Primer positiu per coronavirus a Tokio en la Villa Olímpica

Les estrictes mesures sanitàries que ha imposat el Comité Organitzador de Tokio 2020 no ha pogut impedir que a sis dies del començament dels JJOO ja s’haja produït el primer positiu en covid-19 dins de la Vila Olímpica.

El primer positiu dins de la Vila Olímpica ja és una realitat. Malgrat les estrictes mesures sanitàries que ha imposat el Comitè Organitzador de Tòquio 2020 no s’ha pogut impedir que a sis dies del començament dels JJOO ja s’hagi produït el primer positiu en covid-19..

De moment, se sap que el positiu en coronavirus correspon a un ciutadà de nacionalitat no japonesa, membre d’una delegació olímpica estrangera i no és un esportista. Els organitzadors dels JJOO de Tòquio 2020 no han ofert més detalls per motius de confidencialitat.

El primer positiu confirmat

De moment, pel que sembla, és el primer positiu confirmat entre els equips que es troben en el complex residencial situat en una de les illes artificials de la badia de Tòquio i que s’ha donat a conéixer quan queden sis dies per a la cerimònia d’inauguració de l’esdeveniment, en un moment de ple rebrot de contagis en l’àrea de la capital japonesa.

Toshiro Muto afirma que s’aïllarà immediatament a eixa persona

Els organitzadors es troben recopilant la informació sobre els contactes pròxims de la persona afectada, va dir el seu director executiu, Toshiro Muto, en ser preguntat en una roda de premsa per la seguretat de la Vila Olímpica.

«Estem prenent mesures fermes contra la covid, fins i tot dins de la Vila. A més, els atletes en principi han de sotmetre’s cada dia a test i ara que hi ha hagut un positiu, s’aïllarà immediatament a esta persona», va assenyalar Muto.

El director executiu de Tòquio 2020 va explicar que continuaran prenent mesures «perquè els atletes puguen sentir-se segurs en la Vila».

Però en el que va del mes de juliol

En el que va del mes de juliol un total de 44 persones vinculades als Jocs, inclòs un atleta, han donat positiu en coronavirus, segons xifres dels organitzadors, però és la primera vegada que es detecta una infecció en el si de la Vila Olímpica, el cor dels Jocs Olímpics i on residiran milers d’atletes estrangers.

Qui va ser el primer positiu entre els atletes?

El primer positiu entre els atletes estrangers detectat al Japó va ser el d’un entrenador de l’equip olímpic d’Uganda a la seua arribada al país el passat 19 de juny, al que li va seguir un altre positiu més posteriorment d’un dels esportistes, que s’allotgen actualment en el municipi de Izumisano, en l’oest del país.

El positiu en la Vila Olímpica podria constituir un altre factor de recel entre la ciutadania nipona sobre la seguretat de la celebració dels Jocs, i es coneix tan sols un dia després de saber-se que un esportista de l’esmentada delegació africana es va escapolir del seu hotel amb la intenció de començar una nova vida al Japó.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.