Anuncios

Mor una dona de 40 anys després d’administrar-li la vacuna Janssen

 

Bèlgica ha decidit deixar d’administrar de manera temporal la vacuna de Janssen a les persones menors de 41 anys, després que una pacient amb menys de 40 anys haja mort al país després de rebre la injecció monodosi d’eixe laboratori.

L’agència de notícies Belga va indicar este dimecres que el Govern de Bèlgica ha sol·licitat la seua opinió a l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés).

Anuncios

La dona va morir el passat 21 de maig després d’haver sigut ingressada a l’hospital amb una trombosi severa i un dèficit de plaquetes, segons va precisar la Conferència Interministerial de Salut Pública (CIM) i la Comissaria belga per al coronavirus en un comunicat. Havia sigut vacunada per la seua empresa, estrangera, al marge de la campanya de vacunació belga.

Els ministres de Salut Pública de la CIM han considerat el cas “com un senyal important” i han demanat a l’EMA les conclusions concretes de la investigació sobre aquest cas i sobre qualsevol altre informe similar d’altres països. També han sol·licitat si seria possible efectuar una anàlisi sobre els beneficis i riscos de la vacuna de Janssen en funció de l’edat.

A l’espera d’eixos resultats, Bèlgica ha decidit administrar temporalment la injecció de Janssen a la població general a partir dels 41 anys. Segons les autoritats consideren que l’impacte d’aqueixa mesura en la campanya de vacunació serà “limitat”.

De moment, a les persones amb edats compreses entre els 18 i 40 anys se’ls administraran les vacunes de Pfizer i Moderna (AstraZeneca està ja limitada als de 41 d’ara en avant).

Fins ara, Bèlgica havia rebut entorn de 40.000 vacunes de Janssen i el 80% de les dosis injectades les han rebudes persones majors de 45 anys.

Vacuna monodosi Janssen 

A l’ésser un sèrum d’una sola dosi, el reben en gran manera les persones sense llar o sense papers. La vacuna es continuarà injectant a eixos col·lectius, fins i tot als menors de 41 anys. Així ho ha explicat el ministre regional de Sanitat del Govern flamenc, Wouter Beke, segons recull el diari HLN: “No introduirem eixe límit d’edat per a grups de difícil accés, com les persones sense llar i les persones sense papers. L’últim grup inclou a persones sense direcció fixa que corre el risc de perdre per la seua segona dosi, i això ha de sospesar-se amb els efectes secundaris poc freqüents de la vacuna Johnson & Johnson. Considerem que el primer risc és major que el segon”.

La selecció belga de futbol també anava a ser immunitzada amb la solució de Janssen abans de l’Eurocopa, però finalment se’ls administrarà la primera dosi de Pfizer abans del campionat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios