Mor una dona de 40 anys després d’administrar-li la vacuna Janssen

 

Bèlgica ha decidit deixar d’administrar de manera temporal la vacuna de Janssen a les persones menors de 41 anys, després que una pacient amb menys de 40 anys haja mort al país després de rebre la injecció monodosi d’eixe laboratori.

L’agència de notícies Belga va indicar este dimecres que el Govern de Bèlgica ha sol·licitat la seua opinió a l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés).

La dona va morir el passat 21 de maig després d’haver sigut ingressada a l’hospital amb una trombosi severa i un dèficit de plaquetes, segons va precisar la Conferència Interministerial de Salut Pública (CIM) i la Comissaria belga per al coronavirus en un comunicat. Havia sigut vacunada per la seua empresa, estrangera, al marge de la campanya de vacunació belga.

Els ministres de Salut Pública de la CIM han considerat el cas “com un senyal important” i han demanat a l’EMA les conclusions concretes de la investigació sobre aquest cas i sobre qualsevol altre informe similar d’altres països. També han sol·licitat si seria possible efectuar una anàlisi sobre els beneficis i riscos de la vacuna de Janssen en funció de l’edat.

A l’espera d’eixos resultats, Bèlgica ha decidit administrar temporalment la injecció de Janssen a la població general a partir dels 41 anys. Segons les autoritats consideren que l’impacte d’aqueixa mesura en la campanya de vacunació serà “limitat”.

De moment, a les persones amb edats compreses entre els 18 i 40 anys se’ls administraran les vacunes de Pfizer i Moderna (AstraZeneca està ja limitada als de 41 d’ara en avant).

Fins ara, Bèlgica havia rebut entorn de 40.000 vacunes de Janssen i el 80% de les dosis injectades les han rebudes persones majors de 45 anys.

Vacuna monodosi Janssen 

A l’ésser un sèrum d’una sola dosi, el reben en gran manera les persones sense llar o sense papers. La vacuna es continuarà injectant a eixos col·lectius, fins i tot als menors de 41 anys. Així ho ha explicat el ministre regional de Sanitat del Govern flamenc, Wouter Beke, segons recull el diari HLN: “No introduirem eixe límit d’edat per a grups de difícil accés, com les persones sense llar i les persones sense papers. L’últim grup inclou a persones sense direcció fixa que corre el risc de perdre per la seua segona dosi, i això ha de sospesar-se amb els efectes secundaris poc freqüents de la vacuna Johnson & Johnson. Considerem que el primer risc és major que el segon”.

La selecció belga de futbol també anava a ser immunitzada amb la solució de Janssen abans de l’Eurocopa, però finalment se’ls administrarà la primera dosi de Pfizer abans del campionat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reforça la rebaixa fiscal en la renda de 2025 i amplia deduccions per a 300.000 valencians més

El Consell defensa una política fiscal orientada a les classes mitjanes i treballadores, amb noves deduccions sanitàries, educatives i per als afectats per la dana

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.

Vint-i-tres detinguts i dos investigats per una onada de robatoris de coure a la província de València

La Guàrdia Civil desarticula diversos grups dedicats al robatori de coure en diferents municipis valencians i comarques, amb 23 detinguts, 2 investigats i desenes de quilos de cable recuperat.

Els transportistes intensifiquen la pressió contra el model d’ITV pública en la Comunitat Valenciana

La patronal del transport en la Comunitat Valenciana impulsa la campanya 'Ni un minut més' per a denunciar el col·lapse de les ITV públiques i exigir canvis abans de l'estiu.