Els 34 municipis valencians amb menys risc per coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat hui que el 94% dels municipis de la Comunitat Valenciana, és a dir 508 dels 542 existents, han acabat la setmana amb un nivell de risc mínim per coronavirus, registrant una incidència per davall de 25 casos per 100.000 habitants durant els últims 14 dies.

A més, ha indicat que la incidència acumulada de les dos últimes setmanes ha sigut de 33 casos per 100.000 habitants, xifra que situa a la Comunitat Valenciana com l’autonomia amb la incidència acumulada més baixa de tota Espanya, i una de les regions europees amb la taxa per contagis més baixa.

Ximo Puig ha fet estes declaracions després d’analitzar este matí amb la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, l’evolució dels últims indicadors sanitaris i abordar la situació epidemiològica de la Comunitat Valenciana.

A més, el president de la Generalitat ha subratllat que en situació de risc alt (entre 150 i 250 casos) o extrem (per damunt de 250) no es troba cap municipi.

«Este és el camí, el de la prudència màxima que gràcies a l’esforç de tots els valencians i les valencianes ens ha portat a situar-nos entre les regions amb una incidència més baixa a Europa», ha indicat Ximo Puig.

 

Municipis en risc baix o mitjà

En el nivell de risc baix (de 25 a 50 casos) hi ha 26 municipis: Alcalà de Xivert, Santa Magdalena de Pulpis, Benlloch, Cabanes, Oropesa, Torreblanca, La Llosa, Gilet, Puçol, Rafelbunyol, Utiel, Xirivella, Picanya, Torrent, Alberic, Benirredrà, Gandia, Calp, Barxeta, Genovés, Llocnou d’en Fenollet, Finestrat, La Vila Joiosa, Pinós, Catral i San Miguel de Salinas.

En risc mitjà (entre 50 i 150 casos) es troben 8 municipis: Almassora, Xilxes, El Puig, Massamagrell, Pobla de Farnals, Benetússer, Sedaví i L’Alcúdia de Crespins.

Últimes notícies

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.