Països Baixos imposa el confinament parcial

Este divendres el Govern de Països Baixos va ordenar avançar el tancament de botigues no essencials a les 18.00 hores i l’hostaleria, els supermercats i les farmàcies a les 20.00 hores per a frenar els casos de Covid-19, l’endemà de registrar-se la xifra més alta de contagis des de l’inici de la pandèmia, al març de 2020.

“El virus es troba en tots els costats”

En una roda de premsa el primer ministre neerlandés en funcions, Mark Rutte, va assenyalar que, “Les restriccions són inevitables” i va assegurar que “el virus es troba en tots costats, en totes les edats i en tots els sectors”.

Les messures ja han entrat en vigor

Este dissabte les mesures han entrat en vigor, s’aplicaran almenys fins al 4 de desembre i implicaran que les persones que acudisquen a bars, terrasses i restaurants romanguen assegudes en tot moment.

Serveis no essencials

Els perruquers, les treballadores sexuals i els massatgistes, igual que les botigues no essencials, hauran de deixar de prestar serveis a partir de les 18.00 h.

Tancament de l’hoteleria

El tancament de l’hostaleria a les 20.00 és una concessió del Govern al sector, perquè les autoritats al principi tenien previst avançar la clausura de bars i restaurants a les 19.00 h. Estos negocis podran continuar amb el servei de menjar a domicili més enllà de les 20.00 hores.

Universitats i centres de formació

En les universitats i centres de formació, el nombre màxim d’alumnes per aula serà de 75 persones, mesura que no s’haurà d’aplicar si es tracta d’un examen.

Així mateix, es mantindrà la passada Covid per a accedir als negocis hostalers, cinemes, teatres, piscines i gimnasos, així com l’ús de les màscares en supermercats, botigues no essencials, transport públic i edificis oficials.

Teletreball

Rutte va fer una crida a les empreses perquè implementen el teletreball sempre que siga possible i va recomanar a la ciutadania limitar les visites a quatre persones per casa i recuperar la distància de seguretat d’un metre i mig en els llocs on no es demane la passada covid.

Què passa si algú dóna positiu?

Si algú dóna positiu en un test, la quarantena s’aplicarà no sols a la persona contagiada, sinó també a la resta de persones que convisquen amb l’afectat.

Esdeveniments esportius a porta tancada

Els esdeveniments esportius tornaran a jugar-se a porta tancada les pròximes tres setmanes, inclosos tots els partits de la lliga de futbol i la decisiva trobada classificatòria per al Mundial de Catar 2022 entre Països Baixos i Noruega, dimarts que ve a Rotterdam.

Rutte va descartar altres mesures més dures sol·licitades per l’equip de gestió de brots, un grup d’experts que assessora al Govern, com el tancament de cinemes i teatres i la cancel·lació d’esdeveniments massius.

No obstant això, l’Executiu estudia demanar al Parlament ampliar la passada Covid, necessari actualment per a entrar a l’interior de bars, restaurants, piscines i gimnasos.

Complir tres requisits

Per a obtenir esta passada en Països Baixos s’ha de complir almenys un d’estos tres requisits: tenir la pauta completa de vacunació, haver passat la malaltia recentment o mostrar un test negatiu, un sistema conegut com a 3G en països com Alemanya o Àustria.

La intenció del Govern és passar del 3G al 2G eliminant l’opció de presentar un test negatiu, promovent d’esta manera la vacunació, encara que Rutte va dir que estudia fer excepcions “amb uns certs sectors”.

L’Executiu començarà la setmana vinent a aplicar dosi de reforç als majors de 80 anys, al personal sanitari i als treballadors de les residències.

Països Baixos va registrar divendres16.287 contagis en les últimes 24 hores, quasi els mateixos que dijous passat, quan es va aconseguir la xifra més alta des de l’inici de la pandèmia amb 16.364 casos. La incidència es troba en 93,2 contagis per cada 100.000 habitants.

La pressió sobre el sistema sanitari és una altra vegada extremadament alta“, va dir Rutte, perquè “les cirurgies de maluc, genoll i cor s’estan posposant novament, a vegades per segona vegada”.

El percentatge de població major de 12 anys sense la pauta completa representa un 17,6% de la població, però els no vacunats van ocupar el passat octubre el 56% dels llits en hospitals destinats per a pacients amb Covid-19.

Este percentatge va pujar a un 70% en el cas de les Unitats de Vigilància intensiva (UCI), segons les xifres donades a conéixer pel Ministeri de Sanitat neerlandés.

Últimes notícies

El Suprem reclama de nou al Parlament Europeu alçar la immunitat de Alvise per assetjament

El Tribunal Suprem sol·licita per tercera vegada al Parlament Europeu el suplicatori per a retirar la immunitat a l'eurodiputat Luis Perez, Alvise, i investigar-li per presumpte assetjament i revelacion de secrets a exmembres del seu partit.

Catalá reclama al Govern una reunió pel Sidi Saler després d’un any sense resposta

L'alcaldessa de València, María José Catalá, manté la seua exigència de reunir-se amb el Ministeri per a la Transició Ecològica per a definir el futur de l'antic hotel Sidi Saler, tancat i abandonat, després de més d'un any sense resposta.

La Guàrdia Civil d’Alacant honra als agents morts en el seu 182 aniversari

La Guàrdia Civil d'Alacant va celebrar el 182 aniversari de la seua fundació amb un acte institucional marcat per l'homenatge als agents morts i ferits a Huelva i el reconeixement als guàrdies retirats.

València destina més de 1,8 milions a renovar el sanejament dels Poblats Marítims

L'Ajuntament de València invertix 1,81 milions a modernitzar la xarxa de sanejament dels Poblats Marítims per a millorar l'evacuació d'aigües pluvials i residuals i reforçar la resposta davant pluges intenses.

València i Raig es juguen a Mestalla la permanència i somiar amb Europa

València i Rayo Vallecano, separats per un punt, s'enfronten a Mestalla amb la permanència en joc i la sèptima plaça europea encara a l'abast en LaLiga.

Corberán fixa l’objectiu en els 45 punts davant un Raig finalista europeu

Carlos Corberán insistix que el més ambiciós per al València és aconseguir els 45 punts davant el Rayo Vallecano, finalista europeu, i centra tot el discurs en el pròxim partit a Mestalla.

Carlos Baño s’acull al cas judicial per a no respondre sobre el presumpte frau dels bo comercie

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, evita respondre a l'esquerra sobre el presumpte frau en els bo comercie de 2022 i 2023 en al·legar que el cas està judicialitzat.

Mor als 74 anys Tania Doris, vedete valenciana i mite del Paral·lel barceloní

La vedete valenciana Tania Doris, figura emblemàtica del Paral·lel i diva del Teatre Apol·lo, ha mort als 74 anys després d'una llarga trajectòria en la revista musical i l'espectacle.