16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Noves restriccions per a fer front al coronavirus en el territori valencià

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat este diumenge l’adopció de noves mesures davant de l’evolució de la pandèmia, entre les que es troba la limitació de les reunions als convivents en l’espai privat i a dos persones de dos nuclis de convivència diferents en l’espai públic, i el confinament perimetral municipal de les ciutats de més de 50.000 habitants durant els caps de setmana i festius. 

 

Estes noves mesures entraran en vigor este dilluns, 25 de gener, des de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i s‘estendran fins al 15 de febrer.

 

Les noves mesures

En primer lloc, s’establix la limitació les reunions als convivents en l’espai privat, excepte excepcions, i a un màxim de dos persones de dos nuclis de convivència diferents a l’aire lliure excepte que es tracte de convivents. En els dos casos s’exceptuen les reunions laborals o institucionals, activitats en l’àmbit educatiu i les cures a persones vulnerables (majors, menors).

 

De la mateixa manera, es prorroga el confinament perimetral autonòmic i es decreta el municipal de les ciutats de més de 50.000 habitants durant els caps de setmana i festius. Estes són València, Alacant, Elx, Castelló, Torrevieja, Torrent, Orihuela, Gandia, Paterna, Benidorm, Sagunt, Alcoi, Sant Vicent del Raspeig, Elda-Petrer i Vila-real. El confinament perimetral municipal s’aplicarà des de les 15.00 hores del divendres a les 6.00 hores del dilluns següent.

 

Totes estes mesures quedaran reflectides en un decret del president de la Generalitat. A demés, Ximo Puig s’ha referit a l’evolució de la campanya de vacunació i a la necessitat de «prioritzar en la immunització» a persones en major situació de vulnerabilitat.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.