Més d’11.700 persones ja han rebut la dosi de reforç enfront de la covid-19

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en el marc de la campanya de vacunació enfront de la Covid-19, ja ha administrat 11.746 dosis de reforç de la vacuna de la covid-19 a les persones majors que viuen en residències i a les persones amb patologies de risc.

S’han inoculat 8.735 dosis extra a persones majors i 3.011 a persones immunodeprimides

Fins a hui, ja són 8.735 les persones majors que han rebut esta dosi extra. Durant esta setmana, la Conselleria de Sanitat continuarà amb l’administració de la dosi de reforç en les residències de la Comunitat Valenciana. L’objectiu és que els 21.000 residents completen la seua pauta de vacunació amb esta tercera dosi en les pròximes setmanes.

Per a això, des de la Conselleria de Sanitat es realitza l’enviament de les dosis necessàries a cada residència de majors, i en el mateix centre, s’immunitza a les persones majors, bé per part de personal sanitari de la mateixa residència o en cas de no disposar, es desplaça personal sanitari de Sanitat.

Segons ha destacat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, «el nostre objectiu és que el grup de població més vulnerable, com són les persones majors, estiguen totalment protegits enfront del virus. Així, amb esta tercera dosi afermem esta protecció, i ens permetrà evitar possibles contagis, així com reduir els casos greus en estes persones, que són més sensibles al virus perquè gran part pateix altres patologies de base«.

D’altra banda, Sanitat ja ha administrat 3.011 dosis de reforç a persones amb patologies de risc enfront de la Covid-19, grup de risc de persones immunodeprimides o en tractament immunosupressor aprovat pel Ministeri en l’Estratègia de Vacunació. De fet, la previsió d’esta setmana és continuar amb la vacunació de persones d’este grup, que en la Comunitat es calcula que són 37.000 persones.

Així mateix, la Conselleria de Sanitat continuarà oferint esta setmana la possibilitat de vacunar-se sense necessitat de cita prèvia. Fins al moment, 31.242 persones han acudit a vacunar-se sense cita prèvia a algun dels punts de vacunació distribuïts per la Comunitat Valenciana, així com als punts itinerants o unitats mòbils que s’han instal·lat durant esdeveniments específics, com a partits de futbol, per a acostar la vacuna als ciutadans.

Sanitat administra 50.025 dosis de vacunes esta setmana

En el marc de la campanya de vacunació programada, la Conselleria de Sanitat té previst administrar esta setmana 50.025 dosis de la vacuna Covid-19 en els diferents punts de vacunació de la Comunitat Valenciana a aquelles persones que han estat citades.

Principalment, s’inocularan 39.328 dosis de Pfizer i 12.627 de Moderna, a més de 70 segones dosis de AstraZeneca. La majoria de les persones citades amb Pfizer i Moderna són persones del grup d’edat de 12 a 39 anys que estan pendents de la segona dosi de la vacuna. La resta de vacunes van destinades a recaptació de persones pendents de la vacuna i a persones en condicions d’alt risc.

Últimes notícies

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.

30.000 persones vibren amb el Mundial d’Espanya a la plaça de l’Ajuntament de València

Unes 30.000 persones han omplit la plaça de l’Ajuntament de València per seguir en pantalla gegant la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina i festejar el triomf de la selecció i el gol del valencià Ferran Torres.

Ferran Torres i Álex Grimaldo entren en la història com a quintos valencians campions del món

Ferran Torres i Álex Grimaldo s’han convertit en els quintos futbolistes valencians que conquisten un Mundial absolut, seguint el camí obert per Raúl Albiol i ampliat per Ivana Andrés i Enith Salón.

El Valencia Basket fa una oferta per Eli Ndiaye i el Madrid té fins divendres per reaccionar

El Valencia Basket ha presentat una oferta per Eli Ndiaye i el Real Madrid té fins divendres 24 per igualar-la amb un increment del 10% o deixar que el pivot senegalés se sume al club taronja.

Un home s’asseu en el banc acusat d’agredir qui li va recriminar tirar petards gegants al Port de Sagunt

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València jutja un home acusat de colpejar brutalment un veí que li havia recriminat tirar petards de gran grandària al Port de Sagunt. La Fiscalia demana dos anys i nove mesos de presó per delictes de lesions i amenaces.

Quatre exresponsables d’Alacant planten la comissió per l’escàndol de vivendes de Les Naus

Cap dels quatre excàrrecs municipals citats, entre ells l’exregidora d’Urbanisme Rocío Gómez, ha comparegut en la comissió d’investigació sobre les adjudicacions de vivendes públiques de Les Naus a la platja de Sant Joan.