10.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

L’OMS posa data a la fi de la pandèmia mundial de coronavirus

El director general de la OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, s’ha referit a l’actual pandèmia del coronavirus i li ha posat data de finalització el 2022.

L’ha comparat amb la pandèmia de la grip de 1918, que va tenir diverses onades però va durar 2 anys, i finalment el virus va seguir circulant per dècades.

El responsable d’este organisme ha recordat que aquella pandèmia de febrer de 1918 a abril de 1920 i ha dit que espera que “puguem aturar esta pandèmia abans dels dos anys” que va durar aquella fa un segle.

“El virus es pot moure més ràpidament ara perquè estem més connectats, però al mateix temps tenim la tecnologia i el coneixement per aturar-lo”, ha remarcat.

A nivell mundial, la pandèmia acumula més de 22 milions de contagis de Covid-19 i s’ha cobrat la vida de prop de 800.000 persones.

L’OMS ha advertit que diversos països estan experimentant nous brots després de llargs períodes amb pocs o cap cas, com Nova Zelanda o el Vietnam.

“Estos països són un advertiment per a aquells que ara estan veient una tendència a la baixa en els casos”, ha dit.

Últimes notícies

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.