17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Ja hi ha data per a la fi de l’ús de la mascareta en algunes comunitats autònomes

Sanitat i les comunitats ja treballen en un calendari per a la desescalada en l’ús de la mascareta, la data que remenen seria l’última setmana de juny. Per a llavors a Espanya ja estaran immunitzades 20 milions persones.

En espais a l’aire lliure sempre lògicament serà on primer puguem llevar-nos esta protecció. Galícia, Catalunya i Castella-la Manxa ja han anunciat que volen relaxar l’ús de la mascareta prompte.

A València aposten per eliminar-la a les platges. En canvi, Andalusia o País Basc prefereixen esperar a tindre major població vacunada el 70%.

 

El debat de la mascareta

 

Fernando Simón ha apostat per reduir la incidència acumulada per coronavirus a menys de 150 casos per cada 100.000 habitants per a començar a plantejar un escenari sense mascareta en exteriors, però quan les dades de l’epidèmia siguen favorables en el conjunt de les comunitats autònomes.

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries no ha volgut donar una data concreta per a prescindir de l’ús de la màscara durant la pandèmia. Fernando Simón ha afirmat que “és molt possible que en exteriors es puga molt prompte prescindir” de la mascareta, encara que ha demanat “no caure en falses inseguretats”, ja que encara que “la vacuna protegeix molt, entre un 90 i un 92%, hi ha un 8% que no estan protegides”.

“No donaré una data, però és possible que no anem a tardar molt a fer propostes clares per a retirar l’ús de mascareta en algunes situacions, no en totes”, ha explicat Fernando Simón en roda de premsa.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.