10 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Noves restriccions per a fer front al coronavirus en el territori valencià

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat este diumenge l’adopció de noves mesures davant de l’evolució de la pandèmia, entre les que es troba la limitació de les reunions als convivents en l’espai privat i a dos persones de dos nuclis de convivència diferents en l’espai públic, i el confinament perimetral municipal de les ciutats de més de 50.000 habitants durant els caps de setmana i festius. 

 

Estes noves mesures entraran en vigor este dilluns, 25 de gener, des de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i s‘estendran fins al 15 de febrer.

 

Les noves mesures

En primer lloc, s’establix la limitació les reunions als convivents en l’espai privat, excepte excepcions, i a un màxim de dos persones de dos nuclis de convivència diferents a l’aire lliure excepte que es tracte de convivents. En els dos casos s’exceptuen les reunions laborals o institucionals, activitats en l’àmbit educatiu i les cures a persones vulnerables (majors, menors).

 

De la mateixa manera, es prorroga el confinament perimetral autonòmic i es decreta el municipal de les ciutats de més de 50.000 habitants durant els caps de setmana i festius. Estes són València, Alacant, Elx, Castelló, Torrevieja, Torrent, Orihuela, Gandia, Paterna, Benidorm, Sagunt, Alcoi, Sant Vicent del Raspeig, Elda-Petrer i Vila-real. El confinament perimetral municipal s’aplicarà des de les 15.00 hores del divendres a les 6.00 hores del dilluns següent.

 

Totes estes mesures quedaran reflectides en un decret del president de la Generalitat. A demés, Ximo Puig s’ha referit a l’evolució de la campanya de vacunació i a la necessitat de «prioritzar en la immunització» a persones en major situació de vulnerabilitat.

Últimes notícies

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell amb espanyols

La Policia d'Indonèsia ha obert una investigació per possible negligència després del naufragi d'un vaixell turístic amb espanyols. Una menor va morir i tres seguixen desapareguts.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

Les pràctiques clíniques s'han tornat més planificades i rotatòries, però la massificació impulsa la simulació amb maniquins i centres especialitzats. Les diferències entre models públic i privat marquen el ritme de l'aprenentatge.

Cap de setmana de pluges a València i Alacant i cota de neu en descens a Castelló

El primer cap de setmana de 2026 arriba amb ruixats localment forts en el sud de València i nord d'Alacant i amb la cota de neu en descens a l'interior nord de Castelló.

Octava jornada de busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

La busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi del KM Putri Sakinah va entrar en la seua octava jornada amb quatre sonares i una àrea més delimitada. La Policia manté oberta una investigació per a esclarir responsabilitats.

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.