L’OMS veu «impressionant» la disminució de contagis a Espanya, però demana precaució

 

L’Organització Mundial de la Salut ha felicitat Espanya per la «impressionant» disminució de contagis des del gener, però ha demanat precaució per Setmana Santa. «No hem d’abaixar la guàrdia», ha dit este dijous la responsable d’emergències de l’OMS, Catherine Smallwood, remarcant que les restriccions a l’estat espanyol han sigut «molt efectives» per reduir les infeccions.

Tanmateix, Smallwood ha avisat del «risc» d’una quarta onada si no hi ha prou prudència. «Estos nivells s’han de mantenir baixos», ha afegit el director de l’OMS per Europa, Hans Kluge, recordant que és massa d’hora per confiar únicament en la vacunació per mitigar l’impacte de la pandèmia.

Per ara, l’OMS no veu un increment «dramàtic dels casos» ni a Espanya ni a la resta d’Europa, però no descarta que això es produïsca en les pròximes setmanes, especialment per la propagació de la variant britànica que s’està convertint en «predominant».

Kluge ha avisat que la vacunació no permet aixecar restriccions de manera «immediata». «Hi ha més morts ara que fa un any», ha assegurat Kluge quan es compleix un any de l’inici dels confinaments per la pandèmia.

Tanmateix, Kluge ha avançat que les dades preliminars de la vacunació a Israel, Regne Unit i Escòcia són «prometedores» perquè indiquen una disminució de les morts. L’OMS i el Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties estan estudiant l’impacte de la vacunació als països europeus per saber millor com afectarà l’evolució de la pandèmia.

 

Vacuna d’Oxford

Kluge ha recordat que la trombosi és la tercera malaltia més comuna al món. «La vacuna contra la covid-19 no impedirà altres malalties», ha recordat. A l’espera de la investigació sobre si un reduït nombre de casos de trombosis podria estar vinculat a la vacuna d’Oxford-AstraZeneca, l’OMS insisteix que les dades actuals indiquen que els beneficis continuen sent molt més alts que els riscos.

 

 

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.