de les vacunes, segons les mateixes fonts.

 

Sobre este tema, l’investigador de l’Àrea de Genòmica i Salut de Fisabio, Fernando González Candelas, ha explicat que la variant identificada en el Regne Unit 17 mutacions i alguna d’elles podria estar implicada en certa pèrdua d’activitat d’algun dels molts anticossos que es generaran en les persones que siguen vacunades. Per tant, «no pareix que globalment comprometa l’eficàcia de la vacuna».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Oviedo es queda curt davant el Vila-real després d’un empat marcat per un penal repetit

Real Oviedo i Vila-real empaten 1-1 en el Tartiere en un dol condicionat per la repetició d'un penal i que deixa als asturians a sis punts de la permanència mentres reforça l'avantatge groc en la part alta.

La Generalitat reactiva la comissió assessora per recuperar el Dret Civil valencià

La consellera de Justícia anuncia la reactivació d’un òrgan paralitzat des de 2006 i defensa que permetrà avançar en l’autogovern valencià

Morant reafirma que el Govern no aplicarà un marc inconstitucional, xenòfob i racista impulsat per Vox

La ministra Diana Morant assegura que el Govern recorrerà davant el Tribunal Constitucional qualsevol intent d'aplicar la prioritat nacional en ajudes i servicis públics, i acusa a Vox i al PP de promoure un model excloent i contrari a la igualtat.

Detinguts dos jóvens per delictes d’odi en tirar a migrants dels seus patinets a Aldaia

Dos jóvens espanyols de 18 i 20 anys van ser detinguts a Aldaia per presumptes delictes d'odi, lesions i contra la seguretat viària després de tirar a migrants dels seus patinets i gravar les agressions en vídeo.

Detinguda una cuidadora per traficar amb drogues a la casa de l’anciana a la qual assistia

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 32 anys acusada de traficar amb diverses drogues en el domicili de l'anciana amb deterioració cognitiva a la qual cuidava.

El Vila-real busca ampliar la seua ratxa de quatre victòries seguides davant el Celta en La Ceràmica

El Vila-real rep al Celta en La Ceràmica en la jornada 32 de Lliga després d'encadenar quatre triomfs seguits a casa davant l'equip gallec, l'últim amb un 4-3 ple de gols i tensió fins al final.

Immobilitzen un autobús a València després de donar positiu en cocaïna el xofer que esperava a 25 turistes

La Policia Local de València immobilitza un autobús turístic el conductor del qual va donar positiu en cocaïna en un control rutinari quan es disposava a arreplegar a 25 turistes xinesos. El vehicle estava carregat d'equipatges i els viatgers van haver de continuar la seua ruta en taxis fins a Benicàssim.

La Plataforma de l’Ensenyament Públic recolza la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic recolza la convocatòria de vaga indefinida i noves mobilitzacions en l'educació pública valenciana i exigix a la Conselleria un canvi en la seua manera de negociar.