Primer positiu per coronavirus a Tokio en la Villa Olímpica

Les estrictes mesures sanitàries que ha imposat el Comité Organitzador de Tokio 2020 no ha pogut impedir que a sis dies del començament dels JJOO ja s’haja produït el primer positiu en covid-19 dins de la Vila Olímpica.

El primer positiu dins de la Vila Olímpica ja és una realitat. Malgrat les estrictes mesures sanitàries que ha imposat el Comitè Organitzador de Tòquio 2020 no s’ha pogut impedir que a sis dies del començament dels JJOO ja s’hagi produït el primer positiu en covid-19..

De moment, se sap que el positiu en coronavirus correspon a un ciutadà de nacionalitat no japonesa, membre d’una delegació olímpica estrangera i no és un esportista. Els organitzadors dels JJOO de Tòquio 2020 no han ofert més detalls per motius de confidencialitat.

El primer positiu confirmat

De moment, pel que sembla, és el primer positiu confirmat entre els equips que es troben en el complex residencial situat en una de les illes artificials de la badia de Tòquio i que s’ha donat a conéixer quan queden sis dies per a la cerimònia d’inauguració de l’esdeveniment, en un moment de ple rebrot de contagis en l’àrea de la capital japonesa.

Toshiro Muto afirma que s’aïllarà immediatament a eixa persona

Els organitzadors es troben recopilant la informació sobre els contactes pròxims de la persona afectada, va dir el seu director executiu, Toshiro Muto, en ser preguntat en una roda de premsa per la seguretat de la Vila Olímpica.

“Estem prenent mesures fermes contra la covid, fins i tot dins de la Vila. A més, els atletes en principi han de sotmetre’s cada dia a test i ara que hi ha hagut un positiu, s’aïllarà immediatament a esta persona”, va assenyalar Muto.

El director executiu de Tòquio 2020 va explicar que continuaran prenent mesures “perquè els atletes puguen sentir-se segurs en la Vila”.

Però en el que va del mes de juliol

En el que va del mes de juliol un total de 44 persones vinculades als Jocs, inclòs un atleta, han donat positiu en coronavirus, segons xifres dels organitzadors, però és la primera vegada que es detecta una infecció en el si de la Vila Olímpica, el cor dels Jocs Olímpics i on residiran milers d’atletes estrangers.

Qui va ser el primer positiu entre els atletes?

El primer positiu entre els atletes estrangers detectat al Japó va ser el d’un entrenador de l’equip olímpic d’Uganda a la seua arribada al país el passat 19 de juny, al que li va seguir un altre positiu més posteriorment d’un dels esportistes, que s’allotgen actualment en el municipi de Izumisano, en l’oest del país.

El positiu en la Vila Olímpica podria constituir un altre factor de recel entre la ciutadania nipona sobre la seguretat de la celebració dels Jocs, i es coneix tan sols un dia després de saber-se que un esportista de l’esmentada delegació africana es va escapolir del seu hotel amb la intenció de començar una nova vida al Japó.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.