16 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

L’OMS veu «impressionant» la disminució de contagis a Espanya, però demana precaució

 

L’Organització Mundial de la Salut ha felicitat Espanya per la «impressionant» disminució de contagis des del gener, però ha demanat precaució per Setmana Santa. «No hem d’abaixar la guàrdia», ha dit este dijous la responsable d’emergències de l’OMS, Catherine Smallwood, remarcant que les restriccions a l’estat espanyol han sigut «molt efectives» per reduir les infeccions.

Tanmateix, Smallwood ha avisat del «risc» d’una quarta onada si no hi ha prou prudència. «Estos nivells s’han de mantenir baixos», ha afegit el director de l’OMS per Europa, Hans Kluge, recordant que és massa d’hora per confiar únicament en la vacunació per mitigar l’impacte de la pandèmia.

Per ara, l’OMS no veu un increment «dramàtic dels casos» ni a Espanya ni a la resta d’Europa, però no descarta que això es produïsca en les pròximes setmanes, especialment per la propagació de la variant britànica que s’està convertint en «predominant».

Kluge ha avisat que la vacunació no permet aixecar restriccions de manera «immediata». «Hi ha més morts ara que fa un any», ha assegurat Kluge quan es compleix un any de l’inici dels confinaments per la pandèmia.

Tanmateix, Kluge ha avançat que les dades preliminars de la vacunació a Israel, Regne Unit i Escòcia són «prometedores» perquè indiquen una disminució de les morts. L’OMS i el Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties estan estudiant l’impacte de la vacunació als països europeus per saber millor com afectarà l’evolució de la pandèmia.

 

Vacuna d’Oxford

Kluge ha recordat que la trombosi és la tercera malaltia més comuna al món. «La vacuna contra la covid-19 no impedirà altres malalties», ha recordat. A l’espera de la investigació sobre si un reduït nombre de casos de trombosis podria estar vinculat a la vacuna d’Oxford-AstraZeneca, l’OMS insisteix que les dades actuals indiquen que els beneficis continuen sent molt més alts que els riscos.

 

 

Últimes notícies

Ivace+i destina 14,7 milions a 22 projectes d’investigació d’alt impacte

La Conselleria d'Indústria ha aprovat 14,7 milions per a 22 projectes estratègics de Ivace+i Innovació 2025 amb 65 entitats i majoria de pimes. Les iniciatives abasten aigua, microplàstics, CO₂, logística, bateries i salut, amb cofinançament europeu del 60%.

Rioja avisa: el València anirà a guanyar al Atleti malgrat la dificultat del Metropolità

Luis Rioja afirma que el València anirà al Metropolità per la victòria malgrat l'exigència del camp. Valora la ratxa de resultats, però no es conforma.

Hostalers de la Tinença defenen l’aparcament al costat de l’embassament enfront de la crítica ecologista

Hostalers de la Tinença defenen l'aparcament al costat de l'embassament d'Ulldecona com a 'revulsiu' per a l'economia i la fixació de població. Ecologistes ho rebutgen per situar-se en sòl protegit i alerten d'un 'macropàrquing' i obres 'lesives'.

Cels buidats i lleuger descens de temperatures en la Comunitat Valenciana

Jornada estable amb pocs núvols i sense fenòmens adversos; mínimes i màximes baixaran de manera general. Núvols alts al final del dia i boires matinals a l'interior.

El silenci de l’ànima explora les seqüeles emocionals del suïcidi juvenil

El curtmetratge El silenci de l'ànima, en postproducció, aborda el suïcidi juvenil vinculat a l'assetjament escolar des de l'impacte en familiars, amistats i l'àmbit escolar. El projecte combina assessorament psicològic, repartiment jove i un pla d'estrena que passa per festivals, plataformes i centres educatius.

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.