28.6 C
València
Dimarts, 15 juliol, 2025

Investiguen la mort d’un home de 36 anys vacunat amb Janssen

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El Ministeri de Sanitat i la Conselleria de Salut d’Andalusia investiguen la mort a Sevilla d’un home de 36 anys que va ser vacunat dies abans de morir amb la profilaxi monodosis de Janssen. La investigació s’ha obert després que els propis especialistes de l’Hospital Virgen del Rocío vincularen el decés, que es va produir després d’un ictus, amb la inoculació de la fórmula de Johnson & Johnson.

L’home de 36 anys no tenia patologies prèvies i va rebre la vacuna el passat 25 de juny en el seu centre de treball. Al no millorar el 5 de juliol va ser traslladat a l’hospital de la Mercè d’Osuna, on es va determinar que havia patit un ictus, per la qual cosa va ser enviat a l’hospital Virgen del Rocío de Sevilla, on va morir.

Una de les claus de la investigació és conéixer per què a este treballador se li va injectar una vacuna que Sanitat ha vetat inocular per davall dels 40 anys per alguns casos de trombes detectats als Estats Units.
El mort resident en un poble de la Serra Sud sevillana, només uns dies després de rebre la profilaxi va començar a sentir-se indisposat, encara que al principi va atribuir les molèsties als habituals efectes secundaris de la vacuna.

No obstant això, la situació es va agreujar el 5 de juliol pel que va anar a l’Hospital de la Mercè d’Osuna, des d’on el van reexpedir d’urgència al Verge de la Rosada, tenint en compte la gravetat deel seu quadre clínic, ja compatible amb l’ictus. El pacient va morir al cap de poques hores d’ingressar en el centre de la capital sevillana.
Els especialistes el Virgen del Rocío van informar el Centre Andalús de Farmacovigilància que, de manera immediata, també va donar trasllat dels fets a l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris.

Trombosi

 

Els ictus, com a tals, no apareixen expressament citats entre els efectes secundaris de l’administració de Janssen. El Comité per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància Europeu (PRAC) de l’Agència Europea del Medicament sí que ha descrit -com ja va ocórrer amb la polèmica AstraZeneca que també és de tecnologia d’adenovirus- l’aparició «molt rarament» de «trombosi en combinació amb trombopènia (recompte baix de plaquetes) , de localització inusual, com els sins venosos cerebrals (TSVC), les venes esplacnàcies (vísceres) i trombosi arterial».

Segons els documents de la PRAC, els casos identificats s’han presentat majoritàriament en persones de menys de 60 anys, principalment en dones, en les tres setmanes posteriors a l’administració de la vacuna.
En el moment de l’aprovació de la vacuna de Janssen per l’EMA, el passat 20 d’abril, només s’havia registrat un cas de defunció derivada per la inoculació de la fórmula de Johnson & Johnson.

Els EUA va paralitzar el subministrament de Janssen

 

Casos de trombosis semblants ja es van associar a Janssen a l’abril quan es van detectar als Estats Units i es va paralitzar temporalment la seua administració a la població. Posteriorment es va verificar que eren casos molt rars i aïllats i que el benefici era superior.

Últimes notícies

Troben mort al conductor d’un cotxe a Pedreguer després d’accident fa dos dies

Un home de 47 anys va ser trobat mort a l'interior del seu vehicle en la N-332 a Pedreguer, Alacant, després d'un accident ocorregut fa aproximadament dos dies.

EMT València avança amb 218 nous autobusos, 10 línies i major connectivitat fins a 2030

L'EMT de València presenta un pla per a renovar la seua flota amb 218 autobusos elèctrics, crear 10 noves línies i augmentar un 39% les connexions entre barris abans de 2030.

La Generalitat garantix el pagament a farmàcies i estes suspenen les seues protestes després d’acord

La Generalitat assegura la liquidació de pagaments pendents a farmàcies valencianes abans de fi de juliol, la qual cosa ha portat a la suspensió de les seues protestes.

El port de València planeja concentrar el 45% del trànsit espanyol de contenidors per a 2035

El Pla Estratègic 2035 del port de València busca consolidar el seu lideratge a Espanya amb 45% del trànsit de contenidors i un impuls clau al ferrocarril i descarbonització.

González-Sinde estrena en 2026 l’adaptació cinematogràfica de la seua novel·la ‘Després de Kim’ rodada a Benidorm i València

La directora Ángeles González-Sinde roda 'Després de Kim', adaptació thriller de la seua novel·la, a Benidorm i València, amb estrena prevista en 2026.

El Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi aposta per col·laboració amb Ciutat de la Llum per a impulsar la formació audiovisual

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi busca enfortir la formació professional i la indústria audiovisual després de la seua 37a edició, explorant col·laboració amb Ciutat de la Llum a Alacant.

Benetússer inaugura plataforma en línia per a seguir la reconstrucció després de la DANA

L'Ajuntament de Benetússer llança Recuperembenetusser.es, una web amb informació i transparència sobre la reconstrucció del municipi després de la DANA d'octubre, gestionant prop de 40 projectes.

Veler encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni danys ambientals

Un veler roman encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni abocaments. Salvament Marítim i Guàrdia Civil van intentar rescatar-ho sense èxit. Ara espera pla de reflotació.