Margarita del Val, poc optimista amb la pandèmia a la tardor

 

Margarita del Val anuncia la situació que pot travessar Espanya en les pròximes setmanes en referència al covid.

Molts han intentat vaticinar l’evolució de la pandèmia, però pocs han sigut capaces de pronosticar-la amb total encert. Moltes han sigut les veus que s’han alçat per a oferir recomanacions, però només una persona ha donat en el punt exacte.

La viròloga Margarita del Val s’ha donat a conéixer després dels seus pronòstics i encerts sobre la situació pandèmica al nostre país. Ha sigut una de les principals encarregades de posar en alerta a la població i els seus consells han ajudat a combatre les conseqüències.

Durant estos últims anys ha estat molt present en els diferents mitjans de comunicació per a oferir la seua opinió i experiència. Molts la consideren la principal guia a seguir i sol·liciten que siga ella la portaveu de l’institucional en esta matèria.

Esta setmana ha tornat a aparéixer en els mitjans per a informar sobre la situació que podria presentar Espanya en les pròximes setmanes. Les seues paraules sobre la pandèmia del covid no han passat desapercebudes i molts ja estan prenent mesures.

 

Margarita del Val pronostica l’evolució del covid en les pròximes setmanes a Espanya

 

La notícia que Espanya és el primer país gran a aconseguir el 70% de la població vacunada amb la pauta completa ha provocat un gran entusiasme. No obstant això, ahir Margarita del Val es va mostrar previnguda en una connexió amb ‘Roent’. La viròloga del CSIC creu que esta tardor es produirà la sisena ona de contagis.

Malgrat la immunització de la ciutadania, «les onades seguiran», va afirmar Val: «Quan entre una mica de fresc a les nits començarem a ficar-nos en els interiors i a tindre nous casos en una nova ona de tardor». La viròloga va demanar en el programa de La Sexta continuar sent cauts malgrat haver aconseguit el 70% de vacunació a causa de l’avanç de la variant Delta.

No obstant això, Val assenyala: «El que està protegit és el que està vacunat«. «Crec que hi haurà una sisena ona. L’any passat va ocórrer: van pujar molt ràpidament els casos en vindre els primers freds. La pandèmia de grip A ens va ensenyar exactament el mateix», va afegir, encara que matisant que no vol ser alarmista. «És d’esperar que la mortalitat relativa siga menor», va expressar.

 

Nova ona més inestable 

 

Margarita del Val va assegurar que esta nova ona serà més inestable i no pot assegurar si el nombre de casos augmentara o disminuirà respecte a unes altres. Va confirmar que a causa de la vacunació i els casos asimptomàtics la determinació dels contagis serà indeterminada i no es coneixerà amb exactitud.

Davant estes afirmacions va matisar que el nombre de contagis ja no és un valor indicatiu de la situació pandèmica. Per a l’experta serà en total de defuncions el que determine la virulència d’esta nova onada.
Es va mostrar molt segura que amb el ritme de vacunació aconseguirem frenar l’impacte del covid, però crida a la calma i a complir amb les mesures imposades.

Va lloar la labor dels sanitaris en els processos d’immunització i va encoratjar a continuar el ritme per a l’arribada del fred.

Sens dubte un pronòstic que apunta maneres de convertir-se en una realitat en les pròximes setmanes.

 

Margarita del Val ja ha llançat el missatge com en altres ocasions i queda en mans dels especialistes i en les nostres d’evitar l’augment de casos. Hem de respectar les normes sanitàries i evitar que esta terrible pandèmia de covid destruïsca més vides.

Últimes notícies

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.