12.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

La màscara deixarà de ser obligatòria al transport públic ‘de forma imminent’

Fernando Simón, director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, ha assegurat que la fi de les màscares al transport públic arribarà en un termini “molt curt” de temps: “No sé si la setmana que ve o la següent, es retirarà l’ús obligatori de la màscara”.

Ara mateix només és obligatòria a transports públics i en establiments sanitaris, que van des d’hospitals, fins a farmàcies, passant per òptiques o clíniques dentals. Tot indica que en estos àmbits es mantindrà de moment.

Qualsevol canvi pel que fa a la màscara ha de passar pel Consell de Ministres, ja que és un reial decret. Este moment arribarà quan així ho aconsellen “les persones expertes”, segons ha insistit en diverses ocasions, la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

A més, dos possibles amenaces procedents de la Xina i dels Estats Units es van esvaint. Al país asiàtic han passat el pic d’infeccions sense que s’hagueren detectat variants diferents de les que ja circulaven per Europa.

Fernando Simón, no obstant, ha volgut deixar clar que “el missatge no és que es vaja a retirar la màscara, sinó que ara la població ha de ser molt més responsable“.

Quan tenim símptomes l’hauríem d’utilitzar de manera responsable i si som grups de risc o vulnerables també. Cal entendre que la nostra salut afecta d’alguna manera la dels altres, sobretot quan hi ha una malaltia infecciosa pel mig”, ha afegit.

La portaveu del Govern espanyol, Isabel Rodríguez, ha confirmat que l’Executiu està estudiant l’impacte de les mesures per a controlar l’accés de viatgers des de la Xina per acabar de prendre la decisió de retirar l’obligatorietat de portar màscara al transport.

En entrevista amb CMMedia ha abundat que el Govern i la societat ja han fet “diferents passos” fins a “recuperar la normalitat“.

Amb tot, la ponència d’alertes “ha treballat en este temps” pendent de l’evolució després de les noves normes adoptades al desembre davant del repunt de casos al país asiàtic.

Així, s’ha fet un seguiment després del qual “de forma immediata” seran retirades les màscares, atés que s’analitze l’última fase de la incidència després de l’obertura de fronteres amb la Xina.

Últimes notícies

Gandia acollirà al maig l’acte nacional del 40 aniversari de la Bandera Blava

Gandia ha sigut triada seu del 40 aniversari de la Bandera Blava, que se celebrarà del 28 al 31 de maig a la platja Nord. El programa combinarà reconeixements, formació tècnica i activitats d'educació ambiental.

Ximo Puig defén que la proposta de finançament no es pot rebutjar i beneficia a la Comunitat

Ximo Puig ha sostingut que l'oferta d'Hisenda no ha de bloquejar-se per partidisme i que la Comunitat és la més beneficiada en haver sigut la més perjudicada. La xifra plantejada ascendix a 3.660 milions per a la regió dins d'un paquet estatal de 21.000 milions.

Copete, absent per molèsties; Cömert i Raba van completar només part de l’entrenament

El València va completar el segon entrenament de la setmana amb Copete absent per molèsties. Cömert i Raba van treballar amb el grup però no van acabar la sessió.

Martínez demana al València Basket recuperar-se en poques hores abans de visitar al Bayern

Pedro Martínez admet que l'equip arriba amb poc marge i quasi sense entrenar pels viatges abans del Bayern. Pradilla destaca la millora del rival a casa.

El temporal derroca tres terrasses d’un edifici a la platja de Tavernes de la Valldigna

Tres terrasses van col·lapsar este dimarts pel fort onatge en un bloc de la platja de Tavernes de la Valldigna. Dos famílies van ser desallotjades i es perimetró la zona a l'espera d'informes tècnics.

El València vol enllaçar triomfs en la pista del Bayern de Pesic

El València visita al Bayern de Munic, ara dirigit per Svetislav Pesic, amb la intenció de donar continuïtat al triomf davant Paris Basketball i afermar-se en la zona alta.

El Port d’Alacant obri el concurs per a la seua primera planta d’hidrogen renovable

L'Autoritat Portuària ha aprovat el concurs per a construir i explotar una planta d'hidrogen renovable en el moll 19. El projecte, amb 30 anys de concessió, preveu 1 MW de electrolizadores i energia pròpia per a reduir la petjada de carboni del port.

Tres partits de sanció per a Cristian Rivero per llançar una pilota al camp

Cristian Rivero ha sigut sancionat amb tres partits per llançar una pilota al camp des de la banqueta davant el Getafe. El València queda amb una sola opció en la porteria si Agirrezabala no es recupera.