18.2 C
València
Dimecres, 29 octubre, 2025

Metrovalencia investiga la detenció d’un home pel mal ús de la mascareta

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha obert una investigació per a aclarir l’incident produït la vesprada del passat dissabte en un vagó del metro de València, quan dos vigilants de seguretat van retindre a un home al que van amonestar per no portar ben posada la mascareta.

 

El succés va ser gravat per diversos passatgers del comboi i el vídeo ha sigut distribuït per les xarxes socials, a on acumula més de 100.000 visualitzacions.

 

En les imàtgens es veu com dos vigilants de seguretat, un home i una dona, i dos passatgers retenen a l’home per la força mentres altres passatgers els recriminen per la seua actitud i els demanen que el solten.

 

Després d’emmanillar-lo, el vigilant demana a l’home que s’assente en els seients però este es puja a ells dempeus i els recrimina la seua actitud, mentres diverses passatgeres els demanen que es tranquil·litzen.

 

L’home, nerviós, retrau al vigilant la seua actitud i li pregunta: «Per què em fas això, amic? Perquè soc negre?», i crida «Ta puta mare!», mentres inicia un forcejament.

 

 

 

Una investigació per a aclarir els fets

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha informat que ha obert una investigació per a aclarir els fets i prendre les mesures que siguen necessàries quan recopile tota la informació sobre els fets, que es van produir dissabte passat, a les 21 hores, en un tren de la Línia 1 de Metrovalencia (Bétera-Villanueva de Castellón).

 

FGV ha informat que este diumenge va demanar la gravació completa de les càmeres de seguretat per a analitzar tota la seqüència amb la finalitat de determinar el detonant de l’incident i s’ha sol·licitat un informe a l’empresa de seguretat per a prendre les mesures que siguen necessàries.

 

Fonts de FGV recorden a demés que des de què es va decretar per part del Govern l’obligatorietat de portar mascareta en el transport públic el 4 de maig, s’ha incrementat la presència de seguretat en estacions i vagons.

 

En total, s’han produït 1.973 intervencions relacionades amb el mal ús d’esta mesura preventiva davant el Covid-19 i d’elles 64 van necessitar de la presència de la Policia Nacional o Guàrdia Civil.

 

El sindicat assegura que «es van vore obligats a reduir-lo»

Per part seua, Alternativa Sindical, sindicat que representa als vigilants privats del metro, ha emés un comunicat en el que destaca que l’home, d’origen africà, es va resistir als vigilants que intentaven convéncer-lo de l’obligació de l’ús de la mascareta en el tren i «es van vore obligats a reduir-lo».

 

Destaquen que, segons la informació recaptada pel sindicat, tot va començar quan els vigilants van vore que el viatger no portava la mascareta correctament, pel que li van demanar que es la pujara.

 

Afegixen que «al principi el jove es va negar, dient que els altres passatgers també la portaven baixada, fet que com demostra la imatge del vídeo és incert, perquè els altres passatgers la porten correctament».

 

«Davant la insistència dels vigilants de seguretat finalment el viatger es va vore obligat a pujar-se-la, però va començar a insultar als vigilants, a dir-los racistes i a pegar puntades, que va derivar en un forcejament i la detenció», argumenta el sindicat.

Últimes notícies

Sedaví declara el 29 d’octubre dia de dol oficial durant 12 anys

El ple municipal ha aprovat per unanimitat fixar cada 29 d'octubre com a jornada de dol durant 12 anys en memòria de les 12 víctimes vinculades al municipi. La decisió coincidix amb el primer aniversari de la riuada provocada per la DANA del 29-O i s'acompanya d'actes d'homenatge.

Morant exigix a Mazón explicacions i dignitat política per a les víctimes de la DANA

Diana Morant ha afirmat que Carlos Mazón encara deu explicacions i dignitat política a les víctimes de la DANA. Yolanda Díaz i Patxi López han recolzat les exigències de rendició de comptes.

Un any després de la DANA a València: lliçons i canvis

Dotze mesos després de les riuades a València, l'experiència ha deixat aprenentatges clars: millor anticipació, comunicació més clara, urbanisme més responsable i una societat més preparada.

El Congrés guarda un minut de silenci pels 237 morts de la DANA

El Congrés ha guardat un minut de silenci en el primer aniversari de la DANA, que va deixar 237 morts, principalment a València. A la vesprada hi haurà funeral d'Estat en el Museu de les Ciències de València, presidit pels reis i amb presència del Govern i familiars.

Rufián diu ‘psicòpata’ a Mazón per anar al funeral d’Estat per la DANA

Rufián ha titllat de 'psicòpata' a Carlos Mazón per mantindre la seua assistència al funeral d'Estat per les víctimes de la DANA malgrat la petició de les famílies. També ha acusat a Feijóo i Abascal de 'ser 'còmplices' de la seua continuïtat.

Sánchez evita respondre a Feijóo per respecte a les víctimes de la DANA

El president ha refusat entrar en l'encreuament amb el líder del PP en la sessió de control i ha demanat centrar la jornada en la memòria de la DANA. Feijóo ha redoblat les crítiques en la vespra de la comissió del Senat pel cas Koldo.

La Universitat de València declara dol oficial i convoca minuts de silenci per la DANA

La Universitat de València ha declarat dia de dol oficial en el primer aniversari de la DANA i ha convocat minuts de silenci als seus campus. Les banderes onejaran a mitja asta durant tota la jornada.

Els reis i Sánchez saludaran a les famílies en el funeral d’Estat per la dana

Els reis i Pedro Sánchez saludaran esta vesprada als familiars de les víctimes en el funeral d'Estat per la dana a València, en el primer aniversari. L'acte inclourà discursos de tres afins i del rei Felip VI i reunirà unes 800 persones en el Museu de les Ciències