Ximo Puig demanarà este dissabte l’estat d’alarma al Govern d’Espanya

 

Este divendres per la nit, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que este dissabte, sol·licitarà l’estat d’alarma al Govern d’Espanya com a mesura excepcional que ja han demanat huit comunitats autònomes (Euskadi, Catalunya, Astúries, Castella-la Manxa, Navarra, La Rioja, Extremadura i Cantàbria).

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, el cap del Consell ha assegurat que, també, este dissabte publicarà la resolució per a declarar el toc de queda des de les 00.00 fins a les 06.00 hores, fins al 9 de desembre. 

 

La seua intenció era aplicar-ho el més prompte possible, ja que el text planteja la restricció d’un dret fonamental com és la lliure circulació de les persones, una mesura per a frenar l’expansió de la pandèmia. 

 

Les presses del president venen per les festes nocturnes però, sobretot, pel gir que ha patit la situació amb la pandèmia en el territori valencià. De fet, este divendres es van registrar 1.202 contagis, 11 morts i 53 brots en només 24 hores. 

Últimes notícies

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.