Ja hi ha data per a la fi de l’ús de la mascareta en algunes comunitats autònomes

Sanitat i les comunitats ja treballen en un calendari per a la desescalada en l’ús de la mascareta, la data que remenen seria l’última setmana de juny. Per a llavors a Espanya ja estaran immunitzades 20 milions persones.

En espais a l’aire lliure sempre lògicament serà on primer puguem llevar-nos esta protecció. Galícia, Catalunya i Castella-la Manxa ja han anunciat que volen relaxar l’ús de la mascareta prompte.

A València aposten per eliminar-la a les platges. En canvi, Andalusia o País Basc prefereixen esperar a tindre major població vacunada el 70%.

 

El debat de la mascareta

 

Fernando Simón ha apostat per reduir la incidència acumulada per coronavirus a menys de 150 casos per cada 100.000 habitants per a començar a plantejar un escenari sense mascareta en exteriors, però quan les dades de l’epidèmia siguen favorables en el conjunt de les comunitats autònomes.

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries no ha volgut donar una data concreta per a prescindir de l’ús de la màscara durant la pandèmia. Fernando Simón ha afirmat que “és molt possible que en exteriors es puga molt prompte prescindir” de la mascareta, encara que ha demanat “no caure en falses inseguretats”, ja que encara que “la vacuna protegeix molt, entre un 90 i un 92%, hi ha un 8% que no estan protegides”.

“No donaré una data, però és possible que no anem a tardar molt a fer propostes clares per a retirar l’ús de mascareta en algunes situacions, no en totes”, ha explicat Fernando Simón en roda de premsa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.