Un jutge condemna a Sanitat per la falta d’EPI als metges en la primera onada de Covid-19

 

Un jutjat d’Alacant ha condemnat a la Conselleria de Sanitat per l’absència de mesures de protecció dels facultatius en la primera onada del Covid-19 en considerar que «va incomplir la normativa sobre la prevenció de riscos laborals». D’eixa manera, ha obert la via als sanitaris afectats perquè acudisquen a la jurisdicció contenciosa administrativa per a instar la responsabilitat patrimonial generada per un funcionament anormal de l’Administració Estat-CCAA.

 

En concret, el Jutjat social número 5 ha declarat que la conselleria, després de la declaració d’emergència de la Sotssecretaria de febrer de 2020 i amb l’estat d’alarma, en l’àmbit de la seua gestió, ha incomplit la normativa i ha generat un «greu risc» per a la seguretat i salut dels facultatius sanitaris «provocant la seua exposició directa al contagi de la malaltia».

 

Per este motiu, ha condemnat a l’Administració a subministrar i/o proveir en quantitat i qualitat suficient de tots els Equips de Protecció Individual necessaris –bates impermeables, màscares FFP2, FFP3, ulleres de protecció, calces específiques i contenidors de grans residus– als professionals.

Últimes notícies

Així ha creat la UPV aperitius més dolços amb menys sucre gràcies a la impressió 3D

Un equip de la Universitat Politècnica de València ha desenvolupat una estratègia per reduir el sucre dels aperitius mantenint el sabor dolç, mitjançant la impressió 3D i una distribució intel·ligent del sucre dins del producte.

Mor una turista britànica de 66 anys fent parasailing a Benidorm

Una dona britànica de 66 anys ha mort després d’un accident de parasailing en aigües de Benidorm. Un home britànic de 47 anys també ha resultat ferit i tots dos han sigut traslladats a l’Hospital Marina Baixa.

Intervals nuvolosos i pujada de temperatures a l’interior de València este dimarts

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts 11 d’agost una jornada amb intervals nuvolosos i temperatures estables, amb un ascens de les màximes a l’interior de la província de València, on podran registrar-se valors significativament alts.

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.