Investiguen la mort d’un home de 36 anys vacunat amb Janssen

 

El Ministeri de Sanitat i la Conselleria de Salut d’Andalusia investiguen la mort a Sevilla d’un home de 36 anys que va ser vacunat dies abans de morir amb la profilaxi monodosis de Janssen. La investigació s’ha obert després que els propis especialistes de l’Hospital Virgen del Rocío vincularen el decés, que es va produir després d’un ictus, amb la inoculació de la fórmula de Johnson & Johnson.

L’home de 36 anys no tenia patologies prèvies i va rebre la vacuna el passat 25 de juny en el seu centre de treball. Al no millorar el 5 de juliol va ser traslladat a l’hospital de la Mercè d’Osuna, on es va determinar que havia patit un ictus, per la qual cosa va ser enviat a l’hospital Virgen del Rocío de Sevilla, on va morir.

Una de les claus de la investigació és conéixer per què a este treballador se li va injectar una vacuna que Sanitat ha vetat inocular per davall dels 40 anys per alguns casos de trombes detectats als Estats Units.
El mort resident en un poble de la Serra Sud sevillana, només uns dies després de rebre la profilaxi va començar a sentir-se indisposat, encara que al principi va atribuir les molèsties als habituals efectes secundaris de la vacuna.

No obstant això, la situació es va agreujar el 5 de juliol pel que va anar a l’Hospital de la Mercè d’Osuna, des d’on el van reexpedir d’urgència al Verge de la Rosada, tenint en compte la gravetat deel seu quadre clínic, ja compatible amb l’ictus. El pacient va morir al cap de poques hores d’ingressar en el centre de la capital sevillana.
Els especialistes el Virgen del Rocío van informar el Centre Andalús de Farmacovigilància que, de manera immediata, també va donar trasllat dels fets a l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris.

Trombosi

 

Els ictus, com a tals, no apareixen expressament citats entre els efectes secundaris de l’administració de Janssen. El Comité per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància Europeu (PRAC) de l’Agència Europea del Medicament sí que ha descrit -com ja va ocórrer amb la polèmica AstraZeneca que també és de tecnologia d’adenovirus- l’aparició «molt rarament» de «trombosi en combinació amb trombopènia (recompte baix de plaquetes) , de localització inusual, com els sins venosos cerebrals (TSVC), les venes esplacnàcies (vísceres) i trombosi arterial».

Segons els documents de la PRAC, els casos identificats s’han presentat majoritàriament en persones de menys de 60 anys, principalment en dones, en les tres setmanes posteriors a l’administració de la vacuna.
En el moment de l’aprovació de la vacuna de Janssen per l’EMA, el passat 20 d’abril, només s’havia registrat un cas de defunció derivada per la inoculació de la fórmula de Johnson & Johnson.

Els EUA va paralitzar el subministrament de Janssen

 

Casos de trombosis semblants ja es van associar a Janssen a l’abril quan es van detectar als Estats Units i es va paralitzar temporalment la seua administració a la població. Posteriorment es va verificar que eren casos molt rars i aïllats i que el benefici era superior.

Últimes notícies

Dimarts assolellat i més calor a la Comunitat Valenciana

Dimarts estarà marcat per un cel poc nuvolós o ras i un augment de les temperatures, sobretot a València i al nord d’Alacant. Dimecres arribaran núvols i possibles ruixats amb tempesta a l’interior nord, especialment a Castelló.

Retards de fins a 50 minuts en Rodalia a València per una avaria ja reparada

Els trens de Rodalia que passen per l’Estació del Nord han patit este dimarts retards de fins a 50 minuts per una incidència tècnica registrada dilluns i reparada cap a les set del matí.

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.