Ja hi ha data per a la fi de l’ús de la mascareta en algunes comunitats autònomes

Sanitat i les comunitats ja treballen en un calendari per a la desescalada en l’ús de la mascareta, la data que remenen seria l’última setmana de juny. Per a llavors a Espanya ja estaran immunitzades 20 milions persones.

En espais a l’aire lliure sempre lògicament serà on primer puguem llevar-nos esta protecció. Galícia, Catalunya i Castella-la Manxa ja han anunciat que volen relaxar l’ús de la mascareta prompte.

A València aposten per eliminar-la a les platges. En canvi, Andalusia o País Basc prefereixen esperar a tindre major població vacunada el 70%.

 

El debat de la mascareta

 

Fernando Simón ha apostat per reduir la incidència acumulada per coronavirus a menys de 150 casos per cada 100.000 habitants per a començar a plantejar un escenari sense mascareta en exteriors, però quan les dades de l’epidèmia siguen favorables en el conjunt de les comunitats autònomes.

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries no ha volgut donar una data concreta per a prescindir de l’ús de la màscara durant la pandèmia. Fernando Simón ha afirmat que «és molt possible que en exteriors es puga molt prompte prescindir» de la mascareta, encara que ha demanat «no caure en falses inseguretats», ja que encara que «la vacuna protegeix molt, entre un 90 i un 92%, hi ha un 8% que no estan protegides».

«No donaré una data, però és possible que no anem a tardar molt a fer propostes clares per a retirar l’ús de mascareta en algunes situacions, no en totes», ha explicat Fernando Simón en roda de premsa.

Últimes notícies

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.

Alcoi reparteix polseres contra els colps de calor als treballadors a l’aire lliure

L’Ajuntament d’Alcoi ha dotat una trentena de treballadors municipals amb polseres intel·ligents que avisen quan detecten risc de colp de calor. El sistema prioritza la seguretat sense geolocalitzar ni guardar dades dels usuaris.

Sumacàrcer tanca l’àrea recreativa de l’Esgoletja després de dues morts al Xúquer

L’Ajuntament de Sumacàrcer ha clausurat l’àrea recreativa de l’illa de l’Esgoletja després de la mort de dos banyistes en una setmana al riu Xúquer. El municipi ja havia registrat altres dos ofegaments en 2021 i 2024 en esta mateixa zona fluvial.

Aerocas rep 900.000 euros més per a projectar un nou hangar de manteniment a Castelló

El Consell ha autoritzat una ampliació de capital de 900.000 euros d'Aerocas per redactar el projecte d'un hangar de manteniment d'aeronaus A-330/350 a l'Aeroport de Castelló.

A presó el líder d’un grup de narcos desarticulat a Elx amb set detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una organització dedicada al tràfic de drogues al detall, amb set detinguts i l’ingrés a presó del presumpte cap, que gestionava diversos punts de venda a la ciutat.