El Govern limita el preu dels test d’antígens a 2,94 euros

 

Els test d’antígens costaran un màxim de 2,94 euros a Espanya. És el preu que ha fixat aquest dijous la Comissió Interministerial de Preus dels Medicaments (CIPM) i que entrarà en vigor el dissabte, l’endemà de la seua publicació en el BOE, alguna cosa que succeirà demà, segons ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

Per a arribar a aquesta xifra, la comissió ha analitzat el preu de venda de les distribuïdores de les oficines de farmàcia, el marge de benefici que solen tindre els productes sanitaris, el preu de venda al públic i el de països de l’entorn. “L’objectiu principal era fixar un preu el més assequible possible mantenint l’equilibri perquè el producte estiga disponible en canal farmacèutic”, ha assegurat Darias, que s’ha mostrat confiada que no es repetirà un desproveïment com el del Nadal.

 

Espanya se situava en el rang de països europeus amb els preus dels test més cars, en la mateixa línia que Itàlia, Bèlgica o Irlanda, on estan en una forqueta d’entre 5 i 10 euros. Durant aquest Nadal, no obstant això, els preus van superar en alguns llocs 12, en un moment de desproveïment en el qual moltes farmàcies es van quedar sense ells.

A Espanya, no obstant això, continuarà venent-se exclusivament en farmàcies.

El preu se situa més pròxim al d’altres països que permeten la seua venda en els supermercats, com succeeix a Alemanya, on es pot trobar una caixa de cinc per 10,99 euros, és a dir 2,2 per unitat; l’import baixa a 2,1 a Portugal i a 1,95 a França (si es compra una caixa de cinc, per 9,75 euros).

Encara que la mesura arriba tard, en opinió d’associacions de consumidors i dels partits de l’oposició, ha sigut aprovada quan encara no s’ha aconseguit el pic de la sisena ona. Amb els centres de salut completament saturats per l’explosió de casos, continuen sent desenes de milers els ciutadans infectats cada dia que poden recórrer a aquesta mena de proves.

Els test d’antígens tenen bona fiabilitat quan la concentració del virus és alta i, per tant, la persona és més infectiva. Un els problemes que tenen és que no passen pel canal oficial: si la persona que dona positiu no ho notifica a les autoritats sanitàries, no figura en les estadístiques. I, així i tot, la majoria de comunitats autònomes demanen una confirmació oficial per a donar per bo el diagnòstic.

Això està produint amb tota probabilitat que els casos reals de covid siguen molt més alts que els que mostren els informes de Sanitat. Malgrat això, el dimecres es va batre el rècord de notificacions en tota la pandèmia: 179.125.
 

Últimes notícies

Nova manifestació a València pel segon aniversari de la DANA mortal

Moviments socials, sindicals i associacions de víctimes han convocat una nova manifestació a València el 31 d’octubre pel segon aniversari de la DANA de 2024, que va causar 233 morts.

Pérez Llorca assegura que no té res a amagar davant un PSPV-PSOE que, diu, només difama

Juanfran Pérez Llorca afirma a Elx que no té res a amagar sobre el suposat dosier confidencial i acusa el PSPV-PSOE de dedicar-se només a difamar i no tindre projecte.

El Valencia Basket alça el teló defensant la corona en una LF Endesa més igualada

La Liga Femenina Endesa arranca este cap de setmana amb el Valencia Basket com a gran rival a batre i una competició més televisada i igualada, amb Zaragoza, Girona i Leganés com a principals alternatives.

La investigació sobre vivenda pública a la platja de Sant Joan acaba sense acord polític

La comissió municipal que ha analitzat possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la platja de Sant Joan d’Alacant ha tancat sense dictamen conjunt per la falta de majoria política. Cada partit ha mantingut el seu relat sobre el cas Les Naus i el paper de l’Ajuntament, Les Corts i la promotora Fraorgi.

València reprén les classes de vesprada però manté tancats parcs i jardins per l’alerta per pluges

València recupera esta vesprada l’activitat lectiva en escoles, Universitat Popular i conservatoris després de baixar l’alerta a taronja, però manté tancats parcs, jardins, cementeris i l’esport a l’aire lliure. L’Ajuntament destaca que la nit ha transcorregut amb normalitat i que 141 persones han pernoctat en recursos municipals.

A disposició judicial tres dels detinguts per l’agressió racista de Tavernes

Tres dels cinc joves detinguts per l’agressió racista a un jove magribí a Tavernes de la Valldigna han passat a disposició judicial, mentres la investigació per delicte d’odi continua oberta.

Aemet rebaixa a groc l’avís a Castelló però manté el taronja a València i Alacant

Aemet ha rebaixat de roig a groc l’avís per pluges al litoral de Castelló, però manté el nivell taronja per precipitacions molt intenses a diversos trams costaners de València i Alacant entre divendres i dissabte.

Pérez Llorca dona per acabat el sanchisme i reclama eleccions generals

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, assegura des d’Elx que la votació dels decrets de vivenda al Congrés evidencia el final del sanchisme i defensa que l’única eixida són unes noves eleccions generals.