Mastodon
25.7 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Un jutge condemna a Sanitat per la falta d’EPI als metges en la primera onada de Covid-19

 

Un jutjat d’Alacant ha condemnat a la Conselleria de Sanitat per l’absència de mesures de protecció dels facultatius en la primera onada del Covid-19 en considerar que «va incomplir la normativa sobre la prevenció de riscos laborals». D’eixa manera, ha obert la via als sanitaris afectats perquè acudisquen a la jurisdicció contenciosa administrativa per a instar la responsabilitat patrimonial generada per un funcionament anormal de l’Administració Estat-CCAA.

 

En concret, el Jutjat social número 5 ha declarat que la conselleria, després de la declaració d’emergència de la Sotssecretaria de febrer de 2020 i amb l’estat d’alarma, en l’àmbit de la seua gestió, ha incomplit la normativa i ha generat un «greu risc» per a la seguretat i salut dels facultatius sanitaris «provocant la seua exposició directa al contagi de la malaltia».

 

Per este motiu, ha condemnat a l’Administració a subministrar i/o proveir en quantitat i qualitat suficient de tots els Equips de Protecció Individual necessaris –bates impermeables, màscares FFP2, FFP3, ulleres de protecció, calces específiques i contenidors de grans residus– als professionals.

Últimes notícies

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.

Cos demana cautela: encara és prompte per a mesurar l’impacte dels aranzels dels Estats Units en l’economia espanyola

Cos demana cautela davant l'alça d'aranzels dels Estats Units i activa suport a exportadors amb ICEX 500 i un grup de treball per a vigilar desviaments. En vivenda, defén mesures graduals.