Ximo Puig demanarà este dissabte l’estat d’alarma al Govern d’Espanya

 

Este divendres per la nit, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que este dissabte, sol·licitarà l’estat d’alarma al Govern d’Espanya com a mesura excepcional que ja han demanat huit comunitats autònomes (Euskadi, Catalunya, Astúries, Castella-la Manxa, Navarra, La Rioja, Extremadura i Cantàbria).

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, el cap del Consell ha assegurat que, també, este dissabte publicarà la resolució per a declarar el toc de queda des de les 00.00 fins a les 06.00 hores, fins al 9 de desembre. 

 

La seua intenció era aplicar-ho el més prompte possible, ja que el text planteja la restricció d’un dret fonamental com és la lliure circulació de les persones, una mesura per a frenar l’expansió de la pandèmia. 

 

Les presses del president venen per les festes nocturnes però, sobretot, pel gir que ha patit la situació amb la pandèmia en el territori valencià. De fet, este divendres es van registrar 1.202 contagis, 11 morts i 53 brots en només 24 hores. 

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.