Margarita del Val, poc optimista amb la pandèmia a la tardor

 

Margarita del Val anuncia la situació que pot travessar Espanya en les pròximes setmanes en referència al covid.

Molts han intentat vaticinar l’evolució de la pandèmia, però pocs han sigut capaces de pronosticar-la amb total encert. Moltes han sigut les veus que s’han alçat per a oferir recomanacions, però només una persona ha donat en el punt exacte.

La viròloga Margarita del Val s’ha donat a conéixer després dels seus pronòstics i encerts sobre la situació pandèmica al nostre país. Ha sigut una de les principals encarregades de posar en alerta a la població i els seus consells han ajudat a combatre les conseqüències.

Durant estos últims anys ha estat molt present en els diferents mitjans de comunicació per a oferir la seua opinió i experiència. Molts la consideren la principal guia a seguir i sol·liciten que siga ella la portaveu de l’institucional en esta matèria.

Esta setmana ha tornat a aparéixer en els mitjans per a informar sobre la situació que podria presentar Espanya en les pròximes setmanes. Les seues paraules sobre la pandèmia del covid no han passat desapercebudes i molts ja estan prenent mesures.

 

Margarita del Val pronostica l’evolució del covid en les pròximes setmanes a Espanya

 

La notícia que Espanya és el primer país gran a aconseguir el 70% de la població vacunada amb la pauta completa ha provocat un gran entusiasme. No obstant això, ahir Margarita del Val es va mostrar previnguda en una connexió amb ‘Roent’. La viròloga del CSIC creu que esta tardor es produirà la sisena ona de contagis.

Malgrat la immunització de la ciutadania, «les onades seguiran», va afirmar Val: «Quan entre una mica de fresc a les nits començarem a ficar-nos en els interiors i a tindre nous casos en una nova ona de tardor». La viròloga va demanar en el programa de La Sexta continuar sent cauts malgrat haver aconseguit el 70% de vacunació a causa de l’avanç de la variant Delta.

No obstant això, Val assenyala: «El que està protegit és el que està vacunat«. «Crec que hi haurà una sisena ona. L’any passat va ocórrer: van pujar molt ràpidament els casos en vindre els primers freds. La pandèmia de grip A ens va ensenyar exactament el mateix», va afegir, encara que matisant que no vol ser alarmista. «És d’esperar que la mortalitat relativa siga menor», va expressar.

 

Nova ona més inestable 

 

Margarita del Val va assegurar que esta nova ona serà més inestable i no pot assegurar si el nombre de casos augmentara o disminuirà respecte a unes altres. Va confirmar que a causa de la vacunació i els casos asimptomàtics la determinació dels contagis serà indeterminada i no es coneixerà amb exactitud.

Davant estes afirmacions va matisar que el nombre de contagis ja no és un valor indicatiu de la situació pandèmica. Per a l’experta serà en total de defuncions el que determine la virulència d’esta nova onada.
Es va mostrar molt segura que amb el ritme de vacunació aconseguirem frenar l’impacte del covid, però crida a la calma i a complir amb les mesures imposades.

Va lloar la labor dels sanitaris en els processos d’immunització i va encoratjar a continuar el ritme per a l’arribada del fred.

Sens dubte un pronòstic que apunta maneres de convertir-se en una realitat en les pròximes setmanes.

 

Margarita del Val ja ha llançat el missatge com en altres ocasions i queda en mans dels especialistes i en les nostres d’evitar l’augment de casos. Hem de respectar les normes sanitàries i evitar que esta terrible pandèmia de covid destruïsca més vides.

Últimes notícies

Rafa Mir és condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La nova campanya ‘En mi silla mando yo’ reivindica l’autonomia real de les persones amb diversitat funcional

Codifiva presentarà divendres en el MuVIM la campanya 'En mi silla mando yo', que defensa l'autonomia de les persones amb discapacitat més enllà de la mobilitat física i reclama un canvi en la mirada social.

Catalá admet en el Congrés que el pla municipal va fallar el dia de la DANA a València

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reconegut en la comissió del Congrés que investiga la riuada del 29 d’octubre de 2024 que el pla d’actuació municipal va fallar perquè no contemplava risc d’inundació en les pedanies del sud més afectades, on van morir 17 persones.

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.

La proposta de finançament autonòmic obri la porta a 3.669 milions per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, insta Juanfran Pérez Llorca a abandonar les 'excuses' i a negociar un nou model de finançament autonòmic que, segons defensa, aportaria 3.669 milions d'euros a la Comunitat Valenciana a partir de 2027.

Nou protocol al Vega Baja per a acompanyar dones en dol neonatal

LHospital Universitari Vega Baja dOrihuela ha posat en marxa un protocol específic per a atendre dones i famílies en situació de dol perinatal i neonatal, amb un model dassistència integral i humanitzada.

Cinquena setmana de vaga mèdica en la Comunitat amb xifres enfrontades de seguiment

Els mèdics valencians han iniciat una nova setmana de vaga contra el nou estatut marc, que el CESM xifra en un seguiment pròxim al 90 %, davant del 6,86 % que admet la Conselleria de Sanitat. Les protestes inclouen manifestacions a València i Alacant i concentracions en hospitals i centres de salut de totes les comarques.