Les populars mascaretes que els experts demanen evitar a algunes persones

 

Ningú pot negar que la pandèmia del coronavirus ha canviat les nostres vides per sempre. En poc més d’un any hem viscut situacions inèdites, com un confinament domiciliari total, i ens hem acostumat a tancar-nos a casa a partir d’una hora determinada a la nit per a evitar rebre una dolorosa sanció.

 

Però, més enllà de tot això, les mascaretes s’han convertit en una realitat que costarà moltíssim superar, una vegada aconseguida la immunitat de ramat que tant anhelem. N’hi ha de tota mena, des de les qüestionades de tela fins a les quirúrgiques a les conegudes FFP2. Ara bé, precisament sobre estes últimes, unes de les més esteses entre la població, un grup de prestigiosos investigadors ha llançat un seriós advertiment.

 

Els pacients amb glaucoma haurien de deixar d’usar les FFP2

En concret, segons han explicat en ‘Informativoss Telecinco’, un grup internacional de científics, entre els quals podem trobar investigadors de la Universitat de Granada (UGR), han demanat als pacients amb glaucoma deixar d’utilitzar este tipus de protecció quan duen a terme activitat física. El motiu, segons els experts, és que el seu ús augmenta els nivells de pressió intraocular, i és per això que haurien d’optar per les quirúrgiques.

Els investigadors, pertanyents al departament d’Òptica i d’Educació Física i Esportiva de la UGR, i en col·laboració amb el departament d’Oftalmologia de l’Hospital Verge de les Neus i la Universitat de Ningbo, a la Xina, consideren que les mascaretes quirúrgiques frenen correctament la transmissió del virus, i resulten menys arriscades per als pacients amb glaucoma.

 

L’activitat física lleugera, recomanable per a pacients amb glaucoma

Recordem que, en esta pandèmia del coronavirus, les mascaretes s’han convertit en un dels nostres principals aliats, ja que han demostrat ser capaços de bloquejar el pas dels aerosols i les gotes de saliva amb virus que expulsem parlant o exhalant. Estes últimes són les principals responsables dels contagis de Covid-19, segons explica la mateixa UGR en una nota.

Durant l’activitat física s’expulsa un nom fins i tot major d’aerosols, i a més arriben més lluny del normal, disparant el risc de contagi. Per part seua, el glaucoma és a principal causa de ceguesa irreversible en el món, i l’única estratègia per a prevenir o frenar la seua progressió és «la reducció i estabilització dels nivells de pressió intraocular».

 

Les FFP2 causen un lleuger augment de la pressió intraocular

En este sentit, la realització d’exercicis aeròbics de baixa intensitat en pacients amb glaucoma ha resultat ser molt beneficiós, ja que redueix esta pressió, per la qual cosa es recomana. En este sentit, els experts han avaluat l’ús de mascaretes FFP2 i quirúrgiques, i els seus efectes en estos pacients.

Concretament, han participat un total de 13 pacients, tots ells diagnosticats amb glaucoma d’angle obert, que van recórrer una distància de 400 metres amb mascaretes FFP2, mascaretes quirúrgiques i també sense cap mena de protecció. La seua pressió intraocular va ser mesura cada 80 metres, en condicions basals i també després d’un període de recuperació.

Les conclusions són que les mascaretes FFP2, malgrat ser molt efectives, causen un petit, però «estadísticament significatiu» augment dels nivells de pressió intraocular, en comparació amb les quirúrgiques o la falta de protecció, situacions que van llançar resultats similars.

És per això que s’hauria de prioritzar l’ús de les quirúrgiques en pacients amb glaucoma, sempre que no existisca un alt risc de contagiar-se de Covid-19 durant la realització de l’activitat física. Els experts recorden en este sentit, que els valors de pressió haurien de mantenir-se «tan baixos com siga possible» en tot moment.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.