Més de 2000 sancions per a este primer cap de setmana sense estat d’alarma

D'esquerra a dreta l'alcalde de Cullera Jordi Mayor, la consellera de justícia Gabriela Bravo i la delegada del Govern Glòria Caleroper

 

El primer cap de setmana a la Comunitat Valenciana sense tancament perimetral després de la fi de l’estat d’alarma suma ja més de 2.100 sancions: 1.500 imposades per la Policia Nacional i 600 per agents municipals. La consellera de justícia Gabriela Bravo, però, ha subratllat la normalitat i l’absència d’incidents remarcables.

Encara i que este cap de setmana ha tingut l’afluència més gran de turistes, que s’ha traduït en una ocupació hotelera superior al 70%, el nombre de sancions ha sigut inferior al del cap de setmana anterior. D’esta manera, Bravo ha incidit en el fet que la ciutadania valenciana «preferisca estar viva a una socialització inadequada».

La consellera s’ha reunit este diumenge a Cullera (Ribera Baixa) amb la delegada del govern espanyol a la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, i representants de les forces i els cossos de seguretat per a fer balanç del dispositiu especial de seguretat activat divendres.

La consellera de justícia Gabriela Bravo ha estat en tot moment acompanyada per la delegada del Gobern Glória Caleroper i l’alcalde de Cullera Jordi Mayor.

D'esquerra a dreta l'alcalde de Cullera Jordi Mayor, la consellera de justícia Gabriela Bravo i la delegada del Govern Glòria Caleroper

Les mesures de seguretat han sigut excel·lents, la vigilància s’ha duplicat, i fins i tot triplicat, en algunes de les zones que més preocupen, els municipis turístics del litoral com ara Benicàssim, Peníscola, Gandia, Cullera, Xàbia, Dénia, Benidorm o Alacant.

Bravo ha qualificat de «satisfactori» el balanç dels darrers dos dies, on la afluència més gran de visitants als municipis costaners no s’ha traduït en un increment d’incidents. Pel que fa a les zones d’oci nocturn, la consellera ha destacat què una vegada entra en vigor el toc de queda «els carrers es queden pràcticament buits». És a dir que estem sent molt responsables i és d’agrair, al final és pel bé de tots.

D’altra banda, Calero ha emfasitzat que els incidents han sigut «mínims» i ha agraït la responsabilitat ciutadana, especialment la del jovent. La delegada de govern ha donat la benvinguda als turistes que volen gaudir de la Comunitat Valenciana alhora que ha recordat que s’ha de respectar la normativa anti-Covid.

 

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.