Més d’11.700 persones ja han rebut la dosi de reforç enfront de la covid-19

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en el marc de la campanya de vacunació enfront de la Covid-19, ja ha administrat 11.746 dosis de reforç de la vacuna de la covid-19 a les persones majors que viuen en residències i a les persones amb patologies de risc.

S’han inoculat 8.735 dosis extra a persones majors i 3.011 a persones immunodeprimides

Fins a hui, ja són 8.735 les persones majors que han rebut esta dosi extra. Durant esta setmana, la Conselleria de Sanitat continuarà amb l’administració de la dosi de reforç en les residències de la Comunitat Valenciana. L’objectiu és que els 21.000 residents completen la seua pauta de vacunació amb esta tercera dosi en les pròximes setmanes.

Per a això, des de la Conselleria de Sanitat es realitza l’enviament de les dosis necessàries a cada residència de majors, i en el mateix centre, s’immunitza a les persones majors, bé per part de personal sanitari de la mateixa residència o en cas de no disposar, es desplaça personal sanitari de Sanitat.

Segons ha destacat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, «el nostre objectiu és que el grup de població més vulnerable, com són les persones majors, estiguen totalment protegits enfront del virus. Així, amb esta tercera dosi afermem esta protecció, i ens permetrà evitar possibles contagis, així com reduir els casos greus en estes persones, que són més sensibles al virus perquè gran part pateix altres patologies de base«.

D’altra banda, Sanitat ja ha administrat 3.011 dosis de reforç a persones amb patologies de risc enfront de la Covid-19, grup de risc de persones immunodeprimides o en tractament immunosupressor aprovat pel Ministeri en l’Estratègia de Vacunació. De fet, la previsió d’esta setmana és continuar amb la vacunació de persones d’este grup, que en la Comunitat es calcula que són 37.000 persones.

Així mateix, la Conselleria de Sanitat continuarà oferint esta setmana la possibilitat de vacunar-se sense necessitat de cita prèvia. Fins al moment, 31.242 persones han acudit a vacunar-se sense cita prèvia a algun dels punts de vacunació distribuïts per la Comunitat Valenciana, així com als punts itinerants o unitats mòbils que s’han instal·lat durant esdeveniments específics, com a partits de futbol, per a acostar la vacuna als ciutadans.

Sanitat administra 50.025 dosis de vacunes esta setmana

En el marc de la campanya de vacunació programada, la Conselleria de Sanitat té previst administrar esta setmana 50.025 dosis de la vacuna Covid-19 en els diferents punts de vacunació de la Comunitat Valenciana a aquelles persones que han estat citades.

Principalment, s’inocularan 39.328 dosis de Pfizer i 12.627 de Moderna, a més de 70 segones dosis de AstraZeneca. La majoria de les persones citades amb Pfizer i Moderna són persones del grup d’edat de 12 a 39 anys que estan pendents de la segona dosi de la vacuna. La resta de vacunes van destinades a recaptació de persones pendents de la vacuna i a persones en condicions d’alt risc.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.