L’OMS posa data a la fi de la pandèmia mundial de coronavirus

El director general de la OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, s’ha referit a l’actual pandèmia del coronavirus i li ha posat data de finalització el 2022.

L’ha comparat amb la pandèmia de la grip de 1918, que va tenir diverses onades però va durar 2 anys, i finalment el virus va seguir circulant per dècades.

El responsable d’este organisme ha recordat que aquella pandèmia de febrer de 1918 a abril de 1920 i ha dit que espera que “puguem aturar esta pandèmia abans dels dos anys” que va durar aquella fa un segle.

“El virus es pot moure més ràpidament ara perquè estem més connectats, però al mateix temps tenim la tecnologia i el coneixement per aturar-lo”, ha remarcat.

A nivell mundial, la pandèmia acumula més de 22 milions de contagis de Covid-19 i s’ha cobrat la vida de prop de 800.000 persones.

L’OMS ha advertit que diversos països estan experimentant nous brots després de llargs períodes amb pocs o cap cas, com Nova Zelanda o el Vietnam.

“Estos països són un advertiment per a aquells que ara estan veient una tendència a la baixa en els casos”, ha dit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.