L’OMS veu «impressionant» la disminució de contagis a Espanya, però demana precaució

 

L’Organització Mundial de la Salut ha felicitat Espanya per la «impressionant» disminució de contagis des del gener, però ha demanat precaució per Setmana Santa. «No hem d’abaixar la guàrdia», ha dit este dijous la responsable d’emergències de l’OMS, Catherine Smallwood, remarcant que les restriccions a l’estat espanyol han sigut «molt efectives» per reduir les infeccions.

Tanmateix, Smallwood ha avisat del «risc» d’una quarta onada si no hi ha prou prudència. «Estos nivells s’han de mantenir baixos», ha afegit el director de l’OMS per Europa, Hans Kluge, recordant que és massa d’hora per confiar únicament en la vacunació per mitigar l’impacte de la pandèmia.

Per ara, l’OMS no veu un increment «dramàtic dels casos» ni a Espanya ni a la resta d’Europa, però no descarta que això es produïsca en les pròximes setmanes, especialment per la propagació de la variant britànica que s’està convertint en «predominant».

Kluge ha avisat que la vacunació no permet aixecar restriccions de manera «immediata». «Hi ha més morts ara que fa un any», ha assegurat Kluge quan es compleix un any de l’inici dels confinaments per la pandèmia.

Tanmateix, Kluge ha avançat que les dades preliminars de la vacunació a Israel, Regne Unit i Escòcia són «prometedores» perquè indiquen una disminució de les morts. L’OMS i el Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties estan estudiant l’impacte de la vacunació als països europeus per saber millor com afectarà l’evolució de la pandèmia.

 

Vacuna d’Oxford

Kluge ha recordat que la trombosi és la tercera malaltia més comuna al món. «La vacuna contra la covid-19 no impedirà altres malalties», ha recordat. A l’espera de la investigació sobre si un reduït nombre de casos de trombosis podria estar vinculat a la vacuna d’Oxford-AstraZeneca, l’OMS insisteix que les dades actuals indiquen que els beneficis continuen sent molt més alts que els riscos.

 

 

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.