L’OMS veu «impressionant» la disminució de contagis a Espanya, però demana precaució

 

L’Organització Mundial de la Salut ha felicitat Espanya per la «impressionant» disminució de contagis des del gener, però ha demanat precaució per Setmana Santa. «No hem d’abaixar la guàrdia», ha dit este dijous la responsable d’emergències de l’OMS, Catherine Smallwood, remarcant que les restriccions a l’estat espanyol han sigut «molt efectives» per reduir les infeccions.

Tanmateix, Smallwood ha avisat del «risc» d’una quarta onada si no hi ha prou prudència. «Estos nivells s’han de mantenir baixos», ha afegit el director de l’OMS per Europa, Hans Kluge, recordant que és massa d’hora per confiar únicament en la vacunació per mitigar l’impacte de la pandèmia.

Per ara, l’OMS no veu un increment «dramàtic dels casos» ni a Espanya ni a la resta d’Europa, però no descarta que això es produïsca en les pròximes setmanes, especialment per la propagació de la variant britànica que s’està convertint en «predominant».

Kluge ha avisat que la vacunació no permet aixecar restriccions de manera «immediata». «Hi ha més morts ara que fa un any», ha assegurat Kluge quan es compleix un any de l’inici dels confinaments per la pandèmia.

Tanmateix, Kluge ha avançat que les dades preliminars de la vacunació a Israel, Regne Unit i Escòcia són «prometedores» perquè indiquen una disminució de les morts. L’OMS i el Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties estan estudiant l’impacte de la vacunació als països europeus per saber millor com afectarà l’evolució de la pandèmia.

 

Vacuna d’Oxford

Kluge ha recordat que la trombosi és la tercera malaltia més comuna al món. «La vacuna contra la covid-19 no impedirà altres malalties», ha recordat. A l’espera de la investigació sobre si un reduït nombre de casos de trombosis podria estar vinculat a la vacuna d’Oxford-AstraZeneca, l’OMS insisteix que les dades actuals indiquen que els beneficis continuen sent molt més alts que els riscos.

 

 

Últimes notícies

Les altes temperatures cremen l’alvocat valencià i deixen danys generalitzats

La Unió Llauradora alerta de danys generalitzats per cremada solar en cultius d’alvocat de diverses comarques valencianes i reclama canvis en els assegurances agraris.

Vox acusa el PSPV de organitzar circs per a tapar una màfia orquestrada per Sánchez

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha carregat contra la Conferència política del PSPV-PSOE a Alacant i ha acusat els socialistes valencians de muntar circs per a ocultar que, segons ell, són una màfia orquestrada per Pedro Sánchez.

Vigilància policial al nou hospital d’Alzira després del tiroteig mortal entre dos clans

La Policia Nacional manté la presència al nou hospital d’Alzira, on continua ingressat un dels tres ferits en el tiroteig entre dos clans familiars que ha deixat un mort. Quatre membres d’una mateixa família han sigut detinguts i passaran a disposició judicial dimarts.

Descobrixen l’augment d’una proteïna clau en cervells amb alzheimer

Una investigació de l’Institut de Neurociències ha detectat un augment de la proteïna meprin-β en el cervell i el líquid cefalorraquidi de persones amb alzheimer, fet que podria obrir la porta a nous indicadors de la malaltia.

Vox acusa l’esquerra d’usar la DANA de 2024 per a fer campanya electoral

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha acusat l’esquerra d’haver iniciat ja la campanya electoral utilitzant la tragèdia de la DANA de 2024 i les 232 víctimes mortals per a traure rèdit polític. També ha atribuït al Govern de Pedro Sánchez la responsabilitat de les obres hidràuliques pendents en les zones afectades.

El PP titlla de fiasco la Conferència del PSPV i acusa Diana Morant de decepció

El síndic del PP a Les Corts, Nando Pastor, ha qualificat de fiasco la Conferència política del PSPV a Alacant i ha acusat la ministra i líder socialista valenciana, Diana Morant, de ser una decepció política.

A disposició judicial el jove acusat de matar a colps el seu padrastre a València

El jove de 23 anys detingut per la mort violenta del seu padrastre al barri de Sant Isidre ha passat a disposició judicial després d’haver estat fugit deu dies. La víctima, de 50 anys, va ser trobada amb un fort colp al cap provocat amb una mancuerna.

Catalá exigeix al Govern que millore ja el servici de Rodalia a València

María José Catalá ha reclamat al Ministeri de Transportes que actue amb urgència sobre el servici de Rodalia a València, que considera lamentable per les contínues anul·lacions i retards, i alerta que és l’únic mitjà que està perdent usuaris.