11.4 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Puig afirma que està preparada l’estructura per a començar vacunar en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que està «preparada tota l’estructura» sanitària per a començar a vacunar en el territori valencià quan arriben les primeres dosis de la vacuna contra el Covid-19. A demés, ha sostingut que comptem amb una xarxa de Salut Pública preparada des de fa anys per a les vacunacions, i ha posat com a exemple que en els últims mesos s’han vacunat 1,2 milions d’habitants de la grip, 500.000 més que en 2019.

 

«Tenim preparada tota l’estructura perquè quan tinguem les vacunes es comencen a administrar», ha assenyalat en ser preguntat per la intenció anunciada per Brussel·les de començar les vacunacions abans que acabe l’actual desembre. Els residents en centres de majors, el personal sociosanitari i metge i les persones de màxima vulnerabilitat seran els primers segments de població que rebran les dosis, ha posat de manifest el cap del Consell.

 

En tot cas i a pesar d’eixa «bona notícia» que arriba d’Europa, Puig ha recordat que cal un període de temps entre les dos dosis de la vacuna perquè facen efecte, pel que la immunització efectiva tardarà. «No podem relaxar-nos en absolut perquè l’inici del procés de vacunació no vol dir que ens puguem relaxar. Comencem la fi de la pandèmia, però continuem estant i qualsevol relaxació», ha subratllat, «seria absolutament contraproduent».

 

Segons Puig, «moltes persones ho passaran malament si no es fan bé les coses», pel que ha advertit que conseguir la immunització de la immensa majoria de la població «serà qüestió de molts mesos» a partir de l’inici del procés de vacunació.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.