Missatge d’advertència d’Illa: «Tardarem encara cinc o sis mesos en combatre el virus»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha advertit este dimarts que, «encara que tinguem una vacuna, tardarem encara cinc o sis mesos en combatre el virus», una convivència que obligarà a mantindre «mesures de protecció personal». El responsable de Sanitat ha demanat a tots els grups que s’esforcen per a combatre la pandèmia, perquè venen «setmanes dures» i seria «imperdonable» que no treballarem junts, en resposta a les interpel·lacions del PP i de Vox en la sessió de control al govern al Senat.

 

Espanya rebrà 31 milions de dosis de la vacuna del Covid-19

Segons ha manifestat el ministre de Sanitat, Salvador Illa, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Espanya rebrà més de 31 milions de dosis de la vacuna del coronavirus de la companyia AstraZeneca entre els mesos de desembre de 2020 i juny de 2021. 

 

 

Va ser el passat 27 d’agost quan AstraZeneca va firmar amb la Comissió Europea un acord d’obligació de compra, el que suposarà 300 milions de dosis a tota Europa. El Consell de Ministres ha autoritzat que Espanya complix la decisió europea en matèria de contractes de compra anticipada de vacunes.

 

 

D’eixa manera, gràcies a este contracte, Espanya rebrà 31.555.469 dosis de la vacuna contra el Covid-19, de les que 3.155.547 es rebran en el mes de desembre. Dels 2.90 euros que val una dosi de la vacuna, 1.12 els abonarà el Fons ESI -fons de suport d’emergències de la Comissió Europea- i la resta serà abonat per cada un dels estats membres.

 

«Pot haver un increment del cost del 20%, sempre que siga justificat i prèvia auditoria de les autoritats sanitàries europees», ha afirmat Illa. A demés, ha afegit que Espanya es gastarà un poc més de 56 milions d’euros, que podrien ascendir a 76 si es produïx este increment del 20%».

Últimes notícies

Els exàmens de selectivitat arranquen en catorze comunitats i es prolonguen fins al dijous

Més de 300.000 estudiants afronten des de hui la prova d'accés a la universitat en catorze comunitats, amb un model d'exàmens més pràctic i noves mesures per a evitar les còpies.

Una pastera amb més de vint migrants arriba a una platja de Calp en plena demà

Una pastera amb més de vint migrants, tots hòmens i en aparent bon estat de salut, va arribar a primera hora del matí a la platja de la Fossa, a Calp. La Guàrdia Civil es va fer càrrec del grup i el seu trasllat al port d'Alacant va quedar previst per a rebre assistència sociosanitària.

Vox garantix que la prioritat nacional queda blindada en els pressupostos de la Generalitat per a 2026

Vox assegura que la prioritat nacional queda arreplegada en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026, amb condicions més estrictes d'arrelament per a accedir a vivenda i ajudes socials.

La reunió telemàtica d’Educació sobre ràtios arranca sense UGT ni CCOO

La primera reunió telemàtica entre Educació i els sindicats docents per a negociar les ràtios se celebra sense la participació d'UGT ni CCOO, que reclamen una negociació directa.

Els jurats dels Premis Jaume I alerten de l’impacte de la desinformació i reclamen una IA ètica

Els jurats dels Premis Rei Jaume I, entre ells 25 Nobel, advertixen del mal de la desinformació per a la ciència i demanen normes ètiques per a la intel·ligència artificial.

El professorat valencià encadena 17 dies de vaga amb manifestacions i acampada a València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana acumula 17 dies lectius de vaga indefinida, amb manifestacions en les tres províncies, una acampada en el centre històric de València i noves reunions telemàtiques amb Educació.

Desarticulada a Castelló una trama que va contractar 52 mòbils d’alta gamma de manera fraudulenta

La Guàrdia Civil ha destapat a Castelló una trama que usava dades fiscals i mercantils d'empreses per a contractar 52 mòbils d'alta gamma, valorats en uns 80.000 euros, i revendre'ls en el mercat de segona mà.

Jornada de calor intensa al sud i vent molt fort a l’interior nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts de màximes en clar ascens en el sud i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló abans d'un notable descens tèrmic demà, sobretot en la mitat sud.