17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Mor una dona de 40 anys després d’administrar-li la vacuna Janssen

 

Bèlgica ha decidit deixar d’administrar de manera temporal la vacuna de Janssen a les persones menors de 41 anys, després que una pacient amb menys de 40 anys haja mort al país després de rebre la injecció monodosi d’eixe laboratori.

L’agència de notícies Belga va indicar este dimecres que el Govern de Bèlgica ha sol·licitat la seua opinió a l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés).

La dona va morir el passat 21 de maig després d’haver sigut ingressada a l’hospital amb una trombosi severa i un dèficit de plaquetes, segons va precisar la Conferència Interministerial de Salut Pública (CIM) i la Comissaria belga per al coronavirus en un comunicat. Havia sigut vacunada per la seua empresa, estrangera, al marge de la campanya de vacunació belga.

Els ministres de Salut Pública de la CIM han considerat el cas “com un senyal important” i han demanat a l’EMA les conclusions concretes de la investigació sobre aquest cas i sobre qualsevol altre informe similar d’altres països. També han sol·licitat si seria possible efectuar una anàlisi sobre els beneficis i riscos de la vacuna de Janssen en funció de l’edat.

A l’espera d’eixos resultats, Bèlgica ha decidit administrar temporalment la injecció de Janssen a la població general a partir dels 41 anys. Segons les autoritats consideren que l’impacte d’aqueixa mesura en la campanya de vacunació serà “limitat”.

De moment, a les persones amb edats compreses entre els 18 i 40 anys se’ls administraran les vacunes de Pfizer i Moderna (AstraZeneca està ja limitada als de 41 d’ara en avant).

Fins ara, Bèlgica havia rebut entorn de 40.000 vacunes de Janssen i el 80% de les dosis injectades les han rebudes persones majors de 45 anys.

Vacuna monodosi Janssen 

A l’ésser un sèrum d’una sola dosi, el reben en gran manera les persones sense llar o sense papers. La vacuna es continuarà injectant a eixos col·lectius, fins i tot als menors de 41 anys. Així ho ha explicat el ministre regional de Sanitat del Govern flamenc, Wouter Beke, segons recull el diari HLN: “No introduirem eixe límit d’edat per a grups de difícil accés, com les persones sense llar i les persones sense papers. L’últim grup inclou a persones sense direcció fixa que corre el risc de perdre per la seua segona dosi, i això ha de sospesar-se amb els efectes secundaris poc freqüents de la vacuna Johnson & Johnson. Considerem que el primer risc és major que el segon”.

La selecció belga de futbol també anava a ser immunitzada amb la solució de Janssen abans de l’Eurocopa, però finalment se’ls administrarà la primera dosi de Pfizer abans del campionat.

Últimes notícies

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.

Pérez Llorca acusa el Govern de dividir amb la reforma del finançament autonòmic

El president ha denunciat que l'Executiu usa la reforma per a polaritzar en vespres de comicis i ha exigit negociar amb el PP. També ha demanat un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca creu que el confinament del 29-O no hauria evitat morts

Pérez Llorca ha sostingut que confinar a la població durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 no hauria evitat víctimes. També ha reclamat més seguretat en el jutjat pels incidents registrats.

Morant acusa el PP d’iniciar els ‘jocs de la fam’ després de l’acarament per la dana

La líder del PSPV ha acusat el PP de passar de 'tot es va fer bé' a culpar-se per la gestió de la dana i ha demanat la compareixença urgent de Pérez Llorca. També ha assenyalat a la cúpula popular per la 'negligent' actuació i s'ha mostrat disposada a revelar les seues wasaps del dia de la tempesta.

Pradas defén que va donar la cara en la causa de la DANA i retrau que uns altres reinicialitzen els seus mòbils

La exconsellera s'ha ratificat davant la jutgessa en un acarament amb José Manuel Cuenca i ha sostingut que va informar Presidència durant la DANA. Assegura que va trencar la indicació de no cridar al president, va aportar guasaps i crides, i que va actuar segons criteri tècnic.

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la exalcaldesa d’Orihuela i a huit persones més pel contracte d’escombraries

La Secció Sèptima de l'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la peça del contracte d'escombraries d'Orihuela. Entre ells estan la exalcaldesa Mónica Lorente i tres exconcejales, en una segona sentència després de la validació d'escoltes i registres pel Suprem.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i defén que ho ha aportat tot

La exconsellera s'ha dirigit als familiars després de l'acarament amb José Manuel Cuenca, ha defés la seua versió i ha demanat parlar amb ells. Les víctimes l'han increpada i han exigit responsabilitats.

Pradas es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

La exconsellera ha assegurat davant la jutgessa que va percebre pressions des de Presidència per a descartar el confinament durant la dana, en un acarament amb José Manuel Cuenca. La disputa ha girat entorn dels missatges, la cobertura legal i els telèfons mòbils com a prova.