Les populars mascaretes que els experts demanen evitar a algunes persones

 

Ningú pot negar que la pandèmia del coronavirus ha canviat les nostres vides per sempre. En poc més d’un any hem viscut situacions inèdites, com un confinament domiciliari total, i ens hem acostumat a tancar-nos a casa a partir d’una hora determinada a la nit per a evitar rebre una dolorosa sanció.

 

Però, més enllà de tot això, les mascaretes s’han convertit en una realitat que costarà moltíssim superar, una vegada aconseguida la immunitat de ramat que tant anhelem. N’hi ha de tota mena, des de les qüestionades de tela fins a les quirúrgiques a les conegudes FFP2. Ara bé, precisament sobre estes últimes, unes de les més esteses entre la població, un grup de prestigiosos investigadors ha llançat un seriós advertiment.

 

Els pacients amb glaucoma haurien de deixar d’usar les FFP2

En concret, segons han explicat en ‘Informativoss Telecinco’, un grup internacional de científics, entre els quals podem trobar investigadors de la Universitat de Granada (UGR), han demanat als pacients amb glaucoma deixar d’utilitzar este tipus de protecció quan duen a terme activitat física. El motiu, segons els experts, és que el seu ús augmenta els nivells de pressió intraocular, i és per això que haurien d’optar per les quirúrgiques.

Els investigadors, pertanyents al departament d’Òptica i d’Educació Física i Esportiva de la UGR, i en col·laboració amb el departament d’Oftalmologia de l’Hospital Verge de les Neus i la Universitat de Ningbo, a la Xina, consideren que les mascaretes quirúrgiques frenen correctament la transmissió del virus, i resulten menys arriscades per als pacients amb glaucoma.

 

L’activitat física lleugera, recomanable per a pacients amb glaucoma

Recordem que, en esta pandèmia del coronavirus, les mascaretes s’han convertit en un dels nostres principals aliats, ja que han demostrat ser capaços de bloquejar el pas dels aerosols i les gotes de saliva amb virus que expulsem parlant o exhalant. Estes últimes són les principals responsables dels contagis de Covid-19, segons explica la mateixa UGR en una nota.

Durant l’activitat física s’expulsa un nom fins i tot major d’aerosols, i a més arriben més lluny del normal, disparant el risc de contagi. Per part seua, el glaucoma és a principal causa de ceguesa irreversible en el món, i l’única estratègia per a prevenir o frenar la seua progressió és «la reducció i estabilització dels nivells de pressió intraocular».

 

Les FFP2 causen un lleuger augment de la pressió intraocular

En este sentit, la realització d’exercicis aeròbics de baixa intensitat en pacients amb glaucoma ha resultat ser molt beneficiós, ja que redueix esta pressió, per la qual cosa es recomana. En este sentit, els experts han avaluat l’ús de mascaretes FFP2 i quirúrgiques, i els seus efectes en estos pacients.

Concretament, han participat un total de 13 pacients, tots ells diagnosticats amb glaucoma d’angle obert, que van recórrer una distància de 400 metres amb mascaretes FFP2, mascaretes quirúrgiques i també sense cap mena de protecció. La seua pressió intraocular va ser mesura cada 80 metres, en condicions basals i també després d’un període de recuperació.

Les conclusions són que les mascaretes FFP2, malgrat ser molt efectives, causen un petit, però «estadísticament significatiu» augment dels nivells de pressió intraocular, en comparació amb les quirúrgiques o la falta de protecció, situacions que van llançar resultats similars.

És per això que s’hauria de prioritzar l’ús de les quirúrgiques en pacients amb glaucoma, sempre que no existisca un alt risc de contagiar-se de Covid-19 durant la realització de l’activitat física. Els experts recorden en este sentit, que els valors de pressió haurien de mantenir-se «tan baixos com siga possible» en tot moment.

Últimes notícies

Així afectarà l’avís roig per calor extrema a la Comunitat Valenciana aquest dijous

La Comunitat Valenciana activarà aquest dijous l’avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, en plena ona de calor que colpeja Espanya.

Aemet activa avís roig per calor extrema al sud de València i d’Alacant amb fins a 42 graus

Aemet ha activat l’avís roig per temperatures de fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, amb altres nivells d’alerta per calor, tronades i forts vents a la Comunitat Valenciana.

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.