11.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

La OMS aconsella evitar les reunions familiars en Nadal

 

L’Oficina regional per a Europa de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha dit este divendres que el més segur des d’un punt de vista sanitari és no visitar a altres familiars en les festes nadalenques i quedarse en casa. «Hi ha una diferència entre el que les autoritats et permeten fer i el que hauries de fer. El més segur ara és quedar-se en casa», ha recomanat en un comunicat el director de l’OMS-Europa, Hans Kluge.

 

Kluge ha apel·lat a l’«esperit col·lectiu» mostrat durant la pandèmia de coronavirus per a suportar els possibles impactes en la salut mental, producte de les restriccions i confinaments decretats els mesos que pot agreujar-se amb l’arribada de les festes de Nadal.

 

«Reconeix que encara que separat dels teus sers estimats, no estàs a soles. Reaviva l’esperit col·lectiu que hi ha hagut durant la crisi: comunica’t, connecta, secunda», ha ressaltat Kluge.

 

El director de l’oficina europea de l’OMS, amb seu a Copenhaguen, ha recordat el «terrible» impacte de la pandèmia, amb 23 milions de casos en el continent i més de mig milió de morts, mentres la transmissió continua «intensa i àmplia» i es registren les taxes més altes de nous casos en tota la crisi.

Últimes notícies

Un estudi de la UPV avala que els aiguamolls artificials protegixen la qualitat de l’aigua

La UPV ha demostrat que els aiguamolls artificials actuen com a sistemes tampó: retenen fins prop del 80% dels sòlids en suspensió i reduïxen el nitrogen amoniacal. Un bon disseny hidràulic, amb cel·les en paral·lel, millora el temps de residència i l'eficiència del tractament.

Sanitat reduïx a 7 dies el pas de la sospita de càncer a la primera consulta hospitalària

L'Estratègia en Càncer 2026-2030 fixa un màxim de set dies entre la sospita en Atenció Primària i la primera consulta hospitalària. El pla reforça la psico-oncologia, impulsa el diagnòstic genètic i preveu prototeràpia en 2026.

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.

Febrer arranca estable en la Comunitat Valenciana amb el vent com a protagonista

La setmana comença amb cels que aniran buidant i ponent en augment. Es preveuen ratxes molt fortes a l'interior de València i la mar tendirà a agitar-se a la vesprada.

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.