25.4 C
València
Dimecres, 22 octubre, 2025

Un jutge condemna a Sanitat per la falta d’EPI als metges en la primera onada de Covid-19

 

Un jutjat d’Alacant ha condemnat a la Conselleria de Sanitat per l’absència de mesures de protecció dels facultatius en la primera onada del Covid-19 en considerar que «va incomplir la normativa sobre la prevenció de riscos laborals». D’eixa manera, ha obert la via als sanitaris afectats perquè acudisquen a la jurisdicció contenciosa administrativa per a instar la responsabilitat patrimonial generada per un funcionament anormal de l’Administració Estat-CCAA.

 

En concret, el Jutjat social número 5 ha declarat que la conselleria, després de la declaració d’emergència de la Sotssecretaria de febrer de 2020 i amb l’estat d’alarma, en l’àmbit de la seua gestió, ha incomplit la normativa i ha generat un «greu risc» per a la seguretat i salut dels facultatius sanitaris «provocant la seua exposició directa al contagi de la malaltia».

 

Per este motiu, ha condemnat a l’Administració a subministrar i/o proveir en quantitat i qualitat suficient de tots els Equips de Protecció Individual necessaris –bates impermeables, màscares FFP2, FFP3, ulleres de protecció, calces específiques i contenidors de grans residus– als professionals.

Últimes notícies

Famosa inicia un preconcurs de creditors temporal i assegura la continuïtat del negoci

Famosa ha iniciat un preconcurs de creditors a Espanya que presenta com a temporal després del retard de la reestructuració financera de la seua matriu. L'empresa manté l'activitat i assegura que espera resoldre la situació en el curt termini.

El València Basket, únic espanyol de l’Eurolliga que viatjarà a Israel en la fase regular

L'Eurolliga ha fixat el retorn dels clubs israelians als seus pavellons des de l'1 de desembre. El València Basket serà l'únic espanyol que viatge a Israel en la fase regular.

Copete patix un colp en la cuixa i podria arribar davant el Vila-real

El central del València només té un colp en la cuixa després d'eixir davant l'Alabés i la seua evolució marcarà si pot jugar el dissabte a Mestalla contra el Vila-real.

L’Elx encadena tres visites sense perdre davant l’Espanyol

L'Elx no coneix la derrota en les seues tres últimes eixides de lliga a l'Espanyol: 1-1 en 2014-15, 1-2 en 2021-22 i 2-2 en 2022-23. El balanç global afavorix als catalans.

Camarero defén estadístiques diferenciades per a millorar l’atenció a immigrants

Susana Camarero ha defés que diferenciar dades entre població nacional i migrant permetrà ajustar polítiques i ha negat un ús discriminatori.

La comissió de la DANA del Congrés cita a Mazón el 17 de novembre després d’obrir amb les víctimes

La comissió del Congrés sobre la DANA ha aprovat el pla de treball: les víctimes declararan la primera setmana de novembre i Carlos Mazón ho farà el dia 17 a les 10.30.

La jutgessa de la DANA sol·licita les gravacions de crides amb víctimes usuàries de la teleassistència provincial

La instructora ha demanat a l'empresa de teleassistència de la Diputació de València les gravacions del 29 d'octubre de 2024 amb usuaris morts en les riuades. La providència fixa dos dies per al seu lliurament, prèvia autorització familiar, després de creuar les baixes del servici amb el llistat oficial de víctimes.

El Consell garantix transparència i detalla l’ús del compte solidari després de la DANA

El Consell ha defés l'absoluta transparència en la gestió dels 12,3 milions del compte 'Som solidaritat' i ha avançat la publicació d'un informe detallat. Part dels fons s'ha destinat a ajudes per a famílies i els pagaments d'uns mil euros arribaran d'ofici.