Mercadona adopta noves mesures de seguretat per als seus treballadors

Mercadona coronavirus

Mercadona ha adoptat diferents mesures des de què començà la crisi | EFE

 

La cadena de supermercats valenciana Mercadona ha anat adoptant una sèrie de mesures de segurat des de què començà la crisi sanitària pel coronavirus, tant per als seus treballadors com per als clients. Este divendres, n’entrarà en vigor una nova: l’ús d’ulleres protectores per als seus treballadors.

 

El personal dels supermercats també té garantits guants i mascaretes, i s’han instal·lat mampares de metacrilat en les caixes per a augmentar la seguretat i mantindre les distàncies entre treballadors i clients, ja que el personal està exposat al contacte diari amb milers de persones.

 

Entre les mesures que ha anat adoptant la cadena es troben donar preferència al personal sanitari, forces de seguretat, bombers i personal d’atenció social, degudament acreditats, per a fer les seues compres, o reduir l’horari d’obertura de nou del matí a set de la vesprada.

 

Mesures per als clients

Per la seua banda, els clients han d’utilitzar obligatòriament guants i gel desinfectant, instal·lats en l’entrada de cada un dels supermercats per a desinfectar-se abans d’agarrar un carro, i mantindre una distància mínima de seguretat d’un metre, tant dins com fora de l’establiment. A demés, la cadena recomana anar a soles a fer la compra i que no acudisquen persones que formen part dels grups de risc.

 

També demanen, per solidaritat, fer la compra amb agilitat i rapidesa i no guardar innecessàriament productes: el subministrament de productes de primera necessitat està més que garantit. Des de la cadena valenciana també demanen pagar preferentment amb targeta i evitar l’ús de diners en efectiu.

 

Demanen col·laboració als clients

«En estos moments, i d’acord amb la situació excepcional en la que està immersa el país, en Mercadona estem adoptant estes mesures excepcionals per a col·laborar i fer front a esta crisi. Demanem als nostres clients la màxima col·laboració en el compliment d’estes mesures. Això passarà. Racionalitzem la por al Covid-19», han assenyalat.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.