13 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

2.407 nous positius de coronavirus i 3.781 altes en la Comunitat Valenciana


La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 2.407 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 1.304.073 persones.

Els nous casos per províncies són 169 a Castelló (157.091 en total), 605 a Alacant (454.994) i 1.633 a València (691.984). La xifra de casos no assignats es manté en 4.

Respecte al nombre d’altes, s’han registrat 3.781. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana és d’1.284.524.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 155.163 a Castelló, 447.981 a Alacant i 681.321 a València. El total d’altes no assignades es manté en 59.

Els hospitals valencians tenen, actualment 698 persones ingressades, 72 d’elles en l’UCI: 94 a la província de Castelló, 6 en UCI; 223 a la província d’Alacant, 25 d’elles en l’UCI; i 381 a la província de València, 41 en UCI.

S’han notificat 9 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, tots amb data de defunció en els últims 15 dies. Es tracta d’una dona de 45 anys i 8 homes d’entre 54 i 99 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.067: 1.048 a la província de Castelló, 3.456 en la d’Alacant i 4.563 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 21.923 casos actius, la qual cosa suposa un 1,67% del total de positius.

Últimes notícies

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.