Itàlia compra 30.000 cadires d’un dissenyador valencià per a adaptar les escoles a les mesures anticovid

 

El Ministeri d’Educació italià ha triat un disseny valencià per a adaptar el mobiliari dels centres escolars a la nova normalitat derivada de la irrupció de la Covid-19. En concret, ha adquirit, a través d’una empresa distribuïdora, 30.000 cadires Poppea dissenyades per l’estudi del valencià Ximo Roca per a la marca italiana Brado.

 

Fa uns mesos, quan la crisi sanitària va obligar a repensar la forma en la que s’anaven a donar les classes en els centres escolars, el Govern italià va decidir canviar el mobiliari dels centres escolars per a minimitzar el risc de contagi entre l’alumnat apostant per cadires individuals i ergonòmiques fabricades en polipropilè, senzilles d’higienitzar.

 

Des de l’estudi Ximo Roca Diseño, ubicat en la ciutat de València, expliquen que les cadires Poppea han sigut triades per «l’ergonomia de la seua carcassa que s’adapta a les necessitats escolars: els alumnes passen moltes hores assentats, en la mateixa posició». «Poppea és un disseny fet originàriament per a contract, però que ho hagen triat per a centres escolars per l’ergonomia de la seua carcassa és molt gratificant per a l’estudi», assenyalen en un comunicat.

 

L’estudi ja comptava amb un precedent paregut, ja que, fa uns anys, el Ministeri d’Educació anglés va seleccionar el model Marieta per a equipar els seus centres escolars. «Això demostra que en totes les peces que eixen de Ximo Roca Diseño prevalen l’ergonomia i el benestar, encara que no es descuren l’estètica i el disseny», asseveren.

Últimes notícies

Deting per traure quasi 5.700 euros del compte del seu veí de 83 anys a la Salzadella

La Guàrdia Civil de Sant Mateu ha detingut un home de 63 anys acusat de buidar 5.690 euros del compte bancari del seu veí malalt, de 83 anys, a la Salzadella, aprofitant-se de la confiança i de l’accés al seu domicili.

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.