Puig afirma que està preparada l’estructura per a començar vacunar en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que està «preparada tota l’estructura» sanitària per a començar a vacunar en el territori valencià quan arriben les primeres dosis de la vacuna contra el Covid-19. A demés, ha sostingut que comptem amb una xarxa de Salut Pública preparada des de fa anys per a les vacunacions, i ha posat com a exemple que en els últims mesos s’han vacunat 1,2 milions d’habitants de la grip, 500.000 més que en 2019.

 

«Tenim preparada tota l’estructura perquè quan tinguem les vacunes es comencen a administrar», ha assenyalat en ser preguntat per la intenció anunciada per Brussel·les de començar les vacunacions abans que acabe l’actual desembre. Els residents en centres de majors, el personal sociosanitari i metge i les persones de màxima vulnerabilitat seran els primers segments de població que rebran les dosis, ha posat de manifest el cap del Consell.

 

En tot cas i a pesar d’eixa «bona notícia» que arriba d’Europa, Puig ha recordat que cal un període de temps entre les dos dosis de la vacuna perquè facen efecte, pel que la immunització efectiva tardarà. «No podem relaxar-nos en absolut perquè l’inici del procés de vacunació no vol dir que ens puguem relaxar. Comencem la fi de la pandèmia, però continuem estant i qualsevol relaxació», ha subratllat, «seria absolutament contraproduent».

 

Segons Puig, «moltes persones ho passaran malament si no es fan bé les coses», pel que ha advertit que conseguir la immunització de la immensa majoria de la població «serà qüestió de molts mesos» a partir de l’inici del procés de vacunació.

Últimes notícies

Com observar de forma segura l’eclipsi solar total del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el Pla de Gestió de l’Eclipsi Solar Total del 12 d’agost, que coordina seguretat, salut, mobilitat, medi ambient, turisme i divulgació científica, amb huit punts oficials d’observació repartits per la Comunitat Valenciana.

La reunió de Llanos Massó amb l’ambaixadora d’Israel busca reforçar el diàleg institucional

Llanos Massó ha rebut al seu despatx de les Corts Dana Erlich, ambaixadora en funcions d’Israel a Espanya, en una trobada centrada en l’actualitat política i en el reforç del diàleg institucional.

Segona jornada de vaga mèdica amb talls de carrers davant hospitals valencians

La segona jornada de vaga mèdica en una mateixa setmana ha deixat noves concentracions i talls de trànsit davant hospitals de València, amb un seguiment que els convocants xifren en quasi el 90 % i la Conselleria de Sanitat en el 6,08 %. El Sindicat Mèdic CESMCV prepara ara manifestacions massives dimecres a València i Alacant.

Bernabé acusa Pérez Llorca d’estafar els valencians per no forçar Feijóo a desbloquejar la financiació

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha qualificat d’estafa que el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, no pressione Alberto Núñez Feijóo per alçar el bloqueig del nou sistema de financiació autonòmica que, segons afirma, doblaria els recursos per a la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing de deute autonòmic amb un 40,4 % del seu PIB

La Comunitat Valenciana ha acumulat 64.348 milions de deute públic en el primer trimestre de lany i registra la ràtio més alta despanya, amb un 40,4 % del seu PIB, segons el Banc dEspanya.

Bernabé acusa Catalá de esquivar responsabilitats per la DANA mortal de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de no assumir cap responsabilitat per la DANA del 29 d’octubre de 2024 i de carregar-les sobre altres administracions després de la seua compareixença en la comissió d’investigació del Congrés.

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.