L’OMS veu «impressionant» la disminució de contagis a Espanya, però demana precaució

 

L’Organització Mundial de la Salut ha felicitat Espanya per la «impressionant» disminució de contagis des del gener, però ha demanat precaució per Setmana Santa. «No hem d’abaixar la guàrdia», ha dit este dijous la responsable d’emergències de l’OMS, Catherine Smallwood, remarcant que les restriccions a l’estat espanyol han sigut «molt efectives» per reduir les infeccions.

Tanmateix, Smallwood ha avisat del «risc» d’una quarta onada si no hi ha prou prudència. «Estos nivells s’han de mantenir baixos», ha afegit el director de l’OMS per Europa, Hans Kluge, recordant que és massa d’hora per confiar únicament en la vacunació per mitigar l’impacte de la pandèmia.

Per ara, l’OMS no veu un increment «dramàtic dels casos» ni a Espanya ni a la resta d’Europa, però no descarta que això es produïsca en les pròximes setmanes, especialment per la propagació de la variant britànica que s’està convertint en «predominant».

Kluge ha avisat que la vacunació no permet aixecar restriccions de manera «immediata». «Hi ha més morts ara que fa un any», ha assegurat Kluge quan es compleix un any de l’inici dels confinaments per la pandèmia.

Tanmateix, Kluge ha avançat que les dades preliminars de la vacunació a Israel, Regne Unit i Escòcia són «prometedores» perquè indiquen una disminució de les morts. L’OMS i el Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties estan estudiant l’impacte de la vacunació als països europeus per saber millor com afectarà l’evolució de la pandèmia.

 

Vacuna d’Oxford

Kluge ha recordat que la trombosi és la tercera malaltia més comuna al món. «La vacuna contra la covid-19 no impedirà altres malalties», ha recordat. A l’espera de la investigació sobre si un reduït nombre de casos de trombosis podria estar vinculat a la vacuna d’Oxford-AstraZeneca, l’OMS insisteix que les dades actuals indiquen que els beneficis continuen sent molt més alts que els riscos.

 

 

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.