15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

L’OMS posa data a la fi de la pandèmia mundial de coronavirus

El director general de la OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, s’ha referit a l’actual pandèmia del coronavirus i li ha posat data de finalització el 2022.

L’ha comparat amb la pandèmia de la grip de 1918, que va tenir diverses onades però va durar 2 anys, i finalment el virus va seguir circulant per dècades.

El responsable d’este organisme ha recordat que aquella pandèmia de febrer de 1918 a abril de 1920 i ha dit que espera que “puguem aturar esta pandèmia abans dels dos anys” que va durar aquella fa un segle.

“El virus es pot moure més ràpidament ara perquè estem més connectats, però al mateix temps tenim la tecnologia i el coneixement per aturar-lo”, ha remarcat.

A nivell mundial, la pandèmia acumula més de 22 milions de contagis de Covid-19 i s’ha cobrat la vida de prop de 800.000 persones.

L’OMS ha advertit que diversos països estan experimentant nous brots després de llargs períodes amb pocs o cap cas, com Nova Zelanda o el Vietnam.

“Estos països són un advertiment per a aquells que ara estan veient una tendència a la baixa en els casos”, ha dit.

Últimes notícies

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.