El Govern limita el preu dels test d’antígens a 2,94 euros

 

Els test d’antígens costaran un màxim de 2,94 euros a Espanya. És el preu que ha fixat aquest dijous la Comissió Interministerial de Preus dels Medicaments (CIPM) i que entrarà en vigor el dissabte, l’endemà de la seua publicació en el BOE, alguna cosa que succeirà demà, segons ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

Per a arribar a aquesta xifra, la comissió ha analitzat el preu de venda de les distribuïdores de les oficines de farmàcia, el marge de benefici que solen tindre els productes sanitaris, el preu de venda al públic i el de països de l’entorn. “L’objectiu principal era fixar un preu el més assequible possible mantenint l’equilibri perquè el producte estiga disponible en canal farmacèutic”, ha assegurat Darias, que s’ha mostrat confiada que no es repetirà un desproveïment com el del Nadal.

 

Espanya se situava en el rang de països europeus amb els preus dels test més cars, en la mateixa línia que Itàlia, Bèlgica o Irlanda, on estan en una forqueta d’entre 5 i 10 euros. Durant aquest Nadal, no obstant això, els preus van superar en alguns llocs 12, en un moment de desproveïment en el qual moltes farmàcies es van quedar sense ells.

A Espanya, no obstant això, continuarà venent-se exclusivament en farmàcies.

El preu se situa més pròxim al d’altres països que permeten la seua venda en els supermercats, com succeeix a Alemanya, on es pot trobar una caixa de cinc per 10,99 euros, és a dir 2,2 per unitat; l’import baixa a 2,1 a Portugal i a 1,95 a França (si es compra una caixa de cinc, per 9,75 euros).

Encara que la mesura arriba tard, en opinió d’associacions de consumidors i dels partits de l’oposició, ha sigut aprovada quan encara no s’ha aconseguit el pic de la sisena ona. Amb els centres de salut completament saturats per l’explosió de casos, continuen sent desenes de milers els ciutadans infectats cada dia que poden recórrer a aquesta mena de proves.

Els test d’antígens tenen bona fiabilitat quan la concentració del virus és alta i, per tant, la persona és més infectiva. Un els problemes que tenen és que no passen pel canal oficial: si la persona que dona positiu no ho notifica a les autoritats sanitàries, no figura en les estadístiques. I, així i tot, la majoria de comunitats autònomes demanen una confirmació oficial per a donar per bo el diagnòstic.

Això està produint amb tota probabilitat que els casos reals de covid siguen molt més alts que els que mostren els informes de Sanitat. Malgrat això, el dimecres es va batre el rècord de notificacions en tota la pandèmia: 179.125.
 

Últimes notícies

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.

Una mascletà berciana fa tremolar les Fogueres de Sant Joan dAlacant

El pirotècnic Pedro Alonso, de la firma Pibierzo, ha debutat en el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan dAlacant amb un espectacle anomenat Terremoto berciano en el cielo alicantino, que ha arribat als 126,8 decibels en 5 minuts i 41 segons.