El Govern limita el preu dels test d’antígens a 2,94 euros

 

Els test d’antígens costaran un màxim de 2,94 euros a Espanya. És el preu que ha fixat aquest dijous la Comissió Interministerial de Preus dels Medicaments (CIPM) i que entrarà en vigor el dissabte, l’endemà de la seua publicació en el BOE, alguna cosa que succeirà demà, segons ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

Per a arribar a aquesta xifra, la comissió ha analitzat el preu de venda de les distribuïdores de les oficines de farmàcia, el marge de benefici que solen tindre els productes sanitaris, el preu de venda al públic i el de països de l’entorn. “L’objectiu principal era fixar un preu el més assequible possible mantenint l’equilibri perquè el producte estiga disponible en canal farmacèutic”, ha assegurat Darias, que s’ha mostrat confiada que no es repetirà un desproveïment com el del Nadal.

 

Espanya se situava en el rang de països europeus amb els preus dels test més cars, en la mateixa línia que Itàlia, Bèlgica o Irlanda, on estan en una forqueta d’entre 5 i 10 euros. Durant aquest Nadal, no obstant això, els preus van superar en alguns llocs 12, en un moment de desproveïment en el qual moltes farmàcies es van quedar sense ells.

A Espanya, no obstant això, continuarà venent-se exclusivament en farmàcies.

El preu se situa més pròxim al d’altres països que permeten la seua venda en els supermercats, com succeeix a Alemanya, on es pot trobar una caixa de cinc per 10,99 euros, és a dir 2,2 per unitat; l’import baixa a 2,1 a Portugal i a 1,95 a França (si es compra una caixa de cinc, per 9,75 euros).

Encara que la mesura arriba tard, en opinió d’associacions de consumidors i dels partits de l’oposició, ha sigut aprovada quan encara no s’ha aconseguit el pic de la sisena ona. Amb els centres de salut completament saturats per l’explosió de casos, continuen sent desenes de milers els ciutadans infectats cada dia que poden recórrer a aquesta mena de proves.

Els test d’antígens tenen bona fiabilitat quan la concentració del virus és alta i, per tant, la persona és més infectiva. Un els problemes que tenen és que no passen pel canal oficial: si la persona que dona positiu no ho notifica a les autoritats sanitàries, no figura en les estadístiques. I, així i tot, la majoria de comunitats autònomes demanen una confirmació oficial per a donar per bo el diagnòstic.

Això està produint amb tota probabilitat que els casos reals de covid siguen molt més alts que els que mostren els informes de Sanitat. Malgrat això, el dimecres es va batre el rècord de notificacions en tota la pandèmia: 179.125.
 

Últimes notícies

El Villarreal se’n va del Bernabéu sense premi després d’un gran partit

El Villarreal ha perdut 1-0 davant el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’un partit seriós, cosa que Íñigo Pérez ha qualificat de frustrant. L’entrenador creu que l’equip ha merescut més però admet la manca d’encert en els metres finals.

Foyth avala l’expulsió de Vinícius per l’agressió a Saliba

Juan Foyth, defensa del Villarreal, considera correcta l’expulsió de Vinícius per agarrar del cabell Saliba en el partit de LALIGA EA Sports.

Diomande dona la victòria al Madrid i Vinícius acaba expulsat contra el Vila-real

El Real Madrid ha guanyat 1-0 al Vila-real amb un gol de Yan Diomande validat pel VAR en la segona part, en un partit marcat per l’expulsió directa de Vinícius per agarrar del cabell Saliba quan encarrilava el 2-0.

Reoberta la V-21 cap a València i Puçol després d’un dia tallada per un incendi

La V-21 ha sigut reoberta este dissabte de vesprada en els dos sentits entre València i Port Saplaya, després d’estar tallada tot el dia per la caiguda de cables elèctrics a causa d’un incendi de vegetació. El tall ha provocat retencions d’hasta cinc quilòmetres en direcció València i desviaments per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Nicolas Pepe es perd la visita al Bernabéu per una cirurgia ocular

L’extrem del Villarreal Nicolas Pepe no ha pogut jugar contra el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’haver sigut sotmés a una cirurgia ocular programada. La seua absència se suma a la de l’extrem canadenc Tajon Buchanan, lesionat després d’anar amb la seua selecció.

Diomande envia Vinícius a la banqueta en el Real Madrid-Villarreal

Vinícius Júnior ha perdut la titularitat contra el Villarreal, on Yan Diomande ocuparà l’esquerra i tornaran Valverde i Mbappé a l’onze inicial.

Tall total de la V-21 entre València i Port Saplaya fins, com a mínim, les 21.00 hores

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.