Margarita del Val, poc optimista amb la pandèmia a la tardor

 

Margarita del Val anuncia la situació que pot travessar Espanya en les pròximes setmanes en referència al covid.

Molts han intentat vaticinar l’evolució de la pandèmia, però pocs han sigut capaces de pronosticar-la amb total encert. Moltes han sigut les veus que s’han alçat per a oferir recomanacions, però només una persona ha donat en el punt exacte.

La viròloga Margarita del Val s’ha donat a conéixer després dels seus pronòstics i encerts sobre la situació pandèmica al nostre país. Ha sigut una de les principals encarregades de posar en alerta a la població i els seus consells han ajudat a combatre les conseqüències.

Durant estos últims anys ha estat molt present en els diferents mitjans de comunicació per a oferir la seua opinió i experiència. Molts la consideren la principal guia a seguir i sol·liciten que siga ella la portaveu de l’institucional en esta matèria.

Esta setmana ha tornat a aparéixer en els mitjans per a informar sobre la situació que podria presentar Espanya en les pròximes setmanes. Les seues paraules sobre la pandèmia del covid no han passat desapercebudes i molts ja estan prenent mesures.

 

Margarita del Val pronostica l’evolució del covid en les pròximes setmanes a Espanya

 

La notícia que Espanya és el primer país gran a aconseguir el 70% de la població vacunada amb la pauta completa ha provocat un gran entusiasme. No obstant això, ahir Margarita del Val es va mostrar previnguda en una connexió amb ‘Roent’. La viròloga del CSIC creu que esta tardor es produirà la sisena ona de contagis.

Malgrat la immunització de la ciutadania, «les onades seguiran», va afirmar Val: «Quan entre una mica de fresc a les nits començarem a ficar-nos en els interiors i a tindre nous casos en una nova ona de tardor». La viròloga va demanar en el programa de La Sexta continuar sent cauts malgrat haver aconseguit el 70% de vacunació a causa de l’avanç de la variant Delta.

No obstant això, Val assenyala: «El que està protegit és el que està vacunat«. «Crec que hi haurà una sisena ona. L’any passat va ocórrer: van pujar molt ràpidament els casos en vindre els primers freds. La pandèmia de grip A ens va ensenyar exactament el mateix», va afegir, encara que matisant que no vol ser alarmista. «És d’esperar que la mortalitat relativa siga menor», va expressar.

 

Nova ona més inestable 

 

Margarita del Val va assegurar que esta nova ona serà més inestable i no pot assegurar si el nombre de casos augmentara o disminuirà respecte a unes altres. Va confirmar que a causa de la vacunació i els casos asimptomàtics la determinació dels contagis serà indeterminada i no es coneixerà amb exactitud.

Davant estes afirmacions va matisar que el nombre de contagis ja no és un valor indicatiu de la situació pandèmica. Per a l’experta serà en total de defuncions el que determine la virulència d’esta nova onada.
Es va mostrar molt segura que amb el ritme de vacunació aconseguirem frenar l’impacte del covid, però crida a la calma i a complir amb les mesures imposades.

Va lloar la labor dels sanitaris en els processos d’immunització i va encoratjar a continuar el ritme per a l’arribada del fred.

Sens dubte un pronòstic que apunta maneres de convertir-se en una realitat en les pròximes setmanes.

 

Margarita del Val ja ha llançat el missatge com en altres ocasions i queda en mans dels especialistes i en les nostres d’evitar l’augment de casos. Hem de respectar les normes sanitàries i evitar que esta terrible pandèmia de covid destruïsca més vides.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.