Països Baixos imposa el confinament parcial

Este divendres el Govern de Països Baixos va ordenar avançar el tancament de botigues no essencials a les 18.00 hores i l’hostaleria, els supermercats i les farmàcies a les 20.00 hores per a frenar els casos de Covid-19, l’endemà de registrar-se la xifra més alta de contagis des de l’inici de la pandèmia, al març de 2020.

«El virus es troba en tots els costats»

En una roda de premsa el primer ministre neerlandés en funcions, Mark Rutte, va assenyalar que, «Les restriccions són inevitables» i va assegurar que «el virus es troba en tots costats, en totes les edats i en tots els sectors».

Les messures ja han entrat en vigor

Este dissabte les mesures han entrat en vigor, s’aplicaran almenys fins al 4 de desembre i implicaran que les persones que acudisquen a bars, terrasses i restaurants romanguen assegudes en tot moment.

Serveis no essencials

Els perruquers, les treballadores sexuals i els massatgistes, igual que les botigues no essencials, hauran de deixar de prestar serveis a partir de les 18.00 h.

Tancament de l’hoteleria

El tancament de l’hostaleria a les 20.00 és una concessió del Govern al sector, perquè les autoritats al principi tenien previst avançar la clausura de bars i restaurants a les 19.00 h. Estos negocis podran continuar amb el servei de menjar a domicili més enllà de les 20.00 hores.

Universitats i centres de formació

En les universitats i centres de formació, el nombre màxim d’alumnes per aula serà de 75 persones, mesura que no s’haurà d’aplicar si es tracta d’un examen.

Així mateix, es mantindrà la passada Covid per a accedir als negocis hostalers, cinemes, teatres, piscines i gimnasos, així com l’ús de les màscares en supermercats, botigues no essencials, transport públic i edificis oficials.

Teletreball

Rutte va fer una crida a les empreses perquè implementen el teletreball sempre que siga possible i va recomanar a la ciutadania limitar les visites a quatre persones per casa i recuperar la distància de seguretat d’un metre i mig en els llocs on no es demane la passada covid.

Què passa si algú dóna positiu?

Si algú dóna positiu en un test, la quarantena s’aplicarà no sols a la persona contagiada, sinó també a la resta de persones que convisquen amb l’afectat.

Esdeveniments esportius a porta tancada

Els esdeveniments esportius tornaran a jugar-se a porta tancada les pròximes tres setmanes, inclosos tots els partits de la lliga de futbol i la decisiva trobada classificatòria per al Mundial de Catar 2022 entre Països Baixos i Noruega, dimarts que ve a Rotterdam.

Rutte va descartar altres mesures més dures sol·licitades per l’equip de gestió de brots, un grup d’experts que assessora al Govern, com el tancament de cinemes i teatres i la cancel·lació d’esdeveniments massius.

No obstant això, l’Executiu estudia demanar al Parlament ampliar la passada Covid, necessari actualment per a entrar a l’interior de bars, restaurants, piscines i gimnasos.

Complir tres requisits

Per a obtenir esta passada en Països Baixos s’ha de complir almenys un d’estos tres requisits: tenir la pauta completa de vacunació, haver passat la malaltia recentment o mostrar un test negatiu, un sistema conegut com a 3G en països com Alemanya o Àustria.

La intenció del Govern és passar del 3G al 2G eliminant l’opció de presentar un test negatiu, promovent d’esta manera la vacunació, encara que Rutte va dir que estudia fer excepcions «amb uns certs sectors».

L’Executiu començarà la setmana vinent a aplicar dosi de reforç als majors de 80 anys, al personal sanitari i als treballadors de les residències.

Països Baixos va registrar divendres16.287 contagis en les últimes 24 hores, quasi els mateixos que dijous passat, quan es va aconseguir la xifra més alta des de l’inici de la pandèmia amb 16.364 casos. La incidència es troba en 93,2 contagis per cada 100.000 habitants.

«La pressió sobre el sistema sanitari és una altra vegada extremadament alta«, va dir Rutte, perquè «les cirurgies de maluc, genoll i cor s’estan posposant novament, a vegades per segona vegada».

El percentatge de població major de 12 anys sense la pauta completa representa un 17,6% de la població, però els no vacunats van ocupar el passat octubre el 56% dels llits en hospitals destinats per a pacients amb Covid-19.

Este percentatge va pujar a un 70% en el cas de les Unitats de Vigilància intensiva (UCI), segons les xifres donades a conéixer pel Ministeri de Sanitat neerlandés.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.