Mor una dona de 40 anys després d’administrar-li la vacuna Janssen

 

Bèlgica ha decidit deixar d’administrar de manera temporal la vacuna de Janssen a les persones menors de 41 anys, després que una pacient amb menys de 40 anys haja mort al país després de rebre la injecció monodosi d’eixe laboratori.

L’agència de notícies Belga va indicar este dimecres que el Govern de Bèlgica ha sol·licitat la seua opinió a l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés).

La dona va morir el passat 21 de maig després d’haver sigut ingressada a l’hospital amb una trombosi severa i un dèficit de plaquetes, segons va precisar la Conferència Interministerial de Salut Pública (CIM) i la Comissaria belga per al coronavirus en un comunicat. Havia sigut vacunada per la seua empresa, estrangera, al marge de la campanya de vacunació belga.

Els ministres de Salut Pública de la CIM han considerat el cas «com un senyal important» i han demanat a l’EMA les conclusions concretes de la investigació sobre aquest cas i sobre qualsevol altre informe similar d’altres països. També han sol·licitat si seria possible efectuar una anàlisi sobre els beneficis i riscos de la vacuna de Janssen en funció de l’edat.

A l’espera d’eixos resultats, Bèlgica ha decidit administrar temporalment la injecció de Janssen a la població general a partir dels 41 anys. Segons les autoritats consideren que l’impacte d’aqueixa mesura en la campanya de vacunació serà «limitat».

De moment, a les persones amb edats compreses entre els 18 i 40 anys se’ls administraran les vacunes de Pfizer i Moderna (AstraZeneca està ja limitada als de 41 d’ara en avant).

Fins ara, Bèlgica havia rebut entorn de 40.000 vacunes de Janssen i el 80% de les dosis injectades les han rebudes persones majors de 45 anys.

Vacuna monodosi Janssen 

A l’ésser un sèrum d’una sola dosi, el reben en gran manera les persones sense llar o sense papers. La vacuna es continuarà injectant a eixos col·lectius, fins i tot als menors de 41 anys. Així ho ha explicat el ministre regional de Sanitat del Govern flamenc, Wouter Beke, segons recull el diari HLN: “No introduirem eixe límit d’edat per a grups de difícil accés, com les persones sense llar i les persones sense papers. L’últim grup inclou a persones sense direcció fixa que corre el risc de perdre per la seua segona dosi, i això ha de sospesar-se amb els efectes secundaris poc freqüents de la vacuna Johnson & Johnson. Considerem que el primer risc és major que el segon”.

La selecció belga de futbol també anava a ser immunitzada amb la solució de Janssen abans de l’Eurocopa, però finalment se’ls administrarà la primera dosi de Pfizer abans del campionat.

Últimes notícies

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.
FILMOTECA D'ESTIU