28 C
València
Dimecres, 2 juliol, 2025

Ja hi ha data per a la fi de l’ús de la mascareta en algunes comunitats autònomes

Sanitat i les comunitats ja treballen en un calendari per a la desescalada en l’ús de la mascareta, la data que remenen seria l’última setmana de juny. Per a llavors a Espanya ja estaran immunitzades 20 milions persones.

- Advertisement -Telegram València Diari

En espais a l’aire lliure sempre lògicament serà on primer puguem llevar-nos esta protecció. Galícia, Catalunya i Castella-la Manxa ja han anunciat que volen relaxar l’ús de la mascareta prompte.

A València aposten per eliminar-la a les platges. En canvi, Andalusia o País Basc prefereixen esperar a tindre major població vacunada el 70%.

 

El debat de la mascareta

 

Fernando Simón ha apostat per reduir la incidència acumulada per coronavirus a menys de 150 casos per cada 100.000 habitants per a començar a plantejar un escenari sense mascareta en exteriors, però quan les dades de l’epidèmia siguen favorables en el conjunt de les comunitats autònomes.

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries no ha volgut donar una data concreta per a prescindir de l’ús de la màscara durant la pandèmia. Fernando Simón ha afirmat que “és molt possible que en exteriors es puga molt prompte prescindir” de la mascareta, encara que ha demanat “no caure en falses inseguretats”, ja que encara que “la vacuna protegeix molt, entre un 90 i un 92%, hi ha un 8% que no estan protegides”.

“No donaré una data, però és possible que no anem a tardar molt a fer propostes clares per a retirar l’ús de mascareta en algunes situacions, no en totes”, ha explicat Fernando Simón en roda de premsa.

Últimes notícies

Descens de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana, però Castelló aconseguix quasi 39 graus

Les temperatures màximes descendixen en la Comunitat Valenciana este dimarts, excepte en el litoral de Castelló on aconseguixen 38,8 graus, amb valors alts també en altres localitats valencianes i alacantines.

Detingut conductor de VTC a Alacant per robar 7.500 euros i joies a turista francés

Un conductor d'Uber a Alacant va ser arrestat per robar 5.000 euros en efectiu i 2.500 en joies a un turista francés, a més d'objectes personals.

El 80% dels valencians desitja un canvi en la presidència de la Generalitat segons enquesta del CIS

Una enquesta del CIS revela que més del 80% dels valencians voldria un canvi de president en la Generalitat, amb una valoració majoritàriament negativa de la gestió actual de Carlos Mazón.

El Castelló llança nou equipament amb homenatge a la llegenda Juan Bautista Planelles

El Castelló presenta el seu nou equipament amb memòria a Juan Bautista Planelles, llegenda del club i exfutbolista destacat, estrenant al proveïdor Erreà.

Juny registra 29 morts per altes temperatures en la Comunitat Valenciana en un mes rècord de calor

Juny de 2025 ha sigut el mes més càlid registrat a Espanya i ha causat 29 morts en la Comunitat Valenciana atribuïbles a les altes temperatures, en el context d'una onada de calor que continua activa.

Prop de 700 coralistas d’Europa, Amèrica i Àsia participen en el 71é Certamen Internacional d’Havaneres de Torrevieja

El 71é Certamen Internacional d'Havaneres i Polifonia de Torrevieja comptarà amb prop de 700 coralistas d'Europa, Amèrica i Àsia, que es reuniran del 20 al 26 de juliol a Alacant.

El Llevant confirma l’eixida d’Andrés Fernández, Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro

El Llevant anuncia oficialment l'eixida de quatre jugadors clau: Andrés Fernández, Ángel Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro, després de la finalització dels seus contractes.

Vint-i-set curtmetratges competixen pel Faro de Plata en el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi amb accés als Goya

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi a Alacant selecciona 27 curtmetratges per a competir pel Faro de Plata, amb passada directa als premis Goya, i ret homenatge a figures del cinema espanyol.