La màscara deixarà de ser obligatòria al transport públic ‘de forma imminent’

Fernando Simón, director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, ha assegurat que la fi de les màscares al transport públic arribarà en un termini “molt curt” de temps: “No sé si la setmana que ve o la següent, es retirarà l’ús obligatori de la màscara”.

Ara mateix només és obligatòria a transports públics i en establiments sanitaris, que van des d’hospitals, fins a farmàcies, passant per òptiques o clíniques dentals. Tot indica que en estos àmbits es mantindrà de moment.

Qualsevol canvi pel que fa a la màscara ha de passar pel Consell de Ministres, ja que és un reial decret. Este moment arribarà quan així ho aconsellen “les persones expertes”, segons ha insistit en diverses ocasions, la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

A més, dos possibles amenaces procedents de la Xina i dels Estats Units es van esvaint. Al país asiàtic han passat el pic d’infeccions sense que s’hagueren detectat variants diferents de les que ja circulaven per Europa.

Fernando Simón, no obstant, ha volgut deixar clar que “el missatge no és que es vaja a retirar la màscara, sinó que ara la població ha de ser molt més responsable“.

Quan tenim símptomes l’hauríem d’utilitzar de manera responsable i si som grups de risc o vulnerables també. Cal entendre que la nostra salut afecta d’alguna manera la dels altres, sobretot quan hi ha una malaltia infecciosa pel mig”, ha afegit.

La portaveu del Govern espanyol, Isabel Rodríguez, ha confirmat que l’Executiu està estudiant l’impacte de les mesures per a controlar l’accés de viatgers des de la Xina per acabar de prendre la decisió de retirar l’obligatorietat de portar màscara al transport.

En entrevista amb CMMedia ha abundat que el Govern i la societat ja han fet “diferents passos” fins a “recuperar la normalitat“.

Amb tot, la ponència d’alertes “ha treballat en este temps” pendent de l’evolució després de les noves normes adoptades al desembre davant del repunt de casos al país asiàtic.

Així, s’ha fet un seguiment després del qual “de forma immediata” seran retirades les màscares, atés que s’analitze l’última fase de la incidència després de l’obertura de fronteres amb la Xina.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.

El Govern destina més de 49 milions a regenerar el litoral valencià abans de 2026

El Ministeri per a la Transició Ecològica executa més de 49 milions d'euros per a regenerar prop de 10 quilòmetres de costa en la Comunitat Valenciana, amb obres a Cullera, Sueca i Sagunt que hauran de concloure abans de juny de 2026.

La Fiscalia recolza que Mazón puga accedir a la causa per la gestió de la dana

La Fiscalia de València demana al jutjat de Catarroja que accepte el recurs de Carlos Mazón i li permeta personar-se en la investigació sobre la gestió de la dana. La jutgessa manté ara com ara la seua condició de testimoni i la lletrada de l'Administració de Justícia rebutja ampliar la seua participació en el procediment.

El Barcelona frega el títol de Lliga mentres mitja taula baralla per la permanència

El Barcelona disposa de la seua primera opció matemàtica per a proclamar-se campió de Lliga mentres fins a deu equips, del Sevilla al València, seguixen atrapats en una ajustada baralla per la permanència.

Koldo García es defén en el Suprem i nega els pagaments mensuals i les mossegades atribuïdes per Aldama

Koldo García nega davant el Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals de Víctor de Aldama, rebutja les mossegades lligades a contractes de màscares i resta importància a la seua relació amb Pedro Sánchez.