Un jutge condemna a Sanitat per la falta d’EPI als metges en la primera onada de Covid-19

 

Un jutjat d’Alacant ha condemnat a la Conselleria de Sanitat per l’absència de mesures de protecció dels facultatius en la primera onada del Covid-19 en considerar que «va incomplir la normativa sobre la prevenció de riscos laborals». D’eixa manera, ha obert la via als sanitaris afectats perquè acudisquen a la jurisdicció contenciosa administrativa per a instar la responsabilitat patrimonial generada per un funcionament anormal de l’Administració Estat-CCAA.

 

En concret, el Jutjat social número 5 ha declarat que la conselleria, després de la declaració d’emergència de la Sotssecretaria de febrer de 2020 i amb l’estat d’alarma, en l’àmbit de la seua gestió, ha incomplit la normativa i ha generat un «greu risc» per a la seguretat i salut dels facultatius sanitaris «provocant la seua exposició directa al contagi de la malaltia».

 

Per este motiu, ha condemnat a l’Administració a subministrar i/o proveir en quantitat i qualitat suficient de tots els Equips de Protecció Individual necessaris –bates impermeables, màscares FFP2, FFP3, ulleres de protecció, calces específiques i contenidors de grans residus– als professionals.

Últimes notícies

El Defensor del Poble obri una investigació per l’actuació policial en una protesta docent a València

El Defensor del Poble ha sol·licitat a la Direcció General de la Policia un informe detallat i material audiovisual sobre l'actuació d'un agent que presumptament va agredir a una mestra durant una manifestació de docents a València.

El Govern responsabilitza a l’Ajuntament de València de gestionar l’acampada de docents

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana sosté que és l'Ajuntament de València qui ha d'autoritzar i, si és el cas, retirar l'acampada de docents en la plaça de la Verge, en el marc de la vaga indefinida iniciada l'11 de maig.

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.