La màscara deixarà de ser obligatòria al transport públic ‘de forma imminent’

Fernando Simón, director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, ha assegurat que la fi de les màscares al transport públic arribarà en un termini “molt curt” de temps: “No sé si la setmana que ve o la següent, es retirarà l’ús obligatori de la màscara”.

Ara mateix només és obligatòria a transports públics i en establiments sanitaris, que van des d’hospitals, fins a farmàcies, passant per òptiques o clíniques dentals. Tot indica que en estos àmbits es mantindrà de moment.

Qualsevol canvi pel que fa a la màscara ha de passar pel Consell de Ministres, ja que és un reial decret. Este moment arribarà quan així ho aconsellen “les persones expertes”, segons ha insistit en diverses ocasions, la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

A més, dos possibles amenaces procedents de la Xina i dels Estats Units es van esvaint. Al país asiàtic han passat el pic d’infeccions sense que s’hagueren detectat variants diferents de les que ja circulaven per Europa.

Fernando Simón, no obstant, ha volgut deixar clar que “el missatge no és que es vaja a retirar la màscara, sinó que ara la població ha de ser molt més responsable«.

«Quan tenim símptomes l’hauríem d’utilitzar de manera responsable i si som grups de risc o vulnerables també. Cal entendre que la nostra salut afecta d’alguna manera la dels altres, sobretot quan hi ha una malaltia infecciosa pel mig”, ha afegit.

La portaveu del Govern espanyol, Isabel Rodríguez, ha confirmat que l’Executiu està estudiant l’impacte de les mesures per a controlar l’accés de viatgers des de la Xina per acabar de prendre la decisió de retirar l’obligatorietat de portar màscara al transport.

En entrevista amb CMMedia ha abundat que el Govern i la societat ja han fet «diferents passos» fins a «recuperar la normalitat«.

Amb tot, la ponència d’alertes «ha treballat en este temps» pendent de l’evolució després de les noves normes adoptades al desembre davant del repunt de casos al país asiàtic.

Així, s’ha fet un seguiment després del qual «de forma immediata» seran retirades les màscares, atés que s’analitze l’última fase de la incidència després de l’obertura de fronteres amb la Xina.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.
FILMOTECA D'ESTIU