Els 34 municipis valencians amb menys risc per coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat hui que el 94% dels municipis de la Comunitat Valenciana, és a dir 508 dels 542 existents, han acabat la setmana amb un nivell de risc mínim per coronavirus, registrant una incidència per davall de 25 casos per 100.000 habitants durant els últims 14 dies.

A més, ha indicat que la incidència acumulada de les dos últimes setmanes ha sigut de 33 casos per 100.000 habitants, xifra que situa a la Comunitat Valenciana com l’autonomia amb la incidència acumulada més baixa de tota Espanya, i una de les regions europees amb la taxa per contagis més baixa.

Ximo Puig ha fet estes declaracions després d’analitzar este matí amb la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, l’evolució dels últims indicadors sanitaris i abordar la situació epidemiològica de la Comunitat Valenciana.

A més, el president de la Generalitat ha subratllat que en situació de risc alt (entre 150 i 250 casos) o extrem (per damunt de 250) no es troba cap municipi.

«Este és el camí, el de la prudència màxima que gràcies a l’esforç de tots els valencians i les valencianes ens ha portat a situar-nos entre les regions amb una incidència més baixa a Europa», ha indicat Ximo Puig.

 

Municipis en risc baix o mitjà

En el nivell de risc baix (de 25 a 50 casos) hi ha 26 municipis: Alcalà de Xivert, Santa Magdalena de Pulpis, Benlloch, Cabanes, Oropesa, Torreblanca, La Llosa, Gilet, Puçol, Rafelbunyol, Utiel, Xirivella, Picanya, Torrent, Alberic, Benirredrà, Gandia, Calp, Barxeta, Genovés, Llocnou d’en Fenollet, Finestrat, La Vila Joiosa, Pinós, Catral i San Miguel de Salinas.

En risc mitjà (entre 50 i 150 casos) es troben 8 municipis: Almassora, Xilxes, El Puig, Massamagrell, Pobla de Farnals, Benetússer, Sedaví i L’Alcúdia de Crespins.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.