Més d’11.700 persones ja han rebut la dosi de reforç enfront de la covid-19

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en el marc de la campanya de vacunació enfront de la Covid-19, ja ha administrat 11.746 dosis de reforç de la vacuna de la covid-19 a les persones majors que viuen en residències i a les persones amb patologies de risc.

S’han inoculat 8.735 dosis extra a persones majors i 3.011 a persones immunodeprimides

Fins a hui, ja són 8.735 les persones majors que han rebut esta dosi extra. Durant esta setmana, la Conselleria de Sanitat continuarà amb l’administració de la dosi de reforç en les residències de la Comunitat Valenciana. L’objectiu és que els 21.000 residents completen la seua pauta de vacunació amb esta tercera dosi en les pròximes setmanes.

Per a això, des de la Conselleria de Sanitat es realitza l’enviament de les dosis necessàries a cada residència de majors, i en el mateix centre, s’immunitza a les persones majors, bé per part de personal sanitari de la mateixa residència o en cas de no disposar, es desplaça personal sanitari de Sanitat.

Segons ha destacat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, «el nostre objectiu és que el grup de població més vulnerable, com són les persones majors, estiguen totalment protegits enfront del virus. Així, amb esta tercera dosi afermem esta protecció, i ens permetrà evitar possibles contagis, així com reduir els casos greus en estes persones, que són més sensibles al virus perquè gran part pateix altres patologies de base«.

D’altra banda, Sanitat ja ha administrat 3.011 dosis de reforç a persones amb patologies de risc enfront de la Covid-19, grup de risc de persones immunodeprimides o en tractament immunosupressor aprovat pel Ministeri en l’Estratègia de Vacunació. De fet, la previsió d’esta setmana és continuar amb la vacunació de persones d’este grup, que en la Comunitat es calcula que són 37.000 persones.

Així mateix, la Conselleria de Sanitat continuarà oferint esta setmana la possibilitat de vacunar-se sense necessitat de cita prèvia. Fins al moment, 31.242 persones han acudit a vacunar-se sense cita prèvia a algun dels punts de vacunació distribuïts per la Comunitat Valenciana, així com als punts itinerants o unitats mòbils que s’han instal·lat durant esdeveniments específics, com a partits de futbol, per a acostar la vacuna als ciutadans.

Sanitat administra 50.025 dosis de vacunes esta setmana

En el marc de la campanya de vacunació programada, la Conselleria de Sanitat té previst administrar esta setmana 50.025 dosis de la vacuna Covid-19 en els diferents punts de vacunació de la Comunitat Valenciana a aquelles persones que han estat citades.

Principalment, s’inocularan 39.328 dosis de Pfizer i 12.627 de Moderna, a més de 70 segones dosis de AstraZeneca. La majoria de les persones citades amb Pfizer i Moderna són persones del grup d’edat de 12 a 39 anys que estan pendents de la segona dosi de la vacuna. La resta de vacunes van destinades a recaptació de persones pendents de la vacuna i a persones en condicions d’alt risc.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.