El Govern limita el preu dels test d’antígens a 2,94 euros

 

Els test d’antígens costaran un màxim de 2,94 euros a Espanya. És el preu que ha fixat aquest dijous la Comissió Interministerial de Preus dels Medicaments (CIPM) i que entrarà en vigor el dissabte, l’endemà de la seua publicació en el BOE, alguna cosa que succeirà demà, segons ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

Per a arribar a aquesta xifra, la comissió ha analitzat el preu de venda de les distribuïdores de les oficines de farmàcia, el marge de benefici que solen tindre els productes sanitaris, el preu de venda al públic i el de països de l’entorn. “L’objectiu principal era fixar un preu el més assequible possible mantenint l’equilibri perquè el producte estiga disponible en canal farmacèutic”, ha assegurat Darias, que s’ha mostrat confiada que no es repetirà un desproveïment com el del Nadal.

 

Espanya se situava en el rang de països europeus amb els preus dels test més cars, en la mateixa línia que Itàlia, Bèlgica o Irlanda, on estan en una forqueta d’entre 5 i 10 euros. Durant aquest Nadal, no obstant això, els preus van superar en alguns llocs 12, en un moment de desproveïment en el qual moltes farmàcies es van quedar sense ells.

A Espanya, no obstant això, continuarà venent-se exclusivament en farmàcies.

El preu se situa més pròxim al d’altres països que permeten la seua venda en els supermercats, com succeeix a Alemanya, on es pot trobar una caixa de cinc per 10,99 euros, és a dir 2,2 per unitat; l’import baixa a 2,1 a Portugal i a 1,95 a França (si es compra una caixa de cinc, per 9,75 euros).

Encara que la mesura arriba tard, en opinió d’associacions de consumidors i dels partits de l’oposició, ha sigut aprovada quan encara no s’ha aconseguit el pic de la sisena ona. Amb els centres de salut completament saturats per l’explosió de casos, continuen sent desenes de milers els ciutadans infectats cada dia que poden recórrer a aquesta mena de proves.

Els test d’antígens tenen bona fiabilitat quan la concentració del virus és alta i, per tant, la persona és més infectiva. Un els problemes que tenen és que no passen pel canal oficial: si la persona que dona positiu no ho notifica a les autoritats sanitàries, no figura en les estadístiques. I, així i tot, la majoria de comunitats autònomes demanen una confirmació oficial per a donar per bo el diagnòstic.

Això està produint amb tota probabilitat que els casos reals de covid siguen molt més alts que els que mostren els informes de Sanitat. Malgrat això, el dimecres es va batre el rècord de notificacions en tota la pandèmia: 179.125.
 

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.