La màscara deixarà de ser obligatòria al transport públic ‘de forma imminent’

Fernando Simón, director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, ha assegurat que la fi de les màscares al transport públic arribarà en un termini “molt curt” de temps: “No sé si la setmana que ve o la següent, es retirarà l’ús obligatori de la màscara”.

Ara mateix només és obligatòria a transports públics i en establiments sanitaris, que van des d’hospitals, fins a farmàcies, passant per òptiques o clíniques dentals. Tot indica que en estos àmbits es mantindrà de moment.

Qualsevol canvi pel que fa a la màscara ha de passar pel Consell de Ministres, ja que és un reial decret. Este moment arribarà quan així ho aconsellen “les persones expertes”, segons ha insistit en diverses ocasions, la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

A més, dos possibles amenaces procedents de la Xina i dels Estats Units es van esvaint. Al país asiàtic han passat el pic d’infeccions sense que s’hagueren detectat variants diferents de les que ja circulaven per Europa.

Fernando Simón, no obstant, ha volgut deixar clar que “el missatge no és que es vaja a retirar la màscara, sinó que ara la població ha de ser molt més responsable«.

«Quan tenim símptomes l’hauríem d’utilitzar de manera responsable i si som grups de risc o vulnerables també. Cal entendre que la nostra salut afecta d’alguna manera la dels altres, sobretot quan hi ha una malaltia infecciosa pel mig”, ha afegit.

La portaveu del Govern espanyol, Isabel Rodríguez, ha confirmat que l’Executiu està estudiant l’impacte de les mesures per a controlar l’accés de viatgers des de la Xina per acabar de prendre la decisió de retirar l’obligatorietat de portar màscara al transport.

En entrevista amb CMMedia ha abundat que el Govern i la societat ja han fet «diferents passos» fins a «recuperar la normalitat«.

Amb tot, la ponència d’alertes «ha treballat en este temps» pendent de l’evolució després de les noves normes adoptades al desembre davant del repunt de casos al país asiàtic.

Així, s’ha fet un seguiment després del qual «de forma immediata» seran retirades les màscares, atés que s’analitze l’última fase de la incidència després de l’obertura de fronteres amb la Xina.

Últimes notícies

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.

Benetússer rebrà 1,78 milions per a recuperar quatre instal·lacions malmeses per la dana

El ple de l’Ajuntament de Benetússer ha aprovat quatre projectes de reconstrucció en edificis municipals danyats per la dana, finançats amb 1,78 milions d’euros del Ministeri de Política Territorial.

Més de 16.600 llauradors valencians cobraran 13,7 milions per fertilitzants al setembre

El Ministeri d'Agricultura ingressarà la primera setmana de setembre 13,78 milions d'euros a 16.615 agricultors valencians per l'ajuda extraordinària a fertilitzants, dins d'un paquet estatal de quasi 495 milions. Altres 9.362 productors de tot Espanya continuen pendents de tràmits per poder cobrar.

La Generalitat recorrerà el nou Reglament de Costes per a protegir els veïns de Dénia

La Generalitat ha anunciat a les associacions d’afectats de Dénia que recorrerà la reforma del Reglament General de Costes per via administrativa, política i judicial. El Consell presentarà recurs en setembre i defensa compatibilitzar la protecció del litoral amb la seguretat jurídica de milers de propietaris.

Tancament de parcs naturals i nivell 3 d’emergència per risc d’incendis el dia de l’eclipse

La Generalitat activarà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis el 12 d’agost per l’eclipse solar i tancarà diversos parcs naturals de la Comunitat Valenciana. A més, es desplegarà un ampli dispositiu amb 26 mitjans aeris i 2.500 agents de seguretat en les províncies de València i Castelló.

Alicante concentra un de cada sis ucraïnesos amb residència a Espanya

Espanya compta amb 353.009 ciutadans ucraïnesos amb permís de residència, un 8,2 % més que fa un any, i la província d’Alacant en concentra 62.831, més d’un de cada sis.

Les matriculacions de turismes cauen un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana

La venda de turismes nous ha baixat un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana, fins als 8.573 vehicles, mentre que a Espanya ha pujat un 3,7 % i ha arribat a 101.949 unitats.

El PSPV exigix al Consell que accepte la nova financiació i la quita del deute

El PSPV-PSOE reclama al Consell que accepte la proposta estatal de nou model de finançament i la condonació de 11.200 milions de deute, després d’incrementar-se fins a 75.795 milions els compromisos de gasto futurs.
FILMOTECA D'ESTIU