5.7 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Noves restriccions per a fer front al coronavirus en el territori valencià

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat este diumenge l’adopció de noves mesures davant de l’evolució de la pandèmia, entre les que es troba la limitació de les reunions als convivents en l’espai privat i a dos persones de dos nuclis de convivència diferents en l’espai públic, i el confinament perimetral municipal de les ciutats de més de 50.000 habitants durant els caps de setmana i festius. 

 

Estes noves mesures entraran en vigor este dilluns, 25 de gener, des de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i s‘estendran fins al 15 de febrer.

 

Les noves mesures

En primer lloc, s’establix la limitació les reunions als convivents en l’espai privat, excepte excepcions, i a un màxim de dos persones de dos nuclis de convivència diferents a l’aire lliure excepte que es tracte de convivents. En els dos casos s’exceptuen les reunions laborals o institucionals, activitats en l’àmbit educatiu i les cures a persones vulnerables (majors, menors).

 

De la mateixa manera, es prorroga el confinament perimetral autonòmic i es decreta el municipal de les ciutats de més de 50.000 habitants durant els caps de setmana i festius. Estes són València, Alacant, Elx, Castelló, Torrevieja, Torrent, Orihuela, Gandia, Paterna, Benidorm, Sagunt, Alcoi, Sant Vicent del Raspeig, Elda-Petrer i Vila-real. El confinament perimetral municipal s’aplicarà des de les 15.00 hores del divendres a les 6.00 hores del dilluns següent.

 

Totes estes mesures quedaran reflectides en un decret del president de la Generalitat. A demés, Ximo Puig s’ha referit a l’evolució de la campanya de vacunació i a la necessitat de «prioritzar en la immunització» a persones en major situació de vulnerabilitat.

Últimes notícies

Baixaran les temperatures i podria ploure en el litoral en Nit de cap d’any

L'últim dia de 2025 arribarà amb augment de nuvolositat a la vesprada i ruixats febles en el litoral de València i nord d'Alacant. Les màximes descendiran i hi haurà gelades a l'interior amb vent fluix i variable.

Indonèsia reprén la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Els equips van reprendre este dimecres l'operatiu de rescat en Flores després de l'enfonsament del KM Putri Sakinah el divendres. Es busca a tres espanyols i localitzar el derelicte és clau.

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.