Una PCR positiva deixa a un corredor sense participar en Marató València

 

El resultat positiu de la prova PCR feta a un corredor que tenia previst participar en la Marató i Mitja Marató València Trinidad Alfonso EDP Elit Edition ha impedit la seua competició en les dos carreres. Durant estes, els servicis mèdics han atés a un total de 26 corredors, la majoria per esgotament.

 

L’«estricte» protocol sanitari, coordinat pel director mèdic de la carrera, Luis Cort, pel que han passat tots els atletes internacionals i nacionals, a demés dels seus entrenadors, allotjats en els hotels bambolla, a penes ha tingut baixes a causa de la pandèmia, excepte este atleta i un altre que no ha corregut per ser un contacte estret del primer, després d’este positiu en els últims tests fets a la seua arribada a València.

 

Tant ells com el seu entrenador es quedaran aïllats uns dies en el mateix hotel a on estaven, ha informat Marató València en un comunicat. Gràcies a la rapidesa en el lliurament dels resultats i al control en temps real de totes les proves i els moviments dels atletes professionals registrats en la plataforma Connect by Circular-Lab, l’organització ha pogut gestionar amb el seu equip mèdic la informació de les més de 700 proves PCR fetes als atletes i personal en este acte.

 

A demés, durant la prova s’ha atés a un total de 26 persones amb patologies lleus, el 65% per esgotament, el 15% per problemes musculars, el 8% per problemes traumatològics, i el restant 12% per altres motius. En total, els servicis mèdics han atés 13 persones durant el recorregut i a altres 13 en el punt de meta. També han fet dos evacuacions en ambulància a hospitals a causa d’una pèrdua d’inconsciència i una reacció al·lèrgica, respectivament.

Últimes notícies

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.