Margarita del Val, poc optimista amb la pandèmia a la tardor

 

Margarita del Val anuncia la situació que pot travessar Espanya en les pròximes setmanes en referència al covid.

Molts han intentat vaticinar l’evolució de la pandèmia, però pocs han sigut capaces de pronosticar-la amb total encert. Moltes han sigut les veus que s’han alçat per a oferir recomanacions, però només una persona ha donat en el punt exacte.

La viròloga Margarita del Val s’ha donat a conéixer després dels seus pronòstics i encerts sobre la situació pandèmica al nostre país. Ha sigut una de les principals encarregades de posar en alerta a la població i els seus consells han ajudat a combatre les conseqüències.

Durant estos últims anys ha estat molt present en els diferents mitjans de comunicació per a oferir la seua opinió i experiència. Molts la consideren la principal guia a seguir i sol·liciten que siga ella la portaveu de l’institucional en esta matèria.

Esta setmana ha tornat a aparéixer en els mitjans per a informar sobre la situació que podria presentar Espanya en les pròximes setmanes. Les seues paraules sobre la pandèmia del covid no han passat desapercebudes i molts ja estan prenent mesures.

 

Margarita del Val pronostica l’evolució del covid en les pròximes setmanes a Espanya

 

La notícia que Espanya és el primer país gran a aconseguir el 70% de la població vacunada amb la pauta completa ha provocat un gran entusiasme. No obstant això, ahir Margarita del Val es va mostrar previnguda en una connexió amb ‘Roent’. La viròloga del CSIC creu que esta tardor es produirà la sisena ona de contagis.

Malgrat la immunització de la ciutadania, “les onades seguiran”, va afirmar Val: “Quan entre una mica de fresc a les nits començarem a ficar-nos en els interiors i a tindre nous casos en una nova ona de tardor”. La viròloga va demanar en el programa de La Sexta continuar sent cauts malgrat haver aconseguit el 70% de vacunació a causa de l’avanç de la variant Delta.

No obstant això, Val assenyala: “El que està protegit és el que està vacunat“. “Crec que hi haurà una sisena ona. L’any passat va ocórrer: van pujar molt ràpidament els casos en vindre els primers freds. La pandèmia de grip A ens va ensenyar exactament el mateix”, va afegir, encara que matisant que no vol ser alarmista. “És d’esperar que la mortalitat relativa siga menor”, va expressar.

 

Nova ona més inestable 

 

Margarita del Val va assegurar que esta nova ona serà més inestable i no pot assegurar si el nombre de casos augmentara o disminuirà respecte a unes altres. Va confirmar que a causa de la vacunació i els casos asimptomàtics la determinació dels contagis serà indeterminada i no es coneixerà amb exactitud.

Davant estes afirmacions va matisar que el nombre de contagis ja no és un valor indicatiu de la situació pandèmica. Per a l’experta serà en total de defuncions el que determine la virulència d’esta nova onada.
Es va mostrar molt segura que amb el ritme de vacunació aconseguirem frenar l’impacte del covid, però crida a la calma i a complir amb les mesures imposades.

Va lloar la labor dels sanitaris en els processos d’immunització i va encoratjar a continuar el ritme per a l’arribada del fred.

Sens dubte un pronòstic que apunta maneres de convertir-se en una realitat en les pròximes setmanes.

 

Margarita del Val ja ha llançat el missatge com en altres ocasions i queda en mans dels especialistes i en les nostres d’evitar l’augment de casos. Hem de respectar les normes sanitàries i evitar que esta terrible pandèmia de covid destruïsca més vides.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.