L’OMS veu «impressionant» la disminució de contagis a Espanya, però demana precaució

 

L’Organització Mundial de la Salut ha felicitat Espanya per la «impressionant» disminució de contagis des del gener, però ha demanat precaució per Setmana Santa. «No hem d’abaixar la guàrdia», ha dit este dijous la responsable d’emergències de l’OMS, Catherine Smallwood, remarcant que les restriccions a l’estat espanyol han sigut «molt efectives» per reduir les infeccions.

Tanmateix, Smallwood ha avisat del «risc» d’una quarta onada si no hi ha prou prudència. «Estos nivells s’han de mantenir baixos», ha afegit el director de l’OMS per Europa, Hans Kluge, recordant que és massa d’hora per confiar únicament en la vacunació per mitigar l’impacte de la pandèmia.

Per ara, l’OMS no veu un increment «dramàtic dels casos» ni a Espanya ni a la resta d’Europa, però no descarta que això es produïsca en les pròximes setmanes, especialment per la propagació de la variant britànica que s’està convertint en «predominant».

Kluge ha avisat que la vacunació no permet aixecar restriccions de manera «immediata». «Hi ha més morts ara que fa un any», ha assegurat Kluge quan es compleix un any de l’inici dels confinaments per la pandèmia.

Tanmateix, Kluge ha avançat que les dades preliminars de la vacunació a Israel, Regne Unit i Escòcia són «prometedores» perquè indiquen una disminució de les morts. L’OMS i el Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties estan estudiant l’impacte de la vacunació als països europeus per saber millor com afectarà l’evolució de la pandèmia.

 

Vacuna d’Oxford

Kluge ha recordat que la trombosi és la tercera malaltia més comuna al món. «La vacuna contra la covid-19 no impedirà altres malalties», ha recordat. A l’espera de la investigació sobre si un reduït nombre de casos de trombosis podria estar vinculat a la vacuna d’Oxford-AstraZeneca, l’OMS insisteix que les dades actuals indiquen que els beneficis continuen sent molt més alts que els riscos.

 

 

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.