Primer positiu per coronavirus a Tokio en la Villa Olímpica

Les estrictes mesures sanitàries que ha imposat el Comité Organitzador de Tokio 2020 no ha pogut impedir que a sis dies del començament dels JJOO ja s’haja produït el primer positiu en covid-19 dins de la Vila Olímpica.

El primer positiu dins de la Vila Olímpica ja és una realitat. Malgrat les estrictes mesures sanitàries que ha imposat el Comitè Organitzador de Tòquio 2020 no s’ha pogut impedir que a sis dies del començament dels JJOO ja s’hagi produït el primer positiu en covid-19..

De moment, se sap que el positiu en coronavirus correspon a un ciutadà de nacionalitat no japonesa, membre d’una delegació olímpica estrangera i no és un esportista. Els organitzadors dels JJOO de Tòquio 2020 no han ofert més detalls per motius de confidencialitat.

El primer positiu confirmat

De moment, pel que sembla, és el primer positiu confirmat entre els equips que es troben en el complex residencial situat en una de les illes artificials de la badia de Tòquio i que s’ha donat a conéixer quan queden sis dies per a la cerimònia d’inauguració de l’esdeveniment, en un moment de ple rebrot de contagis en l’àrea de la capital japonesa.

Toshiro Muto afirma que s’aïllarà immediatament a eixa persona

Els organitzadors es troben recopilant la informació sobre els contactes pròxims de la persona afectada, va dir el seu director executiu, Toshiro Muto, en ser preguntat en una roda de premsa per la seguretat de la Vila Olímpica.

«Estem prenent mesures fermes contra la covid, fins i tot dins de la Vila. A més, els atletes en principi han de sotmetre’s cada dia a test i ara que hi ha hagut un positiu, s’aïllarà immediatament a esta persona», va assenyalar Muto.

El director executiu de Tòquio 2020 va explicar que continuaran prenent mesures «perquè els atletes puguen sentir-se segurs en la Vila».

Però en el que va del mes de juliol

En el que va del mes de juliol un total de 44 persones vinculades als Jocs, inclòs un atleta, han donat positiu en coronavirus, segons xifres dels organitzadors, però és la primera vegada que es detecta una infecció en el si de la Vila Olímpica, el cor dels Jocs Olímpics i on residiran milers d’atletes estrangers.

Qui va ser el primer positiu entre els atletes?

El primer positiu entre els atletes estrangers detectat al Japó va ser el d’un entrenador de l’equip olímpic d’Uganda a la seua arribada al país el passat 19 de juny, al que li va seguir un altre positiu més posteriorment d’un dels esportistes, que s’allotgen actualment en el municipi de Izumisano, en l’oest del país.

El positiu en la Vila Olímpica podria constituir un altre factor de recel entre la ciutadania nipona sobre la seguretat de la celebració dels Jocs, i es coneix tan sols un dia després de saber-se que un esportista de l’esmentada delegació africana es va escapolir del seu hotel amb la intenció de començar una nova vida al Japó.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.