Paterna detecta rastres de la soca britànica en les aigües residuals de la ciutat

 

Les últimes anàlisis fetes en les aigües residuals de Paterna, en la comarca de l’Horta (València) han detectat rastres de la soca britànica en la xarxa de clavegueram procedent del nucli urbà de la ciutat.

 

Així ho ha revelat este dimecres la tinenta alcalde de Seguretat, Mobilitat i Transició Ecològica, Núria Campos, qui ha precisat que «és la primera volta que es troba esta variant en la ciutat». Els resultats de les anàlisis s’han remés a la Conselleria de Sanitat, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

Així mateix, l’Ajuntament ha explicat que este dimarts «la Conselleria de Sanitat va informar d’un brot del cep britànic que afectava 13 alumnes de primària del col·legi Liceu Francés de la localitat».

 

Reducció del coronavirus en Paterna

Campos ha precisat que «a pesar la detecció de la variant britànica del coronavirus, els últims mostrejos també evidencien reduccions significatives dels valors de coronavirus en pràcticament tots els sectors respecte als mesos anteriors, cosa que significa que el risc epidemiològic de la ciutat continua en descens».

 

«Donada l’elevada càrrega viral d’esta variant i la seua alta capacitat de transmissió i contagi, estem esperant directrius de Sanitat per si haguera de prendre alguna mesura addicional als protocols sanitària i de seguretat que manté la ciutat», ha indicat la corporació.

Últimes notícies

Morant alerta que encara hi ha qui vol depredar la costa i posa en risc tota la ciutadania

La ministra Diana Morant defensa la proteccio de la costa valenciana i de lAlbufera, i critica les lleis que, segons ella, desprotegeixen aquest espai natural davant del canvi climatic.

Pablo Hernández vol que el Castellón torne a lluitar per l’ascens a Primera

L’entrenador del CD Castellón, renovat fins a 2029, es marca com a mínim tornar a jugar la promoció d’ascens a Primera Divisió i afrontar la nova temporada amb encara més il·lusió.

Torres confia que Zapatero demostrarà la seua innocència en el cas Plus Ultra

El ministre Ángel Víctor Torres assegura a Alacant que el Govern espanyol està absolutament confiat que José Luis Rodríguez Zapatero podrà demostrar la seua innocència en la causa sobre Plus Ultra i reclama al PP coherència davant les seues exigències d’avanç electoral.

Fiscalia manté 13 anys de presó per al raper El Jincho per l’agressió sexual a una menor a València

La Fiscalia Provincial de València manté la petició de 13 anys de presó per al raper madrileny El Jincho per una suposada agressió sexual a una menor de 17 anys en un hotel de la ciutat en novembre de 2023, i reclama la mateixa pena per al també raper Escol Osiris.

Pérez Llorca reclama a Barcelona una nova financiació autonòmica sense privilegis ni greuges

El president valencià Juanfran Pérez Llorca ha defensat a Barcelona un nou model de finançament autonòmic que acabe amb els greuges i garantisca la igualtat entre territoris, junt amb més aigua, infraestructures modernes i una fiscalitat atractiva per a liderar el Mediterrani.

Bustinduy alerta que la falta de controls d’etiquetatge alimentari deixa desprotegits els consumidors valencians

El ministre Pablo Bustinduy ha remés cartes a la Generalitat en què denuncia que la Comunitat Valenciana és l’única autonomia que, segons Consumo, porta anys sense fer controls oficials sobre qualitat i etiquetatge alimentari.

Així han d’alimentar-se els majors en onades de calor per a protegir la salut

Un taller de Creu Roja al Cabanyal recomana a les persones majors augmentar el consum de fruita, verdura i aigua per a suportar l’onada de calor i reduir riscos per a la salut.

Schinocca obri la porta a vendes si els jugadors de l’Elx es revaloritzen al mercat

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, celebra que futbolistes com Álvaro Rodríguez o David Affengruber desperten interés al mercat i remarca que el club està ordenat i no necessita vendre. També explica la rescissió del contracte de cessió de Rafa Mir després de conéixer-se la seua condemna.