Ómicron: la variant del coronavirus que preocupa els científics

La nova variant de coronavirus detectada a Sud-àfrica preocupa molt a la comunitat científica. Ómicron (així s’ha batejat a esta variant) s’identifica com a B.1.1.529 i presenta més de 30 mutacions. Encara que altres variants, com la beta, també presentaven moltes mutacions, amb Ómicron és la primera vegada en la qual es veuen tantes juntes.

Segons les primeres evidències científiques, esta variant pot ser la que major risc de reinfecció provoque, segons afirma l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Per esta raó, esta variant es troba sota vigilància, si bé asseguren que encara és aviat per a saber quin és el seu veritable impacte en la població.

Es tracta d’una variant que acumula un gran nombre de mutacions en la proteïna de l’espícula, que és la que utilitza el coronavirus per a entrar en la cèl·lula humana. En esta nova variant s’observen dos mutacions juntes relacionades amb una transmissibilitat més alta i una reducció de la capacitat dels anticossos per a combatre el virus.

Encara que contínua en estudi, el desenvolupament d’esta variant a Sud-àfrica preocupa perquè la seua transmissió està sent molt ràpida. Malgrat això, els científics també asseguren que caldrà veure com es desenvolupa en altres parts del món, amb diferent climatologia.

Unes altres de les mutacions detectades abans d’Ómicron reduïen considerablement l’eficàcia de les vacunes. Amb la variant B.1.1.529 encara cal estudiar com es comporten la combinació de les dos mutacions amb les diferents vacunes ja inoculades.

Últimes notícies

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.