Missatge d’advertència d’Illa: «Tardarem encara cinc o sis mesos en combatre el virus»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha advertit este dimarts que, «encara que tinguem una vacuna, tardarem encara cinc o sis mesos en combatre el virus», una convivència que obligarà a mantindre «mesures de protecció personal». El responsable de Sanitat ha demanat a tots els grups que s’esforcen per a combatre la pandèmia, perquè venen «setmanes dures» i seria «imperdonable» que no treballarem junts, en resposta a les interpel·lacions del PP i de Vox en la sessió de control al govern al Senat.

 

Espanya rebrà 31 milions de dosis de la vacuna del Covid-19

Segons ha manifestat el ministre de Sanitat, Salvador Illa, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Espanya rebrà més de 31 milions de dosis de la vacuna del coronavirus de la companyia AstraZeneca entre els mesos de desembre de 2020 i juny de 2021. 

 

 

Va ser el passat 27 d’agost quan AstraZeneca va firmar amb la Comissió Europea un acord d’obligació de compra, el que suposarà 300 milions de dosis a tota Europa. El Consell de Ministres ha autoritzat que Espanya complix la decisió europea en matèria de contractes de compra anticipada de vacunes.

 

 

D’eixa manera, gràcies a este contracte, Espanya rebrà 31.555.469 dosis de la vacuna contra el Covid-19, de les que 3.155.547 es rebran en el mes de desembre. Dels 2.90 euros que val una dosi de la vacuna, 1.12 els abonarà el Fons ESI -fons de suport d’emergències de la Comissió Europea- i la resta serà abonat per cada un dels estats membres.

 

«Pot haver un increment del cost del 20%, sempre que siga justificat i prèvia auditoria de les autoritats sanitàries europees», ha afirmat Illa. A demés, ha afegit que Espanya es gastarà un poc més de 56 milions d’euros, que podrien ascendir a 76 si es produïx este increment del 20%».

Últimes notícies

Orihuela ja supera els 42 graus en una nova jornada d’alerta per calor a la Comunitat

Les màximes han arribat als 42,2 graus a Orihuela i freguen els 40 en nombrosos municipis d’Alacant i València, encara en avís groc per calor extrema.

Alliberen 1.800 eriçons de mar al Cap de Sant Antoni per recuperar l’espècie al litoral valencià

La Conselleria i la Fundació Oceanogràfic han alliberat 1.800 eriçons de mar juvenils a la Reserva Marina del Cap de Sant Antoni, entre Dénia i Xàbia, per reforçar la població d’aquesta espècie clau al litoral valencià.

Sacrifiquen una vaqueta després d’escapar-se i envestir una dona a Pedreguer

Una vaqueta ha sigut abatuda a Pedreguer després d’escapar-se en l’entrada de bous al carrer i envestir una dona que protegia un xiquet, la qual ha sigut traslladada a l’Hospital de Dénia amb contusions.

On vore la final del Mundial 2026 a la Comunitat Valenciana amb pantalles gegants

València, Castelló i Alacant han habilitat nombrosos espais amb pantalles gegants perquè l’afició puga vore la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina este diumenge 19 de juliol.

El Valencia CF debuta en pretemporada a porta tancada contra el Petro de Luanda a Girona

El Valencia CF juga este dissabte a porta tancada a Girona el seu primer amistós de pretemporada contra el Petro de Luanda, vigent campió angolés, en un test clau per a Carlos Corberán.

Dotze xiquets sahrauís passen l’estiu a Castelló amb famílies d’acollida

Dotze xiquets i xiquetes sahrauís, d’11 i 12 anys, han iniciat la seua estada estival a Castelló amb famílies d’acollida dins del programa Vacances en Pau 2026, impulsat per l’Associació Ajuda al Poble Sahrauí Smara amb el suport de la Diputació de Castelló.

Juliol de 2026 es consolida com el més càlid registrat al País Valencià

Juliol de 2026 s’encamina a ser el mes més càlid des que hi ha registres al País Valencià, amb una mitjana de més de 30 graus a Sumacàrcer i valors molt alts en la majoria de capitals comarcals.

Quasi 500 famílies rebran 17 milions en ajudes per víctimes mortals de la DANA

La Generalitat ha resolt 469 ajudes per un import global de 17,28 milions d’euros per a familiars de 216 víctimes mortals de la DANA, que començarà a abonar en les pròximes setmanes.