Primer positiu per coronavirus a Tokio en la Villa Olímpica

Les estrictes mesures sanitàries que ha imposat el Comité Organitzador de Tokio 2020 no ha pogut impedir que a sis dies del començament dels JJOO ja s’haja produït el primer positiu en covid-19 dins de la Vila Olímpica.

El primer positiu dins de la Vila Olímpica ja és una realitat. Malgrat les estrictes mesures sanitàries que ha imposat el Comitè Organitzador de Tòquio 2020 no s’ha pogut impedir que a sis dies del començament dels JJOO ja s’hagi produït el primer positiu en covid-19..

De moment, se sap que el positiu en coronavirus correspon a un ciutadà de nacionalitat no japonesa, membre d’una delegació olímpica estrangera i no és un esportista. Els organitzadors dels JJOO de Tòquio 2020 no han ofert més detalls per motius de confidencialitat.

El primer positiu confirmat

De moment, pel que sembla, és el primer positiu confirmat entre els equips que es troben en el complex residencial situat en una de les illes artificials de la badia de Tòquio i que s’ha donat a conéixer quan queden sis dies per a la cerimònia d’inauguració de l’esdeveniment, en un moment de ple rebrot de contagis en l’àrea de la capital japonesa.

Toshiro Muto afirma que s’aïllarà immediatament a eixa persona

Els organitzadors es troben recopilant la informació sobre els contactes pròxims de la persona afectada, va dir el seu director executiu, Toshiro Muto, en ser preguntat en una roda de premsa per la seguretat de la Vila Olímpica.

«Estem prenent mesures fermes contra la covid, fins i tot dins de la Vila. A més, els atletes en principi han de sotmetre’s cada dia a test i ara que hi ha hagut un positiu, s’aïllarà immediatament a esta persona», va assenyalar Muto.

El director executiu de Tòquio 2020 va explicar que continuaran prenent mesures «perquè els atletes puguen sentir-se segurs en la Vila».

Però en el que va del mes de juliol

En el que va del mes de juliol un total de 44 persones vinculades als Jocs, inclòs un atleta, han donat positiu en coronavirus, segons xifres dels organitzadors, però és la primera vegada que es detecta una infecció en el si de la Vila Olímpica, el cor dels Jocs Olímpics i on residiran milers d’atletes estrangers.

Qui va ser el primer positiu entre els atletes?

El primer positiu entre els atletes estrangers detectat al Japó va ser el d’un entrenador de l’equip olímpic d’Uganda a la seua arribada al país el passat 19 de juny, al que li va seguir un altre positiu més posteriorment d’un dels esportistes, que s’allotgen actualment en el municipi de Izumisano, en l’oest del país.

El positiu en la Vila Olímpica podria constituir un altre factor de recel entre la ciutadania nipona sobre la seguretat de la celebració dels Jocs, i es coneix tan sols un dia després de saber-se que un esportista de l’esmentada delegació africana es va escapolir del seu hotel amb la intenció de començar una nova vida al Japó.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.

Dotze mitjans aeris intenten controlar l’incendi forestal entre Segorbe i Gàtova originat per un llamp

Dotze mitjans aeris de la Generalitat i del Ministeri treballen este matí per intentar controlar l’incendi forestal declarat entre Segorbe i Gàtova, provocat per un llamp durant les fortes tempestes d’ahir.

Cullera tanca parcs i revisa danys després de la forta tempesta amb ratxes huracanades

Cullera ha tancat parcs i zones verdes i està avaluant danys després de la forta tempesta de dijous, amb ratxes de vent que han superat els 130 km/h a la Ribera.

Deting a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit de França per tràfic de droga

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit buscat per França per transportar grans quantitats de droga entre els dos països. L’Audiència Nacional ha ordenat presó provisional mentres es tramita la seua entrega.

Mor ofegada una persona que havia entrat a la mar de nit a Benicarló

Una persona ha mort a Benicarló després d’entrar a la mar de nit amb un grup, segons el Consorci Provincial de Bombers. Els servicis d’emergència han localitzat el cos a la costa, però no han pogut reanimar-la.

Avís groc per pluges intenses esta vesprada al litoral nord de Castelló

Aemet ha activat hui divendres l’avís groc al litoral nord de Castelló per pluges intenses que poden deixar fins a 30 l/m2 en una hora i 60 l/m2 en 12 hores, amb tempestes, granís i ratxes molt fortes de vent.

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats al nord interior de la Comunitat Valenciana

Este divendres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles a l’interior nord, que de vesprada podrien arribar a la costa amb tronades localment fortes. L’oratge continuarà inestable dissabte, sobretot al terç nord, tant en terra com a la mar.

Els mitjans aeris reforcen l’extinció de l’incendi forestal entre Gàtova i Sogorb

Els mitjans aeris s’han incorporat de matinada a les tasques d’extinció de l’incendi declarat dijous entre Gàtova i Sogorb per la caiguda d’un raig, que manté la situació 1 del PEIF i ha obligat a tallar la CV-25 entre Altura i Olocau.