21.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Investiguen la mort d’un home de 36 anys vacunat amb Janssen

 

El Ministeri de Sanitat i la Conselleria de Salut d’Andalusia investiguen la mort a Sevilla d’un home de 36 anys que va ser vacunat dies abans de morir amb la profilaxi monodosis de Janssen. La investigació s’ha obert després que els propis especialistes de l’Hospital Virgen del Rocío vincularen el decés, que es va produir després d’un ictus, amb la inoculació de la fórmula de Johnson & Johnson.

L’home de 36 anys no tenia patologies prèvies i va rebre la vacuna el passat 25 de juny en el seu centre de treball. Al no millorar el 5 de juliol va ser traslladat a l’hospital de la Mercè d’Osuna, on es va determinar que havia patit un ictus, per la qual cosa va ser enviat a l’hospital Virgen del Rocío de Sevilla, on va morir.

Una de les claus de la investigació és conéixer per què a este treballador se li va injectar una vacuna que Sanitat ha vetat inocular per davall dels 40 anys per alguns casos de trombes detectats als Estats Units.
El mort resident en un poble de la Serra Sud sevillana, només uns dies després de rebre la profilaxi va començar a sentir-se indisposat, encara que al principi va atribuir les molèsties als habituals efectes secundaris de la vacuna.

No obstant això, la situació es va agreujar el 5 de juliol pel que va anar a l’Hospital de la Mercè d’Osuna, des d’on el van reexpedir d’urgència al Verge de la Rosada, tenint en compte la gravetat deel seu quadre clínic, ja compatible amb l’ictus. El pacient va morir al cap de poques hores d’ingressar en el centre de la capital sevillana.
Els especialistes el Virgen del Rocío van informar el Centre Andalús de Farmacovigilància que, de manera immediata, també va donar trasllat dels fets a l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris.

Trombosi

 

Els ictus, com a tals, no apareixen expressament citats entre els efectes secundaris de l’administració de Janssen. El Comité per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància Europeu (PRAC) de l’Agència Europea del Medicament sí que ha descrit -com ja va ocórrer amb la polèmica AstraZeneca que també és de tecnologia d’adenovirus- l’aparició «molt rarament» de «trombosi en combinació amb trombopènia (recompte baix de plaquetes) , de localització inusual, com els sins venosos cerebrals (TSVC), les venes esplacnàcies (vísceres) i trombosi arterial».

Segons els documents de la PRAC, els casos identificats s’han presentat majoritàriament en persones de menys de 60 anys, principalment en dones, en les tres setmanes posteriors a l’administració de la vacuna.
En el moment de l’aprovació de la vacuna de Janssen per l’EMA, el passat 20 d’abril, només s’havia registrat un cas de defunció derivada per la inoculació de la fórmula de Johnson & Johnson.

Els EUA va paralitzar el subministrament de Janssen

 

Casos de trombosis semblants ja es van associar a Janssen a l’abril quan es van detectar als Estats Units i es va paralitzar temporalment la seua administració a la població. Posteriorment es va verificar que eren casos molt rars i aïllats i que el benefici era superior.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana arranca amb consens i col·laboració

La nova Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre de 2024 naix amb voluntat de coordinació entre administracions i un pla de treball definit.

Detingut l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. La investigació revisa cambres i s'analitza si és violència masclista.

La jutgessa demana a Ajuntament i Generalitat dades sobre les vivendes públiques d’Alacant

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat expedients a l'Ajuntament, la Generalitat i la cooperativa Els Naus. El jutjat ha acumulat quatre denúncies i el cas ja ha provocat dimissions i renúncies d'adjudicataris.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens i quatre grups de treball

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana naix amb un full de ruta compartit per a accelerar la recuperació i reunions trimestrals.

La jutgessa del cas VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació que reclama Anticorrupció

La jutgessa que instruïx el cas per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació reclamada per Anticorrupció. El requeriment ha quedat plasmat en una providència de la titular de la plaça número 5 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància d'Alacant.