2.407 nous positius de coronavirus i 3.781 altes en la Comunitat Valenciana


La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 2.407 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 1.304.073 persones.

Els nous casos per províncies són 169 a Castelló (157.091 en total), 605 a Alacant (454.994) i 1.633 a València (691.984). La xifra de casos no assignats es manté en 4.

Respecte al nombre d’altes, s’han registrat 3.781. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana és d’1.284.524.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 155.163 a Castelló, 447.981 a Alacant i 681.321 a València. El total d’altes no assignades es manté en 59.

Els hospitals valencians tenen, actualment 698 persones ingressades, 72 d’elles en l’UCI: 94 a la província de Castelló, 6 en UCI; 223 a la província d’Alacant, 25 d’elles en l’UCI; i 381 a la província de València, 41 en UCI.

S’han notificat 9 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, tots amb data de defunció en els últims 15 dies. Es tracta d’una dona de 45 anys i 8 homes d’entre 54 i 99 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.067: 1.048 a la província de Castelló, 3.456 en la d’Alacant i 4.563 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 21.923 casos actius, la qual cosa suposa un 1,67% del total de positius.

Últimes notícies

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.

La defensa de Pradas recorre a l’Audiència per obtindre els missatges de Bernabé sobre la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha recorregut davant l’Audiència la decisió de la jutgessa que investiga la DANA de no reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, els missatges que va intercanviar durant l’emergència del 29 d’octubre de 2024. L’equip legal invoca la igualtat de tracte amb altres responsables i considera “imprescindible” aclarir quina informació va arribar al Cecopi.

El port de Castelló creix un 15 % en trànsit de primeres matèries ceràmiques

El port de Castelló ha incrementat un 15,1 % el trànsit de primeres matèries per a la ceràmica fins a 3,88 milions de tones fins a agost de 2026, una tercera part del seu moviment total de mercaderies.