Primer positiu per coronavirus a Tokio en la Villa Olímpica

Les estrictes mesures sanitàries que ha imposat el Comité Organitzador de Tokio 2020 no ha pogut impedir que a sis dies del començament dels JJOO ja s’haja produït el primer positiu en covid-19 dins de la Vila Olímpica.

El primer positiu dins de la Vila Olímpica ja és una realitat. Malgrat les estrictes mesures sanitàries que ha imposat el Comitè Organitzador de Tòquio 2020 no s’ha pogut impedir que a sis dies del començament dels JJOO ja s’hagi produït el primer positiu en covid-19..

De moment, se sap que el positiu en coronavirus correspon a un ciutadà de nacionalitat no japonesa, membre d’una delegació olímpica estrangera i no és un esportista. Els organitzadors dels JJOO de Tòquio 2020 no han ofert més detalls per motius de confidencialitat.

El primer positiu confirmat

De moment, pel que sembla, és el primer positiu confirmat entre els equips que es troben en el complex residencial situat en una de les illes artificials de la badia de Tòquio i que s’ha donat a conéixer quan queden sis dies per a la cerimònia d’inauguració de l’esdeveniment, en un moment de ple rebrot de contagis en l’àrea de la capital japonesa.

Toshiro Muto afirma que s’aïllarà immediatament a eixa persona

Els organitzadors es troben recopilant la informació sobre els contactes pròxims de la persona afectada, va dir el seu director executiu, Toshiro Muto, en ser preguntat en una roda de premsa per la seguretat de la Vila Olímpica.

“Estem prenent mesures fermes contra la covid, fins i tot dins de la Vila. A més, els atletes en principi han de sotmetre’s cada dia a test i ara que hi ha hagut un positiu, s’aïllarà immediatament a esta persona”, va assenyalar Muto.

El director executiu de Tòquio 2020 va explicar que continuaran prenent mesures “perquè els atletes puguen sentir-se segurs en la Vila”.

Però en el que va del mes de juliol

En el que va del mes de juliol un total de 44 persones vinculades als Jocs, inclòs un atleta, han donat positiu en coronavirus, segons xifres dels organitzadors, però és la primera vegada que es detecta una infecció en el si de la Vila Olímpica, el cor dels Jocs Olímpics i on residiran milers d’atletes estrangers.

Qui va ser el primer positiu entre els atletes?

El primer positiu entre els atletes estrangers detectat al Japó va ser el d’un entrenador de l’equip olímpic d’Uganda a la seua arribada al país el passat 19 de juny, al que li va seguir un altre positiu més posteriorment d’un dels esportistes, que s’allotgen actualment en el municipi de Izumisano, en l’oest del país.

El positiu en la Vila Olímpica podria constituir un altre factor de recel entre la ciutadania nipona sobre la seguretat de la celebració dels Jocs, i es coneix tan sols un dia després de saber-se que un esportista de l’esmentada delegació africana es va escapolir del seu hotel amb la intenció de començar una nova vida al Japó.

Anuncios

Últimes notícies

El vent aconseguix 129 km/h a Rossell i deixa ratxes molt fortes a la província de Castelló

El fort vent de component nord ha deixat ratxes de fins a 129 km/h a Rossell i més de 120 km/h en diversos punts de l'interior de Castelló, obligant a intervindre als bombers per la caiguda de branques i tanques.

L’equip Xaloc Powerchair d’Alacant baralla per la seua quarta Lliga de futbol en cadira elèctrica

El Xaloc Powerchair d'Alacant, format per jugadors amb gran dependència motora, aspira a conquistar la seua quarta Lliga nacional de futbol en cadira elèctrica i ultima també la seua participació en la Copa d'Espanya.

Quatre comunitats seguixen en avís per vent i fort onatge, amb Catalunya en nivell taronja

Quatre comunitats mantenen avisos per vent i temporal marítim, amb Catalunya en nivell taronja per ratxes de fins a 80 km/h i ones de fins a quatre metres.

Les comunitats autònomes mobilitzen 2.420 milions en ajudes per la guerra de l’Iran

Les comunitats autònomes han activat mesures de suport per la guerra de l'Iran per 2.420 milions d'euros, amb especial pes de País Basc, Catalunya, Comunitat Valenciana i Castella i Lleó.

El fort vent dona pas a un pont de Setmana Santa estable i més càlid en la Comunitat

El fort vent previst per a este dijous, especialment a Castelló, precedix a un pont de Setmana Santa estable en la Comunitat Valenciana, marcat per cels buidats i un progressiu ascens de les temperatures màximes.

El tramvia de València torna a la normalitat després del trencament de la catenària

Les línies 4 i 6 del tramvia de València recuperen des de primera hora la circulació habitual després del tall provocat pel enganchón d'un camió amb la catenària.

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.