Missatge d’advertència d’Illa: «Tardarem encara cinc o sis mesos en combatre el virus»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha advertit este dimarts que, «encara que tinguem una vacuna, tardarem encara cinc o sis mesos en combatre el virus», una convivència que obligarà a mantindre «mesures de protecció personal». El responsable de Sanitat ha demanat a tots els grups que s’esforcen per a combatre la pandèmia, perquè venen «setmanes dures» i seria «imperdonable» que no treballarem junts, en resposta a les interpel·lacions del PP i de Vox en la sessió de control al govern al Senat.

 

Espanya rebrà 31 milions de dosis de la vacuna del Covid-19

Segons ha manifestat el ministre de Sanitat, Salvador Illa, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Espanya rebrà més de 31 milions de dosis de la vacuna del coronavirus de la companyia AstraZeneca entre els mesos de desembre de 2020 i juny de 2021. 

 

 

Va ser el passat 27 d’agost quan AstraZeneca va firmar amb la Comissió Europea un acord d’obligació de compra, el que suposarà 300 milions de dosis a tota Europa. El Consell de Ministres ha autoritzat que Espanya complix la decisió europea en matèria de contractes de compra anticipada de vacunes.

 

 

D’eixa manera, gràcies a este contracte, Espanya rebrà 31.555.469 dosis de la vacuna contra el Covid-19, de les que 3.155.547 es rebran en el mes de desembre. Dels 2.90 euros que val una dosi de la vacuna, 1.12 els abonarà el Fons ESI -fons de suport d’emergències de la Comissió Europea- i la resta serà abonat per cada un dels estats membres.

 

«Pot haver un increment del cost del 20%, sempre que siga justificat i prèvia auditoria de les autoritats sanitàries europees», ha afirmat Illa. A demés, ha afegit que Espanya es gastarà un poc més de 56 milions d’euros, que podrien ascendir a 76 si es produïx este increment del 20%».

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.