18.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Ómicron: la variant del coronavirus que preocupa els científics

La nova variant de coronavirus detectada a Sud-àfrica preocupa molt a la comunitat científica. Ómicron (així s’ha batejat a esta variant) s’identifica com a B.1.1.529 i presenta més de 30 mutacions. Encara que altres variants, com la beta, també presentaven moltes mutacions, amb Ómicron és la primera vegada en la qual es veuen tantes juntes.

Segons les primeres evidències científiques, esta variant pot ser la que major risc de reinfecció provoque, segons afirma l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Per esta raó, esta variant es troba sota vigilància, si bé asseguren que encara és aviat per a saber quin és el seu veritable impacte en la població.

Es tracta d’una variant que acumula un gran nombre de mutacions en la proteïna de l’espícula, que és la que utilitza el coronavirus per a entrar en la cèl·lula humana. En esta nova variant s’observen dos mutacions juntes relacionades amb una transmissibilitat més alta i una reducció de la capacitat dels anticossos per a combatre el virus.

Encara que contínua en estudi, el desenvolupament d’esta variant a Sud-àfrica preocupa perquè la seua transmissió està sent molt ràpida. Malgrat això, els científics també asseguren que caldrà veure com es desenvolupa en altres parts del món, amb diferent climatologia.

Unes altres de les mutacions detectades abans d’Ómicron reduïen considerablement l’eficàcia de les vacunes. Amb la variant B.1.1.529 encara cal estudiar com es comporten la combinació de les dos mutacions amb les diferents vacunes ja inoculades.

Últimes notícies

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.