La presència de coronavirus en les aigües residencials de València està a nivells pareguts als d’estiu

 

La presència del coronavirus en les aigües residuals de la ciutat de València està remetent, segons les dades oferides hui per la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía. Per zones, els barris en els que s’ha trobat una major incidència són Benimàmet, Poblats Marítims, Quatre Carreres i Olivereta. Li seguixen Trànsits (Saïdia, Rascanya, Benicalap i Campanar), Extramurs i Castellar, que estan per damunt de la mitjana.

 

Les anàlisis en les aigües residuals també revelen que hi ha menys restes de Covid-19 en Eixample, el Saler, Natzaret, el Palmar i una part de Pla del Real. «Amb moltíssim esforç hem conseguit reduir la incidència del coronavirus en les aigües residuals de València fins a nivells pareguts als d’estiu», ha explicat Elisa Valía, qui també recorda que «la millor garantia perquè la tinença es mantinga i no tornem arrere és seguir amb el compliment de les normes per a contindre l’avanç la pandèmia».

 

«Les dades que oferixen les anàlisis són molt valuosos, però són especialment importants quan donen informació després d’introduir alguna modificació en les mesures per a contindre la pandèmia, com ha ocorregut recentment. Estarem molt atents a l’impacte que pot tindre l’augment de mobilitat i l’obertura d’algunes activitats econòmiques per a anticipar-nos a possibles repunts», ha conclòs la regidora.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.