Missatge d’advertència d’Illa: «Tardarem encara cinc o sis mesos en combatre el virus»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha advertit este dimarts que, «encara que tinguem una vacuna, tardarem encara cinc o sis mesos en combatre el virus», una convivència que obligarà a mantindre «mesures de protecció personal». El responsable de Sanitat ha demanat a tots els grups que s’esforcen per a combatre la pandèmia, perquè venen «setmanes dures» i seria «imperdonable» que no treballarem junts, en resposta a les interpel·lacions del PP i de Vox en la sessió de control al govern al Senat.

 

Espanya rebrà 31 milions de dosis de la vacuna del Covid-19

Segons ha manifestat el ministre de Sanitat, Salvador Illa, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Espanya rebrà més de 31 milions de dosis de la vacuna del coronavirus de la companyia AstraZeneca entre els mesos de desembre de 2020 i juny de 2021. 

 

 

Va ser el passat 27 d’agost quan AstraZeneca va firmar amb la Comissió Europea un acord d’obligació de compra, el que suposarà 300 milions de dosis a tota Europa. El Consell de Ministres ha autoritzat que Espanya complix la decisió europea en matèria de contractes de compra anticipada de vacunes.

 

 

D’eixa manera, gràcies a este contracte, Espanya rebrà 31.555.469 dosis de la vacuna contra el Covid-19, de les que 3.155.547 es rebran en el mes de desembre. Dels 2.90 euros que val una dosi de la vacuna, 1.12 els abonarà el Fons ESI -fons de suport d’emergències de la Comissió Europea- i la resta serà abonat per cada un dels estats membres.

 

«Pot haver un increment del cost del 20%, sempre que siga justificat i prèvia auditoria de les autoritats sanitàries europees», ha afirmat Illa. A demés, ha afegit que Espanya es gastarà un poc més de 56 milions d’euros, que podrien ascendir a 76 si es produïx este increment del 20%».

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.