14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Mor una dona de 40 anys després d’administrar-li la vacuna Janssen

 

Bèlgica ha decidit deixar d’administrar de manera temporal la vacuna de Janssen a les persones menors de 41 anys, després que una pacient amb menys de 40 anys haja mort al país després de rebre la injecció monodosi d’eixe laboratori.

L’agència de notícies Belga va indicar este dimecres que el Govern de Bèlgica ha sol·licitat la seua opinió a l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés).

La dona va morir el passat 21 de maig després d’haver sigut ingressada a l’hospital amb una trombosi severa i un dèficit de plaquetes, segons va precisar la Conferència Interministerial de Salut Pública (CIM) i la Comissaria belga per al coronavirus en un comunicat. Havia sigut vacunada per la seua empresa, estrangera, al marge de la campanya de vacunació belga.

Els ministres de Salut Pública de la CIM han considerat el cas “com un senyal important” i han demanat a l’EMA les conclusions concretes de la investigació sobre aquest cas i sobre qualsevol altre informe similar d’altres països. També han sol·licitat si seria possible efectuar una anàlisi sobre els beneficis i riscos de la vacuna de Janssen en funció de l’edat.

A l’espera d’eixos resultats, Bèlgica ha decidit administrar temporalment la injecció de Janssen a la població general a partir dels 41 anys. Segons les autoritats consideren que l’impacte d’aqueixa mesura en la campanya de vacunació serà “limitat”.

De moment, a les persones amb edats compreses entre els 18 i 40 anys se’ls administraran les vacunes de Pfizer i Moderna (AstraZeneca està ja limitada als de 41 d’ara en avant).

Fins ara, Bèlgica havia rebut entorn de 40.000 vacunes de Janssen i el 80% de les dosis injectades les han rebudes persones majors de 45 anys.

Vacuna monodosi Janssen 

A l’ésser un sèrum d’una sola dosi, el reben en gran manera les persones sense llar o sense papers. La vacuna es continuarà injectant a eixos col·lectius, fins i tot als menors de 41 anys. Així ho ha explicat el ministre regional de Sanitat del Govern flamenc, Wouter Beke, segons recull el diari HLN: “No introduirem eixe límit d’edat per a grups de difícil accés, com les persones sense llar i les persones sense papers. L’últim grup inclou a persones sense direcció fixa que corre el risc de perdre per la seua segona dosi, i això ha de sospesar-se amb els efectes secundaris poc freqüents de la vacuna Johnson & Johnson. Considerem que el primer risc és major que el segon”.

La selecció belga de futbol també anava a ser immunitzada amb la solució de Janssen abans de l’Eurocopa, però finalment se’ls administrarà la primera dosi de Pfizer abans del campionat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.