Les populars mascaretes que els experts demanen evitar a algunes persones

 

Ningú pot negar que la pandèmia del coronavirus ha canviat les nostres vides per sempre. En poc més d’un any hem viscut situacions inèdites, com un confinament domiciliari total, i ens hem acostumat a tancar-nos a casa a partir d’una hora determinada a la nit per a evitar rebre una dolorosa sanció.

 

Però, més enllà de tot això, les mascaretes s’han convertit en una realitat que costarà moltíssim superar, una vegada aconseguida la immunitat de ramat que tant anhelem. N’hi ha de tota mena, des de les qüestionades de tela fins a les quirúrgiques a les conegudes FFP2. Ara bé, precisament sobre estes últimes, unes de les més esteses entre la població, un grup de prestigiosos investigadors ha llançat un seriós advertiment.

 

Els pacients amb glaucoma haurien de deixar d’usar les FFP2

En concret, segons han explicat en ‘Informativoss Telecinco’, un grup internacional de científics, entre els quals podem trobar investigadors de la Universitat de Granada (UGR), han demanat als pacients amb glaucoma deixar d’utilitzar este tipus de protecció quan duen a terme activitat física. El motiu, segons els experts, és que el seu ús augmenta els nivells de pressió intraocular, i és per això que haurien d’optar per les quirúrgiques.

Els investigadors, pertanyents al departament d’Òptica i d’Educació Física i Esportiva de la UGR, i en col·laboració amb el departament d’Oftalmologia de l’Hospital Verge de les Neus i la Universitat de Ningbo, a la Xina, consideren que les mascaretes quirúrgiques frenen correctament la transmissió del virus, i resulten menys arriscades per als pacients amb glaucoma.

 

L’activitat física lleugera, recomanable per a pacients amb glaucoma

Recordem que, en esta pandèmia del coronavirus, les mascaretes s’han convertit en un dels nostres principals aliats, ja que han demostrat ser capaços de bloquejar el pas dels aerosols i les gotes de saliva amb virus que expulsem parlant o exhalant. Estes últimes són les principals responsables dels contagis de Covid-19, segons explica la mateixa UGR en una nota.

Durant l’activitat física s’expulsa un nom fins i tot major d’aerosols, i a més arriben més lluny del normal, disparant el risc de contagi. Per part seua, el glaucoma és a principal causa de ceguesa irreversible en el món, i l’única estratègia per a prevenir o frenar la seua progressió és «la reducció i estabilització dels nivells de pressió intraocular».

 

Les FFP2 causen un lleuger augment de la pressió intraocular

En este sentit, la realització d’exercicis aeròbics de baixa intensitat en pacients amb glaucoma ha resultat ser molt beneficiós, ja que redueix esta pressió, per la qual cosa es recomana. En este sentit, els experts han avaluat l’ús de mascaretes FFP2 i quirúrgiques, i els seus efectes en estos pacients.

Concretament, han participat un total de 13 pacients, tots ells diagnosticats amb glaucoma d’angle obert, que van recórrer una distància de 400 metres amb mascaretes FFP2, mascaretes quirúrgiques i també sense cap mena de protecció. La seua pressió intraocular va ser mesura cada 80 metres, en condicions basals i també després d’un període de recuperació.

Les conclusions són que les mascaretes FFP2, malgrat ser molt efectives, causen un petit, però «estadísticament significatiu» augment dels nivells de pressió intraocular, en comparació amb les quirúrgiques o la falta de protecció, situacions que van llançar resultats similars.

És per això que s’hauria de prioritzar l’ús de les quirúrgiques en pacients amb glaucoma, sempre que no existisca un alt risc de contagiar-se de Covid-19 durant la realització de l’activitat física. Els experts recorden en este sentit, que els valors de pressió haurien de mantenir-se «tan baixos com siga possible» en tot moment.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.