9.8 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Més de 2000 sancions per a este primer cap de setmana sense estat d’alarma

D'esquerra a dreta l'alcalde de Cullera Jordi Mayor, la consellera de justícia Gabriela Bravo i la delegada del Govern Glòria Caleroper

 

El primer cap de setmana a la Comunitat Valenciana sense tancament perimetral després de la fi de l’estat d’alarma suma ja més de 2.100 sancions: 1.500 imposades per la Policia Nacional i 600 per agents municipals. La consellera de justícia Gabriela Bravo, però, ha subratllat la normalitat i l’absència d’incidents remarcables.

Encara i que este cap de setmana ha tingut l’afluència més gran de turistes, que s’ha traduït en una ocupació hotelera superior al 70%, el nombre de sancions ha sigut inferior al del cap de setmana anterior. D’esta manera, Bravo ha incidit en el fet que la ciutadania valenciana “preferisca estar viva a una socialització inadequada”.

La consellera s’ha reunit este diumenge a Cullera (Ribera Baixa) amb la delegada del govern espanyol a la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, i representants de les forces i els cossos de seguretat per a fer balanç del dispositiu especial de seguretat activat divendres.

La consellera de justícia Gabriela Bravo ha estat en tot moment acompanyada per la delegada del Gobern Glória Caleroper i l’alcalde de Cullera Jordi Mayor.

D'esquerra a dreta l'alcalde de Cullera Jordi Mayor, la consellera de justícia Gabriela Bravo i la delegada del Govern Glòria Caleroper

Les mesures de seguretat han sigut excel·lents, la vigilància s’ha duplicat, i fins i tot triplicat, en algunes de les zones que més preocupen, els municipis turístics del litoral com ara Benicàssim, Peníscola, Gandia, Cullera, Xàbia, Dénia, Benidorm o Alacant.

Bravo ha qualificat de “satisfactori” el balanç dels darrers dos dies, on la afluència més gran de visitants als municipis costaners no s’ha traduït en un increment d’incidents. Pel que fa a les zones d’oci nocturn, la consellera ha destacat què una vegada entra en vigor el toc de queda “els carrers es queden pràcticament buits”. És a dir que estem sent molt responsables i és d’agrair, al final és pel bé de tots.

D’altra banda, Calero ha emfasitzat que els incidents han sigut “mínims” i ha agraït la responsabilitat ciutadana, especialment la del jovent. La delegada de govern ha donat la benvinguda als turistes que volen gaudir de la Comunitat Valenciana alhora que ha recordat que s’ha de respectar la normativa anti-Covid.

 

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.