Ja hi ha data per a la fi de l’ús de la mascareta en algunes comunitats autònomes

Sanitat i les comunitats ja treballen en un calendari per a la desescalada en l’ús de la mascareta, la data que remenen seria l’última setmana de juny. Per a llavors a Espanya ja estaran immunitzades 20 milions persones.

En espais a l’aire lliure sempre lògicament serà on primer puguem llevar-nos esta protecció. Galícia, Catalunya i Castella-la Manxa ja han anunciat que volen relaxar l’ús de la mascareta prompte.

A València aposten per eliminar-la a les platges. En canvi, Andalusia o País Basc prefereixen esperar a tindre major població vacunada el 70%.

 

El debat de la mascareta

 

Fernando Simón ha apostat per reduir la incidència acumulada per coronavirus a menys de 150 casos per cada 100.000 habitants per a començar a plantejar un escenari sense mascareta en exteriors, però quan les dades de l’epidèmia siguen favorables en el conjunt de les comunitats autònomes.

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries no ha volgut donar una data concreta per a prescindir de l’ús de la màscara durant la pandèmia. Fernando Simón ha afirmat que “és molt possible que en exteriors es puga molt prompte prescindir” de la mascareta, encara que ha demanat “no caure en falses inseguretats”, ja que encara que “la vacuna protegeix molt, entre un 90 i un 92%, hi ha un 8% que no estan protegides”.

“No donaré una data, però és possible que no anem a tardar molt a fer propostes clares per a retirar l’ús de mascareta en algunes situacions, no en totes”, ha explicat Fernando Simón en roda de premsa.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.