Investiguen la mort d’un home de 36 anys vacunat amb Janssen

 

El Ministeri de Sanitat i la Conselleria de Salut d’Andalusia investiguen la mort a Sevilla d’un home de 36 anys que va ser vacunat dies abans de morir amb la profilaxi monodosis de Janssen. La investigació s’ha obert després que els propis especialistes de l’Hospital Virgen del Rocío vincularen el decés, que es va produir després d’un ictus, amb la inoculació de la fórmula de Johnson & Johnson.

L’home de 36 anys no tenia patologies prèvies i va rebre la vacuna el passat 25 de juny en el seu centre de treball. Al no millorar el 5 de juliol va ser traslladat a l’hospital de la Mercè d’Osuna, on es va determinar que havia patit un ictus, per la qual cosa va ser enviat a l’hospital Virgen del Rocío de Sevilla, on va morir.

Una de les claus de la investigació és conéixer per què a este treballador se li va injectar una vacuna que Sanitat ha vetat inocular per davall dels 40 anys per alguns casos de trombes detectats als Estats Units.
El mort resident en un poble de la Serra Sud sevillana, només uns dies després de rebre la profilaxi va començar a sentir-se indisposat, encara que al principi va atribuir les molèsties als habituals efectes secundaris de la vacuna.

No obstant això, la situació es va agreujar el 5 de juliol pel que va anar a l’Hospital de la Mercè d’Osuna, des d’on el van reexpedir d’urgència al Verge de la Rosada, tenint en compte la gravetat deel seu quadre clínic, ja compatible amb l’ictus. El pacient va morir al cap de poques hores d’ingressar en el centre de la capital sevillana.
Els especialistes el Virgen del Rocío van informar el Centre Andalús de Farmacovigilància que, de manera immediata, també va donar trasllat dels fets a l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris.

Trombosi

 

Els ictus, com a tals, no apareixen expressament citats entre els efectes secundaris de l’administració de Janssen. El Comité per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància Europeu (PRAC) de l’Agència Europea del Medicament sí que ha descrit -com ja va ocórrer amb la polèmica AstraZeneca que també és de tecnologia d’adenovirus- l’aparició «molt rarament» de «trombosi en combinació amb trombopènia (recompte baix de plaquetes) , de localització inusual, com els sins venosos cerebrals (TSVC), les venes esplacnàcies (vísceres) i trombosi arterial».

Segons els documents de la PRAC, els casos identificats s’han presentat majoritàriament en persones de menys de 60 anys, principalment en dones, en les tres setmanes posteriors a l’administració de la vacuna.
En el moment de l’aprovació de la vacuna de Janssen per l’EMA, el passat 20 d’abril, només s’havia registrat un cas de defunció derivada per la inoculació de la fórmula de Johnson & Johnson.

Els EUA va paralitzar el subministrament de Janssen

 

Casos de trombosis semblants ja es van associar a Janssen a l’abril quan es van detectar als Estats Units i es va paralitzar temporalment la seua administració a la població. Posteriorment es va verificar que eren casos molt rars i aïllats i que el benefici era superior.

Últimes notícies

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats al nord interior de la Comunitat Valenciana

Este divendres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles a l’interior nord, que de vesprada podrien arribar a la costa amb tronades localment fortes. L’oratge continuarà inestable dissabte, sobretot al terç nord, tant en terra com a la mar.

Els mitjans aeris reforcen l’extinció de l’incendi forestal entre Gàtova i Sogorb

Els mitjans aeris s’han incorporat de matinada a les tasques d’extinció de l’incendi declarat dijous entre Gàtova i Sogorb per la caiguda d’un raig, que manté la situació 1 del PEIF i ha obligat a tallar la CV-25 entre Altura i Olocau.

Un llamp provoca un incendi forestal entre Gàtova i Sogorb i obliga a activar el nivell 1 del PEIF

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals han treballat esta vesprada en un incendi entre Gàtova i Sogorb provocat per un llamp, que ha obligat a activar la situació 1 del Pla Especial contra Incendis Forestals. Les autoritats han demanat extremar la precaució davant l’episodi de tempestes i la intensa activitat elèctrica a la Comunitat Valenciana.

Un incendi entre Gàtova i Sogorb obliga a activar la situació 1 del pla contra incendis

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals treballen en un incendi entre Gàtova i Sogorb causat per un llamp, que ha motivat l’activació de la situació 1 del PEIF. El foc se situa a la Serra Calderona i ha forçat restriccions puntuals d’aigua potable a Gàtova.

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.