17.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Paterna detecta rastres de la soca britànica en les aigües residuals de la ciutat

 

Les últimes anàlisis fetes en les aigües residuals de Paterna, en la comarca de l’Horta (València) han detectat rastres de la soca britànica en la xarxa de clavegueram procedent del nucli urbà de la ciutat.

 

Així ho ha revelat este dimecres la tinenta alcalde de Seguretat, Mobilitat i Transició Ecològica, Núria Campos, qui ha precisat que «és la primera volta que es troba esta variant en la ciutat». Els resultats de les anàlisis s’han remés a la Conselleria de Sanitat, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

Així mateix, l’Ajuntament ha explicat que este dimarts «la Conselleria de Sanitat va informar d’un brot del cep britànic que afectava 13 alumnes de primària del col·legi Liceu Francés de la localitat».

 

Reducció del coronavirus en Paterna

Campos ha precisat que «a pesar la detecció de la variant britànica del coronavirus, els últims mostrejos també evidencien reduccions significatives dels valors de coronavirus en pràcticament tots els sectors respecte als mesos anteriors, cosa que significa que el risc epidemiològic de la ciutat continua en descens».

 

«Donada l’elevada càrrega viral d’esta variant i la seua alta capacitat de transmissió i contagi, estem esperant directrius de Sanitat per si haguera de prendre alguna mesura addicional als protocols sanitària i de seguretat que manté la ciutat», ha indicat la corporació.

Últimes notícies

Sanitat rep 3.227 sol·licituds per a 902 places de difícil cobertura en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha rebut 3.227 peticions per a 902 places de difícil cobertura en diversos departaments de salut. El procés prioritza l'experiència i preveu una segona fase per a triar destí.

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB, condicionat per la dana. A Espanya, el dèficit es va reduir malgrat eixe impacte.

La Generalitat ha firmat el projecte del parc metropolità Alfafar-La Torre, el doble que Vivers

La Generalitat ha firmat el projecte bàsic del parc metropolità del Sector 8 Alfafar-La Torre, confrontant amb Sedaví i Benetússer. L'actuació, doble que Vivers, s'integra en el sistema de parcs inundables per a reduir el risc de riuades.

Compromís titlla d’indignant que la Generalitat destine més de 10 milions a la SailGP

Compromís va censurar que el Consell del PP planege invertir més de 10 milions d'euros públics en tres edicions de la SailGP. Va acusar el govern autonòmic de prioritzar un esdeveniment nàutic enfront de servicis essencials i la reconstrucció després de la DANA.

Bernabé insta l’alcalde d’Alacant a assumir responsabilitats pel mal ús del poder

Pilar Bernabé ha demanat a Luis Barcala assumir responsabilitats pel mal ús del poder després de l'adjudicació de vivendes públiques a familiars. La dirigent ha citat la dimissió de María Pérez-Hickman i ha retret a Carlos Mazón emparar-se en l'aforament en la causa de la DANA.

Pérez Llorca espera que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha demanat que la Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA marque una nova etapa de cooperació. Ha admés que arriba tard i que possiblement hi ha qüestions sense solució.

La delegada del Govern acusa a Pérez Llorca d’indignitat per mesclar indemnitzacions

Pilar Bernabé ha retret al president valencià que compare les ajudes per la DANA amb les indemnitzacions de l'accident de Adamuz i ha recordat que la Generalitat no ha compensat a les 230 víctimes.

Pérez Llorca exigix explicacions i rectificació per les indemnitzacions de la DANA

Pérez Llorca ha reclamat al Govern explicacions i una rectificació per la diferència d'indemnitzacions entre les víctimes de la DANA i l'accident de Adamuz. També ha rebutjat la proposta de finançament en considerar que perjudica la Comunitat Valenciana.