Margarita del Val, poc optimista amb la pandèmia a la tardor

 

Margarita del Val anuncia la situació que pot travessar Espanya en les pròximes setmanes en referència al covid.

Molts han intentat vaticinar l’evolució de la pandèmia, però pocs han sigut capaces de pronosticar-la amb total encert. Moltes han sigut les veus que s’han alçat per a oferir recomanacions, però només una persona ha donat en el punt exacte.

La viròloga Margarita del Val s’ha donat a conéixer després dels seus pronòstics i encerts sobre la situació pandèmica al nostre país. Ha sigut una de les principals encarregades de posar en alerta a la població i els seus consells han ajudat a combatre les conseqüències.

Durant estos últims anys ha estat molt present en els diferents mitjans de comunicació per a oferir la seua opinió i experiència. Molts la consideren la principal guia a seguir i sol·liciten que siga ella la portaveu de l’institucional en esta matèria.

Esta setmana ha tornat a aparéixer en els mitjans per a informar sobre la situació que podria presentar Espanya en les pròximes setmanes. Les seues paraules sobre la pandèmia del covid no han passat desapercebudes i molts ja estan prenent mesures.

 

Margarita del Val pronostica l’evolució del covid en les pròximes setmanes a Espanya

 

La notícia que Espanya és el primer país gran a aconseguir el 70% de la població vacunada amb la pauta completa ha provocat un gran entusiasme. No obstant això, ahir Margarita del Val es va mostrar previnguda en una connexió amb ‘Roent’. La viròloga del CSIC creu que esta tardor es produirà la sisena ona de contagis.

Malgrat la immunització de la ciutadania, «les onades seguiran», va afirmar Val: «Quan entre una mica de fresc a les nits començarem a ficar-nos en els interiors i a tindre nous casos en una nova ona de tardor». La viròloga va demanar en el programa de La Sexta continuar sent cauts malgrat haver aconseguit el 70% de vacunació a causa de l’avanç de la variant Delta.

No obstant això, Val assenyala: «El que està protegit és el que està vacunat«. «Crec que hi haurà una sisena ona. L’any passat va ocórrer: van pujar molt ràpidament els casos en vindre els primers freds. La pandèmia de grip A ens va ensenyar exactament el mateix», va afegir, encara que matisant que no vol ser alarmista. «És d’esperar que la mortalitat relativa siga menor», va expressar.

 

Nova ona més inestable 

 

Margarita del Val va assegurar que esta nova ona serà més inestable i no pot assegurar si el nombre de casos augmentara o disminuirà respecte a unes altres. Va confirmar que a causa de la vacunació i els casos asimptomàtics la determinació dels contagis serà indeterminada i no es coneixerà amb exactitud.

Davant estes afirmacions va matisar que el nombre de contagis ja no és un valor indicatiu de la situació pandèmica. Per a l’experta serà en total de defuncions el que determine la virulència d’esta nova onada.
Es va mostrar molt segura que amb el ritme de vacunació aconseguirem frenar l’impacte del covid, però crida a la calma i a complir amb les mesures imposades.

Va lloar la labor dels sanitaris en els processos d’immunització i va encoratjar a continuar el ritme per a l’arribada del fred.

Sens dubte un pronòstic que apunta maneres de convertir-se en una realitat en les pròximes setmanes.

 

Margarita del Val ja ha llançat el missatge com en altres ocasions i queda en mans dels especialistes i en les nostres d’evitar l’augment de casos. Hem de respectar les normes sanitàries i evitar que esta terrible pandèmia de covid destruïsca més vides.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.