13.5 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Les populars mascaretes que els experts demanen evitar a algunes persones

 

Ningú pot negar que la pandèmia del coronavirus ha canviat les nostres vides per sempre. En poc més d’un any hem viscut situacions inèdites, com un confinament domiciliari total, i ens hem acostumat a tancar-nos a casa a partir d’una hora determinada a la nit per a evitar rebre una dolorosa sanció.

 

Però, més enllà de tot això, les mascaretes s’han convertit en una realitat que costarà moltíssim superar, una vegada aconseguida la immunitat de ramat que tant anhelem. N’hi ha de tota mena, des de les qüestionades de tela fins a les quirúrgiques a les conegudes FFP2. Ara bé, precisament sobre estes últimes, unes de les més esteses entre la població, un grup de prestigiosos investigadors ha llançat un seriós advertiment.

 

Els pacients amb glaucoma haurien de deixar d’usar les FFP2

En concret, segons han explicat en ‘Informativoss Telecinco’, un grup internacional de científics, entre els quals podem trobar investigadors de la Universitat de Granada (UGR), han demanat als pacients amb glaucoma deixar d’utilitzar este tipus de protecció quan duen a terme activitat física. El motiu, segons els experts, és que el seu ús augmenta els nivells de pressió intraocular, i és per això que haurien d’optar per les quirúrgiques.

Els investigadors, pertanyents al departament d’Òptica i d’Educació Física i Esportiva de la UGR, i en col·laboració amb el departament d’Oftalmologia de l’Hospital Verge de les Neus i la Universitat de Ningbo, a la Xina, consideren que les mascaretes quirúrgiques frenen correctament la transmissió del virus, i resulten menys arriscades per als pacients amb glaucoma.

 

L’activitat física lleugera, recomanable per a pacients amb glaucoma

Recordem que, en esta pandèmia del coronavirus, les mascaretes s’han convertit en un dels nostres principals aliats, ja que han demostrat ser capaços de bloquejar el pas dels aerosols i les gotes de saliva amb virus que expulsem parlant o exhalant. Estes últimes són les principals responsables dels contagis de Covid-19, segons explica la mateixa UGR en una nota.

Durant l’activitat física s’expulsa un nom fins i tot major d’aerosols, i a més arriben més lluny del normal, disparant el risc de contagi. Per part seua, el glaucoma és a principal causa de ceguesa irreversible en el món, i l’única estratègia per a prevenir o frenar la seua progressió és «la reducció i estabilització dels nivells de pressió intraocular».

 

Les FFP2 causen un lleuger augment de la pressió intraocular

En este sentit, la realització d’exercicis aeròbics de baixa intensitat en pacients amb glaucoma ha resultat ser molt beneficiós, ja que redueix esta pressió, per la qual cosa es recomana. En este sentit, els experts han avaluat l’ús de mascaretes FFP2 i quirúrgiques, i els seus efectes en estos pacients.

Concretament, han participat un total de 13 pacients, tots ells diagnosticats amb glaucoma d’angle obert, que van recórrer una distància de 400 metres amb mascaretes FFP2, mascaretes quirúrgiques i també sense cap mena de protecció. La seua pressió intraocular va ser mesura cada 80 metres, en condicions basals i també després d’un període de recuperació.

Les conclusions són que les mascaretes FFP2, malgrat ser molt efectives, causen un petit, però «estadísticament significatiu» augment dels nivells de pressió intraocular, en comparació amb les quirúrgiques o la falta de protecció, situacions que van llançar resultats similars.

És per això que s’hauria de prioritzar l’ús de les quirúrgiques en pacients amb glaucoma, sempre que no existisca un alt risc de contagiar-se de Covid-19 durant la realització de l’activitat física. Els experts recorden en este sentit, que els valors de pressió haurien de mantenir-se «tan baixos com siga possible» en tot moment.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.