15.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

El Govern limita el preu dels test d’antígens a 2,94 euros

 

Els test d’antígens costaran un màxim de 2,94 euros a Espanya. És el preu que ha fixat aquest dijous la Comissió Interministerial de Preus dels Medicaments (CIPM) i que entrarà en vigor el dissabte, l’endemà de la seua publicació en el BOE, alguna cosa que succeirà demà, segons ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

Per a arribar a aquesta xifra, la comissió ha analitzat el preu de venda de les distribuïdores de les oficines de farmàcia, el marge de benefici que solen tindre els productes sanitaris, el preu de venda al públic i el de països de l’entorn. “L’objectiu principal era fixar un preu el més assequible possible mantenint l’equilibri perquè el producte estiga disponible en canal farmacèutic”, ha assegurat Darias, que s’ha mostrat confiada que no es repetirà un desproveïment com el del Nadal.

 

Espanya se situava en el rang de països europeus amb els preus dels test més cars, en la mateixa línia que Itàlia, Bèlgica o Irlanda, on estan en una forqueta d’entre 5 i 10 euros. Durant aquest Nadal, no obstant això, els preus van superar en alguns llocs 12, en un moment de desproveïment en el qual moltes farmàcies es van quedar sense ells.

A Espanya, no obstant això, continuarà venent-se exclusivament en farmàcies.

El preu se situa més pròxim al d’altres països que permeten la seua venda en els supermercats, com succeeix a Alemanya, on es pot trobar una caixa de cinc per 10,99 euros, és a dir 2,2 per unitat; l’import baixa a 2,1 a Portugal i a 1,95 a França (si es compra una caixa de cinc, per 9,75 euros).

Encara que la mesura arriba tard, en opinió d’associacions de consumidors i dels partits de l’oposició, ha sigut aprovada quan encara no s’ha aconseguit el pic de la sisena ona. Amb els centres de salut completament saturats per l’explosió de casos, continuen sent desenes de milers els ciutadans infectats cada dia que poden recórrer a aquesta mena de proves.

Els test d’antígens tenen bona fiabilitat quan la concentració del virus és alta i, per tant, la persona és més infectiva. Un els problemes que tenen és que no passen pel canal oficial: si la persona que dona positiu no ho notifica a les autoritats sanitàries, no figura en les estadístiques. I, així i tot, la majoria de comunitats autònomes demanen una confirmació oficial per a donar per bo el diagnòstic.

Això està produint amb tota probabilitat que els casos reals de covid siguen molt més alts que els que mostren els informes de Sanitat. Malgrat això, el dimecres es va batre el rècord de notificacions en tota la pandèmia: 179.125.
 

Últimes notícies

Diakhaby, operat d’una lesió isquiotibial a la cama dreta

El central del València va ser intervingut de la musculatura isquiotibial dreta després de lesionar-se davant el Celta. La cirurgia es va realitzar 'amb èxit' i estarà diversos mesos de baixa.

Diakhaby, operat d’una lesió isquiotibial a la cama dreta

El central va ser operat de l'isquiotibial dret després de lesionar-se davant el Celta. El club no va donar terminis, s'espera una baixa de diversos mesos i la cirurgia va ser 'amb èxit'.

Feijóo ha defés davant la jutgessa que la dana a València va ser una emergència nacional que degué assumir el Govern

Feijóo ha sostingut davant la magistrada que Interior o la vicepresidència de Teresa Ribera degueren coordinar la resposta per l'adscripció de CHJ i Aemet. La jutgessa ha recordat que el pla especial d'inundacions és autonòmic i ha indagat en els missatges amb Mazón i les decisions durant la crisi.

Urtasun tatxa a Feijóo de mentider compulsiu per la seua declaració judicial sobre la DANA

Urtasun ha acusat a Feijóo de 'mentider compulsiu' després de la seua declaració telemàtica per la gestió de la DANA. El líder del PP va admetre que es va confondre amb les dates en parlar del seu contacte amb Carlos Mazón.

Indonèsia dona per acabada la busca del xiquet valencià després del naufragi del 26-D

Indonèsia va posar fi este divendres a la busca del xiquet valencià de 10 anys desaparegut després del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. L'operatiu de 15 dies va trobar tres cossos i va deixar dos supervivents, mentres la investigació per possible negligència continua oberta.

València Basket busca aprofitar els dubtes d’Unicaja i assegurar cap de sèrie en la seua Copa

El València rep a Unicaja en el Roig Arena amb el propòsit de sumar un triomf que li acoste a ser cap de sèrie en la Copa. També perseguix reforçar el seu pols amb el Reial Madrid per liderar la primera volta.

Assumix 4 anys i 9 mesos per intentar matar a la seua parella a l’hospital després de donar a llum

L'acusat ha reconegut que va apunyalar a la seua parella a l'hospital del Vinalopó, tres dies després del part, i ha acceptat 4 anys i 9 mesos de presó. La pena s'ha rebaixat per reparar el mal amb 15.000 euros i comporta pèrdua de la pàtria potestat i 10 anys d'allunyament.

Robles exigix a Feijóo que demane disculpes per dir que l’UME no va estar en la DANA de València

La ministra de Defensa ha reclamat a Feijóo una rectificació pública per qüestionar l'actuació de la UME durant la DANA a València. Ha sostingut que la unitat va actuar des del primer moment i que el líder del PP ho sabia.