La màscara deixarà de ser obligatòria al transport públic ‘de forma imminent’

Fernando Simón, director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, ha assegurat que la fi de les màscares al transport públic arribarà en un termini “molt curt” de temps: “No sé si la setmana que ve o la següent, es retirarà l’ús obligatori de la màscara”.

Ara mateix només és obligatòria a transports públics i en establiments sanitaris, que van des d’hospitals, fins a farmàcies, passant per òptiques o clíniques dentals. Tot indica que en estos àmbits es mantindrà de moment.

Qualsevol canvi pel que fa a la màscara ha de passar pel Consell de Ministres, ja que és un reial decret. Este moment arribarà quan així ho aconsellen “les persones expertes”, segons ha insistit en diverses ocasions, la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

A més, dos possibles amenaces procedents de la Xina i dels Estats Units es van esvaint. Al país asiàtic han passat el pic d’infeccions sense que s’hagueren detectat variants diferents de les que ja circulaven per Europa.

Fernando Simón, no obstant, ha volgut deixar clar que “el missatge no és que es vaja a retirar la màscara, sinó que ara la població ha de ser molt més responsable“.

Quan tenim símptomes l’hauríem d’utilitzar de manera responsable i si som grups de risc o vulnerables també. Cal entendre que la nostra salut afecta d’alguna manera la dels altres, sobretot quan hi ha una malaltia infecciosa pel mig”, ha afegit.

La portaveu del Govern espanyol, Isabel Rodríguez, ha confirmat que l’Executiu està estudiant l’impacte de les mesures per a controlar l’accés de viatgers des de la Xina per acabar de prendre la decisió de retirar l’obligatorietat de portar màscara al transport.

En entrevista amb CMMedia ha abundat que el Govern i la societat ja han fet “diferents passos” fins a “recuperar la normalitat“.

Amb tot, la ponència d’alertes “ha treballat en este temps” pendent de l’evolució després de les noves normes adoptades al desembre davant del repunt de casos al país asiàtic.

Així, s’ha fet un seguiment després del qual “de forma immediata” seran retirades les màscares, atés que s’analitze l’última fase de la incidència després de l’obertura de fronteres amb la Xina.

Anuncios

Últimes notícies

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.

Les víctimes de la dana carreguen contra el tancament de la comissió de Les Corts

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 mostren la seua indignació pel tancament de la comissió d'investigació de Les Corts, que donen per fracassada i purament partidista.