20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Pillen a dos xics saltant-se les normes sanitàries contra el Covid-19 en València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a dos xics, de 22 i 28 anys, com a presumptes autors d’un delicte de resistència i desobediència, després d‘incomplir normes sanitàries contra el Covid-19 i desobeir les indicacions dels policies.

 

Els fets van passar la nit del dissabte, cap a les 23.30 hores, els agents van ser avisats per la Sala del 091 perquè es dirigiren a un allotjament vacacional del districte valencià de Marítim, a on s’estava produint una festa. Una volta allí, els policies van observar la porta de la casa entreoberta, escoltant-se música des de l’exterior. Les persones que es trobaven en el lloc, en vore els agents, es van amagar ràpidament, acudint només dos xics a rebre’ls.

 

Els agents van informar estes dos persones que no podien formar-se grups de més de quatre persones i, ja que eren un grup numerós, anaven a ser proposats per a sanció per incomplir la normativa. No obstant això, els dos xics es van negar a identificar-se, tot i ser requerida la seua documentació pels policies en diferents ocasions, i arribant a faltar al respecte als agents repetidament, i fins i tot a insultar-los a crits. 

 

Un d’ells finalment va deposar la seua actitud i va col·laborar amb els agents, però l’altre jove es mostrava fora de si, sense accedir a les instruccions dels policies, pel que va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte de resistència i desobediència a agent de l’autoritat. 

 

Un segon detingut, sense mascareta i fora de l’horari permés

El segon fet es va produir poc després, cap a les 01.00 hores de la matinada, quan un indicatiu policial de paisà va observar en l’encreuament de la carretera de Font de Sant Lluís amb l’avinguda dels Germans Maristes dos jóvens passejant fora de l’horari establit pel toc de queda i sense mascareta, pel que es van acostar a identificar-los.

 

Després d’identificar-se, els xics van fugir a la carrera en direccions oposades, conseguint els agents localitzar a un d’ells, que va intentar espentar als policies en el moment de ser interceptat, pel que va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte de resistència i desobediència, a demés de ser proposat per a sanció per incomplir la normativa. 

 

Els dos detinguts, sense antecedents policials, han sigut posats en llibertat una volta sentits en declaració, no sense abans advertir-los de l’obligació legal de comparéixer quan foren requerits per a això.

Últimes notícies

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.

L’oposició retrau que les víctimes de la dana seguisquen sense comparéixer en Les Corts 15 mesos després

Quinze mesos després de la dana que va causar 230 morts a la província de València, l'oposició ha censurat que les víctimes no hagen sigut escoltades encara en Les Corts. El PP ha assegurat que intentarà citar-les com més prompte millor i ha apuntat a la pròxima reunió de febrer.

La Generalitat licita més de 60 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona

La Generalitat, a través de la EVHA, ha licitat entre 60 i 70 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona dins del Pla VIU. El 10% se sumarà al parc públic i el 40% es reservarà a jóvens; el termini d'ofertes finalitza el 29 d'abril.

El PP de València defén el seu pla d’autònoms i acusa el Govern d’abandó

L'adreça provincial popular ha presentat a Alfafar el seu paquet de mesures per a alleujar càrregues i fomentar l'activitat dels autònoms, amb crítiques a l'Executiu. El pla inclou exempcions fiscals, menys tràmits i estímuls a la contractació i la conciliació.