11.2 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Metrovalencia investiga la detenció d’un home pel mal ús de la mascareta

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha obert una investigació per a aclarir l’incident produït la vesprada del passat dissabte en un vagó del metro de València, quan dos vigilants de seguretat van retindre a un home al que van amonestar per no portar ben posada la mascareta.

 

El succés va ser gravat per diversos passatgers del comboi i el vídeo ha sigut distribuït per les xarxes socials, a on acumula més de 100.000 visualitzacions.

 

En les imàtgens es veu com dos vigilants de seguretat, un home i una dona, i dos passatgers retenen a l’home per la força mentres altres passatgers els recriminen per la seua actitud i els demanen que el solten.

 

Després d’emmanillar-lo, el vigilant demana a l’home que s’assente en els seients però este es puja a ells dempeus i els recrimina la seua actitud, mentres diverses passatgeres els demanen que es tranquil·litzen.

 

L’home, nerviós, retrau al vigilant la seua actitud i li pregunta: «Per què em fas això, amic? Perquè soc negre?», i crida «Ta puta mare!», mentres inicia un forcejament.

 

 

 

Una investigació per a aclarir els fets

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha informat que ha obert una investigació per a aclarir els fets i prendre les mesures que siguen necessàries quan recopile tota la informació sobre els fets, que es van produir dissabte passat, a les 21 hores, en un tren de la Línia 1 de Metrovalencia (Bétera-Villanueva de Castellón).

 

FGV ha informat que este diumenge va demanar la gravació completa de les càmeres de seguretat per a analitzar tota la seqüència amb la finalitat de determinar el detonant de l’incident i s’ha sol·licitat un informe a l’empresa de seguretat per a prendre les mesures que siguen necessàries.

 

Fonts de FGV recorden a demés que des de què es va decretar per part del Govern l’obligatorietat de portar mascareta en el transport públic el 4 de maig, s’ha incrementat la presència de seguretat en estacions i vagons.

 

En total, s’han produït 1.973 intervencions relacionades amb el mal ús d’esta mesura preventiva davant el Covid-19 i d’elles 64 van necessitar de la presència de la Policia Nacional o Guàrdia Civil.

 

El sindicat assegura que «es van vore obligats a reduir-lo»

Per part seua, Alternativa Sindical, sindicat que representa als vigilants privats del metro, ha emés un comunicat en el que destaca que l’home, d’origen africà, es va resistir als vigilants que intentaven convéncer-lo de l’obligació de l’ús de la mascareta en el tren i «es van vore obligats a reduir-lo».

 

Destaquen que, segons la informació recaptada pel sindicat, tot va començar quan els vigilants van vore que el viatger no portava la mascareta correctament, pel que li van demanar que es la pujara.

 

Afegixen que «al principi el jove es va negar, dient que els altres passatgers també la portaven baixada, fet que com demostra la imatge del vídeo és incert, perquè els altres passatgers la porten correctament».

 

«Davant la insistència dels vigilants de seguretat finalment el viatger es va vore obligat a pujar-se-la, però va començar a insultar als vigilants, a dir-los racistes i a pegar puntades, que va derivar en un forcejament i la detenció», argumenta el sindicat.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.