La presència de coronavirus en les aigües residencials de València està a nivells pareguts als d’estiu

 

La presència del coronavirus en les aigües residuals de la ciutat de València està remetent, segons les dades oferides hui per la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía. Per zones, els barris en els que s’ha trobat una major incidència són Benimàmet, Poblats Marítims, Quatre Carreres i Olivereta. Li seguixen Trànsits (Saïdia, Rascanya, Benicalap i Campanar), Extramurs i Castellar, que estan per damunt de la mitjana.

 

Les anàlisis en les aigües residuals també revelen que hi ha menys restes de Covid-19 en Eixample, el Saler, Natzaret, el Palmar i una part de Pla del Real. «Amb moltíssim esforç hem conseguit reduir la incidència del coronavirus en les aigües residuals de València fins a nivells pareguts als d’estiu», ha explicat Elisa Valía, qui també recorda que «la millor garantia perquè la tinença es mantinga i no tornem arrere és seguir amb el compliment de les normes per a contindre l’avanç la pandèmia».

 

«Les dades que oferixen les anàlisis són molt valuosos, però són especialment importants quan donen informació després d’introduir alguna modificació en les mesures per a contindre la pandèmia, com ha ocorregut recentment. Estarem molt atents a l’impacte que pot tindre l’augment de mobilitat i l’obertura d’algunes activitats econòmiques per a anticipar-nos a possibles repunts», ha conclòs la regidora.

Últimes notícies

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.

Més de 12 milions en ajudes valencianes a crisis humanitàries en 2026

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 12,38 milions d’euros a acció humanitària en 2026, amb especial implicació en Veneçuela i altres països en conflicte o davant desastres naturals.

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.