Metrovalencia investiga la detenció d’un home pel mal ús de la mascareta

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha obert una investigació per a aclarir l’incident produït la vesprada del passat dissabte en un vagó del metro de València, quan dos vigilants de seguretat van retindre a un home al que van amonestar per no portar ben posada la mascareta.

 

El succés va ser gravat per diversos passatgers del comboi i el vídeo ha sigut distribuït per les xarxes socials, a on acumula més de 100.000 visualitzacions.

 

En les imàtgens es veu com dos vigilants de seguretat, un home i una dona, i dos passatgers retenen a l’home per la força mentres altres passatgers els recriminen per la seua actitud i els demanen que el solten.

 

Després d’emmanillar-lo, el vigilant demana a l’home que s’assente en els seients però este es puja a ells dempeus i els recrimina la seua actitud, mentres diverses passatgeres els demanen que es tranquil·litzen.

 

L’home, nerviós, retrau al vigilant la seua actitud i li pregunta: «Per què em fas això, amic? Perquè soc negre?», i crida «Ta puta mare!», mentres inicia un forcejament.

 

 

 

Una investigació per a aclarir els fets

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha informat que ha obert una investigació per a aclarir els fets i prendre les mesures que siguen necessàries quan recopile tota la informació sobre els fets, que es van produir dissabte passat, a les 21 hores, en un tren de la Línia 1 de Metrovalencia (Bétera-Villanueva de Castellón).

 

FGV ha informat que este diumenge va demanar la gravació completa de les càmeres de seguretat per a analitzar tota la seqüència amb la finalitat de determinar el detonant de l’incident i s’ha sol·licitat un informe a l’empresa de seguretat per a prendre les mesures que siguen necessàries.

 

Fonts de FGV recorden a demés que des de què es va decretar per part del Govern l’obligatorietat de portar mascareta en el transport públic el 4 de maig, s’ha incrementat la presència de seguretat en estacions i vagons.

 

En total, s’han produït 1.973 intervencions relacionades amb el mal ús d’esta mesura preventiva davant el Covid-19 i d’elles 64 van necessitar de la presència de la Policia Nacional o Guàrdia Civil.

 

El sindicat assegura que «es van vore obligats a reduir-lo»

Per part seua, Alternativa Sindical, sindicat que representa als vigilants privats del metro, ha emés un comunicat en el que destaca que l’home, d’origen africà, es va resistir als vigilants que intentaven convéncer-lo de l’obligació de l’ús de la mascareta en el tren i «es van vore obligats a reduir-lo».

 

Destaquen que, segons la informació recaptada pel sindicat, tot va començar quan els vigilants van vore que el viatger no portava la mascareta correctament, pel que li van demanar que es la pujara.

 

Afegixen que «al principi el jove es va negar, dient que els altres passatgers també la portaven baixada, fet que com demostra la imatge del vídeo és incert, perquè els altres passatgers la porten correctament».

 

«Davant la insistència dels vigilants de seguretat finalment el viatger es va vore obligat a pujar-se-la, però va començar a insultar als vigilants, a dir-los racistes i a pegar puntades, que va derivar en un forcejament i la detenció», argumenta el sindicat.

Últimes notícies

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.

Una mascletà berciana fa tremolar les Fogueres de Sant Joan dAlacant

El pirotècnic Pedro Alonso, de la firma Pibierzo, ha debutat en el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan dAlacant amb un espectacle anomenat Terremoto berciano en el cielo alicantino, que ha arribat als 126,8 decibels en 5 minuts i 41 segons.