Metrovalencia investiga la detenció d’un home pel mal ús de la mascareta

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha obert una investigació per a aclarir l’incident produït la vesprada del passat dissabte en un vagó del metro de València, quan dos vigilants de seguretat van retindre a un home al que van amonestar per no portar ben posada la mascareta.

 

El succés va ser gravat per diversos passatgers del comboi i el vídeo ha sigut distribuït per les xarxes socials, a on acumula més de 100.000 visualitzacions.

 

En les imàtgens es veu com dos vigilants de seguretat, un home i una dona, i dos passatgers retenen a l’home per la força mentres altres passatgers els recriminen per la seua actitud i els demanen que el solten.

 

Després d’emmanillar-lo, el vigilant demana a l’home que s’assente en els seients però este es puja a ells dempeus i els recrimina la seua actitud, mentres diverses passatgeres els demanen que es tranquil·litzen.

 

L’home, nerviós, retrau al vigilant la seua actitud i li pregunta: «Per què em fas això, amic? Perquè soc negre?», i crida «Ta puta mare!», mentres inicia un forcejament.

 

 

 

Una investigació per a aclarir els fets

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha informat que ha obert una investigació per a aclarir els fets i prendre les mesures que siguen necessàries quan recopile tota la informació sobre els fets, que es van produir dissabte passat, a les 21 hores, en un tren de la Línia 1 de Metrovalencia (Bétera-Villanueva de Castellón).

 

FGV ha informat que este diumenge va demanar la gravació completa de les càmeres de seguretat per a analitzar tota la seqüència amb la finalitat de determinar el detonant de l’incident i s’ha sol·licitat un informe a l’empresa de seguretat per a prendre les mesures que siguen necessàries.

 

Fonts de FGV recorden a demés que des de què es va decretar per part del Govern l’obligatorietat de portar mascareta en el transport públic el 4 de maig, s’ha incrementat la presència de seguretat en estacions i vagons.

 

En total, s’han produït 1.973 intervencions relacionades amb el mal ús d’esta mesura preventiva davant el Covid-19 i d’elles 64 van necessitar de la presència de la Policia Nacional o Guàrdia Civil.

 

El sindicat assegura que «es van vore obligats a reduir-lo»

Per part seua, Alternativa Sindical, sindicat que representa als vigilants privats del metro, ha emés un comunicat en el que destaca que l’home, d’origen africà, es va resistir als vigilants que intentaven convéncer-lo de l’obligació de l’ús de la mascareta en el tren i «es van vore obligats a reduir-lo».

 

Destaquen que, segons la informació recaptada pel sindicat, tot va començar quan els vigilants van vore que el viatger no portava la mascareta correctament, pel que li van demanar que es la pujara.

 

Afegixen que «al principi el jove es va negar, dient que els altres passatgers també la portaven baixada, fet que com demostra la imatge del vídeo és incert, perquè els altres passatgers la porten correctament».

 

«Davant la insistència dels vigilants de seguretat finalment el viatger es va vore obligat a pujar-se-la, però va començar a insultar als vigilants, a dir-los racistes i a pegar puntades, que va derivar en un forcejament i la detenció», argumenta el sindicat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a Alacant un ucraïnés buscat per Alemanya per presumpte espionatge per a Rússia

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un ciutadà ucraïnés reclamat per Alemanya per presumpte espionatge relacionat amb el subministrament de drons a Ucraïna. L'operació, coordinada amb les autoritats alemanyes, inclou també la detenció d'una col·laboradora romanesa.

Deu comunitats en avís per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en risc important

Deu comunitats mantenen avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en nivell taronja per ratxes molt fortes i ones que poden aconseguir els 10 metres.

Les dones continuen entropessant amb vetos en la Setmana Santa malgrat dècades d’avanços

La participació de les dones en la Setmana Santa ha avançat amb confraries mixtes i quadrilles femenines, però persistixen vetos i plets que aconseguixen fins i tot a Estrasburg.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu a Requena

El dispositiu de rescat manté per quart dia consecutiu la busca d'un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, amb mitjans terrestres i drons.

Carlos Mazón evita valorar la seua citació judicial per respecte al procés de la DANA

Carlos Mazón refusa comentar la seua citació com a testimoni per la gestió de la DANA de València de 2024, en la qual van morir 230 persones, al·legant respecte al procés judicial.

El València Basket defén el seu paper de favorit davant el Ensino Lugo en la Copa de la Reina

El València Basket arriba als quarts de final de la Copa de la Reina davant el Ensino Lugo amb l'etiqueta de favorit i l'oportunitat de rescabalar-se després de l'eliminació del passat any. El conjunt taronja busca trobar en el torneig estabilitat i un impuls anímic en una temporada marcada pels alts i baixos.

L’oposició exigix a Mazón que diga la veritat en el seu testifical per la dana

PSPV i Compromís celebren que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la dana i li recorden que està obligat a dir la veritat, mentres PP i Vox demanen respecte a les decisions judicials.

PP i Vox reivindiquen l’alleujament fiscal de les noves deduccions enfront de les acusacions de populisme

El ple de Les Corts debat la convalidació de dos decrets que amplien les deduccions fiscals en la Comunitat Valenciana per gastos sanitaris i de música, mesures que PP i Vox presenten com a alleujament per a la classe mitjana i que l'oposició titlla de populisme fiscal i regal a les rendes altes.