2.407 nous positius de coronavirus i 3.781 altes en la Comunitat Valenciana


La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 2.407 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 1.304.073 persones.

Els nous casos per províncies són 169 a Castelló (157.091 en total), 605 a Alacant (454.994) i 1.633 a València (691.984). La xifra de casos no assignats es manté en 4.

Respecte al nombre d’altes, s’han registrat 3.781. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana és d’1.284.524.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 155.163 a Castelló, 447.981 a Alacant i 681.321 a València. El total d’altes no assignades es manté en 59.

Els hospitals valencians tenen, actualment 698 persones ingressades, 72 d’elles en l’UCI: 94 a la província de Castelló, 6 en UCI; 223 a la província d’Alacant, 25 d’elles en l’UCI; i 381 a la província de València, 41 en UCI.

S’han notificat 9 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, tots amb data de defunció en els últims 15 dies. Es tracta d’una dona de 45 anys i 8 homes d’entre 54 i 99 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.067: 1.048 a la província de Castelló, 3.456 en la d’Alacant i 4.563 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 21.923 casos actius, la qual cosa suposa un 1,67% del total de positius.

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.