El Govern limita el preu dels test d’antígens a 2,94 euros

 

Els test d’antígens costaran un màxim de 2,94 euros a Espanya. És el preu que ha fixat aquest dijous la Comissió Interministerial de Preus dels Medicaments (CIPM) i que entrarà en vigor el dissabte, l’endemà de la seua publicació en el BOE, alguna cosa que succeirà demà, segons ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

Per a arribar a aquesta xifra, la comissió ha analitzat el preu de venda de les distribuïdores de les oficines de farmàcia, el marge de benefici que solen tindre els productes sanitaris, el preu de venda al públic i el de països de l’entorn. “L’objectiu principal era fixar un preu el més assequible possible mantenint l’equilibri perquè el producte estiga disponible en canal farmacèutic”, ha assegurat Darias, que s’ha mostrat confiada que no es repetirà un desproveïment com el del Nadal.

 

Espanya se situava en el rang de països europeus amb els preus dels test més cars, en la mateixa línia que Itàlia, Bèlgica o Irlanda, on estan en una forqueta d’entre 5 i 10 euros. Durant aquest Nadal, no obstant això, els preus van superar en alguns llocs 12, en un moment de desproveïment en el qual moltes farmàcies es van quedar sense ells.

A Espanya, no obstant això, continuarà venent-se exclusivament en farmàcies.

El preu se situa més pròxim al d’altres països que permeten la seua venda en els supermercats, com succeeix a Alemanya, on es pot trobar una caixa de cinc per 10,99 euros, és a dir 2,2 per unitat; l’import baixa a 2,1 a Portugal i a 1,95 a França (si es compra una caixa de cinc, per 9,75 euros).

Encara que la mesura arriba tard, en opinió d’associacions de consumidors i dels partits de l’oposició, ha sigut aprovada quan encara no s’ha aconseguit el pic de la sisena ona. Amb els centres de salut completament saturats per l’explosió de casos, continuen sent desenes de milers els ciutadans infectats cada dia que poden recórrer a aquesta mena de proves.

Els test d’antígens tenen bona fiabilitat quan la concentració del virus és alta i, per tant, la persona és més infectiva. Un els problemes que tenen és que no passen pel canal oficial: si la persona que dona positiu no ho notifica a les autoritats sanitàries, no figura en les estadístiques. I, així i tot, la majoria de comunitats autònomes demanen una confirmació oficial per a donar per bo el diagnòstic.

Això està produint amb tota probabilitat que els casos reals de covid siguen molt més alts que els que mostren els informes de Sanitat. Malgrat això, el dimecres es va batre el rècord de notificacions en tota la pandèmia: 179.125.
 

Últimes notícies

La Reial Sociedad s’emporta un triomf agònic a Mestalla amb Remiro de protagonista

La Reial Sociedad ha guanyat 2-3 al Valencia CF a Mestalla en un partit boig. Un paradó final d’Alex Remiro ha evitat l’empat després d’un final frenètic.

Iñigo Pérez celebra la reacció del Vila-real davant el Llevant

L’entrenador del Vila-real, Iñigo Pérez, s’ha declarat molt orgullós de la reacció del seu equip després d’encadenar dos triomfs seguits contra el Llevant. El tècnic, però, admet que l’equip encara arrossega les males experiències de l’inici de temporada i confia que el paró servisca per a guanyar solidesa.

El València es suma a Mestalla a la campanya de suport a Ceuta amb la samarreta ‘Tots som caballes’

El València ha eixit a Mestalla davant la Reial Societat amb la samarreta ‘Tots som caballes’, dins d’una campanya de suport a Ceuta impulsada per l’Associació Valenciana d’Empresaris i seguida també per altres clubs de LaLiga.

Luis Castro reivindica la qualitat del Levante tot i la derrota a Vila-real

L’entrenador del Levante, Luis Castro, ha reconegut la superioritat del Villarreal, però ha insistit que el seu equip té qualitat per a oferir més. El tècnic aprofitarà el paró per a corregir pèrdues de baló i detalls que han condicionat el partit.

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.